Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pompa oleju ?? (fiat 125 1.3)

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-04-12 22:02:51

Mam taki mały problem. Po odpaleniu furki na niskich cały czasy pali sie kontrolka cisnienia oleju ale jak dodam gazu to gasnie. Natomiast po rozgrzaniu silnika pali sie cały czas. Co to moze być pompa oleju, czujnik (aha cały czas sie wiatrak kreci). Co prawda wydaje mi sie ze pompa pracuje bo cały bagnecik był zachlapany olejem. Co to moze być ??
2024-02-28 17:42
  
 
 2003-04-13 00:28:11

Pompa oleju raczej nie - bo kontrolka nie gasłaby na wyższych obrotach.

Ja obstawiam panewki, ewentualnie pęknięcie wału (oczywiście nie na 2 części, tylko jakaś szczelina) lub wywalona zaślepka na wale(mało prawdopodobne).

Jak stary masz olej?
2007-08-01 22:16
  
 
 2003-04-13 00:29:59

Może to pompa. Miałem tak samo w maluchu. Mogą też być panewki wyruchane lub nie wiem czy w wale od kanta są jakieś zaślepki ale w maluchach czasami też puszczają te zaślepki.
2012-09-20 22:35
  
 
 2003-04-13 14:24:40

Cytat:
2003-04-12 22:02:51, Drag-On pisze:
Mam taki mały problem. Po odpaleniu furki na niskich cały czasy pali sie kontrolka cisnienia oleju ale jak dodam gazu to gasnie. Natomiast po rozgrzaniu silnika pali sie cały czas. Co to moze być pompa oleju, czujnik (aha cały czas sie wiatrak kreci). Co prawda wydaje mi sie ze pompa pracuje bo cały bagnecik był zachlapany olejem. Co to moze być ??



Chlopie! Wez sobie ksiazke do lapy i poczytaj o tym jak jest zbudiowany Twoj silnik. "wiatrak kreci sie caly czas"- a co ma piernik do wiatraka ze sie tak wyraze? To ze masz bagnecik pochlapany olejem swiadczy o tym, ze masz olej i ze gladz cylindrowa smarowana jest rozbryzgowo.

Co to moze byc- z przodu, w kole pasowym na wale korbowym masz odsrodkowy filtr oleju- kiedy po raz ostatni byl czyszczony? Jaki masz olej, kiedy byl zmieniany?

Powodem Twoich obiawow moze byc-

Zapchany filtr odsrodkowy
Zbyt zadki olej
zuzyte penawki glowne, korbowodowe lub paneweki walka rozrzadu
zuzyta pompa.

Sprawdz na poczatek dwie pierwsze mozliwosci, po wszytkie pozostale to juz wiekszy remontcik silnika.

Pozdrawiam
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-04-14 10:14:37

Ja mam też silniczek 1300'72 i zapoznałem się z tym probleme, bowiem miałem z nim kiedyś do czynienia...
...w książce obslugowej do fiata jest napisane, że kontrolka może świecić na niskich obrotach silnika...
...ale z drugiej strony to zalecam:

1. Zobacz ile masz tego oleju na zimnym silniku po wytarciu bagnetu i ponownym włożeniu.
2. Wymienic olej (nie wlewać broń boże żadnego MotoDoktora).
3. Sprawdzić czujnik oleju czy dobrze kontaktuje.
4. Jeżeli to jest stary rocznik, to możliwe, że paneweczki dzwonią (trzeba posłuchać) i kłania się remont dołu silnika - robocizna 200-300 zeta + części
5. Sprawdź czy ma to zależność przy temperaturze otoczenia, i czy nie przegrzewa Ci się silnik.

-----------------
..::: FIAT & FURIOUS :::..

......Polski Fiat 125p'72.....
 
  
 
 2003-04-14 10:18:20

Cytat:
2. Wymienic olej (nie wlewać broń boże żadnego MotoDoktora).



a kto wlał motodoktora ?!

-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
2018-09-09 21:31
  
 
 2003-04-14 12:23:50

Samochód dostałem po świętej pamięci wujku więc nie wiem kiedy dokładnie był wymieniany olej ale jego stan jest dobry napewno bo sprawdzałem, czujnikiem tez ruszałem i wydaje mi sie że jest ok. Sprawdzałem ze starszym i silnik pracuje równo bez żadnego dzwonienia, ale wydaje mi się że coś za szybko się nagrzał. W książce też coś pisało że filtr bocznikowy oleju powinien być gorący a mój był raczej ciepły... (ale nie wiem nie znam się, bo z mechaniką to ja niewiele mam wspólnego)
2024-02-28 17:42
  
 
 2003-04-14 18:08:57

Cytat:
2003-04-14 12:23:50, Drag-On pisze:
Samochód dostałem po świętej pamięci wujku więc nie wiem kiedy dokładnie był wymieniany olej ale jego stan jest dobry napewno bo sprawdzałem, czujnikiem tez ruszałem i wydaje mi sie że jest ok. Sprawdzałem ze starszym i silnik pracuje równo bez żadnego dzwonienia, ale wydaje mi się że coś za szybko się nagrzał. W książce też coś pisało że filtr bocznikowy oleju powinien być gorący a mój był raczej ciepły... (ale nie wiem nie znam się, bo z mechaniką to ja niewiele mam wspólnego)



Wymien olej, filtr bocznikowy i oczysc filtr odsrodkowy. Napewno nie zaszkodzi. A co do ruszania czujnikiem- jakby nie bylo stugu, nie zapalalaby sie kontrolka wogole. Jesli sie zapala- znaczy, ze czujnik kontaktuje (moze miec jedynmie niewlasciwa charakterystyke, ale to zypelnie inna sprawa).
2011-10-01 09:37
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM