Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

FUELSTAR

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-05-20 19:23:35

Pewnie ktoś pomyśli, że to może kolejny magnetyzer.
Najpierw przeczytaj potem się wypowiadaj.

Po pierwsze potrzebna osoba z Kraka lub okolic do darmowego shamowania fury na hamowni V-tech -wymogi to silnik od 1.4 do 1.6 z kompem pokładowym.

Biuro Promocji Proekologicznych.
Fuelstar przywędrowal do Polski i pan dr Zuber z Wrocławia od kilku lat bada jego wlasciwosci.

Troche info. o tym :

MPK we Wrocławiu - Ikarus 280 nr 5196 i 5226, Jelcz M11 nr 6083- silniki RABA MAN o poj. 10350cm3 - testy od kwietnia do listopada 2000r. - średnie zużycie dla 3 masakratorów, razem wziętych, wrocławskiego pow. spadlo o 6,8%

PKS we Wrocławiu - Autosan H 9-21 poj. 6540cm3 150kucy :o , średnie zużycie paliwa po przejechaniu 5000km ustaliło się na poziomie 18,5dm3/100km, spadek o ok 10% spalanie przed to 21dm3/100km.

ZTP-radio taxi - Mercedes prod.1992r., poj. 2000cm3 - po zamontowaniu i przejechaniu 5000km średnie zużycie to 8.5dm3/100km, przed około 9.5dm3/100km. Poziom zadymienia spadł o 30-40%.

Katalizator spalania Fuelstar polepsza spalanie paliwa. W jego obecności spalanie jest bardziej kompletne, i lepiej kontrolowane. Konsekwencją lepszego spalania paliwa jest poprawa sprawności i funkcjonowania silnika, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa, niższą emisję spalin, oraz oczyszczenie wewnętrznych elementów silnika.

Katalizator spalania Fuelstar używany jest z dużym powodzeniem od 1992 roku. Znany jest w Australii, Nowej Zelandii, Południowo-Wschodniej Azjii oraz w kilku krajach Europejskich. Ponad sto tysięcy silników wyposażono w to urządzenie, poprawiając ich funkcjonowanie.
Jak działa katalizator Fuelstar

Katalizatory Fuelstar są umieszczone w stalowych pojemnikach. Każdy taki pojemnik zawiera szereg elementów w kształcie spłaszczonych stożków, wykonanych ze specjalnego stopu metali. Głównym składnikiem stopu jest cyna (ok. 70%). Pojemnik umieszcza się w linii paliwowej w miarę możliwości jak najbliżej silnika.

Paliwo przepływające przez pojemnik porywa (uwolnione mechanicznie na skutek drgań silnika) mikroskopowej wielkości cząsteczki metalicznej cyny, przenosząc je do komory spalania gdzie spełniają rolę katalizatora spalanie paliwa. Te malutkie, niewidoczne gołym okiem cząsteczki cyny mają wielkość 100 -300 nm (0.1 do 0.3 mikrona). Są zdecydowanie za małe aby spowodować uszkodzenie elementow silnika. Cyna zmienia charakterystykę spalania paliwa, powodując, że staje się ono bardziej kompletne. W obecności cyny spalanie zachodzi również w nieco dłuższym czasie. W konsekwencji sprawność silnika oraz jego funkcjonowanie ulegają poprawie.

Oszczędność paliwa
Liczne informacje od użytkowników katalizatorów zamontowanych w pojazdach z silnikami małymi i średniej wielkości (samochody osobowe, autobusy) mówią o oszczędnościach paliwa w granicach 10 do 15%. Na podstawie bardzo wielu informacji od użytkowników przesłanych do Fuelstar International Ud. oszacowano, że katalizator Fuelstar dla silników małych i średnich daje ok.1 0% oszczędności paliwa (zdarzają się również oszczędności dużo wyższe).

Czas życia katalizatora Fuelstar
Produkty Fuelstar International Ltd. mają gwarancję działania na przejechanie 500 tys. km (alternatywnie 10 000 godzin pracy) lub 5 lat, w zależności od tego, który z wymienionych czynników wystąpi pierwszy.
Powierzchnie robocze wewnętrznych części silnika
Katalizator Fuelstar umożliwiając pełniejsze spalenie paliwa powoduje, że wewnętrzne powierzchnie silnika wczasie pracy ulegają oczyszczeniu. W silnikach z wtryskiem paliwa czas życia wtryskiwaczy wydłuża się. Dzięki temu charakterystyka lepsza jest charakterystyka wtrysku paliwa co z kolei zwiększa sprawność silnika. W silnikach z zapłonem iskrowym świece zapłonowe są utrzymywane w znacznie lepszej czystości, co w istotny sposób przedłuża ich żywotność.

Olej silnikowy
Lepsze spalenie paliwa w obecności katalizatora Fuelstar powoduje stopniowe usunięcie nagromadzonych osadów węglowych. Konsekwencją tego jest czystszy olej silnikowy. Wielu użytkowników katalizatora Fuelstar informuje o sporych oszczędnościach wynikających z wydłużenia czasu życia oleju silnikowego. Analizy oleju silnikowego wykazują zasadnicze zmniejszenie zawartości cząsteczek metali ( ze ścierających się wczasie pracy metalowych elementów silnika) po zainstalowaniu katalizatora. Dzięki temu również żywotność silnika jest większa.

Silniki przystosowane do benzyny ołowiowej
W wielu krajach (w tym również w Polsce) benzyna ołowiowa została (lub w niedługim czasie zostanie) wycofana. Fuelstar umożliwia silnikom przystosowanym do benzyny ołowiowej na doskonałe funkcjonowanie przy zasilaniu benzyną bezołowiową. Nie ma przy tym ryzyka pogorszenia osiągów silnika, stuków czy dzwonienia zaworów jak również wypalania gniazd zaworowych. W czasie procesu spalania metaliczna cyna utlenia się tworząc termicznie odporną warstewkę na powierzchni gniazd zaworowych chroniąc je przed uszkodzeniem.

W dziesiątkach tysięcy silników, w których w przeciągu ponad 10-ciu lat zainstalowano katalizatory Fuelstar stwierdzono wyjątkową efektywność tych urządzeń w ochronie gniazd zaworowych, które zapobiegają ich odszczelnieniom. Fuelstar International Ud. gwarantuje, że ich produkty będą chronić gniazda zaworów.

Emisja toksycznych składników spalin
Lepsze (bardziej kompletne spalanie) paliwa w obecności katalizatora Fuelstar przyczynia się do obniżenia zawartości toksycznych składników spalin (sadza, tlenek węgla, tlenki azotu, niespalone węglowodory). Stopień obniżenia zawartości tych trujących składników zależy od wielu czynników w tym również od kondycji silnika. Z reguły im gorsza kondycja silnika tym większe obniżenie zawartości trujących składników spalin. Ponieważ katalizator Fuelstar powoduje obniżenie zużycia paliwa, w konsekwencji również ilość emitowanego dwutlenku węgla (gaz cieplarniany) w istotny sposób ulega zmniejszeniu.

Zastosowanie
Katalizatory spalania Fuelstar są dostępne w wielu wariantach, dla każdego rodzaju silnika (silniki diesla, benzynowe, na gaz -silniczki do rowerów, skuterów, motocykli, samochodów, ciężarówek, autobusów, łodzi motorowych, statków, lokomotyw, silników używanych w sprzęcie rolniczym, w pojazdach stosowanych w górnictwie jak również w silnikach stacjonarnych). W zależności od rodzaju silnika stosuje się różnej wielkości pojemniki z katalizatorem.

Budowa
Pojemniki z katalizatorem Fuelstar przeznaczone do zainstalowania w linii paliwowej wykonane są ze stali nierdzewnej. Modele PS 105 i PS 110 mają średnicę 25 mm a pozostałe 63 mm. Długość pojemnika zależy od modelu. PS214 ma długość ok. 73 mm a PS235 ok. 103 mm. Do pokrywek pojemników przyspawane są końcówki do podłączenia z przewodami paliwowymi.
Pojemniki są odporne na ciśnienia 34.5 Mpa (są to znacznie wyższe ciśnienia od panujących w linii paliwowej). Dwie ostatnie cyfry w symbolach modelu oznaczają liczbę stożków katalizatora metalicznego w pojemniku. (Od roku 2002 zamiast modelu PS214 wprowadzono katalizator PS115 (o mniejszeł średnicy niż PS214) mający zastosowanie dla samochodów o pojemnościach silnika 2 -3 d m ).

Montaż
Metaliczne mikrocząsteczki uwalniające się z pojemnika z katalizatorem Fuelstar są naładowane elektrycznie. Pozwala to na pozostawanie ich w zawiesinie (kolidalnej) i przenoszenie z paliwem do komory spalania. Pewne typy filtrów i pomp paliwowych mogą ten ładunek usuwać uniemożliwiając lub opóźniając dostanie się katalizatora do komory spalania. Z tego powodu zaleca się zamontowanie pojemnika z katalizatorem tak blisko silnika jak to tylko możliwe. Zawsze powinno się instalować pojemnik za pompą i filtrami od strony silnika. Jeśli cząsteczki katalizatora (niewidzialne gołym okiem) nie dostaną się do komory spalania urządzenie Fuelstar będzie bezużyteczne lub efekt jego działania będzie minimalny. Instalacja pojemnika Fuelstarjest tak prosta jak zamontowanie filtra paliwa. Każdy mechanik samochodowy powinien bez trudu zainstalować katalizator Fuelstar.

Obejmy
Pojemniki z katalizatorem dostarczane są ze wspornikami do ich montażu oraz końcówkami do połączenia z wężami w linii paliwowej. Końcówki mają "oliwkę" 5116" (8mm) przeciwdziałającą zsuwaniu się przewodów linii paliwowej. Na zamówienie mogą być dostarczone dodatkowe akcesoria ułatwiające montaż katalizatora (kolanka, trójniki, łączniki typu banjo) Rysunek na dołączonej ulotce pokazuje typy katalizatorów, których dobór zależny jest przede wszystkim od pojemności silnika. We fragmencie Budowa niniejszej ulotki wyjaśniono znaczenie symboli podanych obok rysunków poszczególnych katalizatorów.

Gwarancja
Fuelstar udziela Gwarancji na funkcjonowanie jego produktów na 5 lat lub 500 tys. km w zależności od tego co wystąpi wcześniej.

Mam kilka fotek furek (których nie ma na www) i innych wynalazków jak np. kuter rybacki, w którym zamontowane są fuelstary.

Zobaczymy jak u mnie wypadą testy przy inst. LPG i dam na pewno znać.

www.fuelstar.com - tam też coś jest


[ wiadomość edytowana przez: Marjusz dnia 2003-05-20 19:30:58 ]
2015-02-26 22:42
  
 
 2003-05-20 22:30:10

po kupieniu maksor sport ktory tak szczerze nic nie dał, moze procz mniejszej emisji co2 ( ktorej nie sprawdzałem ) ja raczej w takie wynalazki juz nie wierze. Ile kosztuje to ustrojstwo ?

a co do samochodu do zbadania na hamowni to by sie pewnie i taki znalazl ? za darmo... ?

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-05-21 16:30:20

Nie tak do końca za darmo trzeba jeździć trochę samochodem i wydać na paliwo (oraz mieć kompa. pokładowego dla dokładniejszych danych).

Z troche moich odpowiedzi i wypowiedzi z innego forum:

Do każdej nowości podchodzę sceptycznie, ale zawsze chce to sprawdzić (i nie płacić za to oczywiście). Z tego co się orientowałem to płaci się 50% ceny, a jeżeli po 3 miesiącach nie ma żadnej zadowalającej zmiany to zwracamy Fuelstara, a kasiorę, którą wpłaciliśmy oddają w całości.

Mnie przekonały pomiary dlatego, że nie były robione na "sponsorowanych hamowniach" tylko w firmach MPK, PKS. ZTP, których gówno obchodzi tuning.

Peko. Z tym spalaniem masz po części racje, ale ja to sprawdzę. Z olejem to się zgadza, ja też zmieniam i dolewam co jakiś czas (teoretycznie 1l/1000km).
O hamowni już pisałem, a dlaczego nie robili pomiarów wcześniej? Bo prawdopodobnie tuningowcy się tym nie interesowali.
W takich firmach jak PKS i MPK zbierają informacje o spalanym paliwie non stop. Więc pół roku do tyłu to no problem. Taksiarze też skrupulatni są.

Autosan H9-21 (nr rej. Wox 5213), silnik 6cT1007/A6/1, 110,4 kW z wrocławsiego PKS-u (wcześniej już opisywany), Zamontowany miał fuelstara na pocz. maja 2000r., a w okresie jesienno-zimowym kiedy dogrzewa się autobus (co pociąga za sobą wzrost zużycia paliwa o ok 1%) spadek i tak jest na poziomie ok 9%. Obliczyli w PKSie, że przy tych parametrach do 07.12.2000r. ok 3000tys.zeli są do przodu.
Wiarygodne parametry według mnie ma jezcze sam pan dr Zuber w swoim 1.6 td (VW golf). Mam wykres i dane od lutego 2001 do kwietnia 2003. Facet pracuje na polibudzie i ma do tego naukowe, a nie zarobkowe podejście. Z tego co mi opowiadał to (jeśli było to możliwe) tankował na tej samej stacji, dystrybutorze, zawsze do pełna (do wlewu). Stawał oczywiście zawsze po tej samej stronie dystrybutora, aby wykluczyć ewentualne różnice w przechyle auta. Oczywiście trudno pominąć tu jakość tankowanego paliwa, ale tego nie sprawdzał.

Też odnoszę wrażenie, że jest to dość podobne (w efektach) do magnetyzera, ale jak dla mnie badania są na tyle wiarygodne aby można było chociaż się nad nimi zastanowić. 4

-----------------
Usługi tokarskie,frezerskie,przetaczanie tarcz,bębnów,spawanie aluminium i innych metali.Odchudzanie,wyważanie elementów.
Powiększam przepustnice i klapy przepustnic.
Awarie-automatyka i elektryka.
tel. 503 605 789

Licencja PZM
"SPARTA" WROCŁAW
2015-02-26 22:42
  
 
 2003-05-21 20:46:29

Niby nowego maksora enerdżajzer też były wiarygodne, ale chyba mało kto juz wiezy w te cuda bo nie znam nikogo kto by to kupił.
A tak to wygladało ze przyjechali panowie z Maksora bez enerdżajzera, kolo na hamowni wszystko sprawdził czy chip seryjny, wydech itp itd. w przeróbki głębsze nie zaglądał. Shamowali - wykazało ze woz jest seryjny. Założyli magnetyzer pojezdzili kilka dobrych godzin po miescie, znow shamowany i zanotowano jakis tam przyrost ( pisze tak bo kolo na hamowni zadnych konkretów nie mowil ). Pozniej po 7 dniach przyjechali panowie z Maksora i prosze nagle 5% przyrostu
Pewnie ten Fuelstar tez byl tak testowany zreszta tak to wyglada ze da sie komus kase zeby milczał a testy przejda pozytywnie.

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-05-21 22:35:40

Cytat:
2003-05-21 20:46:29, Koniu pisze:
Pewnie ten Fuelstar tez byl tak testowany zreszta tak to wyglada ze da sie komus kase zeby milczał a testy przejda pozytywnie.



Właśnie o to chodzi, że najprawdopodobniej w Pol. jeszcze nikt z tym na hamowni nie był, ze względu na to, że to bardziej urządzenie proekologiczne, które może mieć bardziej pozytywny wpływ na spaliny niż na moc. Trzeba to sprawdzić. Trudno aby np. Autosana lub Ikarusa na hamowni stawiali - w ogóle jak to brzmi ! Z resztą poczekamy, zobaczymy co to na LPG u mnie będzie. W ameryce kilka naukowych instytutów to testowało, ale tak jak mówisz: "testy przejda pozytywnie" - papier przyjmie wszystko, tego nie zweryfikujemy, chyba że sami sprawdzimy.

-----------------
Usługi tokarskie,frezerskie,przetaczanie tarcz,bębnów,spawanie aluminium i innych metali.Odchudzanie,wyważanie elementów.
Powiększam przepustnice i klapy przepustnic.
Awarie-automatyka i elektryka.
tel. 503 605 789

Licencja PZM
"SPARTA" WROCŁAW
2015-02-26 22:42
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM