Toyota Carina E combi 1,8 (107 KM) czy 2,0 benzyna ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam możliwość kupienia cari w combi 1,8 (107 KM) z 1996 r po liftingu - bardzo mały przebieg udokumentowany 148 tys km, jednak bardziej chodzi mi po głowie cari z 2,0 ltr benzyna, czy upierać się przy 2,0 czy 1,8 też będzie śmigało?

proszę o radę, pozdrawiam
Adam
  
 
1.8 będzie śmigało, ale 2.0 będzie śmigało lepiej

pozdrawiam
Jurek
  
 
Cytat:
2007-02-01 17:48:53, marcin032 pisze:
pozdrawiam Jurek



1.8 jest ok
przy moim1.6 wszyscy wymiekają
to przy 1.8
ale ja bym szukał ropniaka 2.0
  
 
Yoł!!

jak jest w dobrym stanie to bym brał. Tylko upewnij się że naprawde jest oki. A już napewno sprawdź sonde bo silnik 1.8 to lean burn a sonda jak zapewne wiesz swoje kosztuje
  
 
Cytat:
2007-02-01 17:48:53, marcin032 pisze:
1.8 będzie śmigało, ale 2.0 będzie śmigało lepiej pozdrawiam Jurek



Post napisany na zyczenie Adama, bo nie jest zarejestrowany na motonews
A co myśleliście że zamieniam corolcie na Cari ??


Noo koniec OT, piszcie na temat
Taluś wypowiedz się
  
 
Cytat:
2007-02-02 13:19:49, looqasch pisze:
A co myśleliście że zamieniam corolcie na Cari ??



a myślisz dlaczego wkleiłem tą gebę " "
  
 
Cytat:
2007-02-02 13:19:49, looqasch pisze:
Taluś wypowiedz się



Ale ja mam 1,8 liftback
niech się Krisoli (czy tam oliwek) wypowie bo ma kombiaka w 1,8

Z mojej strony mogę napisać, że jak się delikatnie wkurzam, to zostawiam wszystkich na światłach... a i tak nie daj max możliwości. Zazwyczaj nie wchodzę powyżej 3500rpm i jest fajnie (w stanie wzburzenia do 4500rpm).
Oczywiście chciałoby się mieć więcej ale źle nie jest

Max prędkość miałem 160km/h i czułem, że spokojnie pojechałbym więcej, gdyby nie samochody przedemną. Samopoczucie wtedy jak najbardziej pozytywne


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2007-02-02 13:44:46 ]
  
 
2,0 rulez
I gaz dobrze znosi
Pozdro.
  
 
Mi tam 1,6 wystarcza i tak jak chce kogoś podkurzyc to potrafie zwykłym 1,6 115KM i tak zwykle nie ma mocnych na moją Cari a tak na powaznie to 7A-FE jest silnikiem rozwierconym z 4A-FE , ma podobne bolączki jak 4A-FE
  
 
tylko 2.0 . Jak kupisz 1.8 to po jakims czasie stwierdzisz , ze to mogłoby szybciej wyprzedzac tiry

Pozdro
  
 
zastanów się co jest dla Ciebie ważne - mniejsze spalanie i mniejsze osiągi czy też odwrotnie.
ja mam 1.6 16V i to w najsłabszej wersji 99km a na dodatek w kombi i powiem ci ze mi to wystarcza - oczywiście są sytuacje że troszeczke brakuje ale to tylko czasami.
mój kolega ma też kombi tylko że 2.0 i powiem ci że to jest dopiero jazda - nawet niema co porównywać do mojego 1.6 ale na stacji benzynowej to ja jestem zdecydowanie żadszym gościem (napewno też dlatego że on ma gaz a ja nie )
  
 
Cytat:
2007-02-01 12:16:32, looqasch pisze:
Mam możliwość kupienia cari w combi 1,8 (107 KM) z 1996 r po liftingu - bardzo mały przebieg udokumentowany 148 tys km, jednak bardziej chodzi mi po głowie cari z 2,0 ltr benzyna, czy upierać się przy 2,0 czy 1,8 też będzie śmigało? proszę o radę, pozdrawiam Adam



Ja od 7 lat śmigam toyka 133 konie 2,0 i uważam że jak chcesz fajnie jeździć to kup tylko!!!!!! 2.0. Spalanie o 1,5 litra większe te 20-30 koni robi swoje, no inie ma tych cholernych drogich sond silnik bezdotykowy... ( obecnie 280000 km) cięższe 150 konne auta powoli dopadam i ....np passat 1,8t, do 180 na godzinę po prostu morda sie smieje.... potem wiadomo mocy mało, ale zawsze pow 200 ! półtora roku temu założyłem sekwencję to z civiciem 900 kilowym 125 konnym może nie wygrałem, ale dopadłem to juz coś! dzisiaj bym gazu nie zakładał ale ogólnie bez żadnych problemów tylko co 20 tys trzeba zawory wyregulować i nie należy wykręcać do końca za często bo za duża temp spalania gazu i głowica może chrupnąc - przeł na benz i w ułamku sek mam zas benz i dekiel.. POTEM JAK ZROBIE CO TRZEBA TO ZNOWU GAZ I DALEJ... 2,0 LITRY POLECAM
  
 
ja mam 1.6 105KM i moim zdaniem to pomyłka - do 3 tys obr nie żyje
1.8 to zeczywiście rozwiercone 1.6 ale 1,8 przynajmniej w celicy ma wiekszy moment i przy niższych obrotach czuc go dobrze
  
 
Witam. Silnik 1,8 nie jest "rozwierconym" silnikiem 1,6. Zwiększenie pojemności silnika 1,6 uzyskano przez zmianę skoku tłoka. Dodatkowo w wersji 107KM dodano również "klapeczki" przymykające dopływ powietrza do komór spalania w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Klapki sterowane są podciśnieniowo więc im więcej wciskamy gaz i zwiększa się podciśnienie to klapki się otwierają. Sonda oraz elektroniczny układ sterowania silnikiem są bardziej zaawansowane z uwagi na te klapki, niestety też i droższe, jednak jeśli nie skazimy autka gazem to wszystko powinno działać bezawaryjnie. W efekcie mamy silnik o stosunkowo dużym momencie obrotowym, którego maksimum ok. 150Nm mamy już przy 2800 obr/min przez co silnik jest bardzo elastyczny i oszczędny w paliwo a i rusza wartko z miejsca. Jednak jeśli ktoś potrzebuje większych wrażeń z jazdy to silnik 2,0 będzie lepszym wyborem. A jeśli jeszcze mało to polecam Cari 2,0 GTSi, jednak w tym przypadku powinniśmy również sprawić sobie własną stację benzynową.

Moja Cari 1,8, pali w mieście średnio 7,9 l/100km. Oczywiście przy jeździe bez totalnych szaleństw, jednak zawsze jestem w czołówce peletonu W trasie 6,5 l/100km przy prędkości do 140km/h. Maksymalna zaliczona przeze mnie prędkość to 195km/h.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-04-06 01:31:13, Bawax pisze:
Witam. Silnik 1,8 nie jest "rozwierconym" silnikiem 1,6. Jednak jeśli ktoś potrzebuje większych wrażeń z jazdy to silnik 2,0 będzie lepszym wyborem. A jeśli jeszcze mało to polecam Cari 2,0 GTSi, jednak w tym przypadku powinniśmy również sprawić sobie własną stację benzynową. Moja Cari 1,8, pali w mieście średnio 7,9 l/100km.



Jak to zwał,tak zwał,wiadomo ze poprawiono przebieg momentu obrotowego i silnik jest w miare oszczedny.Carina GTi nie jest wcale takim smokiem i na trasie tez potrafi spalic 7.1l.Zuzycie paliwa w wiekszej mierze zalezy od kierowcy.
  
 
Cytat:
2007-04-10 11:35:28, carinus pisze:
Jak to zwał,tak zwał,wiadomo ze poprawiono przebieg momentu obrotowego i silnik jest w miare oszczedny.Carina GTi nie jest wcale takim smokiem i na trasie tez potrafi spalic 7.1l.Zuzycie paliwa w wiekszej mierze zalezy od kierowcy.




zgadzam sie przy dużej mocy duzym silniku jest wieksza rozbierznosc spalania

kiedys kumpel mial audi 2.6 i gazu potrafil na trasie bez problemu spalic 9-10litrów to prawie tyle co ja w 1.6
  
 
witam,mam carinę 1.6 99km.na trasie nad balaton - 720 km przy prędkościach na autostradzie do 160 km / h i pełnym obciążeniu auta wzięła mi 6.7 l/100 km.Można wierzyć lub nie .Pozdrawiam Toyociarzy.

  
 
ale jechales na pusto chyba?

pytam bo mam taka Cari ale takiego wyniku mi sie nie udalo uzyskac

ile paliwa Ci w zbiorniku zostalo?
  
 
sorry, nie doczytalem dokladnie.
btw mi jadac z Rzymu do Warszawy przy zaladowanym na maxa samochodzie (2 osoby + ok.300kg marmurowej podlogi do lazienki) wyszlo ok 8. predkosc ok 130, czasami troche szybciej.

w Warszawie na pusto po miescie ok 7.5 l. teraz jestem znowu w okolicach Rzymu (tereny raczej gorskie) i jak jezdze na pusto to mi wychodzi 7-7.5l/100km.
  
 
Tylko 2.0. Teraz wywaliłem gaz ,to jak to śmiga ,to trudno opisac. Ide równo z Golfem 1.8T 150KM, Calibra 150KM ,odchodzi mi dopiero powyżej 100km/h ,ale niedużo ,ale zawsze,świadczy to o tym ,ze kupując silnik 2.0 masz bardzo dobre osiągi , do 200km/h rozpędza się z palcem w d.... poniżej minuty, a spalanie benzyny nieprzekracza 9-10 litrów na setke .
1.6 i 1.8 zostaw dla dziadków ,albo dla tych którzy uważają ,ze felicją 1.3 też będą tak samo jechac ,czyli 100km/h na trasie,nawet w porsche to ta sama prędkosc..
Pozdro