| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
kubis_the_best
Grudziądz | 2003-09-16 00:27:15 ja mam bosha i na razie nie palil na jeden gar(mam juz ponad rok).sa jeszcze swiece brisk podobno lepsze.na przyrost mocy to tak bardzo nie licz ale moze.raczej nie do odczucia |
2003-09-16 19:06 | |
schwepes F&F Sympatyk
zezłomowałem Kraków | 2003-09-16 00:41:00 brisk dodają mocy chyba tylko wg producenta... no może jeszcze wg dystrybutora..
ja na briskach w malcu serii żadnej różnicy raczej nie odczułem, w kancie trochę równiej pracował na jałowym, ale zimny nie chciał palić
w cenie brisków mam 5 lat jazdy na lepszych Iskrach, więc nie polecam głównie ze względu na cenę.. "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać" ----------------- pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports |
2014-03-31 20:43 | |
DaymoN
Malec, Seat Ibiza Wieluń | 2003-09-16 08:12:38 Dokładnie tak jak pisze schwepes BRISK są do ..pupy. Zero ciężko pali jak jest zimny i jest do bani!!!! Pozdro... ----------------- -=!!! Maluch Respect !!!=- |
2005-02-28 21:10 | |
rallyman F&F Sympatyk
GC8 SD | 2006-11-22 18:24:50 Podnosze posta bo nie chce dostac opierdzielu od moda ze zakladam nowy...
Musze wymienic swiece u sibie w fiatowskim silniczku 1.1
mysle pomiedzy NGK, Beru i podobno jest taka swieca jak : ISKRA TURBO czy ktos cos slyszal o takiej?- p. Chojnacki podobno sprawdzal rozne swiece w takim silniku i te do 300km przebiegu mialy najlepsze wlasnoci.
Narazie banglam na NGK jedna elektroda, nio ale coraz wiecej tych podrob (te mi wystarczyly na 19kkm) wiec... doradzaja mi BERU- 4 elektrody.
Chcialbym wsadzic i przetestowac cos z 4 elektrodami no ale co ----------------- ..."a taki ładny był-amerykański"... |
2013-06-27 00:22 | |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2006-11-22 18:28:53 NGK jest dobre. |
2023-02-09 23:20 | |
rallyman F&F Sympatyk
GC8 SD | 2006-11-22 20:39:36 a ktos cos wie o iskra Turbo? ----------------- ..."a taki ładny był-amerykański"... |
2013-06-27 00:22 | |
dr_krzysiek
Fiat 126p Nakło | 2006-11-23 08:00:47 U mnie Iskry nie działały
Znajomy polecił mi Magneti Marelli, nawet dobrze się spisują.
A te Iskry Turbo, to chyba te z takim rowkiem po wewnętrznej stronie elektrody bocznej. ----------------- Zdrap ##### i zobacz co wygrałeś |
2018-01-26 09:04 | |
schab (S)
Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2006-11-23 10:05:02 Cytat:
| 2003-09-16 08:12:38, DaymoN pisze:
Dokładnie tak jak pisze schwepes BRISK są do ..pupy. Zero ciężko pali jak jest zimny i jest do bani!!!! Pozdro...
|
|
Każda sójka swój ogonek chwali ...
Takie uogólnienia są bardzo mylące ! Poza tym rzucacie nazwami firm , bez podania szczegółów - o jaki typ chodzi . Brisk też robi świece klasyczne - z jedną elektrodą , z trzema ( chyba i z czterema ) , a robi też bez elektrod ( ! ) . I każda z nich ma swoje plusy i minusy . A np. zakładanie tych ostatnich do auta bez zapłonu elektronicznego , dajacego mocną iskrę o napięciu kilku kV - da faktycznie taki skutek , jak opisywany . I to nie świece są do pupy , tylko nie pasują do tego auta ... |
2020-04-19 20:30 | |
LUKASSmajkel
Rambo Brodłej | 2006-11-23 10:16:59 schab ciekawa i bardzo fajna odpowiedź
masz racje z tymi świecami ,ale fakt jest też czasami troszke inny bo czasami są takie firmy kture robią barachło
Tak samo było z firma BO....H (bez krytyko reklam) kazdy chwalił bo dobra bardzo dobra i droga ale jak zaczeli ją robić podproducęci zaczeła sie pierdo...czyć ale podobno kryzys sie kończy więc może dalej będą robili spoko swieczkii z własnego doświadczena wybrał bym BERU lub NGK ----------------- lukassmajkel.fotosik.pl
KLIPY
rapidshare.com/files/4358498/seban-cup.wmv.html
rapidshare.com/files/3196152/Upalacze.wmv.html rapidshare.com/files/13611781/torunskiupalacz.wmv.html |
| |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2006-11-26 18:07:20 NGK bp6h(s) ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
rallyman F&F Sympatyk
GC8 SD | 2006-11-26 18:10:32 i takie wlasnie wsadzilem wiec chyba dobrze ----------------- ..."a taki ładny był-amerykański"... |
2013-06-27 00:22 | |
TimonRC
126p Jastrzębie Zdrój | 2006-11-26 18:21:46 Ja tesz jeżdze na boszach 4 elektrodowych i nie nazekam tylko ze nie na tych z dłógim gwintem tylko na tych dedykowanych specjalnie do 126p jeszcze nie miałem przypadku zeby je zalało albo coś a jakosć iskry nie zależy od świec tylko od paratu cewki kondensatorka i kabli chyba ze sie ma elektroniczny moduł to wtedy od modułu |
2006-11-30 18:43 | |
szefspeed
Fiat 126p FL 93r. Gdynia | 2007-03-27 19:39:56 Odkopuje temat bo mam problem ze świecami za którymi nie każdy chyba na tym forum przepada.
Chodzi o świece Brisk PREMIUM 14 LGS (bezelektrodowe). Wkręciłem je a maluch nawet zapalić nie chce na nich, chciałem sprawdzić jak się będzie sprawował silnik na nich. Zdziwiło mnie to tym bardziej że jeżdze na Boshach z 4ma elektrodami, mam załorzony moduł zapłonu(mam malacza FL), który zakupiłem na allegro i sprawuje się bezprobllemowo, daje mocna iskre i fajnie się silnik na nim wkręca. Tak więc dlaczego Briski nie chcą chodzić a Boshe bez oporów dają rade?? Czy te świece to aż taki szajs?? |
2008-06-23 11:24 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-03-27 21:41:53 Nie szajs tylko nie to napięcie iskry. Iskra poprostu nie ma siły by przeskoczyć, a jeśli juz to zrobi to jest na tyle słaba, że nie powoduje zapłonu mieszanki.... No chyba, że sa uszkodzone....... ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
szefspeed
Fiat 126p FL 93r. Gdynia | 2007-03-27 21:53:31 A w elegancie załapią na tamtym module?? |
2008-06-23 11:24 | |
schab (S)
Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2007-03-28 08:24:55 Cytat:
| 2007-03-27 19:39:56, szefspeed pisze:
Odkopuje temat bo mam problem ze świecami za którymi nie każdy chyba na tym forum przepada. Chodzi o świece Brisk PREMIUM 14 LGS (bezelektrodowe). Wkręciłem je a maluch nawet zapalić nie chce na nich, chciałem sprawdzić jak się będzie sprawował silnik na nich. Zdziwiło mnie to tym bardziej że jeżdze na Boshach z 4ma elektrodami, mam załorzony moduł zapłonu(mam malacza FL), który zakupiłem na allegro i sprawuje się bezprobllemowo, daje mocna iskre i fajnie się silnik na nim wkręca. Tak więc dlaczego Briski nie chcą chodzić a Boshe bez oporów dają rade?? Czy te świece to aż taki szajs??
|
|
Po pierwsze - większa ilość elektrod ( np. 4 ) nie wymaga przyłożenia do świecy większego napięcia . Wręcz przeciwnie - iskra nie przeskakuje jednocześnie pomiędzy wszystkimi elektrodami - tylko "wynajduje"najlepszą dla siebie drogę , wolną od oleju , nagaru itp. , a odstęp pomiędzy elektrodami bocznymi , a centralną - jest taki sam jak w świecach jednoelektrodowych ( poniżej 1 mm ) . Natomiast w Briskach ( i innych świecach bezelektrodowych ) odstęp pomiędzy centralną elektrodą , a gwintem - to kilka - kilkanaście milimetrów ! Jak łatwo zgadnąć napięcie potrzebne do przeskoku iskry to nie kilkaset V , jak w klasycznych układach zapłonowych - tylko kilka kV ( tys V ) - a tego nie potrafi większość modułów zapłonowych . Tak więc to nie świece Brisk są szajsowate - tylko po prostu nie pasują do tego i jeszcze kilku innych samochodów ...
Ja na przykład jeżdzę na Briskach trzeci rok , a wcześniej na innych - też bezelektrodowych - Golden Lodge . Z tym że nie maluchem - tylko najpierw Fiatem Ritmo 90 s.i.e , teraz Lancią Dedrą 1,8 . Bo jest jeszcze jeden szczegół , dla którego w tych konkretnych autach taki rodzaj świec się sprawdza : - świece nie są tam wkręcone z boku głowicy , tylko centralnie w jej środek ( oba silniki dwuwałkowe ) i w obu silnikach są garbate tłoki . W związku z tym iskra nie bije do innych elektrod , czy głowicy - tylko w denko tłoka znajdującego się w górnym położeniu .
Efekt jest na tyle dobry , że na pewno już nie wrócę do "normalnych" świec , pomimo , że wcześniej jeździłem też na świecach trzy- i czteroelektrodowych .
[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2007-03-28 08:25:51 ][ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-03-28 12:59:36 ] |
2020-04-19 20:30 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-03-28 22:02:28 Kilkaset Volt... No bo umrę ze śmiechu.... Różnica jest znaczna ale nie az tak.
Briski stworzono do zasilania napięciem wyładowania minimum 15KV Maluch tyle nigdy nie osiągnie....... ----------------- Simon Rally Garage !!
Mechanika pojazdowa..... |
2019-07-14 20:05 | |
Parnel F&F Sympatyk
126 p /CC KRAKOW | 2007-03-28 22:35:20 iskra F 100 ----------------- |
2018-05-29 21:41 | |
mateuszc F&F MEMBER
126p / FaltDach / Bo ... k-ów | 2007-03-31 11:01:06 Cytat:
| 2007-03-28 22:35:20, Parnel pisze:
iskra F 100
|
|
również polecam ----------------- |
2022-02-27 00:21 | |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :)
Kraków | 2007-03-31 12:03:46 ja rowniez motocyklowe Iskra F100 Super, daja bardzo rade ----------------- www.ladasport.pl
www.witekmotorsport.com |
2012-12-29 16:45 | |
Poprzednia strona Następna strona [ 1 2 3 ] |
|