Dusi się na wysokich obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Mam oto taki problem z Espero 1,5 16V gaz II generacja:
Co jakiś czas przeganiam auto na Pb i ostatnio na Pb zaczął się dusić powyżej 3 – 3,5 tyś. obr/min szczególnie pod obciążeniem i osiągam maks 4,5 tyś.. Na gazie chodzi super, obroty osiągam nawet do odcięcia zapłonu. Na Pb do tych 3 – 3,5 tyś. obr/min chodzi dobrze, nie szarpie, zbiera się dobrze.
Moje pytanie: czy dobrze ostawiam przyczyny mojej usterki?
1 – zapchany filtr paliwa na 90% (dawno nie wymieniany, mogą być problemy z wymianą – czytaj zardzewiałe gwinty)
2 - stare paliwo na 20% (dolałem jakieś 12L lepszego paliwa, jest lekka poprawa, wkręca się dobrze do 3,5 -4 tyś. ale wyżej nadal się dusi
3 – pompa paliwa na 20% (ze 2 – 3 razy dostała po d_pie, może za mało paliwa podaje?)
4 – regulator ciśnienia paliwa na 5% (nie ma paliwa w wężyku podciśnieniowym)
5 – wtryskiwacze na 10% (na wolnych obrotach i do ok. 3,5 tyś. jest ok., na forum pisaliście, że jak padały wtryski to szarpało już od wolnych obrotów)
Dodam jeszcze, że zdarza się problem z odpaleniem auta po przejechaniu krótkiego odcinka ( do ok. 500 m) i odpalaniu go po np. 5min. Zdarza się to tylko, gdy silnik jest jeszcze zimny (po dłuższym postoju), a objawia się to tym, że w pierwszym ułamku sekundy silnik zaskakuje ale żeby go odpalić muszę go trochę pokręcić rozrusznikiem. Wygląda to tak jakby się zalewał. Przyczynę upatruję w tym, że w kolektorze są pozostałości gazu, a odpalam go na Pb i w momencie rozruchu idzie Pb i resztki gazu.
Dzięki za wytrwałość w czytaniu moje długiego wywodu i za podpowiedzi.
Pozdrawiam
  
 
Witaj.
Z tego co wyczytałem tutaj na forum czyt: moje kiepskie odpalanie na ciepłym
obstawiam:
1- miało by to związek...
3 -pompa też, iz podobno na wysokich obrotach jak zaczyna dławić to pompa paliwa nadaje się juz do wymiany.

4- w tym węrzyku czarnym (dochodzącym do kolektora ssącego) podobno NIE ma być paliwa czyli TO tez raczej odpada.

dlaczego "podobno" : bo wszystko zaczerpniete - skojarzone z Formu, jak szukałem rozwiązania swojego problemu.
  
 
Przeglądam teraz książkę serwisową i znalazłem to: „Pompa paliwowa powinna w ciągu 15 sekund dostarczyć co najmniej 0,23 litra paliwa” jutro zrobię próbę.

Cytat:
2008-12-07 13:48:56, franko25 pisze:
4- w tym węrzyku czarnym (dochodzącym do kolektora ssącego) podobno NIE ma być paliwa czyli TO tez raczej odpada.


Właśnie też to doczytałem i dlatego dałem tylko 5% prawdopodobieństwa.
Najprawdopodobniej za tydzień będę miał auto w warsztacie (wymiana przewodów hamulcowych) to wymienię filtr paliwa. Zrobiłbym to wszystko sam, ale z powodu braku kanału i obecnej pogody.....
Do tego czasu sprawdzę pompę paliwa i pojeżdżę trochę na Pb, może coś się poprawi
  
 
Cytat:
2008-12-07 14:26:16, pasiek pisze:
..."będę miał auto w warsztacie (wymiana przewodów hamulcowych) to wymienię filtr paliwa. Zrobiłbym to wszystko sam, ale z powodu braku kanału i obecnej pogody..... Do tego czasu sprawdzę pompę paliwa i pojeżdżę trochę na Pb, może coś się poprawi .."


Nie zrobiłbyś wymiany filtra sam.. ...trzeba mieć dużo samozaparcia, kanał, i narzędzia...+ inny filtr (lanos?) , wężyki , ściągacze itp. akcesoria...taka bezproblemowa wymiana na oryginał ..graniczy z cudem (trzeba rzeźbić, ciąć itd)

Stawiam 79% na zawalony filtr ...od tego bym zaczął a potem (gdyby się przypadkiem nie poprawiło ) kopał dalej ...na pewno NIE odwrotnie
  
 
Cytat:
2008-12-07 14:32:23, bogdan1 pisze:
Nie zrobiłbyś wymiany filtra sam.. ...trzeba mieć dużo samozaparcia, kanał, i narzędzia(...) Stawiam 79% na zawalony filtr ...od tego bym zaczął a potem (gdyby się przypadkiem nie poprawiło ) kopał dalej ...na pewno NIE odwrotnie



Wymienił bym sam. Nie takie rzeczy już robiłem łącznie z kapitalnym remontem silnika ( oczywiście w innym aucie i było to parę lat temu), a filtr i przewody wymieniałem w lecie w oplu kadecie, gdzie nie obyło się bez odkręcania zbiornika i zrobiłem to bez kanału.
Gorzej jest teraz z samozaparciem i chęciami w taką pogodę. Też właśnie upatruję winę w filtrze paliwa i wymienię go na bank, a sprawdzenie pompy niedużo czasu kosztuje.
Dzięki za porady, a o efektach poinformuję.
  
 
ja także filtr obstawiam
  
 
a zrób reset komputera, tak na wszelki wielki
  
 
Cytat:
2008-12-07 11:27:34, pasiek pisze:
Dodam jeszcze, że zdarza się problem z odpaleniem auta po przejechaniu krótkiego odcinka ( do ok. 500 m) i odpalaniu go po np. 5min. Zdarza się to tylko, gdy silnik jest jeszcze zimny (po dłuższym postoju), a objawia się to tym, że w pierwszym ułamku sekundy silnik zaskakuje ale żeby go odpalić muszę go trochę pokręcić rozrusznikiem. Wygląda to tak jakby się zalewał. Przyczynę upatruję w tym, że w kolektorze są pozostałości gazu, a odpalam go na Pb i w momencie rozruchu idzie Pb i resztki gazu.


tu akurat problemem jest przełączenie go na gaz kiedy jeszcze parownik nie zdąży ogrzać gazu, a taki gaz jest nie zdrowy dla silnika, i go zalewa. stąd wniosek żeby na krutkie odcinki nie przełączać go na gaz bo i takie problemy są, i silnika szkoda...
  
 
Auto po części zrobione tzn. już się nie dusi, ale od początku. Jeżdżenie na paliwie pomagało i auto coraz lepiej zaczęło się zbierać. Jednak Bogdan1 wsiadł mi na ambicje, więc sam wymieniłem filtr paliwa nie czekając na zapowiadaną wizytę u mechanika i to był klucz do sukcesu. Teraz auto śmiga, a i obyło się bez sprawdzania pompy i resetu kompa. Teraz czekam na wymianę przewodów hamulcowych i przydało by się wymienić też przewód (rurkę) paliwowy ten idący od filtra do przodu auta (około 2 m). Czy jest gdzieś on dostępny? (okolice Opole – Wrocław lub wysyłkowo)

Cytat:
2008-12-07 23:02:57, pawlopwl pisze:
tu akurat problemem jest przełączenie go na gaz kiedy jeszcze parownik nie zdąży ogrzać gazu, a taki gaz jest nie zdrowy dla silnika, i go zalewa. stąd wniosek żeby na krutkie odcinki nie przełączać go na gaz bo i takie problemy są, i silnika szkoda...


Racja, bo zdarza się to tylko teraz jak zrobiło się chłodniej.

Dzięki za pomoc i dam znać jak bym sam znalazł ten przewód paliwowy.
  
 
Ichni zapytaj o tego przewoda:

Jadary..wysyłkowo także ..klik!

gratulacje
i napisz coś więcej o szczegółach filtro-wymiany
  
 
Dzięki Bogdan1 za namiar ale nie dzwoniłem bo w miejscowym sklepie trochę podzwonili i udało im się go znaleźć.
Co do wymiany filtra, założyłem oryginał tzn. montowany na gwinty. Uwaga nietypowe klucze: 16 i 20. Obyło się bez cięcia rurek bo udało się je bez problemu odkręcić . Jak by trzeba było je ciąć to musiał by być inny filtr, taki z wyjściami na wężyki (chyba lanos i kadet takie mają).
P. S. Nie uważam takiej przeróbki (wężyki) za druciarstwo jak to niektórzy uważają, bo w innych autach jest tak oryginalnie, a i w espero pompa z rurką połączone są wężykiem.
Przy wymianie filtra okazało się jednak, że ta rurka którą szukam jest bardziej zgnita niż przypuszczałem więc muszę ją wymienić, ale to już nie długo przy okazji wymiany przewodów hamulcowych.
Koszty:
Filtr paliwa – 13 zł D.J.PARTS Wrocław
Rurka filtr – silnik 55 zł miejscowy sklep

Podaje dwa linki gdzie oferują metalowe przewody (nie jestem pewien czy są to te)

sklep 1
sklep 2

Dzięki i pozdrowienia