Opel Ampera-e startuje w rajdach na regularność

Opel Ampera-e startuje w rajdach na regularność01.07.2017
Po udanym starcie rewolucyjnego samochodu elektrycznego marki Opel w wiosennym i-Mobility Rallye na południu Niemiec firma idzie za ciosem. W ostatni weekend elektryczne Ople wzięły udział w 8. North European E-Mobile Rally ...

Opel Ampera‑e złapał rajdową gorączkę. Po udanym starcie rewolucyjnego samochodu elektrycznego marki Opel w wiosennym i-Mobility Rallye na południu Niemiec firma idzie za ciosem. W ostatni weekend elektryczne Ople wzięły udział w 8. North European E-Mobile Rally, czyli jednej z największych imprez tego typu w północnej Europie. Załogi w samochodach Opel Ampera‑e uzyskały doskonałe wyniki: 3. i 9. miejsce w kategorii turystycznej. Za kierownicą jednego z pojazdów elektrycznych zasiadł niemiecki gwiazdor filmowy Benjamin Sadler. Po zdobyciu wybrzeża czas wyruszyć w góry: innowacyjny uniwersalny pojazd z silnikiem elektrycznym zademonstruje zdatność do codziennego użytkowania na położonych wysoko alpejskich drogach. Kolejny rajd zaplanowano na 6–7 lipca. W tym terminie w Austrii odbywa się "elektryczna" część Silvretta Classic dla samochodów zabytkowych pod nazwą Silvretta E-Auto Rallye.

Opel Ampera‑e

8. North European E-Mobile Rally: Opel Ampera‑e - po prostu inteligentny

W weekendowym ogólnokrajowym 8. North European E-Mobile Rally nowy Opel Ampera‑e nie musiał pokonywać całych 520 km, czyli zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora według NEDC (New European Driving Cycle — nowego europejskiego cyklu jazdy). Wyjątkowy samochód elektryczny marki Opel z łatwością przejechał dystans około 270 km ze Szlezwiku-Holsztyna do Danii i z powrotem. W rajdzie wyłącznie dla pojazdów elektrycznych zorganizowanym przez stowarzyszenie ECO-Mobility e.V. wzięło udział 37 pojazdów, wśród których były dwa egzemplarze Ampery‑e. Start umiejscowiono na terenie kampusu GreenTEC w Enge Sande około 30 km na zachód od Flensburga w Niemczech. Zawodnicy wystartowali w sobotę. Trasa rajdu prowadziła przez granicę z Danią do Zamku Schackenborg, a następnie do portowego miasta Aabenraa nad Morzem Bałtyckim. Tam udostępniono punkt ładowania akumulatorów (dla pojazdów, które tego potrzebowały). Z Aabenraa trasa wiodła z powrotem do Szlezwiku-Holsztyna i dalej do mety dziennej we Flensburgu. Na niedzielę zaplanowano etap przebiegający przez Flensburg, Goldelund i Enge Sande.

Podczas rajdu pojazdów elektrycznych nie chodzi o osiąganie zawrotnych prędkości ani o to, aby dotrzeć na metę przed wszystkimi. Na dwuosobowe załogi czekały trudne zadania i próby czasowe, ponieważ 8. North European E-Mobile Rally to rajd na regularność i wytrzymałość. W zależności od poziomu umiejętności uczestników zawody podzielono na kategorie: sportową i turystyczną. Tu nie liczą się wysokie prędkości, ale inteligencja, umiejętności ekojazdy i praca zespołowa. Zarówno pojazdy, jak i kierowca z pilotem mieli szansę pokazać jak powinno się jeździć samochodami z napędem alternatywnym, a także ile radości z jazdy daje Ampera‑e.

Opel Ampera‑e

Benjamin Sadler powiedział po rajdzie: „Pierwszy raz siedziałem za kierownicą Ampery‑e. To było bardzo ekscytujące. Bez najmniejszego problemu przejechaliśmy cała trasę, nie korzystając z ładowarek. Właśnie tym Opel Ampera‑e zdobył moje serce”.

"Spotkanie klasyki z przyszłością": Silvretta E-Auto Rallye

Silvretta E-Auto Rallye to kolejny z rajdów na regularność (określanych też jako rajdy TSD – Time-Speed-Distance) dla pojazdów elektrycznych, który odbywa się równolegle ze słynnym rajdem pojazdów zabytkowych Silvretta Classic. I tam, czyli w austriackiej dolinie Montafon, będzie można natknąć się na Opla Amperę‑e. W dniach 6–7 lipca dojdzie do spotkania klasyki z przyszłością w postaci samochodu elektrycznego. Równocześnie z rajdem Silvretta Classic pojazdy elektryczne w 2 dni pokonają łącznie ponad 260 km tras naszpikowanych próbami czasowymi i zadaniami zręcznościowymi. Trasa rozpoczynająca się w miejscowości Schruns przebiega przez spektakularny odcinek Silvretta Hochalpenstrasse, Bludenz i Lech oraz alpejskie przełęcze w Vorarlbergu i Tyrolu. Drogi położone na wysokościach od około 600 m do ponad 2000 m n.p.m. to prawdziwa okazja, aby Opel Ampera‑e mógł wykazać swoją solidność i niezawodność.

Na podstawie testów w ramach procedury NEDC (New European Driving Cycle - nowy europejski cykl jazdy) zasięg elektrycznego Opla ustalono na 520 km. To nieporównywalnie więcej niż w przypadku pojazdu zajmującego drugie miejsce pod względem zasięgu w tym segmencie. Firma Opel testowała Amperę‑e także w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP) (skrócona procedura testowa), gdzie również uzyskała przekonujące wyniki. Na podstawie testu inżynierowie oszacowali zasięg w cyklu mieszanym WLTP na 380 km, w zależności od indywidualnego stylu jazdy i czynników zewnętrznych. Silnik elektryczny o mocy 204 KM (150 kW), zapewniający imponujące przyspieszenie i elastyczność dzięki dostępnemu natychmiast maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, doskonale sprawdził się w czasie rajdu przez górzyste odcinki i przełęcze, pozwalając kierowcy Ampery‑e rozwijać wyższe prędkości. Elektryczny pięciomiejscowy samochód przyspiesza od 0 do 50 km/h w prawdziwie sportowym stylu w ciągu zaledwie 3,2 sekundy, a zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h w średnim zakresie obrotów zajmuje mu tylko 4,5 sekundy, co ma szczególne znaczenie przy wyprzedzaniu.

Źródło: Opel