Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ciśnienie w cylindrach - Strona 2

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2
 Autor 
 2003-04-14 18:37:15

Ciśnienie sprężania mierzy się wyłącznie na gorącym silniku (90C).
Jezeli ciśnienie wynosi po 1,1MPa (11) to bardzo dobrze .
Krajnik
2004-06-20 11:14
  
 
 2003-04-14 08:27:27

A tak w ogóle, to kompresję mierzy się na zimnym czy na ciepłym silniku?
Słyszałem głosy i takie i takie.
W mojej ładowarce mierzyli na ciepłym wyszło ~ 10,1/10,2 atm.
Niezabogato, ale pod niemałą górę na 3.biegu moja siódemka się rozpędza.
Nie narzekam i nie ruszam tego stanu rzeczy.

NIECH MOC ŁAD BĘDZIE Z WAMI ! ! !

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:29:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: syvo dnia 2003-04-14 08:31:12 ]
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-04-13 21:33:04

Jak to w koncu jest z tym dotarciem. Mozna czy nie mozna krecic wyzej? Ja slyszalem ze dobrze jest jak silnik popracuje w kazdej partii obrotow przez pewien czas.
2023-10-13 09:47
  
 
 2003-04-13 21:08:16

Witam.Cofne troche temat nie wiem jakie powinno być ciśnienie w cylinderkach ale dzisiaj mierzyłem u znajomego gratisowo w swoim bolidzie i wyszło na każdym po 11.Mam 150 tyś.kilometrów i jest tak jak przy zakupie rok temu po 127tyś a silnik 1.5 litra "wyborowej".
2018-04-05 23:25
  
 
 2003-03-24 11:03:55

Cytat:
2003-03-23 23:22:17, Krajnik pisze:
(...)
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .



Dotarcie powinno przebiegać na dystansie 3 tys. km, najlepiej 5-ciu. W tym czasie nie kręcimy silniczka powyżej 3,6 - 3,7 tys. obr./min (optymalnie 3,5tys.), max. prędkość - 90km/h, i w tym czasie lejemy tylko benzynkę i pilnujemy oleju (może wziąść więcej). Jeżeli remont wypada w okresie panowania niskich temperatur, to należy unikać przejazdów na krótkich odcinkach (wtedy silnik nie zdąży się zagrzać).


Potwierdzam wcześniejszy głos na temat różnicy ciśnienia w sąsiadujących cylindrach. Górna granica różnicy wynosi 15%.


Ten "współczynnik", o którym piszesz, Krajnik, to adiabata sprężania dla danego silnika. Wynosi od 1,2 do 1,3.

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-03-23 23:56:06

Jar no nie chcę się chwalić, ale łącznie z książką z Klubowej to mam już 3 różne wydawcictwa + oryginalną instrukcję . A poza tym podajesz stopień sprężania, a to co innego. Należy go pomnożyć przez jakiś tam wspólczynnik. Ogólnie w Samarze nie powinno być mniej niż 1MPa.
Dzięki za otuchę, ale Samarka ma nie spełnia nawet tych 15%, u mnie różnice sięgają 20%. Na wtorek jestem umówiony na darmową diagnostykę, jeszcze raz sprężanie + analiza spalin no i zobaczymy .
2004-06-20 11:14
  
 
 2003-03-23 23:43:44

witam
Mam obszerną i bardzo dobrą instrukcją obsługi samochodu łada samara i jest tak:
odpowiednio dla silników:
-1100 9
-1300 9,9
-1500 9,9
Jeżeli masz cisnienie, takie jak podałeś, to ja na twoim miejscu bym sie zbytnio nie martwił.Ja słyszałem,że rożnica jest dopuszczalne do 15%.
Pozdrawiam
2003-07-20 00:55
  
 
 2003-03-23 23:39:33

różnica ciśnienia może wynikać z bardzo prozaicznej rzeczy jak nadpalenie gniazd zaworowych, względnie złej regulacji zaworów. wtedy kompresja ucieka przez zawory, może warto zciągnąć głowicę i zobaczyć, będziesz spokojniejszy...
2010-11-24 21:17
  
 
 2003-03-23 23:26:46

Uważam że dotarcie po kapitalce powinno inaczej wyglądać,1000km to za mało.Na forum fso opisał Dr.Mrożek cały proces docierania a z tego co czytam,to koleś jest naprawdę nieprzeciętny i zna sie na rzeczy.Jak znajdę ten temat to tu dodam.
10 tys spokojnie jeszcze zrobisz na gazie
Docieranie
6 post od góry,dośc długi ogólnie radzę cały temat przeczytać
Pzdr Grzesiek
2022-10-12 15:28
  
 
 2003-03-23 23:22:17

Różnice z tego co się orientuje nie powinny przekraczać 10 %, a tu niestety przekraczają .
Z drugiej strony silnik ma przebieg 145000, od lat eksploatowany jest na Mobilu, ładnie chodzi, pali bez problemu, zużycie paliwa 6,5-8l/100km - skrzynia 4, zużycie oleju 0,2l/1000km, ładne świece. Fakt jednak, że nie tryska już mocą .
Mój chytry plan jest taki:
1. Montuje gaz, jeżeli po jakimś czasie (mam nadzieje, że wytrzyma 10000 km) zrobi się kupa, to:
2. Remont silnika - rozwiercam silnik na 1500 nominał , dotarcie 1000 km i Golfy drżyjcie .
Krajnik
2004-06-20 11:14
  
 
 2003-03-23 23:10:57

Własnie - pamietam ,że na autoladzie była naten temat dosc długa dyskusja i ponoć nie powinno byc dużych róznic miedzu cylindrami
Ale czy 0,2Mpa to tak dużo????


-----------------
 
 
 
 2003-03-23 23:07:22

Pawle powinno być minimum 10 (1MPa). Ala najgorsza jest ta różnica 9-11 .
Krajnik
2004-06-20 11:14
  
 
 2003-03-23 23:01:04

Kurcze no nie wiem , ale chyba powinno być powyżej 10. Może ktos ostatnio mierzył i wie jak powinno być bo ja niestety nie...
pawel

-----------------
 
 
 
 2003-03-23 22:53:46

Witam!
No i niestety mit super silnika w mojej Samarze (tak wszyscy na około twierdzili, zwłaszcza po pomiarze ciśnienia oleju) został rozwiany . Oto wynik: 11, 9, 9, 11, czyli jest źle . Zwłaszcza, że Krajnik ma zamiar doprawić Samarce LPG - może być tragedia. Co o tym sądzicie?
Krajnik
2004-06-20 11:14
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM