[Rover] Wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potraficie mi zapodac (z dokladnoscia do powiedzmy 2 cm) gabaryty pompy wspomagania kierownicy w Polonezie?
Mam silnik Rovera i zastanawiam sie gdzie ja umiescic oraz jak ja zamocowac do silnika. Moj typ to: nad alternatorem, zamocowana dwoma srubami wkreconymi w kadlub troche powyzej kolektora wydechowego (z lewej strony kadluba) - z wykorzystaniem istniejacych tam otworow pod lape sprezarki klimatyzacji. Jako trzeci punkt mocowania mozna by wykorzystac tylna srube mocujaca lape alternatora do kadluba.
Osobny problem to naped samej pompy. Moge zalozyc dwubiezniowe kolo pasowe na silniku (Rovera), ale nie znam jeszcze jego szerokosci i nie wiem czy sie zmiesci - silnik jest przy samym pasie przednim Poza tym ta druga bieznia jest wielorowkowa, a kolo pasowe pompy jest zrobione pod zwykly pasek klinowy
Rozwiaznie nr 2 to zamocowac (przyspawac ?) na oryginalne kolo polskie kolo pasowe - byc moze jest wezsze?
Rozwiaznie nr 3 wymienic pasek klinowy na dluzszy i jednym paskiem napedzac alternator i pompe wspomagania, ale to mi sie najmniej usmiecha - brak miejsca na jakis napinacz

Moze macie jakies podpowiedzi - no i wymiary tej pompy?
Dzieki z gory

Adamus
  
 
w roverze zaprzestano instalowania wspomagania ze względu na duży spadek mocy i przebieg momentu obrotowego.

jak chcesz to w książce do poloneza jest rysunek silnika ze wspomaganiem i klimą ale jedno z nich jest od strony kolektora ssącego.

a zresztą po co ci wspomaganie załużkolumnę z łożyskami igiełkowymi mo ona o chyba półtota więcej obroty ale kręci się nią jak mażenie montowana była w standardzie ale zamiennie z innymi kolumnami a było ich z tego co wiem kilka
  
 
Cytat:
w roverze zaprzestano instalowania wspomagania ze względu na duży spadek mocy i przebieg momentu obrotowego.


Bez przesady: w Roverach 200/400 prawie zawsze silnik ten wystepuje ze wspomaganiem i nieraz jeszcze z klima
Z tego co wiem to byly prototypy (nie znam niestety szczegolow konstrukcji), ale FSO nie dostala zgody od Rovera na montaz swojego osprzetu.

Cytat:
jak chcesz to w książce do poloneza jest rysunek silnika ze wspomaganiem i klimą ale jedno z nich jest od strony kolektora ssącego.


Polskiego silnika? A z ktorego roku masz ta ksiazke?
Mam "Morawskiego" z 1994 roku i jest tam obrazek silnika Rovera od "czola" silnika i kolektora wydechowego. Nie ma w niej opisu wspomagania, bo weszlo dopiero od 1995.

Cytat:
a zresztą po co ci wspomaganie załużkolumnę z łożyskami igiełkowymi mo ona o chyba półtota więcej obroty ale kręci się nią jak mażenie montowana była w standardzie ale zamiennie z innymi kolumnami a było ich z tego co wiem kilka


Pierwsze slysze. W (moim) "Morawskim" nie ma o tym slowa.
Jak taka (roz)poznac? A Ty masz w swoim jaka? I wogole skad slyszales o takiej przekladni?

Pozdrowka
Adamus
  
 
Wirtam. Adamus- zgadzam sie z tobą :do PN-Rover nie montowano wspom. bo FSO nie dostała na to zgody , co nie znaczy że nie można samemu tego użądzenia zamontować . Musiałbyś zobaczyć w którym miejscu przychodzi oryginalna pom. wspom. i spr. tą od GSI czy na to miejsce będzie pasować. I oczywiście trzeba zmienić koło pasowe na wale na podwójne od R.Co do wymiarów samej p.wsp. to nie wiem , gdyż ja mam wsp. w rękach....

Pozdrowionka ze Środy Wlkp.
OLI_F50

[ wiadomość edytowana przez: OLI_F50 dnia 2002-07-26 13:54:11 ]
  
 
Cytat:
Musiałbyś zobaczyć w którym miejscu przychodzi oryginalna pom. wspom. i spr. tą od GSI czy na to miejsce będzie pasować.


Oryginalna jest po prawej stronie silnika i moze by sie tam zmiescila, ale jak dlugie by musialy byc przewody do przekladni, ktora jest po lewej stronie samochodu? Ktoredy je poprowadzic? Skad takie przewody? Dlatego chyba lepiej jednak mocowac po lewej. Ciekawe jak to zrobila FSO??? Byl ktos na targach poznanskich w 1995 roku? FSO pokazywala PN Rovera ze wspomaganiem - po ktorej stronie byla pompa? Ja bylem, ale juz nie pamietam - nie zrobilem zdjecia

Cytat:
I oczywiście trzeba zmienić koło pasowe na wale na podwójne od R.


Spoko, ale silnik jest bardzo blisko pasa przedniego i nie wiem czy tam da sie wcisnasz szersze kolo podwojne! Wg wstepnych pomiarow jest tam ok 13 mm miejsca - b. malo. Chyba,ze zdemontuje sie taka zaslepke na przednim pasie- nie wiem do czego ona jest? Tak, czy smak potrzebne jest miejsce aby dojsc kluczem i dokrecic takie kolko. poza tym druga bierznia jest tez pod pasek wielorowkowy, a pompa PN ma kolo na pasek klinowy - wtedy trzeba by wymienic tez kolo pasowe na pompie na takie roverowe.

Trudno znalezc optymalne rozwiazanie.
Adamus
  
 
Wiesz, byłem w '93r na targach i następnych też, kiedy był prezentowany PN-Rover ale nie przypominam sobie by był wyposażony we wspomaganie...Może nawet nie zdawałem sobie sprawy że miał....Ale nie o tym. Zastanawiem się czy do kolumny kierowniczej PN pasowałaby pompa od Rovera (taką jaką stosuje w 214/414) a przewody można chyba dopasować , bą są do kupienia różnej długości, tak myślę . Przyznam , że nie zagłębiałem na ten temat wiedzy odnośnie PN-Rover, bo nie mam takiego modelu... Może kiedyś...jak będę miał kasę....
  
 
Cytat:
Wiesz, byłem w '93r na targach i następnych też, kiedy był prezentowany PN-Rover ale nie przypominam sobie by był wyposażony we wspomaganie...Może nawet nie zdawałem sobie sprawy że miał....


Nie mial! W takie zabawy wzieli sie dopiero w 1994/95 roku. Z polskim silnikiem wspomaganie pojawilo sie jako opcja od 01.1995.

Cytat:
Ale nie o tym. Zastanawiem się czy do kolumny kierowniczej PN pasowałaby pompa od Rovera (taką jaką stosuje w 214/414) a przewody można chyba dopasować , bą są do kupienia różnej długości, tak myślę . Przyznam , że nie


Ja tez sie zastanawialem, ale pompa bedzie pewnie znacznie drozsza, nie wiadomo jakie daje cisnienie, czy porownywalne z Poldkowa, wreszcie montujac ja tam gdzie jest oryginalnie tez mamy problem z napedzaniem (szerokosc kola pasowego), i po ostatnie nie jest pewne czy sie tam zmiesci.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Wiesz, biorąc dł. silnika PN i R. to czy się mocno różnią, że nie ma z przodu miesca na podwójne koło pasowe?Model C. ma dłuższy przód niż przejściówka, więc powinno być w tym miejscu znacznie więcej wolnego...Cóż , może się mylę . Jak spotkamy się na zlocie, to zbaczę co i jak , ok??
  
 
Cytat:
Wiesz, biorąc dł. silnika PN i R. to czy się mocno różnią, że nie ma z przodu miesca na podwójne koło pasowe?


Jest tam bardzo malo miejsca - bez przerobek jakies 13 mm

Cytat:
Jak spotkamy się na zlocie, to zbaczę co i jak , ok??


Jezeli ogolnopolskim to nie wiem czy bede, ale zawsze mozesz zajrzec innemu Roverowcowi pod mache

Pozdrowka
Adamus
  
 
W jednym z numerów Auto Techniki było zdjęcie komory silnikowej Poloneza 1.4 z zamontowanym wspomaganiem układu kierowniczego. Szczegółów niestety nie widać, ale pompa jest z pewnością po stronie kolektora wydechowego.
  
 
Mam ten numer - wlasnie wczoraj zeskanowalem to zdjecie, jutro sprobuje zalaczyc
Wlasnie - pompa w wykonaniu FSO jest po stronie kolektora, NAD alternatorem, ale pytanie jak ja napedzili (na zdjeciu tego nie widac!)? Czy dluzszym paskiem, ktory napedzal po drodze alternator, czy tez wykorzystali kolo pasowe dwubiezniowe i napedzali drugim paskiem sama pompe? Wydaje mi sie, ze byl to jeden dlugi pasek - na zdjeciu slabo widac, ale bardziej na to mi wyglada - poza tym jak mieliby wcisnac tam podwojne kolo pasowe? Jezeli rzeczywiscie byl to jeden dlugi pasek, to musial miec w okolicy alternatora dodatkowe kolko napinajace, poniewaz geometria silnika nie pozwala na zastosowania paska, ktory by chodzil w ksztalcie trojkata tylko po trzech kolach - zarys slinika wchodzilby w przestrzen paska.

Pozdrowka
Adamus wraz ze wspomaganymi dylematami
  
 
Panowie, można ulec złudzeniu....Nad alternatorem po str. kol. wydechowego mół być zamontowany kompresor o klimy ( którą oferwano w nielicznych egzemplażach za kupe kasy na życzenie), a nie pompa od wspomagania.... .Szkoda że nie ma więcej info na ten temat wydanej przez FSO
  
 
Nie ma mowy o zludzeniu - jutro podrzuce zdjecie to zobaczysz!
Widac na nim pompe wspomagania ZF z lewej strony silnika, taka sama jak montowano w 1.6 ze wspomaganiem. Klimatyzacji przy silniku Rovera nie montowano nigdy, jedynie w 1.6.
Na marginesie: w Roverze kolektor wydechowy, jest z lewej strony silnika, a nie z prawej jak w 1.6.
W 1.6 sprezarka klimy byla montowana nad kolektorem, ale z prawej strony silnika

Pozdrowka
Adamus
  
 
Tak, faktycznie w R. wydech jest po lewej str., podobnie jak przy silniku fordowskim , montowanym jeszcze w przejściówce....Czekam na fotke...
  
 
No wlasnie - a potem rura wydechowa przelazi na prawa strone samochodu, przez co Rover ma chyba najmniejszy przeswit. Ale to nic - w koncu to samochod sportowy

To są fotki i co o nich myślicie?





  
 
ta pompa jest chyba trochę inna niż w standardzie.
  
 
Byly montowane w standardzie dwa rodzaje pomp: niemiecka ZF i pozniej za Daewoo chyba koreanska(?). Na obrazku jest ta niemiecka, ale jest ona identyczna z montowanymi poczatkowo przy 1.5/1.6.
Pytanie jak jest napedzana? Hmm...

Adamus
  
 
adamus

nie <Z tego co wiem to byly prototypy (nie znam niestety szczegolow konstrukcji), ale FSO nie dostala zgody od Rovera na montaz swojego osprzetu.>>

w polonezie jest zainstalowany tyklo silnik musisz wziąć pod uwagę to że samochód ma inną skrzynię i napędzany jest na tylną oś. Każdy głupi wie że zarówno klima jak i wspomaganie zabierają trochę mocy i zwiększają zużycie paliwa szczegulnie przy małych pojemnościach.

jeżeli chodzi o rysunek silnika Rovera z pełnym osprzętem to jest taki w mojej książce Morawskiego z plusem na okładce.

kolumn jest kilka napewno jak je rozróżnić nie wiem, ale mogę się dowiedzieć. bo jak znajomy składał mi poloneza (do sprzedania na forum giełdy) to chciałem wspomaganie ale nie było można kupić akurat to założył przekładnię właśnie taką przekładnie. Teraz mam rowerka i wiem jak chodzi u mniea a jak u braciszka, jak marzenie.

a tak wogule to w morawskim wielu żeczy nie ma.

teraz jeżeli chodzi o miejsce między belką a kołem pasowym
wszystkie plusiaki mają inną belkę jest ona wcięta i różni się mocowaniem do niej osłon miski.

analizując zdjęcia poniżej to widać że jest ocś zamocowane w miejscu gdzie u mnie nic niema czyli do występu przed obudową rozrzący. Wygląda mi to na napinacz co sugeruje wykożystanie jednego paska.

ale może mi się tylko wydawać
  
 
To, ze wspomaganie zabierze mi troche mocy to nie problem przy 103 KM, a na to ekstra paliwo tez mnie stac.
Rysunek silnika Rovera z pełnym osprzętem z Morawskiego pokazuje konfiguracje z samochodu Rover, co nie bardzo da sie powtorzyc w PN (mniej miejsca po lewej stronie silnika).

Rzeczywiscie chyba FSO wykorzystala napinacz i jeden pasek.
W tamtych czasach nie bylo jeszcze nowej belki przedniej.
Czyli musieli jeszcze zmienic kolo pasowe na pompie na wielorowkowe.

Ciekawe jest to co mowisz o belce przedniej w Plusie. Tego nie wiedzialem, musze podejrzec u kogos na zlocie Tak czy smak, raczej belki nie wymienie
Ciekawe czy jakis warsztat w 3miescie podejmie sie zalozenia tego wspomagania. Sam bym to zrobil, ale nie dorobie lapy mocujacej pompe i ewentualnie tej do napinacza
Pytalem w kilku miejscach, na razie odmawiaja. A to lenie!
Moze macie jakis znajomy warsztat, co nie takie rzeczy robil? W koncu to nie przerobka Syrenki na odrzutowiec!

Pozdrowka
Adamus
  
 
Polonez Atu benzyna 1,4 1997 40 granatowy zwykły 9 tys kujawskie
uwagi: stan bardzo dobry radioodtwarzacz, wspomaganie kierownicy, hak holowniczy, autoalarm, oznakowany,
kontakt: leszek s al kuj tel. 0 54 282 53 15 email: jassman@poczta.onet.pl

może się dowiedz od gościa



ogłoszenie na

http://moto.onet.pl/gielda/szukaj_sprzedam.asp


Ps.
a tak wogule to po co ci wspomaganie siły nie masz?