[MK5] odsysanie oparów, filtr węglowy, powietrze w 1.6 CVH

  szukane wyrażenia:   węglowy
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie są objawy zapchania i czy ktoś go czyścił i w jaki sposób?

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-05-04 07:29:28 ]
  
 
a co to, gdzie to i od czego to ?
  
 
tego się nie czysci a do czego ,do oparów paliwa n aogół pod prawym nadkolem
  
 
no właśnie, jest to nad prawym nadkolem tuż pod przednią lampą.
Kumplowi w Astrze nie chciało odpalać na pb (nowa pompa, nowy filtr, czyszczony zbiornik i przewody)...wyczyścił filtr węglowy (warsztat) i jest ok. Niestety nie wiemy jak to robili...
  
 
temat powraca. Czysćił ktoś toto, lub może coś z tym robił?
Zauważyłem, że po wyjęciu korka wlewu paliwa - auto lepiej ciagnie...więc mozliwe, że ten pochłaniacz, lub jego sterowanie...
  
 
Sam sie kiedyś nad tym zastanawiałem, ale jakos nie było natchnienia zeby go ruszac, przewody podejżewam ze sa ok.
Wiec możesz być pierwszym ktory wykona te czynność

Wydaje mi sie ze potrzeba by było tylko przepłukac ten filtr.
  
 
Wytargam dziada i zobaczymy. jest też tam zaworek sterowany elektrycznie, i to też może być rypnięte...że o przewodach nie spomnę...

Ale podstawowe pytanie: czy ten filterek może mieć wpływ na jazdę na lpg (mi się wydaje, że ma, ale...)?
  
 
jest jeszcze kwestia odpowietrzenia zbiorniak (ta grucha na przewodzie wlewu)...tu też muszę się rozejrzeć...
  
 
Ten filtr sluzy do pochlaniania par paliwa z baku i odprowadzania ich do kolektora ssącego. Gdy silnik jest wlaczony komp wysyla sygnal do otwarcie elektrozaworu i pary paliwa zgromadzone w filtrze są zasysane do kolektora w celu dalszego dopalenia. ekologia+nie śmierdzi po okolicy wachą. Nie ma zadnego wplywu na prace silnika. Jedyny wplyw jaki moze miec to jest weze od kolektora do filtra beda nieszczelne to silnik bedzie ciagnal lewe powietrze i nierowno chodzil etc. Ot cala filozofia, ja osobiscie wywalilem z kilku aut caly ten uklad wogole (zaslepilem otwor w kolektorze) i nic sie nie zmienilo (benzyny tez nie bylo czuć).

co do astry - filtr ten pelni takze role odpowietrzenia baku - jesli sie zapcha pompa w baku wytworzy podcisnienie i stad problem z zapaleniem. Czasem bak ma jeszcze odpowietrzenie w korku (jesli go nie ma powinno byc to na nim zaznaczone np 'O.L.' czyli Ohne Luftung) wowczas nawet jak filtr sie zapcha nie bedzie negatywnych konsekwencji. imo naprawa tego nei ma sensu, osobiście wymontowalbym, a wezyk z baku w atmosfere i git.

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-04-29 12:26:00 ]
  
 
ja ostatnio zamieniłem miejscami ten króciec co idą od niego wężyki Z taka okrągłą zaślepką drugiego. po wyjęciu zaślepki przez otwór bylo widac czysty filtr a tam gdzie do tej pory wchodziły przewody bylo juz sporo syfu, dlatego zamieniłem je miejscami. ogolnie zadnych zmian po tym nie odczułem.
  
 
Witam mam problem idealny do tego tematu, także jak jadę moim essim to na zakrętach strasznie czuć paliwo ale nigdzie nie widać żeby ciekło.. zajrzałem po siedzenie to jest suchutko. Problem pojawił się może z dwa może trzy tygodnie temu.
  
 
Cytat:
2009-05-01 19:04:34, walet90 pisze:
Witam mam problem idealny do tego tematu, także jak jadę moim essim to na zakrętach strasznie czuć paliwo ale nigdzie nie widać żeby ciekło.. zajrzałem po siedzenie to jest suchutko. Problem pojawił się może z dwa może trzy tygodnie temu.


pojeździj ze szmatą zamiast korka paliwa...
fotki:


  
 
Z mądrej książki:
W silniku CVH komp steruje także elektrozaworem pochłaniacza oparów paliwa. Rezystancja tego zaworu 50-120 Ohm.
U mnie jest 62 Ohm, ale napięcie na tym zaworze jest tylko 11,7V i zawór nie odpala...
po podpięciu bezpośr. do aku odpala.(???) Czyżby spadek napięcia na kablach?
Może ktoś zweryfikować czy mam dobrze podpięte wszystko:


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-05-04 08:13:23 ]
  
 
Z tego co wiem, zawor jest otwierany w pewnych cyklach.momentach, wiec raczej jest ok, a czy na kablach powinno byc 11.7 czy np 14 to trzeba by było jeszcze zmierzyc na innym aucie.
Jak znajde pozniej chwile to zmierze u siebie.
  
 
trochę dziwne, bo zawór raczej albo ma napięcie i się otwiera, albo nie ma napięcia i jest zamknięty...Tak przynajmniej myślę, że powinno być 2 stanowy: 0-1...
zmierz proszę u siebie i jesli możesz, to zobacz jak masz kierunki tych zaworów i czy też masz podobnie jak u mnie na schemacie...
  
 
Zawór oczyszczania pojemnika
Działanie:
Zawór oczyszczania pojemnika stanowi część systemu kontroli emisji. Opary benzyny ze zbiornika paliwa, które zostały zebrane w węglowym filtrze absorpcyjnym, przenoszone są do silnika przez ten elektrozawór.
Jeżeli działa regulator lambda silnika, to zawór zasilany jest przez zespół sterowania. Dodatkowe paliwo, jakie jest w ten sposób doprowadzane do silnika, równoważone jest za pomocą regulatora lambda.
Sterowanie elektryczne:
Generalnie zawór oczyszczania pojemnika jest zwykle zamknięty. Oznacza to, że zawór przerywa połączenie pomiędzy kolektorem wlotowym a filtrem z węglem aktywnym wtedy, gdy przez zawór nie przepływa prąd. Uruchomienie zaworu oczyszczania pojemnika następuje poprzez zespół sterowania podłączający zawór do uziemienia. W tym czasie napięcie końcówki z zespołu sterowania, który podłącza zawór oczyszczania pojemnika, wynosi 0 V. Często uruchamianie wykonywane jest impulsowo. Wielkość impulsów (cykl pracy) zależy wtedy, między innymi, od prędkości silnika, temperatury silnika i obciążenia silnika.

Schemat:


Wykres pracy:

Rysunek 1: Przykład obrazu oscyloskopowego zaworu oczyszczania pojemnika podłączonego do uziemienia.
W czasie, gdy ECU nie zasila zaworu, napięcie wynosi 12 V.
W czasie, gdy ECU zasila zawór, napięcie wynosi 0 V.
(dane z programu Info-Tech 2006)

PS w dwóch essach mk7 (moim i ojca) ten zawór zachowuje się tak samo jak u Ciebie
  
 
dzięki Skuter9...a skąd takie info masz?
dodam, że śmierdzi paliwem z tyłu auta jak diabli, ale może to odpowietrzenie zbiornika paliwa...chociaż ono też podpięte jest pod układ odsysania oparów...
  
 
Do filtra dochodzą 2 rurki: 1-z kolektora Efi, 2-z zbiorniak paliwa. Rurka 1 jest przez elektrozawór i łączy się przed filtrem węglowym z rurką 2. Czyli opary ze zbiornika nie trafiają do filtra przy otwartym zaworze, tylko zostają zassane do kolektora. Przy zamkniętym zaworze, opary wchodzą do filtra.
  
 
Nie ma sprawy
Jest taki program serwisowy na PC o nazwie Info-Tech z podstawowymi danymi serwisowymi do ponad 10tys modeli samochodów. Ja mam wersje z 2006 roku. Na torrentach można ściągnąć.