Sonda Lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.Jestem właścicielem Cariny E combi 1,6 z silnikiem w wersji na ubogą mieszankę.Po raz czwarty muszę wymienić sondę Lambda.Cena nowej jest nie do przyjęcia.Może ktoś doradzi mi gdzie kupić używaną.
  
 
pojedż do jakiegokolwiek warsztatu i dobiorą ci z katalogu sonde Bosha za 200zł i będzie ok.
  
 
ja mam ten sam problem i znalazłem gościa co ma po 100 zetów. muszę tylko dorobić flanszę mocującą bo w mojej cerinie jest inne mocowanie.
  
 
Po raz czwarty???? to coś tu chyba nie halo....
  
 
A ta sonda to zwykla - waskopasmowa, czy tez moze (mowisz o silniku lean burn) szerokopasmowa? Bo jak sie na sile wsadza zwykla tam, gdzie ma byc szeroka, to ECU zaraz sie polapie, ze cos mu nie gra w odczytach Te pierwsze sa tanie i po drobnych przerobkach mozna wkrecac zwykle Bosche. Drugie to spory wydatek, rzedu 1.200-1.500pln
  
 
To musi być sonda szerokopasmowa.Nowa kosztuje około 1700zł.
Od zwykłej optycznie różni się tylko ilością przewodów.Ma ich 4 a zwykła 3.Szukam źródła na zakup używanej.Raz mi się to udało.
  
 
Cytat:
Od zwykłej optycznie różni się tylko ilością przewodów.Ma ich 4 a zwykła 3



To tez nie jest wyznacznik. Ja mam waskopasmowa a czteroprzewodowa. sygnal/masa//grzalka/masa, wiec zeby sie
na gieldzie ktos nie napalil niepotrzebnie...
  
 
Nie kupowałbym za chiny używanej lambdy. Ryzyko, że padnie za miesiąc jest bardzo duże.
Ja miałem ten sam problem co Ty i w końcu musiałem kupić w ASO a tylko znajomościom zawdzięczam cenę 1200 PLN zamiast 1700.
Długo szukałem ale nie znalazłem nikogo kto podjąłby się zrobienia takiej sondy. Chociaż mechanicy z ASO twierdzili, że to chwyt markertingowy i jest to zwykła sonda. Jednak już się przekonałem, że nawet im za bardzo nie można ufać.
W każdym razie nie kupuj używki a przede wszystkim sprawdź wydech bo jak dla mnie to coś tutaj jest nie tak. Sonda jest wrażliwa na jakość paliwa ale bez przesady. Chyba, że wymieniałeś na używane - wtedy wcale się nie dziwię.

Temat też mnie bardzo interesuje. Jak się czegoś dowiesz daj znać.
  
 
Witam, ciagnalem kiedys ten watek na forum G.Wyborczej - nie ma zamiennika czujnika ubogiej mieszanki - bedzie glupial komp. tak jak kolega wczesniej tylko dzieki temu ze mialem znajomego w ASO kupilem za 1.100 a nie za 1.700 (zdzierstwo) dluuuugo szukalem czy ktos robi zamienniki i dupa - nic nie udalo sie znalesc. Pozd. aha wiec wed.wszystkich zwyklej sondy nie mozna wsadzic... inne warunki pracy.
  
 
A tak przy okazji spytam: czy silnik 3SFE 2.0 z 96r. jest na bogata czy na uboga mieszanke, bo nie wiem po czym to poznac?
Sonda ma 4 przewody.
  
 
Dzięki za zainteresowanie.Potwierdza się to o czym wiedziałem Nie ma zamienników,musi być oryginalna.Używana działała dwa lata,kosztowała 200 zł. chyba było warto.Silniki w wersji na ubogą mieszankę stosowano tylko w wersjach combi i to nie wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem sond.
  
 
Cytat:
2003-10-27 13:17:54, paprot pisze:
Dzięki za zainteresowanie.Potwierdza się to o czym wiedziałem Nie ma zamienników,musi być oryginalna.Używana działała dwa lata,kosztowała 200 zł. chyba było warto.Silniki w wersji na ubogą mieszankę stosowano tylko w wersjach combi i to nie wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem sond.


W Carinie E silniki na ubogą mieszankę (tzw. lead-burn) stosowane były w modelach 94-96 (a dokładnie do marca 1996 r.) we wszystkich wersjach nadwoziowych produkowanych w GB czyli liftback, kombi i sedan. Po 1996 być może, że tylko w kombi. Perzan - masz na ubogą?
  
 
moja carina II z 91 roku też ma na ubogą mieszankę.
  
 
Cytat:
2003-10-28 08:49:41, rogacek pisze:
moja carina II z 91 roku też ma na ubogą mieszankę.


A więc i poniżej 94 roku. Tego nie byłem pewien.
  
 
Cytat:
2003-10-28 08:13:16, Micaj pisze:
[...]
Po 1996 być może, że tylko w kombi. Perzan - masz na ubogą?



Nie 133KM
3S-FE '93 rulezzzzzzz
  
 
No wlasnie - lead-burn czy nie.
Ja z kolei czytalem gdzies ze silniki 1.6 w carinach po liftingu byly na uboga mieszanke i mialy moc obnizona do 107 (ze 115)
I do tej pory nie wiem jaka moc ma moj silnik. Facet od ktorego kupowalem mowil ze 107 ale bedac w serwisie Boscha zapytalem faceta czy maja jakas baze i po dlugich poszukiwaniach znalazl ze 115. Napisalem maila do 8 serwisow toyoty ale odpowiedzial tylko jeden i podali ze nie maja takiej bazy danych silnikow.
Wiec jak to jest u mnie ??????????????
  
 
cytat z gazety


Cytat:
Carinę II oferowano z szeroką gamą jednostek napędowych. W 1986 roku dołączyły dwa silniki benzynowe 16V: 1.6 i 2.0, które wspólnie z dieslem można najczęściej spotkać na rynku aut używanych. Motor 1.6 był wyposażany we wtrysk lub gaźnik elektroniczny. Ciekawą propozycją sprawdzającą się w roli auta rodzinnego jest wersja silnika 1.6 na ubogą mieszankę (z wtryskiem). Nie zapewnia ona nadzwyczajnych osiągów, ale oferowane przyspieszenie (dane producenta są nieco optymistyczne) wystarczy do sprawnego poruszania się po drogach. Dynamicznie jeżdżący kierowca musi jednak utrzymywać silnik na wysokich obrotach. Poniżej 4000 obr./min motor pracuje na stosunku paliwa do powietrza 1:20. Auto traci dynamikę, ale zyskuje na zużyciu paliwa (poza miastem 5-6 l/100 km). Silnik zaczyna się budzić po przekroczeniu 4000 obr./min, a wzrost mocy można porównać z jednostkami turbodoładowanymi. Budzi się również apetyt na paliwo - spalanie rośnie do 8-9 l/100 km.

  
 
nie jestem specem - wiec nie bedzie to fachowy opis.
Dzwonilem do serwisu i pytalem po czym poznac wer. uboga lub zwykla. W rozmowie tel. dowiedzialem sie ze wer. uboga charakteryzuje sie tym ze kolektor (przy silniku) jest rozgaleziony wyglada to tak jakby kazdy wylot skladal sie z 2 polaczonych w jedno "(opis lamera ) 4AFE 1,6 92' wer. Jap. 107kM pozd.
  
 
Silnik na uboga musi miec na kolektorze przed wlotem do cylindrow zamontowane ruchome zastawki wprowadzajace strumien powietrza w zawirowanie.Jest to uruchamiane poprzez podcisnienie przy jakis tam obrotach.Bez tego spalanie tek ubogiej mieszanki byloby niemozliwe.
  
 
normalnie przy zamkniętych "skrzydełkach" mieszanka dociera tylko poprzez jeden zawór ssący. dopiero po przekroczeniu około 4tys obrotów układ podciśnieniowy otwiera "skrzydełka i mieszanka trafia przez oba zawory. dodatkowo włącza się 5 wtrysk na kolektorze ssącym