Piękna elektra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Szanuję wszystkie, wszystkich kłopoty ale mój prądowy to gratka!
Jest w aucie ap.zapłonowy a w nim moduł i cewka.W granicach 10 000 km "leci" moduł lub cewka. Spece w autoryzowanych budach twierdzą że wszystko O.K. Sam wkładam nowy moduł żeby tam dojechać. Jak zaciągłem auto, to oni wstawili moduł i też jest wszystko O.K. Napięcie ładowania 14,3 V. Wszystkie czujniki do ECM sprawne, Wypada tylko jeszcze od nowa rozkrecić i skręcić masy. A może jednak jest ktoś kto to przeżył, lub zna problem? Mnie to drażni już, jadę jak muszę i z kpl. części do zapłonu. Zapraszam do dyskusji... " "iskrownik"
  
 
wszystko ladnie...a teraz poproszę po polskiemu bo mnie od tej paplaniny to oczy zabolały...
  
 
Cytat:
2010-09-06 19:47:42, iskrownik pisze:
W granicach 10 000 km "leci" moduł lub cewka.



Ale że o co chodzi?
A tak naprawdę to masz z tym problem, czy próbujesz nas sprawdzić z budowy Espero.
No i jak kolega napisał. Po polskiemu staraj się pisać, bo chyba niewielu Cię jak na razie zrozumiało.
  
 
Cytat:
2010-09-06 20:37:58, desperos pisze:
wszystko ladnie...a teraz poproszę po polskiemu bo mnie od tej paplaniny to oczy zabolały...


e tam...bo się źle do tego zabrałeś ...pykasz do reklamóweczki działkę butaprenu, pakujesz tam główkę (najlepiej w saunie) i po kilku minutach już doskonale Kolegę rozumiesz


Iskrownikowi oczywiście gratulujemy weny i filozoficznego polotu ...ale to chyba nie to forum ?
  
 
czytam tytuł wątku i sobie myslę czy chodzi o Carmen Elektrę? Tylko po diabła jest ona w wątku moto porad??? Potem czytam dalej i kumam tyle , że coś nie gra chyba z ładowaniem ale o co chodzi w szczegółach to już nie wiem. Czytam po raz kolejny i choć to po polsku to merytorycznie jestem w czarnej dupie.
  
 
Ale o ssssooo chodzi

Boguś, kończę już 3 słoiczek butaprenu ( dla mózgojada była to już dawka śmiertelna ) i ni chu chu nie kumam OCB

Moja ślubna Elektra twierdzi, że gościu ma coś wspólnego z prądem- złapał fazę
  
 
Przeciez to proste . Koledze chodzilo o hyundaya electra
http://www.bestcarnews.net/2009/08/03/2010-hyundai-electra-touring-to-be-even-more-affordable/ tyle ze tak mu cisnienie wzroslo ze galki oczne nie wytrzymaly i na polslepo zdolal sie wbic tylko na to forum poswiecone tez koreanczykowi
  
 
Po spożyciu pewnej ilości oprocentowanego płynu doszedłem do wniosku że po przejechaniu około 10 kkm przepala się cewka lub moduł zapłonowy. Na trzeźwo bym do tego nie doszedł
  
 
Cytat:
2010-09-06 19:47:42, iskrownik pisze:
Witam Szanuję wszystkie, wszystkich kłopoty ale mój prądowy to gratka!


To chyba jakaś prowokacja , bo chyba niemożliwe , żeby ktoś tak sam od siebie takie coś spłodził
PS. Dzięki B1 za skuteczne poprawienie humoru po deszczowej nocy w pracy
Ale jeśli w tym topiku chodzi o Carmen Elektrę , to zgadzam się z iskrownikiem - rzeczywiście piękna ta Elektra


[ wiadomość edytowana przez: leszek_espero dnia 2010-09-07 10:20:09 ]
  
 
A dla mnie wypowiedz byla czysta i przejzysta bo sam miewam troche podobne klopoty, takze wam przetlumacze.

Koledze chodzilo oto ze srednio co 10 tyś km wysiada mu cewka albo moduł zapłonowy. Ma normalne ładowanie i wszystko inne w normie i sie pyta czym moze byc spowodowane tak częste zużywanie sie owym części.
Moze teraz ktos udzieli konkretnej odpowiedzi.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-09-07 13:49:12, Torp12 pisze:
A dla mnie wypowiedz byla czysta i przejzysta bo sam miewam troche podobne klopoty, takze wam przetlumacze. Koledze chodzilo oto ze srednio co 10 tyś km wysiada mu cewka albo moduł zapłonowy. Ma normalne ładowanie i wszystko inne w normie i sie pyta czym moze byc spowodowane tak częste zużywanie sie owym części. Moze teraz ktos udzieli konkretnej odpowiedzi. Pozdr.


Gdyby Kol. iskrownik miał status Member, lub Weteran, nie musiałbyś tłumaczyć.
  
 
Cytat:
2010-09-07 13:49:12, Torp12 pisze:
A dla mnie wypowiedz byla czysta i przejzysta bo sam miewam troche podobne klopoty, takze wam przetlumacze. Koledze chodzilo oto ze srednio co 10 tyś km wysiada mu cewka albo moduł zapłonowy. Ma normalne ładowanie i wszystko inne w normie i sie pyta czym moze byc spowodowane tak częste zużywanie sie owym części. Moze teraz ktos udzieli konkretnej odpowiedzi. Pozdr.



A to o to chodzi. No to trzeba chłopu jakoś pomóc. Napisz coś więcej (tylko już w zrozumiałym dla nas języku) o awarii, która cię męczy tzn. czy awaria najpierw cewki i potem modułu zdarzyła Ci się jednorazowo w odstępie tych właśnie 10 000km . Jeśli tak to nie ma co szukać, bo tak się zdarzyć może i jest to po prostu pech. Jeśli zdarza Ci się to regularnie i już masz za sobą kilkukrotną wymianę tych elementów winne być mogą oprócz wysokiego napięcia ładowania (ale to już sprawdziłeś) cewka zapłonowa, instalacja elektryczna , czy nawet sam ECU.
  
 
Z tego co pisał kolega Iskrownik wynika że już kilka razy wymieniał moduł, więc to raczej nie przypadek. Może przewody WN mają jakieś przebicie i zwierają do masy...hmmm...
  
 
Mnie się wydaje, że problem kolegi iskrownika polega na tym, że sam jeszcze nie do końca poznał specyfikę DU.
Bo przecież sam napisał, że:
Cytat:
...spece w autoryzowanych budach twierdzą że wszystko O.K.


Być może chodzi tylko o padającą cewkę w aparacie którą to tylko wystarczyłoby wymienić a której żywotność to właśnie ok. 10 kkm (...), a kol "iskrownik" wymienia -sam- cały aparat zapłonowy [zwany u niego ...modułem] i z tego jego artykuowania myśli, można wywnioskować, że ...taka impreza wychodzi jemu drogo

Pół biedy jak 10 kkm robi w ciągu roku, ale jeśli powiedzmy w ciągu 2 m-cy, to rzeczywiście jest to ...droga impreza




[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2010-09-09 17:38:13 ]
  
 
Cytat:
2010-09-09 17:31:51, nawigator5 pisze:
Być może chodzi tylko o padającą cewkę w aparacie którą to tylko wystarczyłoby wymienić a której żywotność to właśnie ok. 10 kkm (...),


Nie mów tego głośno przy moim 14 letnim espero, bo ma jeszcze oryginalną którą fabryka włożyła

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
witam ponownie.
Dziękuję za zainteresowanie, nawet to humorystyczne. A teraz napiszę po polskiemu "z nowa". Były dwa przypadki awari: Pierwszy w czasie jazdy, silnik gaśnie. Drugi przypadek: po zatrzymaniu się,/ po praejechaniu ok. 300 km./ silnik nie da się uruchomić. Czy to jasne? to dalej "jadę". Po wymianie modułu w aparacie zapłonowym do którego włącza się cewkę, silnik uruchamia się. Takich wymian było 6/ sześć/ w tym jedna cewka włączana do tego pechowego modułu.Cewkę wysokiego przy błotniku wymieniłem na wszelki wypadek. Ostatnio wykonana diagnostyka instalacji nic nie wykazała.Aktualnie auto jeździ bez problemowa, ale jak długo? Jeśli koledzy z Łodzi mieli by życzenie skontaktować się w podobnych sprawach/mam garaż/ to podaję kotakt kom.692629696. Iskrownik
  
 
Gdzie kupujesz moduły i po ile??
[/quote]
  
 
Witam
Moduły,cewki i inne części trudne do sprawdzenia kupuję w sklepach daewoo. Moduł z logoo GM kosztuje w Łódzi 85,0 zł w Kołobrzegu 36,0 zł.
Odstąpiony w Allegro razem z paragonem/już komuś zbędny/ za 60,0 zł cena zakupu na paragonie 130,0 zł. /Dzierżoniów/ Myślę, że dzisiaj cena produktu nie świadczy o jego jakości. Faktem jest, że po diagnostyce, nie ma negatywnej oceny. Przewody W.N. nie "kopią".Auto pracuje obecnie w normalnym trybie, tzn. cicho, równomiernie, przyśpiesza, hamuje silnikiem, poprostu idealnie-ale jak długo? W ostatnie opady specjalnie nie stałem w garażu, żeby zobaczyć co powie w temacie sama wilgoć i nic, po nocy odpala i wio. Coś Ci to mówi?... Pozdrawiam
  
 
Jest nowy szczeguł w temacie. Jedyne zmiany w instalacji dotyczyły mont żu alarmu i C.Z.W tych dniach wymontowałem sterownik C.Z. Teraz C.Z. działa z klucza, ale zadziałała też z przycisku kasety wewnętrzna blokada./nie działała wcześniej a więc było tu zwarcie/. Dalej pozostaje pytanie: co wspólnego ma prąd C. zamka z prądem zapłonu? W zapłonie jest wysokie napięcie z cewki. Czy taki kruczek w DU jest możliwy????... Jazda jest dobra, ale czy to koniec pytań w temacie moduł zapłonu?
  
 
Cytat:
2010-10-08 16:53:29, iskrownik pisze:
...Dalej pozostaje pytanie: co wspólnego ma prąd C. zamka z prądem zapłonu? W zapłonie jest wysokie napięcie z cewki. Czy taki kruczek w DU jest możliwy????...



Nic nie ma wspólnego!
Powiem tak: moduł zapłonu w espero jest jednym z najbardziej niezawodnych elementów w tym samochodzie i nigdy wcześniej nie słyszałem żeby ktokolwiek go wymieniał.
Jeżeli faktycznie zmieniałeś te moduły sześć razy to raczej nie mam wątpliwości że coś je wykończyło. Być może brak smaru silikonowego między modułem a obudową aparatu zapłonowego jest powodem przegrzewania się modułu? Myślę że tego nikt się nie dowie.

[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2010-10-08 22:36:15 ]