Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Gaznik od BIS do FL

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-03-17 16:52:21

Mam moznosc zdobycia gaznika od BIS i zalozenia go do mojego malerka FL. I pytanie, czy jest sens i jakie beda tego pozytywne efekty?

-----------------
Bo wszyscy dresiarze to jedna rodzina,
starszy czy młodszy,
chłopak czy dziewczyna...
2003-09-02 20:40
  
 
 2003-03-17 17:16:28

Jak dobże pamiętam to bisowski gażnik jest dwugardzielowy, a malr ma jedną

-----------------
A ona domnie, jesteś chłopcze PSYCHICZNY, a ja NIEEE tylko lekko PIEEEE........
 
  
 
 2003-03-17 17:19:37

Oczywiscie mozntaz takiego gaznika bedzie wiazal sie z dorobieniem klektora..

-----------------
Bo wszyscy dresiarze to jedna rodzina,
starszy czy młodszy,
chłopak czy dziewczyna...
2003-09-02 20:40
  
 
 2003-03-17 17:30:36

Denior mial taki gaznik zamontowany w kaszlu... jest to rozwiazanie ktore _powinno_ poprawic ekonomie bo masz lepsza charakterystyke skladu mieszanki w funkcji obrotow tylko wiadomo bis to 700tka wiec o 50ccm wiecej i trzebaby troche pocudowac... ponoc na trase rewelka.
ALe jesli chodzi o wiecej info to proponuje kontakt z Deniorem.

PS. ten gaznik ma byc do jakiegos wyczynu czy tak poprostu... jesli do wyczynu to proponuje jakis o duzej gardzieli jedno przelot bedzie o niebo lepsza regulacja... albo ten z bisa przerobic zeby dwie przepustnice sie na raz otwieraly

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-03-17 17:58:15

gaznik do silniczka dlubnietego ale nie do wyczynu.. myslalem tez zeby glowice przerobic tak zeby kazda gardziel dostarczala mieszanke osobno (chyba wiecie o co mi chodzi )

-----------------
Bo wszyscy dresiarze to jedna rodzina,
starszy czy młodszy,
chłopak czy dziewczyna...
2003-09-02 20:40
  
 
 2003-03-17 18:01:50

a któż z nas o tym nie myślał
 
  
 
 2003-03-17 18:15:22

Cytat:
2003-03-17 17:58:15, Pluszaq pisze:
gaznik do silniczka dlubnietego ale nie do wyczynu.. myslalem tez zeby glowice przerobic tak zeby kazda gardziel dostarczala mieszanke osobno (chyba wiecie o co mi chodzi )



Tak ale bis to gaznik o dwoch przelotach jeden bogaty a drugi ubogi... calos sterowana podcisnieniowo... wciskasz pedal w podloge otwiera sie jedna... drugia delikatnie... potem w miare wzrostu oborotow (zwiekszania sie podcisnienia) otwiera sie druga... W duzym przyblizeniu mozna powiedziec, ze jezdzac spokojnie jezdzisz na ubogiej mieszance jak wciszniesz to wzbogacasz mieszanke... w celu uzyskania max mocy

Pomysl przerobienia glowicy taki jest fajny ja myslalem zeby zrobic cos ala ta glowica od pandy... zeby mocowania glowicy przy gazniku "wpuscic" w kanal ale to znowu by trzeba pewnie zaspawac... a to aluminium itp itd... dziwy generalnie i juz mi sie nie chce bawic w 126p... jak chcesz cudowac z gaznikami to proponuje gaznik z syrenki - poziomy, z trabiego tez jest poziomy... ja mialem gaznik z dacii i tez fajnie jezdzilo... jak chcesz sie bawic w dwuprzeloty to lepiej zrob sobie wskaznik skladu mieszanki (na sondzie lambdzie i wskazniku wysterowania LM3914) i na nim to bys musial ustawiac bo motoda na sluch to wspolczuje


-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-03-17 18:43:52

O gazniku od syrenki tez myslalem ale nie znam nikogo kto by go zastosowal

-----------------
Bo wszyscy dresiarze to jedna rodzina,
starszy czy młodszy,
chłopak czy dziewczyna...
2003-09-02 20:40
  
 
 2003-03-17 18:48:33

ali, a czy któryś z tych gaźników jest lepszy od tego z daci?? no i czy jest więcej problemów z zamontowaniem ich, niż z tym od dacii??
 
  
 
 2003-03-17 18:58:45

Cytat:
2003-03-17 18:48:33, widynek pisze:
ali, a czy któryś z tych gaźników jest lepszy od tego z daci?? no i czy jest więcej problemów z zamontowaniem ich, niż z tym od dacii??



a nie wiem
nie jezdzilem na nich a wiesz jak ludzie co jezdzili gadaja "zwija sie jak..."
kwestia dorobienia kolektora - poprostu rura wygieta pod katem 90st z dospawanymi plaskownikami na koncach z ktorych jeden pasuje do dolotu drugi do gaznika... Pan Henio za pol skrzynki mandarynek to zrobic powinien bez wiekszych problemow...

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-03-17 19:04:08

z mandarynkami u nas ciężko ostatnio moja mam mi przyniosła mandarynki, a jak zacząłem jeść, to się okazało że jakiś wał i to były niewyrośnięte pomarańcze
 
  
 
 2003-03-17 20:25:34

gazniki od syreny czy trabanta- porazka, Tam nawet pompki przyspieszajacej nie ma. Co do otwierania przepustnic wrazem- to tez nie ma wielkiego sensu, po to sie robi gazniki typu register, ze stopniowaniem otwarcia przepustnic, aby uzyskac mieszanke o skladzie zblizonym do optymalnego w calym zakresie obrotow. Jesli juz zniemilbym sterowanie drugiej przepustnicy z pneumatycznego na mechaniczne- nie byloby opoznienia w otwarciu drugiego przelotu.

Ali- mozesz napisac cos wiecej o tym ukladzie na bazie sondy lambda? Jak, gdzie, z czego, za ile?
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-03-17 20:36:54

Cytat:
2003-03-17 20:25:34, kosa131 pisze:
gazniki od syreny czy trabanta- porazka, Tam nawet pompki przyspieszajacej nie ma.


Czyli jeden problem mniej bo nie musisz regulowac ukladu przyspieszacza - z czym przy innych gaznikach jest problem...
a gardziel wieksza jest zdecydowanie... no i fajnie wygladaja
Tak czy owak ludzie takie stosowali i to nawet Panowie tuningowcy...

Cytat:
Co do otwierania przepustnic wrazem- to tez nie ma wielkiego sensu, po to sie robi gazniki typu register, ze stopniowaniem otwarcia przepustnic, aby uzyskac mieszanke o skladzie zblizonym do optymalnego w calym zakresie obrotow.


Optimum do ekonomi zgoda... ale do max osiagow to masz co jak w motocyklach... gazniki o stalym cisnieniu... ma dwie przepustnice jedna regulujesz Ty a druga sie zaleznie od predkosci obrotowej (podcisnienia) reguluje srednica gardzieli (to jest taka kurtyna).
Do sportu sie gazniki dwuprzelotowe przerabia tak, ze przepustnice sie otwieraja razem i jedziesz jakby na gazniku o wiekszej gardzieli...

Cytat:
Ali- mozesz napisac cos wiecej o tym ukladzie na bazie sondy lambda? Jak, gdzie, z czego, za ile?



Sciagnij specyfikacje ukladu LM3419 do tego kupujesz 10 diod kilka rezystorow i dwa potencjometry jeden precyzyjny (helitrim) a drugi zwykly... lutujesz i ba... dokladnie to ona pokazuje 0-1V na diodach... sonda zaleznie od skladu podaje sygnal w postaci napiecia od 0-1V
i tak
0,1-0,3V - uboga 0,4-0,6V taki pic to tak putery utrzymuja mniejwiecej... 0,7-0,8V MAX POWER 0,9V-1,0V Za duzo...
tak z grubsza sie przyjmuje
Pasuje do tego zwykla sonda lambda najlepiej taka czteroprzewodowa.
Wtedy dwa przewody to jest podgrzewanie (chyba biale tuta + i -) potem dwa sa od sygnalu (sygnal i masa odseparowana od ogrzewania) To podlaczasz skladasz i gra

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-03-17 22:58:51

Okej... a co myslicie spece o gazniorku od Pandy30 ? wprawdzie nie poziomy ale napewno lepszy niz maluchowski.. prosze o rady..

-----------------
Bo wszyscy dresiarze to jedna rodzina,
starszy czy młodszy,
chłopak czy dziewczyna...
2003-09-02 20:40
  
 
 2003-03-18 13:45:25

no ale ten od pandy to najlepiej byłoby razem z całą głowicą założyć..... no i pewnie wałek tam też jest nieco inny
 
  
 
 2003-03-18 21:22:08

Dzisiaj jakiś koleś podjechał z mechanikiem do wujcia i chcieli zobaczyć na kaszlu(oczywiście tylko muj miał) jak są podłączone przkażniki świateł. Od slowa do słowa, mechanik muwi że w tym kaszlu jest "kanciasta" (czy jakoś tak) głowica, no to muwie pokażcie, młody otwiera a to kaszel z silnikiem na RFN, czysta panda 30 (czyli dwie dziury w dolotowym) gażnik jakiś dziwny (też dwie dziury), jakieś blachy dziwne . Pogadałem z kolesiem pali mu 8 i lekko ciągnie 140 na seryjnym. Zagadałem że znależli by się na nią klijenci ale koleś to przemilczał .

-----------------
A ona domnie, jesteś chłopcze PSYCHICZNY, a ja NIEEE tylko lekko PIEEEE........
 
  
 
 2012-02-13 21:34:44

Odkopuje zeby nie tworzyc nowego wątku.

Czy warto eksperymentowac z gaźnikiem od bisa?

Nadarzyła się okazja kupić takowy, używany ale podobno po regenerowaniu.. i ile można za taki dać? Ile jest wart gaźnik od bisa?

-----------------
Classic Car Club Poland www.cccp.org.pl
2016-12-29 19:10
  
 
 2012-02-13 23:10:14

Przyjemnie elastycznie jedzie, lepiej niż na serii, ale szału z mocą nie ma - trochę małe przeloty. Jest zauważalnie mocniej z gaźnikiem z Pandy. "Używany ale podobno regenerowany" wart jest kilkadziesiąt złotych jak dla mnie... i to po wstępnym obejrzeniu bo może być kupką śmieci.

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2012-02-14 19:56:53

Cytat:
2012-02-13 23:10:14, Krzemowy pisze:
Przyjemnie elastycznie jedzie, lepiej niż na serii, ale szału z mocą nie ma - trochę małe przeloty. Jest zauważalnie mocniej z gaźnikiem z Pandy. "Używany ale podobno regenerowany" wart jest kilkadziesiąt złotych jak dla mnie... i to po wstępnym obejrzeniu bo może być kupką śmieci.



i miałeś rację..... nie kupiłem :]

-----------------
Classic Car Club Poland www.cccp.org.pl
2016-12-29 19:10
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM