Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[125p/polonez] silnik od lanci, cromy, ritmo? - Strona 2

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2006-05-18 21:33:16

to może ja dorzuce swoje trzy grosze bo wlasnie niedawno wsadzielm sobie do kanta 1,6 dohc od lancii delty.jedno jest pewne:JESLI NIE MA SIE DRUGIEGO SILNIKA DOHC OD FIATA 132 TO NIE WARTO NAWET MYSLEC O WKLADANIU PRZEDNINAPĘDÓWKI DO POLDA CZY 125P. Ja mialem dwa zarypane silniki dohc: 1,4 i 2,0 a przerobienie przedninapędówki tak zeby dalo sie wsadzic ja do fiata łącznie z jej remontem zajelo mi 5 miesięcy!i naprawde bylo strasznie duzo pierd.... sie. Najgorszy do przerobienia jest smok od pompy oleju bo silniki od delty/cromy/tipo maja pompe oleju napędzaną od wału korbowego. Trzeba go odpowiednio pociąć a następnie pospawać. Poza tym trzeba założyć miske od 1,4/1,6/1,8 od fiata 132 i ją nieco wyklepać z przodu ew. potem pospawac bo przeszkadza rurka od smoka. Na początku chcialem zostawić oryginalną głowicę bo miala wieksze zawory ssące takie jak w ritmo 130TC ale doszedlem do wniosku ze za duzo roboty z wydechem i założyłem głowice od fiata 132 - pasuje bez problemu. Poza tym jest problem z aparatem zapłonowym: oryginalny od przedninapędówki wypada gdzies w miejscu nagrzewnicy.Ja zastosowałem głowiczkę i wałek wydechowy z zębatka do napędu aparatu od argenty. To z grubsza problemy z jakimi trzeba się zmierzyć i gdyby nie fakt ze silnik od lancii mialem praktycznie za darmo to taka przeróbka w ogóle nie miałaby sensu.
2006-11-04 20:00
  
 
 2006-05-19 00:10:23

Cytat:
2006-05-18 21:33:16, jaceekn pisze:
Poza tym trzeba założyć miske od 1,4/1,6/1,8 od fiata 132 i ją nieco wyklepać z przodu ew. potem pospawac bo przeszkadza rurka od smoka.



mozesz to dokladniej opisac? miska generalnie pasuje (takze z przodu)? O ile pamietam uszczelka miski od cromy nie pasowala do 131 bo byla glebiej wycieta przy jednym z przednich rogow - da sie to jakos sensownie obejsc?

Robiles podfrezowania w tlokach pod zawory ssace z nie tej strony co producent przewidzial? czy da sie do bloku z cromy zalozyc wspornik filtra oleju od wzdluznego dohc? jak wyglada sprawa z kolem pasowym na wale korbowym (podejdzie z wzdluznego silnika?) Jak wytgalada sprawa lozyska prowadzacego walka sprzeglowego w ostatnim czopie walu? jest na nie miejsce czy trzeba z walem do tokarza biegac? Pasek rozrzadu i napinacz bez problemu pasuja?
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-19 01:23:38

Miska pasuje (trzeba tylko nawiercic i zaspawac odpowiednio otwory do jej mocowania w przedniej częsci) tylko własnie w tym miejscu gdzie jest to wciecie w uszczelce trzeba ja dosyc mocno wyklepac bo bedzie przeszkadzać rurka od smoka oleju.Oczywiście zapomniałem dodać ze, tak jak piszesz trzeba wykonac głebsze podfrezowanie pod zawory ssace w tlokach ale to nie jest wielkim problemem- wykona kazdy szlifierz.Poza tym wspornik oleju pasuje od podłużnego dohc (wszystko jedno czy od tego ze wspomaganiem czy bez - mam oba i pasowaly bez problemu).Koło pasowe musi zostać niestety oryginalne bo jest inaczej mocowane niz w podłużnym dohc ( u mnie na 3 śrubach M8 do małego koła rozrządu) z tym ze ja mam chyba jakis starszy typ silnika bo z tego co sie orientuję (jak nie mam racji to niech mnie ktos poprawi) to w nowszych przednionapędówkach koło pasowe jest na pasek klinowy wielorowkowy, a u mnie pasuje jeszcze pasek od zwyklego dohc.Najlepiej jest też mieć oryginalny alternator i jego mocowanie.Poza tym małe koło rozrządu jest inne ale to wynika z innej konstrukcji wału korbowego. Jeśli chodzi o sprawę łożyska w wale korbowym to u mnie było wytoczone na nie miejsce - po prostu wbilem łożysko od poldka i wszystko do tej pory jest ok. Pasek rozrządu jest inny (krótszy bo nie ma wałka pośredniego), łożysko napinające pasek jest zupełnie inne niż w klasycznym dohc ale jest dużo łatwiej osiągalne.Zapomaniełem napisać o jeszcze jednej ważnej rzeczy : pompa wodna musi być od podłużnego dohc bo ta od przedninapędówki jest troche inna - ma rurke biegnącą wzdłuż bloku do tynej jego części i nie za bardzo jest jak ją podłączyć do chłodnicy.Termostat tez musi byc od 132. Łapy do mocowania silnika bez problemu pasują od 132 (nawet są do nich odlewy takie jak w zwyklym dohc) trzeba tylko w jednym miejscu nawiercić otwór w bloku. Skrzynia biegów pasuje bez problemów od 132/argenty - jest identycznie mocowana jak skrzynia od przednionapędówki.
2006-11-04 20:00
  
 
 2006-05-22 15:04:17

Pdejrzewam że i tak przy Ritmo 1.6 jest jeszcze najmnijeszy problem bo _prawdopodobnie_ blok jest taki sam jak w Argentach 1.6.
Dowodem jest, jak sadzę, mój silnik, który miał rozrząd typowy dla ritmo (rolka 56 mm i pasek 133 zęby), oraz nadlewy i dziury dla innego typu łap.
Niestety na podobnym bloku podobieństwa się prawdopodobnie kończą.
Nawet wsadzanie DOHCa wyjętego ze 131/132 to może być kupa problemów (np. niewłaściwe łapy- co zjadło mi strasznie sporo czasu), problemy z brakiem albo fatalnym stanem paru "pierdółek" (rurka od nagrzewnicy, wspornik alternatora, kominek i trójnik od wody, koło pasowe, n ie mówiąc o słynnnym wydechu), koniecznośc działań siłowych ("naciąganie" mocowania skrzyni od Argenty żeby spasowała do poloneza - mi się udało, ale w niektórych furach się nie da i już - trzeba ciąć i spawac 3 różne poduszki).
Przy tym szystkim konieczność skracania wału, ożenienia poldkowego alternatora z mocowaniem fiata (plus pare podklładek) i przeróbki całego chłodzenia to jest bułka z masłem.
Ja w trakcie SWAPa klałem na czym świat stoi i przysięgałem sobie że nigdy więcej.
Chociaż teraz... kto wie, może bym się bawił, bogatszy o doświadczenia... no i mając _kompletny_, _gotowy_ silnik z wszyskimi elementami osprzętu.
A juz jakieś przerabanie pompy oleju, klepanie miski, obracanie głowicy, albo przenoszenie wydechu na druga stronę zostawiam tym, co się urodzili zkompletem kluczy w łapie.
Aha, odwracanie głowic to nie zawsze działa. Mogą się przestać zgadzać kanały wodne i olejowe.
2014-02-13 14:56
  
 
 2006-05-28 18:04:53

A jak sie ma silnik od sierry dohc chodzi mi o wersje na wtrysku z cala juz elektryka i skrzynia tez od tego samochodu najprawdopodobniej. Z jakimi komplikacjami trzeba sie liczyc, Komora silnikowa czy pod skrzynie jest wystarczajac? nie trzeba chlodnicy przesuwac do przodu czy tez ingerowac w przednia belke?? Lapy silnika i skrzyni pewno beda do przerobki Fordowskie Silniki 2.0 dohc montowane w poldkach to byly te same silniki co w sierrze czy to byla jeszcze jakas inna konstrukcja?? Przerabianie kolektorow wydechowych czy tez walu napedowego jest do przejscia.
Ewentualnie v6 od omegi czy scorpio, ale to sie chyba juz nie zmiesci chociaz jak sie popiesci Znacie takie patenty w fiatach 125 wlasnie, Bo o takim poldku juz slyszqaalem...
I nie piszcie prosze ze nie ma sensu czy sie nie oplaca tylko jakie bylyby z tym problemy, bo jest na pewno mase takich ktore dopiero w praniu wychodza
Chcialbym jak najwiecej przewidziec, aby najmniej niespodzianek mnie spotkalo...
Pozdrawiam
2008-02-26 11:44
  
 
 2006-05-28 19:19:03

W Poldkach były montowane fordowskie jednowałkowce a nie DOHC
2024-05-12 10:24
  
 
 2006-05-28 21:16:06

a czy lapy i skrzynie biegow nie mialy tych samych? Jakby wygladala wymiana wlasnie na taki silnik 2.0 dohc czy tez ohc na wtrysku??
2008-02-26 11:44
  
 
 2006-05-28 22:05:13

Nikt nigdy nie wsadził DOHC ze ścierki do polda ani fiata.
Nic mi o tym nie wiadomo!
Wkłądanie sierrowej 2.0 OHC do poldka ma sens jeśli mamy na boku innego poloneza 2.0 SLE/GLE. Inaczej potrzeba jest sporo elementów które nie są ani z seryjnego polda ani ze sierry.
2014-02-13 14:56
  
 
 2006-05-28 22:07:47

wygladaloby tak ze musialbys kombinowac z miska (ford dohc z tego co pamietam ma glebsza czesc miski za belka, zeby wyjac silnik trzeba wyjac belke, przynajmniej tak bylo w scorpio dohc), dorobic lapy, poduszki, wydech, przerobic tunel od skrzyni, mocowanie skrzyni do podwozia i cala mase innych rzeczy.

P.S.

temat ma coraz mniej wspolnego z fiatem 131....
2011-10-01 09:37
  
 
 2006-05-28 23:19:57

Cyneq-jest/był borewicz z silnikiem sierki 2.0 DOHC-na forum PTK kiedyś były jego fotki. Poza tym jest/był polonez z silnikiem 2.0 turbo Coswortha. Niemniej wsadzanie fordowskiego dohca do poldka/kanta to już mega wyzwanie-same gabaryty tych silników i skrzyń biegów mówią same za siebie.

Tabi7: wsadzanie silnika innego niż fabryczny zawsze wiąże się z niespodziankami i przeróbkami. Nawet zapakowanie DOHC'a Fiata do Poloneza/kanta dostarcza sporo pracy. Pakowanie silnika z innej rodziny/marki to już masa roboty. Mocowanie silnika, upchnięcie skrzyni biegów, przeróbka wału napędowego to tylko początek dłuuugiej drogi. Później będziesz się bawił w elektrykę żeby podpiąć wtrysk do istniejącej instalacji, kombinował z chłodzeniem, wydechem i wieloma innymi rzeczami. Z niecodziennych swapów jakie zrobiłem to poza pakowaniem silnika z Ritmo do 131 to drugim wyzwaniem było zaadoptowanie monowtrysku Boscha do silnika 2.0 DOHC fiata w Polonezie Plusie. Udało się ale łatwo nie było-mnówsto dorabiania uchwytów, przeróbka kolektora ssącego pod gaźnik (sic!), dorobienie flanszy pod zespół wtryskiwacza, kabelkologia, przeróbka koła pasowego od poloneza żeby pasowało do DOHC-a i inne upierdliwe czynności.-TUTAJ- masz mini fotorelację z tej zabawy.

Jak masz dużo czasu, pieniędzy i przede wszystkim warunki żeby się w to bawić (dobrze wyposażony garaż to podstawa) to się za to bierz. Jeśli nie spełniasz któregoś z tych warunków to sobie odpuść bo staniesz w połowie drogi i tyle z tego będzie .

-----------------
 
  
 
 2007-03-24 04:05:49

Witam panowie mam pytanie co Wy sadzicie o zaaplikowaniu do duzego fiata silnika od poloneza 1.4 rover tego 103 km czy bylo by z tym duzo pierd.....nia prosze cos wiecej mi powiedziec
2007-04-26 01:59
  
 
 2007-03-24 04:37:20

Chyba temat troche nie ten

-----------------
2024-02-05 18:31
  
 
 2008-03-08 15:55:15

witam , mogę nabyć silnik z ritmo 1.6 dohc ( ponoć jest to kwadrat 80x80 mm ) w dobrym stanie , nie pytam o wsadzanie tego bo wszystko da się zrobić

pytanie brzmi czy da się to ożenić ze skrzynią z poloneza ( ponoć dzwon od łady trzeba użyć ) bo z dostępnością tych od argenty z pionowym drągiem jest krucho

słyszałem ,że tłoki z poloneza podchodzą , czy to prawda , czy mają odpowiednią wysokość , czy trzeba je modyfikować , czy głowice jak i cała reszta poza blokiem oczywiście są takie same jak w wersji 84 mm

jak z dostępnością części do tego ( rozrząd , panewki , ogólnie wszystko )

czy aparat zapłonowy z poldka podchodzi do tych silników ( jak oryginał by był zajechany )


-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2008-03-08 18:32:40

ritmo dohc i 80x80 jakos mi nie pasuje
2011-10-01 09:37
  
 
 2008-03-08 18:47:26

tak twierdzi , kolega , zobacze jak rozbiorę

-----------------
" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant
2023-01-18 12:43
  
 
 2008-03-08 19:26:09

Cytat:
2008-03-08 18:32:40, kosa131 pisze:
ritmo dohc i 80x80 jakos mi nie pasuje


I słusznie - bo Ritmo 105TC i 90s.i.e miały tłoki 84 mm
2020-04-19 20:30
  
 
 2008-03-08 22:42:04

Szukacie dziury w dziurze. Przecież można taki silnik wytulejować na 80 i dać tłoki z poloneza po modernizacji Skoro tłoki będą od 1.6 to i silnik powinien być dalej 1.6

-----------------
126 GT i.e., czyli głośny pierd z wytryskiem
2021-09-19 12:04
  
 
 2008-03-08 22:44:12



-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2008-03-08 23:57:52

jak zwykle, powiedział co wiedział
2016-09-21 10:30
  
 
 2008-03-09 01:37:03

Cytat:
2008-03-08 15:55:15, rafal125p pisze:
pytanie brzmi czy da się to ożenić ze skrzynią z poloneza ( ponoć dzwon od łady trzeba użyć ) bo z dostępnością tych od argenty z pionowym drągiem jest krucho

Kazda skrzynie z drazkiem skosnym mozna przerobic na drazek prosty i odwrotnie- inne sa lewarki przykrecane do skrzyni reszta sie nie rózni. Jak cos to mam na sprzedaz prosty drazek do skrzyni dohc + trumienka

-----------------
2024-02-05 18:31
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM