| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
Krajnik
Lada Samara 2108 Wrocław | 2003-04-14 18:37:15 Ciśnienie sprężania mierzy się wyłącznie na gorącym silniku (90C).
Jezeli ciśnienie wynosi po 1,1MPa (11) to bardzo dobrze .
Krajnik |
2004-06-20 11:14 | |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ
najstarsze miasto Zagłębia | 2003-04-14 08:27:27 A tak w ogóle, to kompresję mierzy się na zimnym czy na ciepłym silniku?
Słyszałem głosy i takie i takie.
W mojej ładowarce mierzyli na ciepłym wyszło ~ 10,1/10,2 atm.
Niezabogato, ale pod niemałą górę na 3.biegu moja siódemka się rozpędza.
Nie narzekam i nie ruszam tego stanu rzeczy.
NIECH MOC ŁAD BĘDZIE Z WAMI ! ! !
[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:29:58 ][ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:31:12 ] |
2008-11-03 19:08 | |
soop SYMPATYCZNY GOŚĆ
PT Cruiser 2.4L Limi ... Białystok | 2003-04-13 21:33:04 Jak to w koncu jest z tym dotarciem. Mozna czy nie mozna krecic wyzej? Ja slyszalem ze dobrze jest jak silnik popracuje w kazdej partii obrotow przez pewien czas. |
2023-10-13 09:47 | |
maniek6210 SYMPATYCZNY GOŚĆ
BMW E34 520i bialystok | 2003-04-13 21:08:16 Witam.Cofne troche temat nie wiem jakie powinno być ciśnienie w cylinderkach ale dzisiaj mierzyłem u znajomego gratisowo w swoim bolidzie i wyszło na każdym po 11.Mam 150 tyś.kilometrów i jest tak jak przy zakupie rok temu po 127tyś a silnik 1.5 litra "wyborowej". |
2018-04-05 23:25 | |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ
najstarsze miasto Zagłębia | 2003-03-24 11:03:55 Cytat:
| 2003-03-23 23:22:17, Krajnik pisze:
(...)
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .
|
|
Dotarcie powinno przebiegać na dystansie 3 tys. km, najlepiej 5-ciu. W tym czasie nie kręcimy silniczka powyżej 3,6 - 3,7 tys. obr./min (optymalnie 3,5tys.), max. prędkość - 90km/h, i w tym czasie lejemy tylko benzynkę i pilnujemy oleju (może wziąść więcej). Jeżeli remont wypada w okresie panowania niskich temperatur, to należy unikać przejazdów na krótkich odcinkach (wtedy silnik nie zdąży się zagrzać).
Potwierdzam wcześniejszy głos na temat różnicy ciśnienia w sąsiadujących cylindrach. Górna granica różnicy wynosi 15%.
Ten "współczynnik", o którym piszesz, Krajnik, to adiabata sprężania dla danego silnika. Wynosi od 1,2 do 1,3. ----------------- 2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam... |
2008-11-03 19:08 | |
Krajnik
Lada Samara 2108 Wrocław | 2003-03-23 23:56:06 Jar no nie chcę się chwalić, ale łącznie z książką z Klubowej to mam już 3 różne wydawcictwa + oryginalną instrukcję . A poza tym podajesz stopień sprężania, a to co innego. Należy go pomnożyć przez jakiś tam wspólczynnik. Ogólnie w Samarze nie powinno być mniej niż 1MPa.
Dzięki za otuchę, ale Samarka ma nie spełnia nawet tych 15%, u mnie różnice sięgają 20%. Na wtorek jestem umówiony na darmową diagnostykę, jeszcze raz sprężanie + analiza spalin no i zobaczymy . |
2004-06-20 11:14 | |
Jar
Gryfino | 2003-03-23 23:43:44 witam
Mam obszerną i bardzo dobrą instrukcją obsługi samochodu łada samara i jest tak:
odpowiednio dla silników:
-1100 9
-1300 9,9
-1500 9,9
Jeżeli masz cisnienie, takie jak podałeś, to ja na twoim miejscu bym sie zbytnio nie martwił .Ja słyszałem,że rożnica jest dopuszczalne do 15%.
Pozdrawiam |
2003-07-20 00:55 | |
Lewy_lowicz SYMPATYCZNY GOŚĆ
Łowicz | 2003-03-23 23:39:33 różnica ciśnienia może wynikać z bardzo prozaicznej rzeczy jak nadpalenie gniazd zaworowych, względnie złej regulacji zaworów. wtedy kompresja ucieka przez zawory, może warto zciągnąć głowicę i zobaczyć, będziesz spokojniejszy... |
2010-11-24 21:17 | |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ
Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-03-23 23:26:46 Uważam że dotarcie po kapitalce powinno inaczej wyglądać,1000km to za mało.Na forum fso opisał Dr.Mrożek cały proces docierania a z tego co czytam,to koleś jest naprawdę nieprzeciętny i zna sie na rzeczy.Jak znajdę ten temat to tu dodam.
10 tys spokojnie jeszcze zrobisz na gazie
Docieranie
6 post od góry,dośc długi ogólnie radzę cały temat przeczytać
Pzdr Grzesiek |
2022-10-12 15:28 | |
Krajnik
Lada Samara 2108 Wrocław | 2003-03-23 23:22:17 Różnice z tego co się orientuje nie powinny przekraczać 10 %, a tu niestety przekraczają .
Z drugiej strony silnik ma przebieg 145000, od lat eksploatowany jest na Mobilu, ładnie chodzi, pali bez problemu, zużycie paliwa 6,5-8l/100km - skrzynia 4, zużycie oleju 0,2l/1000km, ładne świece. Fakt jednak, że nie tryska już mocą .
Mój chytry plan jest taki:
1. Montuje gaz, jeżeli po jakimś czasie (mam nadzieje, że wytrzyma 10000 km) zrobi się kupa, to:
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .
Krajnik |
2004-06-20 11:14 | |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-03-23 23:10:57 Własnie - pamietam ,że na autoladzie była naten temat dosc długa dyskusja i ponoć nie powinno byc dużych róznic miedzu cylindrami
Ale czy 0,2Mpa to tak dużo????
----------------- |
| |
Krajnik
Lada Samara 2108 Wrocław | 2003-03-23 23:07:22 Pawle powinno być minimum 10 (1MPa). Ala najgorsza jest ta różnica 9-11 .
Krajnik |
2004-06-20 11:14 | |
Anonymous Niezarejestrowany | 2003-03-23 23:01:04 Kurcze no nie wiem , ale chyba powinno być powyżej 10. Może ktos ostatnio mierzył i wie jak powinno być bo ja niestety nie...
pawel ----------------- |
| |
Krajnik
Lada Samara 2108 Wrocław | 2003-03-23 22:53:46 Witam!
No i niestety mit super silnika w mojej Samarze (tak wszyscy na około twierdzili, zwłaszcza po pomiarze ciśnienia oleju) został rozwiany . Oto wynik: 11, 9, 9, 11, czyli jest źle . Zwłaszcza, że Krajnik ma zamiar doprawić Samarce LPG - może być tragedia. Co o tym sądzicie?
Krajnik |
2004-06-20 11:14 | |
Poprzednia strona [ 1 2 ] |
|