Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[126p] gdzie są te wloty ??? - Strona 3

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 Autor 
 2005-12-28 18:41:12

Na ebay'u natrafiłem na poniższą aukcje:
http://www.ebay.pl/viItem?ItemId=4600247386
Czyżby ten też nie miał wlotów bocznych ? Czy to takie ujęcie akurat ?

2024-05-06 10:39
  
 
 2005-12-28 20:43:55

korozja ale kratki na klapie sa w "strefie" podcisnienia ze tak powiem wytwarzanego przez oplyw powietrza za karoseria i sluza do "odsysania" cieplego powietrza z komory silnika, fakt malec szybki nie jest i podcisnienia nie robi jak ferrari ale tak to mniej wiecej jest z tymi kratkami tak ze zeby cos nimi zassac to by trzeba wymusic obieg w jakis sposob

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2021-11-13 19:18
  
 
 2005-12-29 01:48:41

I własnie dlatego włosi odstapili od tego pomysłu, we Fiacie 500 jakoś to działało, ale we Fiacie 126 już nie bardzo.

-----------------
OWS SlideSquad - ...od tego są, od tego są oni, od tego oni są...
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
BMW 325e (e30) '86
2018-07-16 12:24
  
 
 2005-12-29 08:27:41

No nie do konca tak bylo w 500. Tam powietrze bylo zasysane (jak w Maluchu na sile, przez wiatrak) przez kratki w podszybiu i wypuszczane przez kratki na klapie. Nie bylo zasysane przez kratki na klapie i rownoczesnie przez te same kratki wypuszczane. Wtedy raczej trudno byloby zapobiec pobieraniu rozgrzanego powietrza w obiegu w duzej mierze zamknietym i zapewnic odpowiednia cyrkulacje.
2014-12-12 11:41
  
 
 2005-12-29 13:13:16

Cytat:
2005-12-28 20:43:55, Bart128 pisze:
(...) zeby cos nimi zassac to by trzeba wymusic obieg w jakis sposob



W większości samochodów w tylnej części boków nadwozia nie umieszcza się wlotów lecz wyloty (np. większość Fiatów z tamtej epoki), bo tam też panuje podciśnienie (nie wiem jak z tym jest w maluchu). Można więc stwierdzić, że właśnie dmuchawa w maluchu wymusza obieg, a nie napór powietrza (w innym przypadku wystarczyłaby zwykła kierownica strugi zamiast takiego ślimaka). Może miało być tak jak w 500-tce (powietrze zasysane dodatkowymi żeberkami na podszybiu), ale to zmniejszałoby powierzchnię szyby, więc zrobili jakiś patent, typu zasysanie przez dodatkowe żeberka w klapie, co z kolei komplikowało konstrukcję, pogarszało dostęp do filtra powieterza / gaźnika, itp. więc wykonali boczne otwory, a otworki w klapie zostały jak "relikt epoki". Nie sądzę natomiast, żeby Fiat aż tak się pomylił co do aerodynamiki nadwozia, bo badania w tunelu prowadzili od połowy lat 30-tych.

-----------------
2011-04-25 15:30
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM