Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Bicia kół i drgania

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2004-02-20 09:26:26

Wiem, że było to już wałkowane, ale sam chyba tego problemu nie "rozbiorę". Mam tak:
1. Delikatne huczenie kół (ale nie ciągłe, tylko jak przy biciu) mniej więcej od 60 w górę, najbardziej słyszalne po wciśnięciu sprzęgła. Drgań przy tym nie czuję.
2. Pomiędzy 110, a 130 bardzo to narasta i zaczynam czuć bicie (wyraźnie na kołach), a do tego kierownica zaczyna "chodzić" delikatnie na boki - auto jedzie prosto.
3. Najgłośniej i najbardziej czuć bicie przy chamowaniu.

Sytuację komplikuje fakt, że według oponiarza, który mi zakładał zimówki, oponki na tyle są lekko przytarte (używki, najprawdopodobniej po ostrym chamowaniu lub dzwonie) i uprzedzał, że mogą lekko bić. No ale przy ostrym chamowaniu to jest wręcz tragedia, jakby auto się miało rozlecieć.
Jakieś sugestie? Albo chociaż podpowiedź jak się do tego zabrać i od czego zacząć?

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
 2004-02-20 15:15:40

Drgania przy większej prędkości mogą byc od tarcz hamulcowych(u mnie po wymianie wszystko sie uspokoiło) a bicia od takich opon to najbardziej prawdopodobne miałem kiedyś w starym aucie taka opone po ostrym hamowaniu i byla tak felerna ze jadac na niej caly czas bylo uczucie jakbym jechal po kamieniach.Więc to tez musisz wziaść pod uwage.

-----------------
ONE WORLD ONE ESPERO !!!!!
2006-06-20 19:56
  
 
 2004-02-20 15:48:13

a ja w nocy po ciemku przyłożyłem w wysoki krawężnik, lewym kołem, koło sprawdziłem jest wyważone, a przy malych prędkościach mam bicie na kierownicy, obawiam się o wahacz... please ... pocieszcie


może o czymś nie pamiętam, moze to jakiś drobiazg...

-----------------
Pozdro. Diackon

"Mors certa, hora incerta" - Śmierć jest pewna, ale jej godzina nieznana...
2011-07-20 14:34
  
 
 2004-02-20 16:07:44

A ja jestem po ciekawym eksperymencie. Bylem dzis u wulkanizatora i naprawiajac jedno kolo poprosilem aby sprawdzil wywazenie pozostalych wywazanych dokjladnie dwa tygodnie temu i co komunikat "kolo nie wywazone"

-----------------
grzecznie odpowiadam,zaczynam z dużej litery,zaśmiecam forum,tańczę,piję wódkę i kradnę konie.
2015-03-05 22:56
  
 
 2004-02-20 16:16:26

No to generalnie ciekawie. Chyba najpierw zdejmę kołpaki, później sprawdzę tarcze (cuś mi się wydaje że i tak są do wymiany ze względu na stopień zurzycia), a jak nie pomorze to będę walczył z oponami. Chociaż najbardziej martwi mnie ten efekt przy chamowaniu i myślę, że to jednak tarcze, bo od opon i to tylnych raczej ni ebyłoby to tak wyraźne i głośne.

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
 2004-02-20 16:46:37

Tego typu bicie o którym piszesz może być wywołane albo poprzez niedoważenie kół... choć to zwykle objawia się przy prędkości ok. 100 - 110 km. km/h a nastepnie stopniowo zanika. Musiało by to zatem być bardzo duże a przez to niebezpieczne niedoważenie.

Inna przyczyną może być wspomniany fadding tarcz hamulcowych wywołany (przede wszystkim) wjeździe z rozgrzanymi tarczami w chłodną/ zimną wodę np. z kałuży. Tutaj tarcze można naturalnie stoczyć uzyskując pierwotną ich "sprawność". Uwaga (!) jednak, ponieważ tarcze, mają pewną "odchyłkę" fabryczną (bicie akceptowalne), które ma za zadanie po zakończeniu hamowania, odsunięcie klocow hamulcowych od tarczy

Jest jeszcze trzecia mozliwość a mianowicie uszkdzenie końcówek drążków kierowniczych, które potrafią czasem spowodować bardzo zblizone do opisanych przez Ciebie objawy Polecam wiec na początek zdjąć koo i sprawdzić (chociaż powierzchownie) sprawność i wygląd końcówek drążków.

Jeśli to nie pomoże, to pisz... z pewnością uda nam się coś ustalić

-----------------
Pozdrawiam - Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
2011-12-30 03:11
  
 
 2004-02-20 18:18:54

Witam.
Piszesz, że oponki są po ostrym hamowaniu. To może być to. Mój syn prowadząc Esperka na autostradzie we Włoszech hamował awaryjnie i zresztą walnął w Audi 100. Efekt był taki, że opony były zdarte w jednym miejscu(nie dało sie ich wyważyć). Gdy temperatura powietrza zaczęła opadać i opony twardniały to miałem podobne skutki jak u Ciebie. Wymiana opon okazała się skuteczna i wszystko wróciło do normy.
Kobar
2020-11-08 18:01
  
 
 2004-02-21 08:40:14

Ja dwukrotnie miałem podobną sytuację i za każdym razem po wymianie opon problem znikał jak kamfora. Najprawdopodobniej jedna z opon jest uszkodzona.

Pozdr.,
Wrolo
2012-05-12 15:33
  
 
 2004-02-21 09:39:36

No cóż nie powiem nic nowego tylko usystematyzuję:

1) Zamień przednie koła na przednie - jeśli drgania i bicie nie zmniejszy się to wyeliminujesz koła, jesli zmniejszy się to winne są felgi lub opony.

2) Przegląd przedniego zawieszenia - spr. luzów itp. co wyeliminuje końcówkę drążka kierowniczego lub luzy na wahaczach.

3) wyważenie kół (polecam dowazanie na stacjach Shell).

Jeśli w pkt. 1) winne okażą się koła, a poprzednie zabiegi nie odniosły skutku to wymień opony.
Jeśli w pkt. 1) koła okażą się OK to bedziesz musiał wymienić tarcze.

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2004-02-23 09:41:17

Witam.

Cytat:
No cóż nie powiem nic nowego tylko usystematyzuję:

1) Zamień przednie koła na przednie - jeśli drgania i bicie nie zmniejszy się to wyeliminujesz koła, jesli zmniejszy się to winne są felgi lub opony.



Jaco na czyje przednie ma zamienić?
Wiem, wiem, że się przejęzyczyłeś. Oczywiście ma zamienić przednie na tylne, oczywiście koła.
Pozdrawiam Kobar
2020-11-08 18:01
  
 
 2004-02-24 08:06:37

Dzięki panowie. Jak tylko znajdę chwilkę czasu to ruszam do dzieła i napewno poinformuję o wynikach.

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
 2004-02-26 10:36:05

A ja mam właśnie bicie przy małych prędkościach do 60... I:
1) wymieniłem drążki kierownicze
2) ustawiłem zbieżność
3) wyważyłem koła
.... i bije dalej, a dlaczego? Wulkanizator powiedział że mam pęknięty kort w oponie i że wywarzenie nic nie da
... i tak te zimówki był już do wymniany, teraz wiem ze już muszę napewno je wywalić i kupić w przyszłym roku nowe!

Ale czy napewno to gumy?
Cytat:
koło sprawdziłem jest wyważone, a przy malych prędkościach mam bicie na kierownicy, obawiam się o wahacz... please ... pocieszcie


to mi dało do myślenia... co sie miało niby stać z wachaczem i czy mechanik kóry mi wymieniał gałki + utawiał zbieżność by tego nie wychwycił?

-----------------
pozdrawiam
Maciek
---------------
co zrobić z dziurami w dołach drzwi złomero?????? HELP
 
  
 
 2004-02-26 20:34:11

Myślę ,że przyczyny w tym przypadku moga być dwie:
- faktycznie uszkodzona opona - wsadź na próbę zapas i sprawa się rozwiąże.....

- moze to być niewyważenie dynamiczne czy jak mu tam..... być może pomoże wyważanie kół na samochodzie np. na stacji Shell....

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2004-02-27 08:53:53

miałem to samo i wymieniłem koncówki drażków kierowniczych i bicie mi ustapiło drgania kierownicy pogejzewam ze sa głownie od opon, ivh jeszcze nie wimieniłem, ale i tak po samej zmianie koncówke drażkow kierowniczych w pewnym stopniu drgania jakos ustapiły ale nie do konca. Pozdrawiam !!!
2004-03-10 20:28
  
 
 2004-03-01 09:23:05

Wszyscy zastanawiacie się nad gumami drążkami itp ... a ja długi walczyłem z podobnym objawem a winne były tarcze hamulcowe.
tak zwane ORYGINALNE tarcze hamulcowe nadają się co nawyżej do wózka dziecięcego i to też nie jako główne tylko pomocnicze.. zawsze po przetocvzeniu jakieś 2- 3 tyś był spokój potem znów się zaczynały bicia nasilające się bardzo szczególnie przy hamowaniu. przy ostrzejszym hamowaniu (ze 120 do 20) dochodził efekt ostrego dudnienia..

Lekarstwo kupiłem Top model ATE problemu od 70 tyś niema.

Co do wyważenia kół owszem objawy podobne tylko że one nienasilają się podaczas hamowania

Co do wadliwych opon ..hhmm niewypowiem sie nigdy takowych niemiałem co jak co ale to umnie zawsze musi byc w idealnym stanie.. może dlatego że lubie jezdzić 180km/h

-----------------
Pozdrowienia.:)
2018->jest Mercedes S400D 4matic
2015->2019 Mercedes S500 4matic
2015->2018 Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD
2013->jest Audi RS6 Avant Black Edition 500+
2007->2011 Audi A8 D2 4,2 V8 quattro tiptronic
2004->2009 Audi 80 B4 2,
2020-12-07 23:51
  
 
 2004-03-01 10:27:12

No to z tymi tarczami będzie strzał w dychę, bo ja też mam dudnienie przy hamowaniu z prędkości powyżej 100. Dźwięk taki, jakby się miała furka rozpaść. A podejrzewam, że ma jeszcze oryginlne tarcze.

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
 2004-03-01 10:37:47

Panowie , a może ABS sie Wam włącza (dlatego tak dudni przy hamowaniu)

-----------------
2013-12-28 09:36
  
 
 2004-03-01 10:43:13

Żeby się włączał, trzeba go mieć!

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
 2004-03-01 15:31:52

hehehehe

-----------------
Pozdrowienia.:)
2018->jest Mercedes S400D 4matic
2015->2019 Mercedes S500 4matic
2015->2018 Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD
2013->jest Audi RS6 Avant Black Edition 500+
2007->2011 Audi A8 D2 4,2 V8 quattro tiptronic
2004->2009 Audi 80 B4 2,
2020-12-07 23:51
  
 
 2004-03-08 12:25:26

Gdyby ktoś był ciekaw, to wygląda na to, że pozbyłem się problemu - jednak opony. Co dziwne, te uszkodzone (przytarte po chamowaniu) miałem na tyle, bo wydawało się, że bicia będą mniejsze, a okazało się, że praktycznie ustąpiły po przełożeniu ich na przód! Drgania kierownicy i bicie przy chamowaniu zniknęły całkowicie, a przy niektórych prędkościach pozostało ledwo słyszalne huczenie (jakby od łożyska). Ale to akurat już teraz mi nie przeszkadza. No i tarcze okazały sięjeszcze całkiem zdatne do jazdy.

-----------------
Jedyny białas na gołdapskich blachach i zenonach to już historia.
Gdy Ci życie ucieka - to nie goń go, tylko zaczynaj od start.exe.
2016-04-02 22:52
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM