Ciśnienie doładowania - Corolla E12 - 1CD-FTV - 116KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzień dobry.
Wiele już czytałem na temat diagnostyki mojego silnika (i tu podziękowania dla Bigelektrona i Aliena - do Was głównie kieruję moje pytania), ale nigdzie nie mogę znaleźć pewnych informacji na temat maksymalnego doładowania w mojej Corolli.
Silnik zaopatrzony jest w turbinę IHI VB11, bez zmiennej geometrii, wtryski elektromagnetyczne.
Według biuletynu serwisowego który znalazłem (w wątkach do Avensisa) jest coś wspomniane o 133-140 kPa, tylko nie wiem czy w trakcie rozpędzania czy stabilizacji na obrotach.
U mnie dmucha 190 kPa i to jest max. turbiny, jaki ona osiąga, przy maksymalnym obciążeniu. Przy stabilizacji obrotów jest poniżej wartości z biuletynu, no ale obciążenie silnika przy utrzymywaniu obrotów też jest moim zdaniem znikome, więc analogicznie doładowanie powinno być mniejsze.

Czy te 190 kPa to już przeładowanie?
Mam starą turbinę, w której gruszka rusza się z takim samym oporem, jak w tej kolejnej, na którą zamieniłem (ta turbina jest w zdecydowanie lepszym stanie).
Do zdiagnozowania pomocne może być takie zjawisko:
Przy rozkręceniu silnika do obrotów ok. 3900, ciśnienie na listwie CR wzrasta (jest po prostu duże), po przekroczeniu tej granicy spada do 76 MPa.
Czy to ma wpływ z podejrzewanym przeładowaniem turbiny?
  
 
Cytat:
2018-02-13 10:03:41, felizz pisze:
Dzień dobry. Wiele już czytałem na temat diagnostyki mojego silnika (i tu podziękowania dla Bigelektrona i Aliena - do Was głównie kieruję moje pytania), ale nigdzie nie mogę znaleźć pewnych informacji na temat maksymalnego doładowania w mojej Corolli. Silnik zaopatrzony jest w turbinę IHI VB11, bez zmiennej geometrii, wtryski elektromagnetyczne. Według biuletynu serwisowego który znalazłem (w wątkach do Avensisa) jest coś wspomniane o 133-140 kPa, tylko nie wiem czy w trakcie rozpędzania czy stabilizacji na obrotach. U mnie dmucha 190 kPa i to jest max. turbiny, jaki ona osiąga, przy maksymalnym obciążeniu. Przy stabilizacji obrotów jest poniżej wartości z biuletynu, no ale obciążenie silnika przy utrzymywaniu obrotów też jest moim zdaniem znikome, więc analogicznie doładowanie powinno być mniejsze. Czy te 190 kPa to już przeładowanie? Mam starą turbinę, w której gruszka rusza się z takim samym oporem, jak w tej kolejnej, na którą zamieniłem (ta turbina jest w zdecydowanie lepszym stanie). Do zdiagnozowania pomocne może być takie zjawisko: Przy rozkręceniu silnika do obrotów ok. 3900, ciśnienie na listwie CR wzrasta (jest po prostu duże), po przekroczeniu tej granicy spada do 76 MPa. Czy to ma wpływ z podejrzewanym przeładowaniem turbiny?

Jaki Avensis z ktorego roku???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nie avensis a corolla 2002 r. Z działu avensis wiele się nauczyłem, ale tu jest nieco inny przypadek, dla tego mam wątpliwości.
Trochę z tym opisem na końcu pomieszałem.
Niech przemówią obrazy (przyspieszenie, gaz w podłogę, nie pamiętam na którym biegu).
Czy takie zachowanie jest w normie?



a według biuletynu powinno być tak:



Czy ten spadek na listwie CR to skutek przeładowania?

[ wiadomość edytowana przez: felizz dnia 2018-02-14 08:52:47 ]
  
 
Przyszło mi na myśl, że skoro turbina nie ma zmiennej geometrii, to właściwie, poza wadliwym działaniem gruszki, nie ma innej możliwości spowodowania przeładowania.
Z wykresu wynika, że nie dochodzi do otwarcia upustu w turbinie. Ale widać też, że ciśnienie jest nieco niższe niż w okolicach 2000 obr., więc może jednak gruszka za mocno trzyma?
Ktoś potwierdzi?
Pozostaje pytanie, czy przeładowanie, to tylko przekroczenie znanej granicznej wartości MAP, czy skutkuje spadkiem ciśnienia na listwie CR przy 3800 obr.?

[ wiadomość edytowana przez: felizz dnia 2018-02-15 12:06:07 ]
  
 
Cytat:
2018-02-15 11:55:15, felizz pisze:
Przyszło mi na myśl, że skoro turbina nie ma zmiennej geometrii, to właściwie, poza wadliwym działaniem gruszki, nie ma innej możliwości spowodowania przeładowania. Z wykresu wynika, że nie dochodzi do otwarcia upustu w turbinie. Ale widać też, że ciśnienie jest nieco niższe niż w okolicach 2000 obr., więc może jednak gruszka za mocno trzyma? Ktoś potwierdzi? Pozostaje pytanie, czy przeładowanie, to tylko przekroczenie znanej granicznej wartości MAP, czy skutkuje spadkiem ciśnienia na listwie CR przy 3800 obr.? [ wiadomość edytowana przez: felizz dnia 2018-02-15 12:06:07 ]


Niewiem costam namieszal i po cholerę grzebales przy turbinie w tym modelu w zyciu się z turbina nic nie dzialo W tym modelu bez zmiennej geometrii ciśnienie jest liche i osiąga max 180Kpa przy około 2300obr poniżej ma przy 2000 około 170 i mniej.
Generalnie podczas przeladowania komp może obciac ciśnienie paliwa i tak się dzieje w turbinach o zmiennej geometrii ,nie zaobserwowałem takiego zjawiska w tym modelu ale możliwe ze tak ja podkreciles na korektorze ze osiagnales taki efekt.
wiec skoro już kreciles tym czym się krecic nie powinno ,bo już nie odtworzysz ustawien fabrycznych ,wiec zjedz z maxymalnym ciśnieniem na 180 kpa odczytanym z Mapsensora testerem i sprawdz czy zjawisko nie ustanie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2018-02-15 16:58:45, Bigelektron pisze:
Niewiem costam namieszal i po cholerę grzebales przy turbinie w tym modelu w zyciu się z turbina nic nie dzialo W tym modelu bez zmiennej geometrii ciśnienie jest liche i osiąga max 180Kpa przy około 2300obr poniżej ma przy 2000 około 170 i mniej. Generalnie podczas przeladowania komp może obciac ciśnienie paliwa i tak się dzieje w turbinach o zmiennej geometrii ,nie zaobserwowałem takiego zjawiska w tym modelu ale możliwe ze tak ja podkreciles na korektorze ze osiagnales taki efekt. wiec skoro już kreciles tym czym się krecic nie powinno ,bo już nie odtworzysz ustawien fabrycznych ,wiec zjedz z maxymalnym ciśnieniem na 180 kpa odczytanym z Mapsensora testerem i sprawdz czy zjawisko nie ustanie.



Kiedy właśnie nic nie grzebałem (nawet nie wiem czy się da coś grzebać). Ten korektor to gruszka?Jak tak, to tam nie ma żadnego gwintu o regulacji.
Wymiana turbo była konieczna, bo mechanikowi się śruba zawieruszyła przed kołem kompresji. Ile dmuchała wcześniejsza, to nie miałem jak sprawdzić, ponieważ wszedłem w posiadania zupełnie nie jeżdżącego auta.
Ale informacja o tych 180 kPa już jest cenna
  
 
Witam wszystkich na forum mam mały problem z toyotą avensis d4d problem jest z przeładowaniem turbo zaworek vrv wymieniony turbina przeczyszczona egr przeczyszczony czy problem morze być w pompie vacum jak podaje podciśnienie z kolektora na zaworek vrv autko jedzie nie szarpie wkręca sie na obroty nie wyskakuje tryb awaryjny po ponownym podpięciu pod vacum turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny nie jestem biegły w toyotach liczę na pomoc kolegów z doświadczeniem w toyotach czekam na jakieś pomysły pozdrawiam
  
 
Cytat:
2018-02-23 22:46:15, KARMELLO81 pisze:
Witam wszystkich na forum mam mały problem z toyotą avensis d4d problem jest z przeładowaniem turbo zaworek vrv wymieniony turbina przeczyszczona egr przeczyszczony czy problem morze być w pompie vacum jak podaje podciśnienie z kolektora na zaworek vrv autko jedzie nie szarpie wkręca sie na obroty nie wyskakuje tryb awaryjny po ponownym podpięciu pod vacum turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny nie jestem biegły w toyotach liczę na pomoc kolegów z doświadczeniem w toyotach czekam na jakieś pomysły pozdrawiam

Jak przeladowuje to tylko kwestia zaworek turbina lub zle podpiete wezyki do zaworka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam pana Bigelektrona bardzo mi miło że taki ekspert jak pan odpisał na mojego posta jestem bardzo wdzięczny z pana pomocą mam szanse naprawić tego nieszczęsnego Avensisa.Więc tak turbinę wymontowałem i wyczyściłem zmienną fazę geometrii zaworek vrv z filterkiem zakupiony z allegro 2 dni temu poprzedni zaworek nie posiadał go oczywiście zaworek vrv rozebrany przeczyszczony zmontowany założony wężyki podciśnienia założone prawidłowo posiadam manual do avensisa w wersji anglojęzycznej jest tam jakaś procedura jak pomierzyć vrv ale nie bardzo rozumiem pojęć technicznych po angielsku i w tym momencie zastanawiam się czy nie sprzedano mi trefnego zaworka ale zastanawia mnie jedna rzecz jak pisałem wcześniej jak odepnę podciśnienie z vakum na vrv i zapodam je prosto z kolektora to auto wkręca się na obroty nie szarpie i nie wywala błędu regulatora na zaworek zostało mi 5 dni gwarancji rozruchowej tylko zastanawia mnie ta zamiana podciśnienia Bigelektron proszę o pomoc w diagnostyce vrv by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie co jeszcze ewentualnie posprawdzać
  
 
Cytat:
2018-02-24 19:11:44, KARMELLO81 pisze:
Witam pana Bigelektrona bardzo mi miło że taki ekspert jak pan odpisał na mojego posta jestem bardzo wdzięczny z pana pomocą mam szanse naprawić tego nieszczęsnego Avensisa.Więc tak turbinę wymontowałem i wyczyściłem zmienną fazę geometrii zaworek vrv z filterkiem zakupiony z allegro 2 dni temu poprzedni zaworek nie posiadał go oczywiście zaworek vrv rozebrany przeczyszczony zmontowany założony wężyki podciśnienia założone prawidłowo posiadam manual do avensisa w wersji anglojęzycznej jest tam jakaś procedura jak pomierzyć vrv ale nie bardzo rozumiem pojęć technicznych po angielsku i w tym momencie zastanawiam się czy nie sprzedano mi trefnego zaworka ale zastanawia mnie jedna rzecz jak pisałem wcześniej jak odepnę podciśnienie z vakum na vrv i zapodam je prosto z kolektora to auto wkręca się na obroty nie szarpie i nie wywala błędu regulatora na zaworek zostało mi 5 dni gwarancji rozruchowej tylko zastanawia mnie ta zamiana podciśnienia Bigelektron proszę o pomoc w diagnostyce vrv by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie co jeszcze ewentualnie posprawdzać


Zaworek vrv podaje podcisnienie z vakupompy kiedy silnik pracuje na biegu jalowym i kiedy jadac obroty silnika sa ponizej okolo 2000 Regulator turbiny jest wtedy ustawiony w pozycji maxymalnego sprezu ,pret regulacyjny gruszki max wciagniety.Kiedy obroty turbiny wzrosna na tyle ze wytworzy ona w kolektorze okolo 180-200 Kpa Zaworek vrv zaczyna byc taktowany przez komputer i odpuszcza podcisnienie z gruszki wyruwnujac do atmosfery przez ten filterek ktorego nie miales ,co powoduje obnizanie max sprezu turbiny tak aby nie bylo przeladowania czyli 216 Kpa

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Rozumiem, zaworek vrv mam zamontowany kompletny z czapeczką, a i tak występuje przeładowanie, czy problem może być po stronie vacum, która nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia i pręt regulatora nie dochodzi do maxymalnego położenia,Bigelektron poproszę o tel pozdrawiam
  
 
Cytat:
2018-02-25 19:47:38, KARMELLO81 pisze:
Rozumiem, zaworek vrv mam zamontowany kompletny z czapeczką, a i tak występuje przeładowanie, czy problem może być po stronie vacum, która nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia i pręt regulatora nie dochodzi do maxymalnego położenia,Bigelektron poproszę o tel pozdrawiam


Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem poprzedniego posta .Jak niema podciśnienia to turbina praktycznie nie spreza i idzie na biegu jalowym.Wiec mialbys conajwyzej brak doładowania a dopiero przy 3600 byłoby około 180 kpa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przede wszystkim Temat o Corolli został pomieszany z Avensisem
  
 
Cytat:
2018-03-09 10:27:27, felizz pisze:
Przede wszystkim Temat o Corolli został pomieszany z Avensisem


No ale jak ktoś czyta ze zrozumieniem to kojarzy ze Ty masz Corolle a Carmell Avensisa.
Chociarz mam wrazenie ze wiekszosc nie rozumie co czyta a już kompletniue nie siega umyslem dalej niż do drugiego zdania.Dlatego tak rzadko stawiam kropki.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer