Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Silnik Ritmo 125/130 TC w 128 3p/Cupe ????????????

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-04-19 23:15:58

Witajcie.

Wiecie cos na ten temat.
moze znacie adresy stron www, jakies artykuły, ludzi którzy beda cos o tym wiedzieć.

Idea jest prosta ....wsadzenie silnika Twin Cam 130 TC do "słabiutkij" budy fiata 128 3p/Cupe.
Potrzebne mi sawszelkie dane na ten temat! Jakie modyfikacje w komorze, jakie problemy z zawieszeniem, jak z pólosiami i skrzynia wogóle?
Jakie modyfikacje w nadwoziu i zawieszeniu?

Pojecie macie,ze takie rzeczy do glowy mi przychodzą)))

Ale zawsze to troche zabawy...a moze sie uda kiedys cos takiego zrobic???
fajnie mieć piecyk 130 km w budzie o wadze ok 850 kg,uzbrojonej( klatka),hm?

pozdrawiam.
Qbaletek
 
  
 
 2003-04-20 00:21:30

Mamy takiego zawodnika - Ali'ego, który upycha DOHC w budę 128ki (zastavy), kontaktuj się z nim.
Zabawy to "trochę" z tym nie ma - raczej sporo
2007-08-01 22:16
  
 
 2003-04-20 00:22:10

spróbuj tutaj

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-04-20 00:23:05 ]
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-04-20 10:28:49

Cytat:
2003-04-20 00:22:10, Lunatic pisze:
spróbuj tutaj

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-04-20 00:23:05 ]



należe do tego klubu)))
 
  
 
 2003-04-20 12:18:10

130TC ma dwa poziome gazniki, wypadna Ci pasie przednim ja sam sie boje czy nie bede musial kolektorow przekonstruowywac zawieszenie silnika trzeba przerobic , skrzynia wejsc powinna (bo jest troche dluzsza ze wzgledu na piaty bieg - przy duzej glebie moze walic o stabilizator) , polosie nie bo sa za dlugie (7,5cm na strone - myslalem nawet zeby tyle poszerzyc auto ale problem pozostaje z gornym mocowaniem McPhersona - katy nie beda grac i moze sie strasznie jezdzic - ale pomysle jeszcze nad tym bo wygladaloby to imponujaco i prowadzili sie tez ) .
Polosi nie zastosujesz Twoich bo dyfer jest inny w skrzyni... skrzynia powinna (tzn wg mnie pasuje ta co masz) kwestia jej wytrzymalosci (a ta jest wrecz smieszna ) i najwyzej kolo zamachowe trzeba bedzie przelozyc ( u mnie beda jaja bo ja mam w 1,6 elektronike zapolonowa - DIGIPLEX i jeden czujnik jest na wale drugi jest na kole zamachowym - musialbym aparat zrobic elektroniczny albo przeniesc drugi czujnik tez na wal i zrobic kolko z zabkami To tak z grubsza

I kwestia 3cia stare fiaty (w tym 128ki) mialy opinie delikatnych samochodow - i faktem jest, ze 'lubily gubic przody' poprostu podluznice nie wytrzymuja przeciazen i pekaja - w koncu caly przod sie lamie... nad tym tez by trzeba popracowac, bo raz ze silnik ciezszy to jeszcze wiecej nim bedzie rzucalo.
Do tego heble... fabryczne troche slabo ja mam heble z fiata regaty na 14" felgi to sa takie klocki jak w uno turbo

I pytanie odemnie tak sie pytasz z ciekawosci czy naprawde sie za to zabierasz ? bo ja nie chcialem wkladac 2,0 do takiej kasty (100KM na 800kg mi w zupelnosci wystarczy - wiem co to sa za osiagi ). 2,0 bym sie bal pozatym OC.


-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-04-20 13:01:32

czy sie za to zabieram? Narazie na pewno nie bo nie mam na tyle "eci-peci" a dobrze wiemy ze koszty przy takim "przeszczepie" beda co najmniej znaczne

znalazłem kontakt z gościem z Norvegii który w swojej 3p ma wsadzony silniczek własnie 2.0 z innym,i bajerami,www.abarthfan.com, ale jak narazie nie daje mi odpowiedzi. A niestety mój norweski jest jescze za słaby..przynajmniej pod wzgledem "technicznym'

co do budy, to niestety opinia na ten temat jest jak najbardziej prawidłowa..tak 128 zarówno sedan,Cupe jak i "mój" 3p były słabiutki..zwłaszxcza z przodu
Tak wiec w gre wchodziło by niestety, lub stety wspawanie klatki wraz z zastrzałami do przedniego zawieszenia...oczywiscie obejdzie sie bez tego ale powiedzmy sobie szczerze...na jak długo...dwa, 3 dni jazdy... 130 KM to jednak całe stado niz seryjne 75 KM w serii 1.3.
Jesl;i chodzi o półosie to norweg ma modyfikowane z 105 Tc ale info jest niepotwierdzona..cały czas czekam na kontakt z jego strony

W gre w moim "projekcie" wchodza jeszcze inne rozwiązania...
- silnik 1.5 Ritmo ( taki jak mam) + skrzynia 5, złozony na wzór 128 Giovaniego de Genaro, a wiec gazniki dellorto 40, wałki algatti,lub camcat, zawory Abarth, "bebech" skrzyni od Abartha,kolektor 4-2-1 od MG Motosport i inne bajery,

-silnik 1.3 i.e turbo, od Uno turbo, ze zmodyfikowanym BlowOff Valve, i Waste Gase Valve, moze turbosprężarka od tempry 2.0, intercooler od Delty, wywazony i odciążony, wałki itp.

-no i wczesniej wspomniany 2.0 125/130 TC od Ritmo/strada Abarth...

Narazie zbieram wszelkie informacje, opinie i kontakty.
Co do daty wykonania to przewiduje dopiero to na sezon 2004/2005, obecnie odbudowywuje od podstaw bude, remont silnika, nowe 3 czesciowe felgi Gotti, klatka ( narazie bez zastrzałów do przedniego zawieszenia) hamulce od uno Turbo, kompletne zawieszenie Bilstein, przód moze "śrubowy", wydech ze stali szlachetnej....i zobaczymy co jeszcze.

Pozdrawiam.

Qba
 
  
 
 2003-04-20 13:46:46

Te silniki z uno turbo MK1 lub z MK2 (tu bylo 1,4 mocniejszeo o 10-15KM) przy zwiekszeniu doladowania wybuchaly :/ tam jest 0,6-0,7 bara normalnie... mozna by probowac odprezyc silnik ale czy wtedy tlokow nie oslabisz przesadnie...

Zreszta wszystko kwestia pieniedzy.

I pytanie idzie dostac przednie kolumny do 128ki Bilsteina ? i ile one kosztuja ? i czy moze sa jakies do nich dedykowane sprezyny... ja mam w tej chwili kombinowany zawias - utwardzane amory + springi z poldolota ale wolalbym cosik profeszynalnego... jakby sianko bylo.
Widze, ze plany masz niesamowite i liczysz sie z kosztami dla mnie wywalic 1500zyla na remont silnika to juz nielada wydatek... a tuningowac go jeszcze :/ dzieki... moze kiedys indziej.
Pozatym moj silnik bedzie zasilany LPG ...100KM i tak zapewni mi 100kmph w 10sek,

BTW klatka Ci niewiele pomoze bo zlapiesz tylko zawieszenia musialbys podpeprzec podluznice, zeby "rozladowac" ta sile lamiaca.
Ja to sobie teraz robie jak skoncze zrobie fotki.

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-04-20 18:15:17

Cytat:
Te silniki z uno turbo MK1 lub z MK2 (tu bylo 1,4 mocniejszeo o 10-15KM) przy zwiekszeniu doladowania wybuchaly :/ tam jest 0,6-0,7 bara normalnie... mozna by probowac odprezyc silnik ale czy wtedy tlokow nie oslabisz przesadnie...


swieta racja, jednak nie w tłokach problem a w korbowodach. Tłoki bez wiekszych problemów można "zebrac" na ok 1-1.5 mm, co znacznie odpręży silnik, natomiast korbowody...hmmm. Przy dużym doładowaniu, a co za tym idzie i przy znacznym momecie (Nm), tłoki,zwłaszcza seryjne moga sie pourywac, dlatego mile widziane bedzie odciażenie i wywazenie, co powinno pomóc. Jesli chodzi o zwiekszenie stopnia spreżenia..oczywiscie i do 1.5 bara, ale niestety trzeba do swojego silniczka załozyć wtrysk H2O bezposrednio do komór spalania, co schładza znacznie same tłoki, a co za tym idzie poprawia ich wytrzymałość.

Mdla chetnych podaje strone gdzie gość tak wycisna ok 220 Nm i 160 KM!!!Ritmo Turbo

Cytat:
I py tanie idzie dostac przednie kolumny do 128ki Bilsteina ? i ile one kosztuja ?


Naszczescie sa jeszcze firmy które nas ratują. niestety nie sa one tanie. Sztuka do przodu kosztuje ok 360 pln,mowa oczywiscie o sportowych amortyzatorach, z mozliwościa regulacji stopnia kompresji. Zajmuje sie tym od 30 lat pan Bieńczycki w warszawie____>>>>Bilstein, zas dobrym pomysłem jest równiez przerobienie seryjnych amortyzatorów na "wyczynowe", mozna je skrócić i wyposazyc również w regulacje kompresji, i dobrac ich twardość do twardości sprężyy. Cena jest raczzej zachecajaca bo za regeneracje + modyfikacje amora biora 150 pln. Robi to pan Wierzbicki, firma REWIJA, R. Wierzbicki, ul. Niecała 10, tel. 022 827 12 02.
co do sprężyn, to u mnie w klubieOldtimer Fiat Club polecają kowala___>>>Resory/sprężyny: ul Dobra (nr. nie pamiętam, na tyłach salonu Forda) 022 834 42 30 - tel. domowy. Oba oczywiście z Wawy.( dla mnie niestety(





Cytat:
BTW klatka Ci niewiele pomoze bo zlapiesz tylko zawieszenia musialbys podpeprzec podluznice, zeby "rozladowac" ta sile lamiaca



oczywiście mowa o "pełnej" klatce komory silnika)), ze wzmocnieniami całych kolumn i podłuznic,oraz pasa przedniego

Pozdrawiam i czekam na zdjecia

[ wiadomość edytowana przez: qbaletek dnia 2003-04-20 18:41:33 ]
 
  
 
 2003-04-20 19:15:07

jak chcesz sie tak bawic w tuningu turbo to moze odrazu wstaw 2,0 Turbo z lancii themy - 170KM o ile dobrze pamietam albo ta 4cyl z fiata coupe to chyba mialo 190KM...

BTW jezdziles kiedys autem FWD wazacym 800kg , ktore ma ponad 100KM? Bo nie wiem czy wiesz w co sie pakujesz skoro chcesz pakowac silniki 130KM i wiecej... zebys sie potem "nie bal" auta...
W sumie wstawic DOHC 1,6 1,8 i 2,0 to praktycznie jeden grzb bo bloki sie tylko wysokoscia roznia mnie niej jednak ja nie chce 2,0 moze kiedys... jak mi sie uda wstawic 1,6 i nim sie naucze jezdzic. Narazie to jest kupa pracy a czasu malo i siano tez poznikalo na "cele naukowe" :/

-----------------
Jakub Jędrzejczak
gg: #35335 e-mail: ali@gekocars.pl www: www.gekocars.pl
 
  
 
 2003-04-20 21:03:44

Witam ponownie.
dostałem przed chwilka e-maila od norwego o którym wspominałem wyzej. Napisał wiele ciekawych rzeczy. Oto niektóre z nich:

-piasty od ritmo 105 TC, po to aby weszły wieksze pólosie.
-pólosie od 105/130, skrócone i wywazone
-hamulce od Uno T
- przednie amortyzatory od Autobianchi( Lancia) A 112( maja nizej platforme dla spreżyny, przez co automatycznie idzie w dół + obciete spreżyny z 131 2.0 TC
-kolektor wydechowy, od 130 TC, obciety aby wszedł

pozatym napisał ze nic nie przerabiał z "ramą" 128 3p, tylko dorobił "przejściówki" mocowań.....tak wiec taki pomysł jak twój ali

pisze ze mocowania przerabiał przy gaznikach i alternatorze, pozatym dodatkowe przy skrzyni.
skrzynia orginał ZF od Ritmo 130 TC mu weszła

Jedyny problem to przesuniecie orginalnej hłodnicy bardziej na lewo, bo gazniki sie nie mieszcza) No cóz miejsce dla dwóch gazników musi byc w końcu to Webery 40 Dcoe) lub solexy 40)
 
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM