Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126]Głowica i obróbka - Strona 3

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2005-03-27 00:00:00

No nie musisz wyjmować silnika, ale na wyjętym robi się dużo lepiej. W przeciwnym razie czeka cię duuużżżo wyginania żeby dostać się do tych śrub z tyłu. Po zdjęciu głowicy i cylindrów napewno.
2010-05-19 11:05
  
 
 2005-03-27 00:21:57

zeby wymienic głowice to silnika napewno nie musisz wyjmować. natomiast jezeli chcesz juz ładnie zdiagnozowac wsyztsko to polecam zrzucic silnik, około 30 minut a o wiele łatwiej sie pracuje, musisz zdjąć cylindry z tłoków i to nie jest takie trudne ale nałożenie ich spowortoem to nie lada sztuka.... a na wsadzonym silniku to jush wogole takze do zmiany glowicy ja osobiscie silnika nie zrzucam, a co do reszty jak najbardzoej
2015-05-19 01:28
  
 
 2005-03-27 00:45:24

ja sie dop[isze o moje zabawy z zaplonem
1: mialem kiedys walek 385 , glowica 2,5 mm , kolo stocozne i takie tam , zaplon na 15st i stukowe gralo ze az mnie bolalo w sercu , jakos niedlao sie tego zakonczyc
2: mialem teraz splanowana glowice 3mm i nic wiecej, i bylo strukowe jak masakra, nieiwem jaki kat wyprzedzenia ale zawsze jak si enagrzal bylo stukowe, zrobilem mala przerobke wg. SZAYA i chlopaki malec niema "bog" wie jakich osiagow ( ale jest lepiej) i stukowego nieslyszalem ze HHOHOHOHOHO wiec moim zdaniem taka drobna przerobka ( czyli przefazowanie seryjnego walka) duzo niedaje mocy ale napweno niemam stukowego i jezdze na pb 95 czy tam 98 bez roznicy
2009-10-25 19:21
  
 
 2005-03-29 12:25:18

Zapłon zawsze ustawiałem w testach drogowych, bo po pierwsze tak najlepiej ustawisz dobrze zapłon, po drugie nie mam żadnych znaków
A prowadnic ludzie nie wycinają bo to jest operacja krótkodystansowa, i zawór ma mniejsze oparcie w prowadnicy , co w konsekwencji stworzy luz zawór prowadnica, co w kosekwencji nierówne przyleganie przylgni zaworu do gniazda
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-03-29 18:24:53

dzisiaj wymieniałem pokrywe zaworów, i mam takie pytanko a mianowicie z głowicy wystają cztery patyki trzymające sprężyny i jeden z patyków mam wygięty i sprężyna nisko siedzi...czy to może być przyczyną że autko zaczęło brać olej??co wogóle wymienić żeby było ok i czy trzeba do tego wyciągać głowicę??

-----------------
Jak blondynka usiłowała zabić ptaka?- Rzuciła go w przepaść.
2008-09-25 02:08
  
 
 2005-03-29 18:40:02

chodzi ci o laski popychaczy? nie rozumiem po co odkrecales klawiature jak zmieniales pokrywe zaworow...


-----------------
______
"...I dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, musimy tak zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie...

Moja stajnia:
126p 1982r.
126p 1977r.
125p 1984r.
jawa 250 353 1960r.
FSO Polonez 1500 1
2023-07-25 17:58
  
 
 2005-03-29 19:00:34

nie odkręcałem klawiatury

-----------------
Jak blondynka usiłowała zabić ptaka?- Rzuciła go w przepaść.
2008-09-25 02:08
  
 
 2005-03-30 10:35:13

Cytat:
2005-03-29 18:24:53, specWROC pisze:
dzisiaj wymieniałem pokrywe zaworów, i mam takie pytanko a mianowicie z głowicy wystają cztery patyki trzymające sprężyny i jeden z patyków mam wygięty i sprężyna nisko siedzi...czy to może być przyczyną że autko zaczęło brać olej??co wogóle wymienić żeby było ok i czy trzeba do tego wyciągać głowicę??


Może te "patyki" to zawory a konkretnie trzonki, bo ciężko mi sobie wyobrazić co to może być.Dookoła tego jest spręzyna zaworowa?
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-03-30 11:24:57

Spec spokojnie. Opisałes to hiperśmiesznie. Na 100% chodzi ci o Zawory. A jeden siedział niżej bo był otwarty i tyle. A olej bierze, bo każdy silnik chłodzony powietrzem bierze olej. Chyba że naprawde duzo tego oleju ci ubywa, to albo pierścienie dojżały do wymiany, albo gdzieś ci ten olej uciea z silnika.

P.S.
A po co wymieniałeś pokrywe zaworów ??

-----------------
- Nie boisz się, Kapturku - sama, przez ciemny las?
- A czego mam się bać - pieniędzy nie mam, pieprzyć się lubię.
2016-12-12 21:04
  
 
 2005-03-30 11:37:04

masz rację, dokładnie...myślałem że coś jest nie tak
a pokrywe zaworów wymienić musiałem bo była krzywa i uszczelka pod nią nierówno się układała i przeciekał olej...
tak wogóle to jakie sprężanie powinno byc w malcu...u mnie jest 13

-----------------
Jak blondynka usiłowała zabić ptaka?- Rzuciła go w przepaść.
2008-09-25 02:08
  
 
 2005-03-30 11:45:51

13 ale czego?? Bo coś dużo. Miałeś planowaną głowice?? Trzeba by w książke spojżeć, ale w malcu to koło 10 atmosfer powinno być.


-----------------
- Nie boisz się, Kapturku - sama, przez ciemny las?
- A czego mam się bać - pieniędzy nie mam, pieprzyć się lubię.

[ wiadomość edytowana przez: Jesion128 dnia 2005-03-30 11:49:32 ]
2016-12-12 21:04
  
 
 2005-03-30 16:13:42

mam wykresik, na nim jest napisane 13kG/cm kwadratowy

-----------------
Jak blondynka usiłowała zabić ptaka?- Rzuciła go w przepaść.
2008-09-25 02:08
  
 
 2005-03-30 16:16:38

Mozesz mieć luz prowadnica zawór i dlatego bierze Ci olej, ja ostatnio wymieniałem 8 prowadnic w moiej głowicy i po prostu zużycie oleju zmniejszyło się diametralnie. Kompresja 13 mierzona na silniku to już naprawde duża kompresja, powiedziałbym ze za duża.Kwestja jak mierzyliście ją, i o ile miałes planowaną głowice
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-03-30 16:18:37

No i kwestja dokładności przyrzadu pomiarowego made in tesco

-----------------
- Nie boisz się, Kapturku - sama, przez ciemny las?
- A czego mam się bać - pieniędzy nie mam, pieprzyć się lubię.
2016-12-12 21:04
  
 
 2005-03-30 16:21:35

Bolec powinien miec 7,5 stopien sprezania.
2006-02-07 19:43
  
 
 2005-03-30 16:26:41

Tak ,ale mierzysz przyrządem kompresje z tego co się orientuje, a nie sprężanie. Zwykle komprecha jest większa,tak dla ciekawości silnik Gtx chojnackiego ma kompresje 9,5 Gtx-a 10. Mierzone na moim dawnym i na znajomego silniku.Z tym że wałki są inne i one z tego co się orientuje troszke zmieniają kompresje na pomiarze przy kręceniu rozrusznikiem
2014-06-12 22:36
  
 
 2005-03-30 16:29:20

czy sie ruzni kompresja od stopnia sprezania??
2006-02-07 19:43
  
 
 2005-03-30 16:41:44

Cytat:
czy sie ruzni kompresja od stopnia sprezania??


Kompresja to ciśnienie w cylindrze a stopień sprężanie to stosunek objętości nad tłokiem w dolnym położeniu do objętości w górnym położeniu. Czyli stopień sprężania jest własnością geometryczną sinika i jest stały, natomiast kompresja zależy od stopnia sprężania, zastosowanego wałka rozrządu, jego zfazowania, szczelności pierścieni, zaworów, uszczelki pod głowicą itd.
2023-05-31 21:03
  
 
 2005-03-30 16:47:58

Dzieki ale az wstyd sie przyznac ze myslalem ze obie te wartosci sa miara cisnienia Bardzo ladnie powiedziane-"stopien sprezania to wlasnosc geometryczna" Dzieki!!!
2006-02-07 19:43
  
 
 2005-03-30 18:01:30

Cytat:
2005-03-30 16:16:38, Art126 pisze:
Mozesz mieć luz prowadnica zawór i dlatego bierze Ci olej, ja ostatnio wymieniałem 8 prowadnic w moiej głowicy i po prostu zużycie oleju zmniejszyło się diametralnie. Kompresja 13 mierzona na silniku to już naprawde duża kompresja, powiedziałbym ze za duża.Kwestja jak mierzyliście ją, i o ile miałes planowaną głowice


ile Cię kosztowała wymiana prowadnic??

-----------------
Jak blondynka usiłowała zabić ptaka?- Rzuciła go w przepaść.
2008-09-25 02:08
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM