Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
harison LOB MEMBER OMEGA A C2.0NE Nowe Kozuby | 2005-01-29 16:00:22 cholera jak założyłem gaz zaczeła mi słabo grzać nie jest zapowietrzona nagrzewnica bo parownik by się mroził nie wiem co może być jeśli ktoś wie to proszę o poradę. |
michał16v Rekord E 16V Chełm | 2005-01-29 16:56:03 źle wpięto parownik w obwód chłodzenia |
harison LOB MEMBER OMEGA A C2.0NE Nowe Kozuby | 2005-01-29 17:01:32 To znaczy,że wpieli zasilanie w powrót jeśli tak to w poniedziałek jadę do nich niech robią.No bo przed założeniem było ok a zakładali w czerwcu.Przeglądałem posty zobacze jeszcze termostat morze gdzieś nie domyka. |
michał16v Rekord E 16V Chełm | 2005-01-29 18:52:50 jeśli jest wpięte szeregowo w powrót przy powrpcie to dobrze |
Anonymous Niezarejestrowany | 2005-02-08 20:51:00 kurna czytam wasze watki i mam ten sam problem ogrzewanie w moim jest do bani rowniez gazownicy wpieli sie w obydwa weze do nagrzewnicy i przez to brak mi pary w obwodzie jak to naprawic |
omegafan LOB SYMPATYK Omega włocławek | 2005-02-08 21:39:32 parownik u mnie i pewnie u większości wiary wpięty jest równolegle w obydwa węże idące do nagrzewnicy.... |
kirck2 OMEGA A ryki | 2005-02-08 22:01:11 witam u mnie tez jest wpiety parownik ruwnolegle ale niesadze zeby to on byl przyczyna bo jak dobralem sie do nagrzewnicy przy rozgrzanym silniku to jest goraca wiec dobrze sie nagrzewa ja u siebie podejzewam jakas niedroznosc bo tez kiepawo dmucha albo brudna nagrzewnica .powodzenia w poszukiwaniu przyczyn |
bbart27 OMEGA-A/Astra Classic Będzin | 2005-02-09 12:45:08 Ja też mam parownik równolegle... I maiłem ostatnio problemy z ciepłym nadmuchem. Po prostu po latach padł termostat. |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2005-02-09 13:01:52
u mnie to samo... dziwi mnie troszkę ten fakt, przecież w ten sposób bocznikuje się nagrzewnicę parownikiem hmmm |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2005-02-09 13:31:39 Gazownicy nie wiedzą, że w Omie A nie ma zaworu na nagrzewnicy. Dlatego wpinają równolegle.
A powinno być szeregowo dla sprawniejszego działania ogrzewania. |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2005-02-09 13:47:20
A mnie nie dziwi. Z hydraulicznego punktu widzenia chodzi o to żeby i parownik i nagrzewnica otrzymały tą samą najwyższą z możliwych temperaturę zasilania w tym samym czasie z tej samej jednej rury. Ale to jest samochód! A nie instalacja c.o. i w 99,9999% gazole mają to w dupie że trzeba dobrać przekroje przewodów, znać opory hydrauliczne parownika i nagrzewnicy i odpowiednio wyliczyć średnice lub zwężki a najprościej założyć nie trójniki równoprzelotowe tylko odpowiednio zredukowane. O poznaniu wydajności strumienia pompy nie wspomnę z litości. Inna sprawa jak by to spiąć szeregowo. Tu jest problem priorytetów, co bardziej potrzebuje ciepła? parownik? czy nagrzewnica? Zawsze pierwsze wpięte szeregowo urządzenie otrzyma wyższą temp.cieczy no i może więcej tego ciepła odprowadzić, a następne dostaje już ciecz o niższej temperaturze. A to już może być niewygodne. Przy takich mrozach jak ostatnio to przy pierszej wpiętej w zasilanie nagrzewnicy i nawiewie na maxa to do parownika raczej niewiele by dotarło ciepła przez dłuuuższy okres czasu. A tak zakańczając te przydługie smęty to uważam że silnik samochodu wytwarza za dużo ciepła i starczy dla każdego urządzenia-problemy z ogrzewaniem to tylko kwestia dystrybucji czyli braku przepływu i przewiewu. Z resztą przy tej nadwyżce "produkowanego" ciepła problemy z ciepłem są tylko w stanie nie ustalonym czyli podczas "łapania" temperatury i na krótkich dystansach. Kto bawił się w elektrotechnice ze stanami nieustalonymi to zrozumie jakie to porypane i trudne do przewidzenia i wyliczenia.A między hydrauliką, a elektryką niewielka różnica - kwestia przewodów i medium |
Thomi Opel Omega A Warszawa | 2005-02-09 14:20:58 Bravo bravo!
Zgadzam się z kolegą w 100%!!! |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2005-02-09 19:58:12 U mnie jest pierwsza nagrzewnica, później parownik. Fakt, że ogrzewanko rewelacyjne nie było jeszcze przed założeniem gazu.
Nie ma problemu z zamarzaniem parownika. Przy -15 przełączam na gaz po ~3 minutkach chodzenia na benzynce i jest OK. |