| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
seba126
Fiat 125p Piekary Śląskie | 2003-03-10 20:32:18 Witam!
Dzis przejechalem okolo 300km , i pod koniec trasy przy wrzuceniu na luz zaczela sie żarzyć kontrolka ladowania, gdy lekko przycisnolem gaz kontrolka zgasla calkowicie. Żarzy sie tylko przy jezdzie na luzie na wolnych obrotach.
Co to moze byc??
Pomozcie!
|
2008-11-11 12:39 | |
SPEED
Fiat 126p KIELCE | 2003-03-10 20:37:01 Pewnie ci padł delikatnie, np. diody do wymiany.
Najlepiej podjechać do elektryka niech zlokalizuje awarje i naprawi i będzie śmigać dalej ----------------- A ona domnie, jesteś chłopcze PSYCHICZNY, a ja NIEEE tylko lekko PIEEEE........ |
| |
cool_gacek F&F Sympatyk
E39 535 Londyn (UK) | 2003-03-10 20:56:51 u mnie nigdy kontrolka nie przygasa do konca -zawsze sie swieci lekko- a ladowanie jest bo sprwadzalem miernikiem ----------------- Ludzie którzy piją sa dla mnie niczym..................niczym bracia |
2010-05-18 23:11 | |
Madcar F&F Sympatyk
BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2003-03-10 20:58:19 A masz alternator czy pradnice???Jak pradnice to wlasnie tak powinno byc...znaczy sie mailes zle usawiony regulator...a jak masz jednak alternator czego gratuluje...to rzeczywiscie cos moglo sie poluzowac lub zepsuc... |
2022-09-21 18:25 | |
MCQUEEN F&F Sympatyk
Fiat 127 Łódź | 2003-03-10 21:22:23 cool gacek Twój obiaw to na 100% padnięte diody, miałem tak samo: ładowanie dobre, ale kontrolka sie świeci lekko. |
2022-04-26 20:21 | |
seba126
Fiat 125p Piekary Śląskie | 2003-03-10 21:27:05 Dzieki!!
Mam alternator, i oby to tylko byly diody , bo akurat mam zestaw diod wystarczy tylko przykrecic i podlaczyc |
2008-11-11 12:39 | |
lukaszc (S) Furious Moderator
5x126 Cracovia | 2003-03-10 23:19:17 panowie a może to przez za niskie wolne obroty u mnie przy 750 obrotach też sie pali a mam wszystko w porządku więc może najpierw proponuje sprawdzić miernikiem u elektryka a potem brać sie za wymiane ewentualnie ----------------- olszarallygarage |
2017-02-23 14:54 | |
MCQUEEN F&F Sympatyk
Fiat 127 Łódź | 2003-03-10 23:36:35 a moze luźny pasek klinowy? |
2022-04-26 20:21 | |
DamianS F&F Sympatyk
Mercedes 230E Wola | 2003-03-11 00:45:32 Kilka dni temu zauważyłem w nocy że mi się też żarzy ładowanie, ale pasek mi się naciągnoł założyłem nowy i wszystko gra... ----------------- Kiedy wszyscy myślą, że czegoś nie da się zrobić, przychodzi ten jeden który nie wie, że sie nieda i to on właśnie to robi.
www.mb.slask.pl |
| |
Zuraw
Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2003-03-11 00:52:56 Seba, z calym szacunkiem dla pozostalych, ale to niekoniecznie musza byc diody. Jak u mnie sie cos takiego zrobilo, to okazalo sie ze przetarl sie przewod aku-rozrzusznik na wysokosci tylnego wachacza. Sprawdz wiec ten przewod na calej dlugosci pod smaochodem i zobacz czy nie masz gdzies brakow izolacji. Ja swoj musialem dosztukowac, bo pekl calkowicie a nie mialem zapasu.
Takie objawy sa tez wtedy, gdy izolacji juz nie ma i dodatkowo przewod w miejscu przetarcia sie utlenil. Jak to sprawdzisz i wyeliminujesz - wez sie za diody. ----------------- Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...? |
2018-04-24 18:40 | |
GREGORY
maluszek 80 Stalowa Wola | 2003-03-11 09:26:30 Ja też z całym szacunkiem dla pozostałych twierdze ze to nie musza być diody chodz na poczatku u mnie tez tak myślałem, objawy miałem identyczne okazało się że zwoje wewnętrzne alternatora były źle nawinięte (poprzedni właściciel) wymieniłem koszt tych zwoi 50zł i teraz świeci się tylko przy zapalaniu chwilkę i gaśnie |
2003-08-20 13:29 | |
BARRY F&F Sympatyk
zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-03-11 11:18:04 o prosze gregory :]
w samochodach nic na gebe :)
trzeba wsadzic lapki zeby zobaczyc :] ----------------- VW Passat 1,8 '89
FSO 125p 1,5 gaz '86 / 2.0 R.I.P
FSO 125p 2.0 gaz `83 R.I.P
FSO 125p 1,5 gaz `76
FSM 126p 650 kilerus `86 R.I.P
Renault 5 1,4 LPG `88 Sold
ZAZ 968m 1,2 `78 R.I.P
Kochajmy Bol
HERE COMES THE PAIN !!!!
BARRY ++++ GG 424509 |
2007-04-06 18:39 | |
seba126
Fiat 125p Piekary Śląskie | 2003-03-11 16:26:28 Maluch to jest bardzo dziwne auto dzisiaj jechalem do szkoly (60 km tam i spowrotem) i okazalo sie ze wszystko jest OK Samo sie naprawilo i dalej niewiem co to moglo byc |
2008-11-11 12:39 | |
herus
jelenia gora | 2003-03-24 00:26:02 Ja mam akurat proadnice tak wiec przy aleternatorze nie bardzo wiem czy jest tak samo, ale u mnie na luzie sie swieci ladowanie.Jak zwieksze obroty odrazu gasnie no i jeszcze jedno jak wlacze oswietlenie to sie lekko konstrolka zazy to peeniw przez to ze instalacja jest stara jak swiat. |
2003-03-30 19:12 | |
NAZIK F&F Sympatyk
Clio 16s Kraków | 2003-03-24 00:40:40 ja mam starą instalacje ale także alternator i w nocy jak stoje na swiatłach np z włączonym migaczem to obserwuje jak kontrolka ładowania rozżarza sie wraz z zapalającą się kontrolką migaczy. to jest chyba normalne - wiec nawet jakby cały czas była zapalona przy wolnych obrotach to nie zwracałbym na to uwagi
przynajmniej wiesz że sie coś zmienia jak dodasz "do gara" a nie że żaróweczka np. sie spaliła, a większośc trasy to i tak pokonuje sie raczej z wiekszymi obrotami niż te książkowe 850 rpm |
2012-11-10 20:09 | |
wicekdw _ | 2005-01-19 20:50:04 U mnie (FL z alternatorem) się pojawiło (wcześniej nigdy tak nie było) że: po rozruchu chwile się swieci brak ładowania, potem po przegazowaniu gaśnie i jest ok. Ale w czasie jazdy jak już włączę światła to zaczyna się lekko żażyć - a najdziwniejsze jest to że im większe!!! obroty tym bardziej się żaży!! jak już to chyba na odwrót powinno być :| w rzeczywistości ładowanie jest bo aku nie pada |
2024-01-31 23:42 | |
wicekdw _ | 2005-01-19 21:09:00 właśnie tu kolega napisał że to diody. może i rzeczywiście ale jakby mi ktoś mógł powiedzieć o jakie diody chodzi (czy to ten kabel z diodą który ponoć wzmacnia prąd na rozruch)??? pasek klinowy jest ok i napięty! dzięki z góry za pomoc!! |
2024-01-31 23:42 | |
andy_k F&F Wolny Słuchacz :)
Sosnowiec | 2005-01-19 22:47:46 Poczatek ładowania zarówno w alternatorze jak i pradnicy jest na obrotach wyższych (ponad około 1100). Wolne obroty to około 850 czyli ponizej początku ładowania więc ma prawo świecić.
Jeśli macie wątpliwości dotyczace diod alternatora to wystarczy wioltomierzem sprawdzić róznice napięcia pomiedzy głównym przewodem alternatora +B, a wyjsciem diod wzbudzenia +D (przewód żółty regulatora alternatora). Różnica ponad 0,2V w szerokim zakresie obrotów to prawdopodobieństwo uszkodzenia diody.
Jesli mniejsze napięcie jest na +D to uszkodzona jest dioda wzbudzenia (mała - zamiennik to np 1N4007 - cena do 0,20 PLN).
Jeśli mniejsze napięcie jest na +B to uszkodzona jest dioda duża. |
2020-11-28 14:05 | |
PaculaSportGarage
K-shell suchy i mokr ... Mysłowice | 2005-01-20 00:24:25 Cytat:
| właśnie tu kolega napisał że to diody. może i rzeczywiście ale jakby mi ktoś mógł powiedzieć o jakie diody chodzi (czy to ten kabel z diodą który ponoć wzmacnia prąd na rozruch)??? pasek klinowy jest ok i napięty! dzięki z góry za pomoc!! |
|
Prawdopodobnie chodziło o diody wzbudzenia w mostku prostowniczym (jak już dostaniesz się do alternatora to trzeba rozlutować 3 przewody żeby wyszedł).
Pozdro ----------------- Jadziem ! :) |
2005-06-16 22:33 | |
wicekdw _ | 2005-01-20 11:24:38 dzięki andy. nie ładnie mi to wyjaśniłeś ale że z elektryki to jestem raczej kiepski to albo wymięnię obie diody albo podjadę do elektryka :/ . A to że na niskich obrotach nie ładuje to wiem tylko po rozruchu chwile się swieci brak ładowania, potem po przegazowaniu gaśnie i jest ok. Ale w czasie jazdy jak już włączę światła to zaczyna się lekko żażyć - a najdziwniejsze jest to że im większe!!! obroty tym bardziej się żaży!! jak już to chyba na odwrót powinno być :| w rzeczywistości ładowanie jest bo aku nie pada
|
2024-01-31 23:42 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|