DEx – Lada 110 oraz Samara 2108

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Lada 110 mam w rodzinie od nowości tzn od 1999 (uczyłem się na niej jeździć) a 2108 zakupiłem w maju od Humela. Auta są oryginalne, jednak w zamyślę Samara ma być zabawką, w której chce dokonać duuużo modyfikacji.






[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2007-09-19 23:22:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2007-09-19 23:27:43 ]
  
 
Dziś zapraszam do obejrzenia kilku fotek, Samary po remoncie głowicy. Jak widać jakoś po założeniu dużo elementów w piwnicy mi nie zostało i autko jakoś się toczy.

Zaraz po sprowadzeniu.



Zdjęcia po remoncie.







Dwie przyjaciółki z boiska



110tka



DEx


[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2007-10-24 23:38:51 ]
  
 
Dex, który to rocznik tej Samary? Zaciekawił mnie licznik, a konkretnie pokrętło do kasowania licznika dziennego - ja je mam nie na liczniku a pod kierownicą, obok ssania
  
 
10.09.1992 Humel coś wspominał, że to autko było sprowadzone z Niemiec, stad miało aluski OZ ze znaczkiem Lady.

Pozdrawiam

DEx
  
 
Samarce dzis stukneło 80 tyś Sto lat, sto lat

DEx
  
 
Historia pewnej 110tki.

-Toczenie tarcz – potem ich wymiana (gwarancja)

-Wymiana osłon gumowych (manszet) przegubów – oj z 4 razy

-Wymiana wkładu tylnych lamp (gwarancja) – debilne taśmy które tam dochodzą były połamane, teraz w Priorze są normalne wtyczki, czyli tak jak powinno być.

-Wymiana zegarka – pewnie wystarczyło naprawić ale serwis do D..

-Wymiana bloku sterującego wentylacją – moim zdaniem zbędna, bo usterka jest gdzie indziej

-Setki razy poprawiane elektryczne szyby – też niepotrzebnie, bo usterka też jest gdzie indziej

-Remont skrzyni – pękł wałek główny (koszt przeszło 3tyś)

-Wymiana bloku cewki (cewka oryginalna – 350zł, jeszcze nie umiałem szukać zamienników)

-Czyszczenie wtrysków

-Pęknięty pasek rozrządu (niecałe 70tys). Wymiana pompy wody i napinacza

-Wymiana wkładu pompy paliwa (nasz wina, zbyt mały poziom benzyny w baku) UWAGA! Pompa z poloneza nie nadaję się jako zamiennik, jest zbyt mało wydajna. Jednak można kupić jakiś inny w granicach 100-150zł.

-Wydech padł po 2 latach – zmiana na pokryty aluminium – spokój na minimum 5 sezonów.

-Liczne klocki – pseudoruskie piszczały – teraz Ferrodo Premier

-Nowe tarcze (ok 120tyś) – teraz są Brembo

-Liczne nowe cylinderki – dopiero na Lukasie mam z 3 lata spokoju

-Nowa piasta i łożysko koła przedniego – gwint na śruby był zjechany i jedno koło miało 3 różne śruby

-Pęknięta linka sprzęgła

-Pęknięty czujnik poziomu oleju, zakupiony dzięki uprzejmości kolegi Ariego, w naszych sklepach niedostępna cześć.

-Z dwa trzy razy wymieniana uszczelka pod miską olejową – planuje zakup nowej.

-Nowy czujnik ciśnienia oleju. Poprzedni przepuszczał olej.

-Często pękające ucha do podwieszania tłumika środkowego. 2 x wymiana obejmy między kolektorem a katalizatorem.

-Nieplanowana wymiana filtra oleju bo przepuszczał olej bokiem.

-Dwie stacyjki, bo jedna kupiłem tak badziewną (oszczędziłem 15zł) że padła po pół roku.

-90tyś wymiana zimeringu za kołem zamachowym, bo sikał tragicznie.....przy okazji (zdecydowanie nad wymiar) nowe sprzęgło kompletne Valeo

-Wymiana paska alternatora (nadwymiar, ale był spękany więc wolałem nie ryzykować, teraz mam jakiś zamiennik /słabo znana marka/ i czasami sobie pospiskuje)

-100tys wyrobiona poduszka silnika (jedna) a wymiana obu bo mechanik nie tą wskazał, która była walnięta.

-100tys pęknięta poduszka skrzyni biegów po wjechaniu w duuużą dziurę.

-Nowe szczęki hamulcowe – jakieś francuskie

-Nowy przewód hamulcowy (gumowy) tył.

-120tyś nowe amorki przód – Sachs (wkłady) + kompletne poduszki dedykowane do 10tki a można dać do Samary.

-120 tyś urwana przełącznik wycieraczek

-130 tys nowy korektor hamowania

-130 tys w lampce od kierowcy pękł oprawka plastyków.

-130 tys nowy rozrząd i płyn chłodniczy.

-140tyś nowe amorki tył – Bodge

-140tys nowy siłownik centralnego zamka (strona pasażera)

-140tys nowy przełącznik kierunkowskazów (w trakcie włączania keirunkowskazów włączały się światła długie)

-140tys odprysk od kamienia na przedniej szybie

(37 punktów)

Nie wpisałem licznych wymian oleju (Półsyntetyk Castrol GTX 3 15W40 – teraz Magnatek) , oraz filtra powietrza. Nigdy nie wymieniałem filtra paliwa ale wezmę się za to. Ponad to 2 razy ostawiałem geometrie, oraz autko ma 3 nowy komplet opon, bo seryjne białoruskie to tragedia. Nie liczę też 2 zmian szkła w lusterka samochodowym – pęknięte po spotkaniu z innym lusterkiem auta jadącego z naprzeciwka. Do tego dwa razy były wymieniane wkłady zamków (próby wywalenia zamka łamakiem, nieudane). Do tego mam już 3 akumulator, bo seryjny padł po roku.

DEx


A jeszcze coś (ale ze mnie sklerotyk )

-Wymiana termostatu (ok 60tys)
-Wymiana sworznia wahacza na gó....o a zaraz po na Lucasa (ok 120tys)
-Wymiana łącznika stabilizatora – badziewie 3 dni trzymało potem pękało – Arii mi sprowadził porządne
-Hydrokorektor świateł

[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2008-02-23 18:32:00 ]
  
 
Ja pier.... Dex, ciesze się że mam Samarę, a myślałem o kupnie 110-tki
  
 
Wiesz, na błędach się człowiek uczy, podobno. Wiele elementów które wypisałem to materiały eksploatacyjne jak np. tarcze, klocki, szczęki, amorki, paski, filtry. Problem to seryjne słabe opony. akumulator oraz wydech. Kiedy zmienisz to na dobre zamienniki to jest Ok. Ponadto, razem z ojcem na własnej skórze przekonałem się, że części zamienne trzeba kupować z głową i trzeba baaardzo dokładnie zwracać uwagę na ich jakość. Są też elementy, które wymieniłem zdecydowanie przed czasem, bo skoro już auto było rozgrzebane??.

Zły jestem tylko na skrzynie, cewkę (wada fabryczne w tym roczniku) oraz tragiczne uszczelki. Co do reszty to nie widzę niczego na co mógłbym narzekać, czyli w aucie, za taka cenę to norma. Ponadto pamiętajmy, że nawet markowe zamienniki (Valeo, Sachs, Lukas, Ferredo) są dostępne za naprawdę rozsądne sumy i są znacznie tańsze niż te dedykowane do VW czy Opla.

Jednak Samara jest zdecydowanie lepsza. 110Tka to auto dla pana w kapeluszu.

DEx
  
 
Moje naprawy w Samarze

planowana głowica – nowa uszczelka, zawory prowadnice zaworowe i uszczelniacze oraz mnóstwo innych uszczelek – uszkodzone prowadnice zaworowe.
nowy napinacz paska rozrządu
nowe świece – Boscha trójelektrodowe
nowy tłumik środkowy i końcowy (pokryte alu) oraz wieszaki
nowa rura doprowadzająca ciepłe powietrza do puszki powietrza
żarówki świateł postojowych
bezpiecznik świateł awaryjnych
nowa chłodnica oraz płyn
łożyska kół przednich – jeszcze nie wymienione
nowa wycieraczka szyby tylnej oraz jedna przednia
nowa pompa paliwa
zestaw naprawczy gaźnika – czeka w szufladzie

Plany

muszę zmienić lub jakoś zreanimować lusterko kierowcy
połatać dziury w podłodze i porobić zaprawki drzwi i błotnika tylnego
zmienić teleskopy tylnej klapy
zmienić filtry i olej oraz wyregulować zawory i zmienić uszczelkę pod deklem
uszczelnić aparat zapłonowy hermetykiem
umyć silnik
zmienić wałek rozrządu
wstawić nowy zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy
wymienić urwany wieszak tłumika końcowego

Dziś dokładnie umyłem i wywoskowałem samcie i dokonałem małego przeglądu.

DEx

P.S

Dalsze plany to totalnie nowy zawias... a dalej to zobaczymy na co życie pozwoli.


[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2008-06-07 18:44:18 ]
  
 
W terenie.



Kopalnia Wojcieszów - 2008

DEx
  
 
Dziś sprzedałem 110tke. Trochę mi smutno...moje pierwsze autko :/
DEx
  
 
Moja ostatnia Lada poszła na części. Podłogą po zimie okazałą się strasznie przegnita a silnik na końcu nadawał się do ponownego rozebrania. Mam jeszcze parę gratów po niej. Komplet szyb bocznych do 3d i inne jakieś duperele wiec jak coś to pisać.

DEx
  
 
Za ile poszła 110? Jeżeli oczywiście wolno spytać?