Do startu w konkursie uprawnionych było 30 nowych modeli samochodów amerykańskich, koreańskich, europejskich oraz japońskich, dostępnych na rynkach Starego Kontynentu w 2013 roku.
Po uwzględnieniu zainteresowań i gustów 58 dziennikarzy z 22 krajów Europy, jury konkursu wydało werdykt, wybierając najlepszy pojazd z finałowej siódemki, którą wyłoniono jeszcze w grudniu 2013 roku. Zwycięzcą został nowy Peugeot 308, uzyskując 307 punktów.
Nowa 308-ka to czwarty modeli firmy Peugeot wyróżniony tytułem „Car of the Year”. Wcześniej nagrodę tę otrzymały modele 307 (2002), 405 (1988) oraz 504 (1969).
Produkowany w legendarnych zakładach marki w Sochaux, nowy Peugeot 308 zadebiutował na europejskim rynku w ostatnich czterech miesiącach 2013 roku. Na początku 2015 roku firma rozpoczyna produkcję i sprzedaż modelu w Chinach, czyli na największym rynku motoryzacyjnym świata.
Prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2014” stanowi potwierdzenie licznych zalet modelu 308, który uosabia dążenie do perfekcji całej marki Peugeot, wyróżniając się dynamiczną i elegancką stylistyką. Ponadto 308-ka imponuje nowoczesną konstrukcją nastawioną na oszczędność paliwa, obejmującą rozwiązania pozwalające ograniczyć masę własną pojazdu, zagwarantować znakomite prowadzenie i właściwości jezdne, a także innowacyjnym kokpitem i-Cockpit oraz najwyższą starannością wykonania.
Kolejnym potwierdzeniem jakości nowego modelu 308 jest zauważalny sukces rynkowy, bowiem od daty rynkowej premiery zebrano już ponad 55 tys. zamówień. Co więcej, nowa 308-ka stanowi ważny krok w stronę wyższych segmentów rynku, ponieważ 48% zamówionych egzemplarzy to pojazdy z bogatszym wyposażeniem (3 lub 4 wersja wyposażeniowa ponad wersję podstawową).
Z początkiem wiosny gama modelu 308 wzbogaci się o nową odmianę nadwozia, w salonach pojawi się bowiem Peugeot 308 SW, czyli stylowe i przestronne kombi, które – na wzór wersji hatchback – z poprzednikiem łączy jedynie nazwa.
Gamę dziewięciu oszczędnych jednostek napędowych dostępnych w dniu premiery (4 benzynowe i 5 wysokoprężnych) uzupełni niepowtarzalny, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 e-THP PureTech o mocy 130 KM oraz trzy motory wysokoprężne BlueHDi (m.in. nowa 120-konna jednostka 1.6 BlueHDi, emitująca zaledwie 82 g CO2 na kilometr – absolutny rekord w tym segmencie).
Odbierając nagrodę z rąk Hakana Matsona, przewodniczącego jury, Maxime Picat, Prezes i Dyrektor Generalny Marki Peugeot powiedział: Nowa generacja Peugeota 308 stanowi potwierdzenie skoku koncepcyjnego, technologicznego oraz jakościowego, dzięki któremu model ten wkrótce zajmował będzie najwyższe lokaty w europejskich rankingach. A najlepszym tego potwierdzeniem jest prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2014” jaki mam dzisiaj zaszczyt odebrać w imieniu wszystkich tych, którzy wytrwale pracowali, aby pojazd ten mógł pojawić się na rynku.