To jak to jest z tym spalaniem oleju w 4A-FE??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów !!
Mam zapytanko mam Carine E 1.6 4A-FE i spala mi troche oleju tzn jakis 1 litr na 1000Km. Po mojemu to nie jest w normie ale nic mu nie dolega silnik suchy,chodzi jak złoto, na oborty wchodzi bez problemów a na budziku jak przycisne to i pokaże 210km/h.Jak myślicie co jest przyczyna tego problemu?? Pierscionki uszczelniacze??? AAAA dodam jeszcze ze śmigam na LPG i spala przy 120-140km/h 9 literków.

POZDRO
  
 
Witam ,wiekszosc tych silnikow bierze olej ,nawet moj ,poprostu taki urok. Nie da sie calkowicie wyeliminowac tego zjawiska ale mozna je zmniejszyc np. przez wymiane uszczelniaczy popychaczy i pierscieni. Tu cos powinienes znalesc: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=36335&c=18&hq=olej&f=23&m=flat Pozdro
  
 
Ale , co wy macie z tymi silnikami , mam kilku znajomych z Carinkami 1,6 i nikt nie narzeka na branie oleju , olej po przebiegu ok.7-8kkm zaczyna się utleniać także on napewno bedzie ubywał w silniku , ale nie ma auta który bedzie trzymał przez 10kkm pełny stan oleju .
Ja mam Avensis 2.4 (2004r) i też musze litr na 10 kkm dolać , ale tak jest przewidziane w/g producenta, i wyrażnie mam w instrukcji napisane , ze nawet najlepszy olej po przebiegu 7-8 kkm traci powoli swoje właściwości oraz się zaczyna utleniac i ubywa go z silnika , auto wcale nie musi go spalać.
  
 
No niby tak ale 1 litr na 1000 km nie wiem czy to jest w normie a czasem potrafi go wiecej wciągnąć na 1000 km.I mam problem wydaje mi sie ze uszczelniacze stwardniały i przepuszczaja olej albo pierścionki do wymiany.Ma przelatane juz 178 tyś km
  
 
Ja miałem 1.6 to oleju nic nie brała chyba ze tak jak kolega napisał na 10 000 km trzeba było dolac jej 1 lirt i to nie zawsze, a przebieg miała ok 180 000 km . A u ciebie Wiewior18 to wydaje mi się ze to uszczelniacze do wymiany są .
  
 
Cytat:
2004-12-07 14:10:43, Wiewior18 pisze:
No niby tak ale 1 litr na 1000 km nie wiem czy to jest w normie a czasem potrafi go wiecej wciągnąć na 1000 km.I mam problem wydaje mi sie ze uszczelniacze stwardniały i przepuszczaja olej albo pierścionki do wymiany.Ma przelatane juz 178 tyś km


Miałem podobnie... Brała oleju prawie litr na 1000 km (nie na 10 000 km tylko na 1000!) Do wymiany poszły m.in. pierścienie... Teraz też trochę bierze - myślę że będzie to poniżej 2l /na 10 000 km wiec w porownaniu z tym co było to jest to IMO bardzo dobrze. Mozna zrobic tzw. probe olejowa - czyli sprawdzenie kompresji silnika w pewien sposob - mechanik powienien wiedziec o co biega i to moze wskazac np. na pierscionki, choc generalnie to jak juz rozbiora silnik to wyjdzie sporo innych rzeczy. Ja placilem 1600 zl za wszystkie roboty z tym zwiazane.
  
 
Dziękówa za porady!!!
Dzisiaj robiłem sprawdzanie kompresji na poszczegółnych cylindrach i ma od 9,5 do 9,7 atm.Czyli jest w normie zwazajac na przebieg prawie 180 tyś km i wychodzi na to ze pierścionki sa dobre a wina lezy w uszczelniaczach.
DZIEKI JESZCZE RAZ za porady POZDRAWIAM wszystkich klubowiczów !!!!