JAKą CARINę KUPIć PO 96 ROKU?JAKI SILNIK?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
SZUKAM MOI DRODZY CARINY PO ZMIANACH(LIFTINGU) Z 96. MAM 1600 Zł .CHCę KOMBI ALE MOżE BYć LIFEBACK.SILNIK DIESLA 2.0 88-90 KM LUB BENZYNA 1.6 115 KM.ROBIę ROCZNIE 30000KM.SZUKAM CZEGOś BY WYJść Z DłUGóW W MIARę EKONOMICZNEGO GDYż NIEDAWNO SKRADZIONO MI NOWY SAMOCHóD I KASA POSZłA DO BANKU(BYł NA RATY)BóL.POZDRAWIAM MIłOśNIKóW TOYOTY
  
 
Cytat:
2006-09-12 22:12:26, JABLKO pisze:
SZUKAM MOI DRODZY CARINY PO ZMIANACH(LIFTINGU) Z 96. MAM 1600 Zł .CHCę KOMBI ALE MOżE BYć LIFEBACK.SILNIK DIESLA 2.0 88-90 KM LUB BENZYNA 1.6 115 KM.ROBIę ROCZNIE 30000KM.SZUKAM CZEGOś BY WYJść Z DłUGóW W MIARę EKONOMICZNEGO GDYż NIEDAWNO SKRADZIONO MI NOWY SAMOCHóD I KASA POSZłA DO BANKU(BYł NA RATY)BóL.POZDRAWIAM MIłOśNIKóW TOYOTY


Nie krzycz!

Kupuj albo diesla albo 2.0.
1.6 jest to silnik na tzw. ubogą mieszankę (lean burn) z kosztownym czujnikiem ubogiej mieszanki właśnie... Cena duża. Zamienników nie ma. Zagazować takie auto to też wyzwanie. No i 1.6 będzie IMO słaby na Carinę.
  
 
Odpowiadam na pytanie zadane na priv: dlaczego 2.0 (benzyna):
1. wytrzymały, sprawdzony i mało awaryjny silnik (1.6 jest też ok ale częściej bierze olej i ten czujnik ubogiej mieszanki...)

2. 2.0 można zagazować i ZTCW to gazuje się dobrze w przeciwieństwie do 1.6

3. Moc, frajda z jazdy

Najlepiej niech się wypowie ktoś z takim silnikiem.
  
 
Pigletto w Cari są dwie wersji silnika 1.6 jeden jest normalny 115KM (czy tam 117KM , rózne zródła róznie podają ) a drugi to na ubogą mieszankę Lean Burn chyba 107KM z tego co wiem łatwo rozpoznac je mozna bo silnik 1.6 Lean Burn ma sondę lambda w kolektorze wydechowym a w zwykłym 1.6 jest na rurze wydechowej za kolektorem

co do zagazowywania to moim zdanie 1.6 sie nie opłaca gazowac , przy takim spalaniu jak ja mam w moim to naprawde nie warto

co do mocy to co tam 2.0 miałem jakiś czas Lexa IS300 do dyspozycji to jest frajda z jazdy z silniczkiem 3.0
  
 
Cytat:
Pigletto w Cari są dwie wersji silnika 1.6 jeden jest normalny 115KM (czy tam 117KM , rózne zródła róznie podają ) a drugi to na ubogą mieszankę Lean Burn chyba 107KM z tego co wiem łatwo rozpoznac je mozna bo silnik 1.6 Lean Burn ma sondę lambda w kolektorze


Ale z tego co wiem to w tym roczniku to już jest tylko LB
  
 
DZIęKI ZA INFO.OZNACZENIE LITEROWE ODNOSI SIę DO OZNACZENIA SILNIKA? PRZEPRASZAM LECZ PIERWSZY RAZ WIDZę TAKI SKRóT. ILE MOżE PALIć TEN 2.0 W BENZYNIE? A JEST JESZCZE 1.8 .JESZCZE JEDNO-JAK EWENTUALNIE 1.6 TO JAKI?DZIęKI ZA POśWIęCONY CZAS.
  
 
Cytat:
2006-09-12 22:35:07, Pigletto pisze:
Ale z tego co wiem to w tym roczniku to już jest tylko LB



Mój ojciec ma Cari po liftingu (wsumie w dowodzie to jest Corona wpisane bo jako taki model został z austrii przywieziony) z 97 i ma 1.6 , silnik 115KM i napewno nie jest na ubogą mieszankę poniewaz w/g numeru silnika jest to zwykłe 1.6 115KM , sonde lambda ma za kolektorem wydechowym na rurze wydechowej
  
 
LIFTING BYł W 96 ROKU PANOWIE WTEDY PRZENIEśLI ZNACZEK NA MASKę I DALI WYGODNIEJSZE FOTELE.PANOWIE SEDANA CZY KOMBI. SłYSZAłEM żE KOMBI ROBILI CAłY CZAS W JAPONII.CZY TEN FAKT WPłYNIE NA TO żE CZęśCI BęDą DROżSZE.PONADTO KOMBI PODOBNO MA SZTYWNIEJSZE ZAWIESZENIE.CO WY NA TO?ZAZNACZAM MOGę SIę MYLIć.DZIęKI.POZDRAWIAM.
  
 
LIFTING BYł W 96 ROKU PANOWIE WTEDY PRZENIEśLI ZNACZEK NA MASKę I DALI WYGODNIEJSZE FOTELE.PANOWIE SEDANA CZY KOMBI. SłYSZAłEM żE KOMBI ROBILI CAłY CZAS W JAPONII.CZY TEN FAKT WPłYNIE NA TO żE CZęśCI BęDą DROżSZE.PONADTO KOMBI PODOBNO MA SZTYWNIEJSZE ZAWIESZENIE.CO WY NA TO?ZAZNACZAM MOGę SIę MYLIć.DZIęKI.POZDRAWIAM.
  
 
Cytat:
2006-09-12 22:41:36, JABLKO pisze:
LIFTING BYł W 96 ROKU PANOWIE WTEDY PRZENIEśLI ZNACZEK NA MASKę I DALI WYGODNIEJSZE FOTELE.PANOWIE SEDANA CZY KOMBI. SłYSZAłEM żE KOMBI ROBILI CAłY CZAS W JAPONII.CZY TEN FAKT WPłYNIE NA TO żE CZęśCI BęDą DROżSZE.PONADTO KOMBI PODOBNO MA SZTYWNIEJSZE ZAWIESZENIE.CO WY NA TO?ZAZNACZAM MOGę SIę MYLIć.DZIęKI.POZDRAWIAM.



my wiemy od kiedy był lifting w carinach co do foteli to kłóciłbym sie czy wygodniejsze mam porównanie ze swoją Cari z 94 i Cari ojca z 97 i róznicy nie czuje w siedzeniu w nich kombi robili cały czas w japoni , wersje liftback i sedan w anglii od 93~94 , ceny czesci są takie same , przy kupnie kazą podac jedynie czy wersja japońska czy angielska a ceny sie wsumie nie róznią zauwazyłem , choć tak zadko wymagająjezdzenia do sklepu po czesci te auta ze moge sie mylić , kombi ma napewno troche inne zawieszenie bo to kombi jednak ale to juz muszą sie wypowiedziec posiadacze kombiaków bo ja mogę porównac tylko sedana lub liftbacka
  
 
JEżELI MOGę PROSIć O WSZELKIE INFORMACJE PRZYDATNE PRZY ZAKUPIE AUTA TYPU CARINA ZA OKOłO 16000 Zł(COś EKONOMICZNEGO MOżE?) TO BARDZO PROSZę. WSZYSTKIM DZIęKUJę ZA DOBRE RADY.ROBIę ROCZNIE 30 000 KM I WłAśNIE SKRADLI MI NOWE AUTO. POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2006-09-12 22:35:53, JABLKO pisze:
DZIęKI ZA INFO.OZNACZENIE LITEROWE ODNOSI SIę DO OZNACZENIA SILNIKA? PRZEPRASZAM LECZ PIERWSZY RAZ WIDZę TAKI SKRóT. ILE MOżE PALIć TEN 2.0 W BENZYNIE? A JEST JESZCZE 1.8 .JESZCZE JEDNO-JAK EWENTUALNIE 1.6 TO JAKI?DZIęKI ZA POśWIęCONY CZAS.


Zgaś Caps Locka

1.6 to 4A-FE
1.8 to 7A-FE
2.0 to bodajże 3S-FE (ale mogę sie mylić)
a diesel to nie wiem... chyba ze to ciągle 2C?

LB to LeanBurn czyli taki skrót na określenie tej ubogiej mieszanki. Generalnie wydaje mi się że raczej trafisz na 1.6 LB niż na taki bez LB. Sterciu ma jakiś dziwny model 1.6 LB chyba powinien mniej palić niz silnik bez LB.

1.8 jest najmniej popularny więc nie wiem jak tu z cenami cześci itp i możliwe że tam też jest ten czujnik ubogiej mieszanki.

Genralnie 1.6 nie jest taki zły (sam taki mam tylko bez LB). Jedynie może być problem z tym czujnikiem jakby był padnięty (chyba ponad 1000 zł), no i jeśli zamierzałbyć gazować to również lepiej brać co innego (słyszałem na przykład że niektórzy gaziarze zakładają do tego silnika emulator sondy lambda podczas gdy tam jest zamiast niej ten czujnik... efektu można się domyślić). No i 1.6 jest chyba bardziej podatne na branie oleju (a to taka dość powszechna przypadłość silników Toyoty...).

Ja jakbym miał kupować to 2.0 z tym że głównie ze względu na osiągi.

Spalanie 1.6 w Corolli to u mnie przeciętnie 7,5 l/100 km ale jeżdżę głównie po trasach. Ale Cari to trochę inne gabaryty.

A co do tego czy z anglii czy z japonii to powszechna opinia jest taka że japoniec z anglii to już nie jest prawdziwy japoniec (awaryjność). Ale to nie zawsze prawda.
  
 
SZCZEGóLNE PODZIęKOWANIA DLA
-STERCIU
-PIGLETTO
SZEROKIEJ DROGI I TANIEGO PALIWA żYCZę
  
 
A tu masz autko które sprzedaje kolega mart78 z forum. Zaznaczam że nic o tym samochodzie nie wiem więc ani nie polecam ani nie odradzam. W każdym razie chyba pasuje do Twoich kryteriów. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125561986

[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2006-09-12 23:06:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pigletto dnia 2006-09-12 23:06:33 ]
  
 
DZIęKI ZA OGłOSZENIE.JUTRO SPRAWDZę SPRAWę LECZ WIDZę KILKA NIESPóJNOśCI W TEJ OFERCIE.ZOBACZYMY.
  
 
Cytat:
2006-09-12 22:57:25, Pigletto pisze:
LB to LeanBurn czyli taki skrót na określenie tej ubogiej mieszanki. Generalnie wydaje mi się że raczej trafisz na 1.6 LB niż na taki bez LB.



najprawdopodobniej tak , bo jak wprowadzili 1,8 to niby miał byc taki odpręzony 1,6 bez LB ale to tylko czytałem gdzieś w jakimś katalogu AŚ a wiec nie wiem ile w tym prawdy

Cytat:
Sterciu ma jakiś dziwny model



no ja mam Toyote Corone sprowadzoną z austrii w 98roku na samym początku a wyprodukowaną na końcu 97r , przez to ze była z tyłu uderzona to znaczki ma Carina E tylko w dowodzie pisze Corona ( z chęciąbym nabył taki oryginalny znaczek jak był w Coronach z napisem "Corona " ) i co najlepsze auto ma numer VIN zaczynający sie od JT czy rodowita japonka , pozatym miała wyposazenie takie jak rzadko która Carina typu ogrzewana przednia szyba , spryskiwacze reflektorów , szyberdach i klima co zwykle jest albo to albo to podgrzewane przednie fotele itp

Cytat:
1.6 LB chyba powinien mniej palić niz silnik bez LB.



teoretycznie tak ale wszystko zalezy od tego jak kto jezdzi

Cytat:
1.8 jest najmniej popularny więc nie wiem jak tu z cenami cześci itp i możliwe że tam też jest ten czujnik ubogiej mieszanki.



ja sie wyłamie i powiem ze teraz bym kupił tylko i wyłącznie Cari 1.8 , co do ubogiej mieszanki to podobno nie jest juz LB i 1.8 nie były na ubogą mieszankę

Cytat:
Genralnie 1.6 nie jest taki zły (sam taki mam tylko bez LB).



ja tez taki mam silnik w Cari i tez bez LB i mi staremu dziadkowi on starcza juz

Cytat:
Spalanie 1.6 w Corolli to u mnie przeciętnie 7,5 l/100 km ale jeżdżę głównie po trasach. Ale Cari to trochę inne gabaryty.



mi Cari spala w trasie przy mieszanej prędkości 6-6,5l/100km , w miescie rekordem było 7,5l/100km ale to jezdziłem naprawde delikatnie , tak normalnieto w 8l/100km sie zamykam spokojnie
raz nawet jak wracałem z pod Szczecina w/g wyliczeń spaliła mi 5,8l/100km ale wtedy nie jechałem wsumie szybciej jak 100km/h

Cytat:
A co do tego czy z anglii czy z japonii to powszechna opinia jest taka że japoniec z anglii to już nie jest prawdziwy japoniec (awaryjność). Ale to nie zawsze prawda.



dokładnie to nie zawsze prawda




[ wiadomość edytowana przez: sterciu dnia 2006-09-12 23:32:46 ]
  
 
Cytat:
2006-09-12 23:00:19, JABLKO pisze:
SZCZEGóLNE PODZIęKOWANIA DLA -STERCIU -PIGLETTO SZEROKIEJ DROGI I TANIEGO PALIWA żYCZę



nawzajem
  
 
Mialem 1.6 LB, spoko silnik , naprawde sie dziwilem, ze tak malo pali. Kiedys sie ktos chwalil ze schodzi ponizej 5 litrow , oczywiscie maksymalnie spokojna jazda. Ja sobie jezdzilem dynamicznie i spalanie naprawde ok, 7 litrow sobie brala. Wada bylo ze zlopala olej. Jakbym kupowal teraz cari to albo 2.0TD albo 2.0 LPG

A to 1.6 wcale nie takie mulowate, 107KM niby mialo, ale spoko sobie jezdzila, zreszta katalogowo ma 11.4s 0-100km/h
  
 
Cytat:
2006-09-12 23:37:18, CzapCzap pisze:
Mialem 1.6 LB, spoko silnik , naprawde sie dziwilem, ze tak malo pali. Kiedys sie ktos chwalil ze schodzi ponizej 5 litrow , oczywiscie maksymalnie spokojna jazda. Ja sobie jezdzilem dynamicznie i spalanie naprawde ok, 7 litrow sobie brala. Wada bylo ze zlopala olej. Jakbym kupowal teraz cari to albo 2.0TD albo 2.0 LPG A to 1.6 wcale nie takie mulowate, 107KM niby mialo, ale spoko sobie jezdzila, zreszta katalogowo ma 11.4s 0-100km/h



dodaj jeszcze ze : "zmieniłem na golfa bo mi sie nie podobała"
  
 
Cytat:
2006-09-12 23:45:19, sterciu pisze:
dodaj jeszcze ze : "zmieniłem na golfa bo mi sie nie podobała"



Miala duzy przebieg, silnik bral olej , skrzynia zgrzytala, byla obtluczona z kazdej strony itp. .... a pozatym trafil sie dobry kupiec , co dal wiecej niz rynkowa cena tego auta.

Edit:
Cytat:
no wiesz... taką reklamę robić Carinom


Oj, miala ponad 300tys km



[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2006-09-13 09:36:35 ]