Lada 2107 Układ chłodzenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, mam problem po wymianie chłodnicy, niemogę za diabła odpowietrzyć mojej Lady, po zgaszeniu silnika wywala płyn zbiorniczkiem, póki chodzi jest wszystko okej, Lada2107 1.3 + LPG. Czyżby uszczelka? Na starej chłodnicy było dobrze, auto zrobiło 500Km na strzał bez problemu. Macie jakieś patenty na odpowietrzenie?
  
 
Łady nie odpowietrza sie
  
 
Dodam, że nalewanie nowego płynu bezpośrednio przez korek chłodnicy nie sprawdzało się u mnie nigdy. Jeśli zawór trójdrożny (termostat) jest zamknięty, to płyn nie poleci do silnika. Trzeba odpiąć górną rurę od chłodnicy, nalać płynu tamtędy. Później podpiąć i nalać do chłodnicy.
  
 
Tylko kurcze, zalałem płynu , poczekałem aż termostat otworzy, chłodnica cała ciepła się zrobiła, przewody też, wentylator się włączył, auto chodzi. w momencie jak je zgaszę to płyn leci do góry i ten zbiorniczek nadmiarowy robi się pełny.
  
 
Może po prostu za dużo tego płynu wlewasz?
  
 
Standardowo, na pusty układ chłodnicę do pełna i w zbiorniczek do 1/3. Dzisiaj ją odpaliłem to zaczął przez zbiorniczek wyrzucać. Więc raczej nie za dużo.
  
 
A czy płyn nie ma zapachu spalin?
  
 
Pierwsze co pomyślałem, że uszczelka walnięta ale tak dziwne że akurat po wymianie chłodnicy się stało ale właśnie, że nie pachnie spalinami a najdziwniejsze dla mnie było to, że dopiero się unosi po zgaszeniu silnika.
  
 
Sprawdz jeszcze termostat

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
A co to za chłodnica? Nowa, używana?
  
 
Tak sobie pomyślałem że przyczyną może być jeszcze niesprawny korek chłodnicy. Powinien on puszczać płyn do zbiornika dopiero przy określonym ciśnieniu.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2018-02-24 08:22:32 ]
  
 
Bardzo dobra uwaga.
  
 
a co oprócz chłodnicy wymieniałeś i dlaczego ?
korek musi być sprawny, bez tego ani rusz
  
 
Korek był wzięty ze starej chłodnicy, nie widać żeby było jakieś nadmierne ciśnienie czy coś. Wymieniałem chłodnice bo tamta ciekła od dołu, na łaczeniu radiatora z plastikiem. Ta co mam jest 100% sprawna bo wziąłem ją z mojej pierwszej łady w której miała okazje pojeździć tylko miesiąc ale tam takie cuda się nie działy.
  
 
wymień korek na właściwy i sprawny
  
 
i co ?
  
 
Doszedłem do tematu, korek był sprawny, tylko parownik od gazu był tak jakby za wysoko, zalałem ją płynem, zdjąłem górny wąż od parownika, i tam było pełno powietrza, odpaliłem ze zdjętym wężem od parownika, i w momencie jak zaczęło się przelewać nim, założyłem spowrotem i jest dobrze.
  
 
brawo