Kody błędów

  szukane wyrażenia:   kody  -  bďż˝edďż˝w
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Szukałem odpowiedzi na forum, ale niestety mimo, że temat poruszany był wielokrotnie, nie znalazłem precyzyjnych wskazówek.

Stąd moje pytanie: jak odczytać kody błędów samodzielnie? Wiem, że trzeba zewrzeć styki A i B i następnie śledzić błyski, ale może ktoś kto to wykonał podpowie czym zewrzeć te styki? gdzie mają pojawiać się te błyski?

A może w całości opracowane zagadnienie umieścić w dziale porady?

Wrolo
  
 
Zczytuje się poprzez błyski. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski również trwające 0.4 sekundy.


12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilajzera

A błysk na żarówce
  
 
Tak - dzięki - to wiem.
Ale dalej nie wiem co i gdzie ma błyskać?!
Czy jakaś kontrolka?
Jak zewrzeć te styki? Przewodem z jakąś diodą?
Wrolo
  
 
Błyski emituje dioda CHECK ENGINE - ta w kształecie silnika na tablicy wskaźników.
Zwieraj czym chcesz - przwodem, drucikiem.....
  
 
co to sa styki A i B i jak juz bede wiedzial gdzie sa one i je polacze to mam obserwowac kontrolke silnikowa kolo zegarow? a jak cos bedzie mrygac to do mechanika? powiedzcie bo ja pierwszy raz czytam cos takiego
  
 
Serdecznie dzięki za podpowiedź!
Zaraz zamienię się w domowego diagnostę ale chciałbym Was jeszcze spytać o jedną rzecz: jakie sygnały są, gdy wszystko jest OK?

Po czy to można poznać, jak nie ma żadnej awarii?

Dzięki jeszcze raz,
Wrolo
  
 
Z tego co wiem, to kod 12 jest zawsze
  
 
ponawiam moja prosbe o wytlumaczenie co do stykow A i B, co to jest, gdzie to jest i co ma migac??
  
 
Sprawa z pozoru b. prosta: styki A i B są w kostce nad komputerem. W 1.5 całość umieszczona jest w kabinie pod schowkiem pasażera z prawej strony. Kostka jest zaślepiona prostokątną maskownicą. Trzeba ją zdjąć i zewrzeć skrajne styki w górnym rzędzie. Później włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić, ale nie odpalać - mają się pojawić błyski kontrolki "check engine" na desce rozdzielczej. Tyle wiem z wiadomości na forum, ale sam tego jeszcze nie robiłem.
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Kiedy ja zewre rzeczone styki by odczytac kody, po przekreceniu kluczyka zalacza mi sie wentylator. Za pierwszym razem jak mi sie to stalo to myslalem ze zemdleje tak sie wystraszylem, ze cos zrobilem nie tak i komp poszedl z dymem. Wiec przesylam slowa otuchy i zycze powodzenia
  
 
Chodzi mi o wentylator na chłodnicy. Włącza sie i to od razu na wysokich obrotach
  
 
A u mnie nic a nic!!!

Co mam zrobić - w teorii wszystko jest proste - wciskam w te styki taki miedziany przewód, jak do instalacji elektrycznej w domu i nic! Przekręcam klucz w stacyjce i nic! Zapalają się normalnie wskaźnik: pasy bezpieczeństaw, bateria, check engine tak jak zawsze przed odpaleniem. Gdzie robię błąd?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Prawdopodobnie zwierasz niewłaściwe styki, możliwe że kostkę masz obróconą o 180 stopni i górę kostki masz na dole. Styki AB są położone obok siebie na skraju kostki i jako jedyne wykorzystane w tym rzędzie, więc powinieneś je łatwo namierzyć. Jeden z naszych kolegów klubowych, chyba Darek ma w swoim logo taką właśnie kostkę i tam widać jak są umieszczone te styki.
  
 
Panie Marku!
Dziękuję za wskazówkę - nie brałem pod uwagę tej możliwości, że kostka jest obrócona. Mam nadzieję, że teraz bez problemu odczytam te kody.
Pozdrawiam,.
Wrolo
  
 
Faktycznie - kostka obrócona jest do up side down. Odczytałem te kody i efekt jest taki: 12 (prawdopodobnie występuje zwsze) a po nim 53.
Czy ktoś wie co to znaczy? Czy ktoś z Was spotkał się z takim kodem?
Kontrolka pulsuje pięć razy a potem przerwa i pulsuje trzykrotnie.
Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
Czy ktoś wie co to znaczy? Czy ktoś z Was spotkał się z takim kodem?



Immobiliser. Jest na górze przecież
  
 
Zoltar! Na Ciebie zawsze można liczyć!
Sorrka ale nie obczajam: co z tym immobilem? Zepsuty czy co? Co jest na górze?
Wrolo
  
 
Testowałem mój komputerek.
okazało się, że mam problem z kodem:
21 "Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie"
Czy ktoś wie jak naprawić tą usterkę?
Proszę o pomoc
  
 
Cytat:
2003-12-13 22:01:50, Zoltar pisze:

....

12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilajzera




Posprawdzałem wszystkie kody z elementarzem wielebnego Morawskiego i... ciś się tu nie zgadza z kodem 21

KOD 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie napięcie

Czy ktoś może mi to wyjaśnić? Bo ja już naprawdę nie mam pojęcia co to za usterka w moim Esperaczu
  
 
No pewnie czujnik zaczyna się kończyć