[Carina] kody usterek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i stało się po miesiącach bezawaryjenej jazdy wyskoczyły dwa błędy No. 14(zapłon) No. 31 (podciśnienie) i wyciek w okolicy wału
Jakkolwiek piretwszy prnoblem załatiwony został w 10minutek poprzez ustawienie zapłonu, problem wycieku też powinien pójść bez problemu dzisiaj, o tyle No. 31 może byc grubszy albo sam czujnik lub wiązka lub komp ehhhh no trudno ale trza żyć dalej
Objawem(No.31) było: obroty skaczące przy puszczaniu pedału gazu (bez wzgledu an to czy gaz czy benz) i skaczące o ca. 300-500obr./min do góry włączanie się lampki doiagnostycznej na 1-2s. i czasami gaśniecię(ale bardzo sporadycznie) autka
ehhhh szkoda słów kolejny gruby grosz ....


[ wiadomość edytowana przez: Ambrozy dnia 2004-06-06 11:26:11 ]
  
 
No niestety - zdarza sie nawet najlepszym.
  
 
A tu człowiek o tuningu myśli,a trzeba o bierzące sprawy nieraz zadbać ,a to też kosztuje
  
 
Konrad ,a ile płaciłęś za sprawdzenie błędów,bo u mnie chcą 122zł,a też sprawdził bym sobie kilka rzeczy,albo dowiedział się że wszystko jest ok.Czy konrolka check wykryje wszystkie nieprawidłowości?Czy może jest ktoś w okolicach opola,kto ma taki tester i sprawdzi mi kompa za mniej niż 122zł?
  
 
Cytat:
2004-06-05 12:35:51, faworyt pisze:
Konrad ,a ile płaciłęś za sprawdzenie błędów,bo u mnie chcą 122zł,a też sprawdził bym sobie kilka rzeczy,albo dowiedział się że wszystko jest ok.Czy konrolka check wykryje wszystkie nieprawidłowości?Czy może jest ktoś w okolicach opola,kto ma taki tester i sprawdzi mi kompa za mniej niż 122zł?


0zł sam możesz sprawdzić sobie w złączu diagnostycznym zwierasz E1 i TE1 włączasz zapłon i czytasz sobie to jest kontrolka diagnostyczna układu wtryskowo-zaworowego
P.S. dla niewtajemniczonych pierwsze mignięcie to liczba dziesiątki (10 20 ...) drugie cyknięcia to końcówka (11,21,...) odczekać do mignięcia 3 cykli. Może się pojawić jeden i ten sam błąd lub kilka błędów,dla pewności-wyłączyć stacyjke i powtórzyć proces


[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-06-05 13:20:12 ]
  
 
dokładnie. a ci mechanicy co biorą kasę za tą zworę to naciągacze.
  
 
Cytat:
2004-06-05 11:24:22, CarinaGTI pisze:
[...]
Objawem(No.31) było: obroty skaczące przy puszczaniu pedału gazu (bez wzgledu an to czy gaz czy benz) i skaczące o ca. 300-500obr./min do góry włączanie się lampki doiagnostycznej na 1-2s. i czasami gaśniecię(ale bardzo sporadycznie) autka
ehhhh szkoda słów kolejny gruby grosz ....



Te ! Doktorku !
A weź no sprawdź wężyk podciśnienia od kolektora do czujnika.
Może spadł z jednej strony albo się przerwał.

Faworyt: zainwestuj połowę tej kwoty w książkę WKŁ Carina E, a będziesz mógł sobie czytać błędy do woli i jeszcze kilka innych rzeczy
Do tego dokup Haynesa, gdzie masz rozpisane ładnie benzynowce i połowa wizyt w serwisie odpada
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-06-05 20:24:42, Perzan pisze:
Cytat:
2004-06-05 11:24:22, CarinaGTI pisze:
[...]
Objawem(No.31) było: obroty skaczące przy puszczaniu pedału gazu (bez wzgledu an to czy gaz czy benz) i skaczące o ca. 300-500obr./min do góry włączanie się lampki doiagnostycznej na 1-2s. i czasami gaśniecię(ale bardzo sporadycznie) autka
ehhhh szkoda słów kolejny gruby grosz ....



Te ! Doktorku !
A weź no sprawdź wężyk podciśnienia od kolektora do czujnika.
Może spadł z jednej strony albo się przerwał.

Faworyt: zainwestuj połowę tej kwoty w książkę WKŁ Carina E, a będziesz mógł sobie czytać błędy do woli i jeszcze kilka innych rzeczy
Do tego dokup Haynesa, gdzie masz rozpisane ładnie benzynowce i połowa wizyt w serwisie odpada
Pozdro.



wyciek okazał się prosty- p0ompa oleju uszczelka o bardzo dziwnym kształcie (wygimnastykowana) dopóki nie mam uszczelki brand new zasklepiłem bardzo mocną pastą wolnoschnącą i nic nie cieknie
co do czujnika ciśnienia- banalnie propsty powód styk wystarczyło przeczyścić i jest oki, wężyk mam bardzo mocno przyutwierdzony a poza tym jeśli spadłby to na wolnych obrotach też by szalał do góry z obrotami a nie szalał
tak a propos prezentuje kody usterek
KODY USTEREK
11...pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
12...sygnał prędkości obrotowej
13...sygnał prędkości obrotowej
14...sygnał zapłonu
16...sygnał przekładni automatycznej.
18...obwód akumulatora
21...sygnał sondy lambda
22...czujnik temp. cieczy chłodzącej
24...czujnik temp. zasysanego powietrza
25...niewłaściwy skład mieszanki paliwow-powietrznej
31...sygnał czujnika podciśnienia
33...sterowanie regulatora prędkości obortowej biegu jałowego
41...sygnał czujnika położenia przepustnicy
42...sygnał czujnika prędkości jazdy samochodu
43...sygnał rozrusznika
51...sygnał włączonej klimy
52...sygnał czujnika spalania stukowego
53...sygnał kontroli spalania stukowego(zmniejszenia wyprzedz. zapłonu)

KODY USTEREK ABS
jeśli lampa miga równomiernie z pzrerwami co 0.25 sekundy-brak kodów w apmięci. Jeśli są kody to miga w sposób następujący:
- gaśnie na 4s.
- wysyła pierwszą serię mignięć co 0.5s oznacza to liczbę dziesiętną (10,20,...)
- gaśnie na 1.5s
- wysyła drugą serię oznaczjącą liczbę jednostkową (11,21,...)
później gaśnie an 4s i zaczyna w sposób identyczny wystukowywać i kolejny kod(o mile jest takowy). co trzeba zewrzeć by sprawdzić??
Otóz- patrząc na złącze od strony błotnikana diagnostyczne pierwszą część drucika wkałdamy w trzecią "kolumnę" (TE1) od podszybia w najbliższą nam pozycje a drugą część do ostatniej"kolumny" trzech wtyków w pozycję środkową i włączamy zapłon
Jak wye;liminować?? odłączyć aku na ca. 10minutek
OBIECANE KODY:
11...przekźnik elektrozaworów
12...przekźnik elektrozaworów
13...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
14...przekażnik silnika elektr. pompy hydraulicznej
21...elektrozawór prawego przedniego hamulca
22...elektrozawór lewego przedniego hamulca
23...elektrozawór prawego tylnego hamulca
24...elektrozawór lewego tylnego hamulca
31...czujnik prędkości koła przedni prawy
32...czujnik prędkości koła przedni lewy
33...czujnik prędkości koła tylni prawy
34...czujnik prędkości koła tylni lewy
35...otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego
36...otwarty obwód hamulców przedniego prawego i tylnego lewego
37...błąd informacji z czujników hamulcowych tylnich
41...zbyt niskie napięcie akumulatora
51...pompa hydrauliczna
uuuuuffffffffffffffffff
mam andzieje że pomoże wam


[ wiadomość edytowana przez: CarinaGTI dnia 2004-06-05 23:31:28 ]
  
 
no i dobrze że tak się to skończyło cieszęsię że jednak dżitiaj dalej będzie śmigać
  
 
Chyba jednak kupie se taką książkę,bo co dzwonie do ASO to ich odpowiedź zwala mnie z nóg.Kiedyś jak miałem za dużo oleju przez nich wlanego,to powiedział gość,że mam przyjechać za tydzień w piątek,a był wtorek(a przecież to 5 minut),a gdy teraz się pytałem,kiedy by mi sprawdzili błędy,to powiedział gość,że najwcześniej to po 20czerwca,czyli ponad 2 tygodnie....nieźle,chrzanie ten serwis.Podobno Toyot jeżdzi tyle,że się niewyrabiają.
  
 
Cytat:
2004-06-06 09:31:49, faworyt pisze:
Chyba jednak kupie se taką książkę,bo co dzwonie do ASO to ich odpowiedź zwala mnie z nóg.Kiedyś jak miałem za dużo oleju przez nich wlanego,to powiedział gość,że mam przyjechać za tydzień w piątek,a był wtorek(a przecież to 5 minut),a gdy teraz się pytałem,kiedy by mi sprawdzili błędy,to powiedział gość,że najwcześniej to po 20czerwca,czyli ponad 2 tygodnie....nieźle,chrzanie ten serwis.Podobno Toyot jeżdzi tyle,że się niewyrabiają.



i wychodzi na to ze wszystkie sie psuja
  
 
Nie tyle się psują co ludziki jeżdzą na przglądy gwarancyjne i pomarudzić na różne pierdoły (wiem to z autopsji... )
  
 
Cytat:
Nie tyle się psują co ludziki jeżdzą na przglądy gwarancyjne i pomarudzić na różne pierdoły (wiem to z autopsji... )



Dokładnie tak,poprostu Toyot jeżdzi tyle po opolu i okolicach,że szic ma non-stop robote zaplanowaną na wiele dni do przodu.Poprostu robią przeglądy i takie tam pierdółki o których pisze carewicz.Dobrze ,że auto mi się niepsuje
  
 
czy ktoś się orientuje gdzie jest czujnik hala w toyce carince??
odpowiada on sygnalizuje, że silnik jest w ruchu i wysyła do kompa sygnalik o iskrze i paliwie- czy jest on w aparacie załonu czy gdzieś indziej, bo przy zimnym silniku jest wszystko oki, natomiast jaja się dzieją jak silnik się nagrzeje i którys z czujników(lub jego bebechy) wariują i stawiam na ten czujnik jak go zwał tak zwał proszę o radę
Pozdro konradek
  
 
kazało się że czujnik halla jest sprawny problem wynikł z modułem zapłonu, ponieważ jak silniczek się rozgrzeje to nie idze dotknąć modułu zapłonu, poza tym są jaja z iskrą-raz mniesza raz wcale raz większa, no i żeczone skoki obrotów podczas próby odpalenia, poza tym dopiero po pozostawieniu na około 20-30minutek można p[spokojnie odpalić i najważniejsze- dobrze że miałem zawór odpwietrznik gazowy przy filtrze powietrza bo występowały strzały przy ssącym i dobrze że miało gdzie ujść
  
 
relacji ciąg dalszy
w ASO moduł zapłonu 1100zł ale będe miał new one z JC za 430zł używek brak(bywają sporadycznie) a wiec wielki uuufffff
  
 
Cytat:
2004-06-08 17:23:35, CarinaGTI pisze:
relacji ciąg dalszy
w ASO moduł zapłonu 1100zł ale będe miał new one z JC za 430zł używek brak(bywają sporadycznie) a wiec wielki uuufffff



Konrad no to co prawda dosc sporym kosztem ale mam nadzieje ze dżitaj bedzie już nie długo na chodzie
  
 
jutro dżitiaj powinno być łoki - w soprawach mechaniki staram się byc realisto-pesymistą zawsze może cosik wyniknąć
  
 
A mi potrafi nieraz w okolicy 2.5 tyś obrotów podszarpyawać jak trzymam lekko nogę na gazie,tak tylko żeby jechała.Poprostu szarpie nią całą,ale bez przesady,jest to lekkie podszarpywanie,ale kilka osób zworóciło uwagę jak ze mną jedzie.Najczęściej to występuje przy 40km/h na dwójce,Ktoś się z tym spotkał?Silnik mam 3SFE ,ale problem z szarpaniem mam.


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-06-08 19:31:41 ]
  
 
moze problem z regulacją ja tez tak miałem wpierw pojechałem do ASO to mi powiedzieli ze to kumputer padł za 1200 zł 2 lata temu a pozniej pojechałem do speca od silników i powiedział ze wystarczyło podregulować za 200 zł