Nissan Qashqai, Qashqai + 2 i X-Trail do serwisu

Nissan Qashqai, Qashqai + 2 i X-Trail do serwisu21.10.2009
Przedsiębiorca Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. oddział w Polsce, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Nissan Qashqai, Qashqai + 2 (J10) i X-Trail (T31), mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor marki Nissan poinformował, że w niektórych egzemplarzach modeli Qashqai, Qashqai + 2 (J10) i X-Trail (T31) może dojść do obluzowania się nakrętki pokrywy przekładni kierowniczej. Zaistnienie takiej sytuacji może doprowadzić do wystąpienia luzu i hałasu w układzie kierowniczym. Jeśli samochód z ujawnioną usterką będzie nadal eksploatowany, to w skrajnym przypadku może to doprowadzić do utraty możliwości kierowania pojazdem.

Kampania serwisowa na rynku polskim dotyczy 5923 egzemplarzy modelu Qashqai wyprodukowanych w okresie od 4 listopada 2006 r. do 4 czerwca 2009 r. oraz 2130 egzemplarzy modelu X-Trail wyprodukowanych w okresie od 24 listopada 2006 r. do 14 lipca 2009 r.

Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że klienci, którzy nabyli pojazdy objęte ww. kampanią w NSCEE Kft. – Oddział w Polsce lub u jego dilerów, zostali listownie zaproszeni do serwisów w celu dokonania bezpłatnej instalacji elementu zabezpieczającego nakrętkę przekładni przed odkręceniem.

Źródło: UOKiK, fot. Nissan