Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2007-01-03 15:12:10 Jest to opis montażu podgrzewanych lusterek w samochodzie Opel Astra 2 (G)
Przed rozpoczęciem pracy należy przygotować sobie śrubokręt, scyzoryk ,troche kabla dwużyłowego, 8 konektorów do połączenia kabli ,lutownice i tasme obustronnie klejącą Szkło lusterka podważamy w tym miejscu i delikatnie ciągnąc wypinamy je z mocowań. Po wyjęciu wkładów lusterek, wypinamy trójkątny plastik założony od środka w którym znajduje się manualne sterowanie lusterka. Trzeba go ciągnąć z dość dużą siłą bo trzyma się na trzech plastikowych spinkach. Po wypięciu ściągamy go z dzwigni lusterka uważając na gumową osłonkę i zostawiamy. Następnie wykręcamy trzy śruby mocujące lusterko do drzwi i zdejmujemy je Szkło lustra jest przyklejone na obustronnie klejącą taśmę z gąbki do plastikowego mocowania. Wypinamy dwie blaszki z plastikowego mocowania, następnie wyjęty wkład lustra kładziemy i używając nożyka do tapet (cienkiego) wsadzamy go przez otwór w plastiku i wyginając go odcinamy gąbkę od plastiku. To samo robimy przy drugiej dziurce i gdy jeden koniec lustra można odchylić nożykiem do tapet odcinamy resztę gąbki. Po odcięciu szkło lustra wygląda tak Odcinamy nadmiar gąbki ze szkła i nasączamy gąbkę na szkle rozpuszczalnikiem Trzeba uważać na krawędzie lustra bo rozpuszczalnik dostaje się pomiędzy szkło i może rozpuścić kawałek lustra. Po nasączeniu gąbki i odczekaniu kilku minut zacząłem ścierać i zdrapywać ją zmywakiem kuchennym nasączonym w rozpuszczalniku Po wyczyszczeniu lustro od wewnętrznej strony wygląda tak Teraz ta sama operacja z plastikowym mocowaniem lustra, tylko użyłem do tego celu oleju (rozpuszczalnik rozpuszczał plastik) po nasączeniu gąbki i odczekaniu kilku minut zeskrobałem gąbkę nożykiem do tapet Po przymiarce nakleiłem matę grzewczą na szkło lustra Trzeba pamiętać żeby końcówki podłączeniowe były po szerszej stronie lustra Po nalepieniu maty przykładamy plastikowe mocowanie i zaznaczamy gdzie znajdują się końcówki podłączeniowe na lustrze i w zaznaczonym miejscu wiercimy dziury a następnie je poszerzamy i przykładamy lustro Jeżeli wszystko pasuje to nalepiamy taśmę – ja użyłem taśmy do mocowania luster kupioną w obi za 14 zł i zlepiłem oba kawałki. Trzeba przy tym uważać bo jak krzywo zlepicie to będzie ciężko to z powrotem rozerwać. Teraz czas na podciągnięcie kabli do lusterka. Trzeba je przeciągnąć z tej strony. I nie zawsze się to udaje za pierwszym razem. Poza tym trzeba mieć szczupłe palce żeby chwycić przewód. Po udanym zabiegu lutujemy końcówki do kabla i zakładamy metalowe blaszki na plastikowe mocowanie lustra . Następnie wszystko składamy, i przykręcamy do drzwi. Przy montażu szkła do lusterka trzeba pamiętać żeby w te elementy weszły metalowe kulki od linek sterujących lusterkiem. W moim aucie jest instalacja w drzwiach więc zostawiłem ok. 15 cm kabla i przylutowałem końcówki. Są one troszkę większe od wejść w kostce więc je trochę spiłowałem pilnikiem. Teraz trzeba zajrzeć za boczek drzwi i widać tam kabelek który jest zlepiony taśmą z innym. Rozcinamy taśmę i wyciągamy wtyczkę od lusterek Następnie demontujemy schowek pod którym są bezpieczniki i przekaźniki. Z tyłu na schowku jest dodatkowy opis graficzny Po wnikliwej analizie materiałów ustaliłem iż nie mam podłączonego przekaźnika od ogrzewania lusterek i brakuje bezpiecznika Dokupiłem przekaźnik w aso za 28 zł i włożyłem go razem z bezpiecznikiem tu. Bezpiecznik miał być według książki 10 A ale trochę się bojąc założyłem 7,5 A i też działa Teraz kolej na kable idące od kostek tu specjalne podziękowania dla jacol_m10 i dla rjesien za pomoc. Lewa strona Kable Żółty, zielony, czarny z czerwonym to sterowanie lusterkiem Brązowy to masa od ogrzewania Czarny z białym to + od ogrzewania Prawa strona Szary , niebieski czarny z czerwonym to sterowanie Brązowy – masa Czarny z białym to + Końcówki kabli podłączamy do brązowego i czarnego z białym. Po podłączeniu upychamy kable pod pokrywą osłony lusterka i ją wpinamy. Następnie włączamy ogrzewanie szyby tylnej i sprawdzamy ręką czy lusterka grzeją. jak grzeją to jest ok ale jeżeli nie grzeją to macie problem Cała instalacja jest fabrycznie poprowadzona tędy – są to specjalne piny łączące drzwi z resztą samochodu A to link do firmy która robi lustra do samochodów. To na wypadek gdyby komuś pękło szkło podczas montażu. Mają również maty grzewcze. Są oni tańsi niż te sprzedawane na allegro www.lusterka.prv.pl a teraz podsumowanie całość zajęła mi :. 2 godzin czyszczenie lusterek z gąbki 30 min zdjęcie i założenie lusterek 30 min lutowanie ,podłączanie i piłowanie pilnikiem końcówek opis i zdjęcia nie są profesjonalnie wykonane ale może komuś w przyszłości się przydadzą i zaoszczędzi mu to kombinowania i żmudnego wyszukiwania informacji. Uff najgorsze było przygotowanie tej fotorelacji i wrzucenie tego do netu... [ wiadomość edytowana przez: adi-000 dnia 2007-01-03 19:27:58 ] |
mutra Forumowicz Astra 1,6 16 v CARAV ... Wrocław | 2007-01-03 18:14:56 brawo :] |
adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2007-01-04 19:03:54 dzięki za wyrazy uznania |
pmpiotr Pełnoprawny Klubowicz OPEL OMEGA B KOMBI/ ... warszawa | 2007-01-05 10:14:09 SUPER OPRACOWANE, JESTEM PELEN PODZIWU |
Grzesiek Forumowicz Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2007-01-05 10:39:07 Ja na szczęscie mam seryjnie podgrzewane lusterka
zaciekawiła mnie ta kostka w drzwiach,do której podłączyłeś zasilanie otóż ostatnio montowałem sobie tweetery na tył, i w tylnych drzwiach znalazłem taką właśnie kostkę przyczepioną do kabelka od centralnego zamka ktoś wie do czego to służy? |
adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2007-01-05 18:09:10 a masz tyłu szyby elektryczne |
Grzesiek Forumowicz Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2007-01-05 22:54:32 nie mam
więc to pewnie do silniczka od podnosnika dzieki |
adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2007-01-06 17:03:41 pewnie tak chyba że masz jakąś super wypasioną wersję |
GSI (M) Strażnik Ampera Warszawa | 2007-01-07 00:52:52 adi-000
SUPER MATERIAŁ. GRATULACJE!! |