Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Bębny -jak zdjąć?????

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  szukane wyrażenia:   bębny
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-05-14 09:07:33

Cytat:
2006-07-18 09:46:13, Arturek pisze:
Witam W którejś książce o Escorcie znalazłem inne rozwiązanie. Od strony osi odkręca się 4 śruby i wychodzi wtedy bęben z całym dobrodziejstwem inwentarza (łożysko). Oczywiście szczęki zostają na swoim miejscu. pozdrawim Arturek



I to jest najlepszy sposób!!
Dzięki temu nie trzeba rozkręcac łożysk, bo potem są problemy z właściwym wyregulowanie!!!

-----------------
Nie to jest ładne co jest ładne tylko to co się mnie podoba!

FEFK#2170

republika.pl/bootlegi_pf/
2012-04-26 14:51
  
 
 2007-05-05 12:29:56

e....to wczoraj wymieniałem szczęki z cylinderkiem, odkręciłem śrubę z lewej strony "klucz 30"(lewy gwint),linke od recznego popuściłem ile sie da i podwadziłem łyżkami do ściągania opon i zeszło jak masełko iżadnych uszkodzeń )
A jak bęben cięzko wchodził to popusćiłem odpowietrznik cylinderka i juz lżej. A później odpowietrzenie i hula jak burza



1,6 16V
2013-02-06 21:23
  
 
 2007-05-05 10:58:03

1.
Cytat:
2006-07-18 09:50:27, Henryk pisze:
Robiłem w ten sposób u siebie i bez problemu.Okazało się jednak ze młodszych rocznikach od mojego escorta ( szczególnie tych składanych w Płońsku) odkręcenie tych srub graniczy z cudem. W moim 91 r.gwinty śrub były zabezpieczone specjalnym preparatem ( niebieski do tzw hamowania gwintów) i z wykręceniem żadnych śrub nie miałem najmniejszego problemu. Niektóre montownie nie zabezpieczały w ten sposób gwintów śrub nieststy.


Ja miałem escorta 1999 / Płońsk i wymieniałem szczęki metodą opisaną we wcześniejszym poście

2. Proszę poczytać opis dotyczący Focusa - w Escorcie jest tak samo
kliknij - opis + fotki
Smarowniczka = osłona śruby łożyska kosztuje w ASO 6zł



<

[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-05-05 13:07:38 ]
2020-08-09 16:55
  
 
 2007-05-05 10:16:12

.... nie polecam odkręcania piasty od belki ..... potem żyby to złożyć do kupy to jest tragedia ..... pozatym w moim przypadku jedna z tych srub się ukręciła ... jest jeszcze sprawa ewentualnego przetoczenia bębnów ... a wtedy z zamontowana piastą jest to nie możliwe ..... dużo łatwiej w demontazu i pózniejszym montażu jest jak odkręcimy tą 32 ..... pozatym w przypadku odkręcania piasty nalezy bardzo dobrze oczyścić powierzchnie przylegania aby nie zrujnować geometrii tylnego zawieszenia .....

-----------------
tti 770 + hustler :)

... jestem ... a jak mnie nie ma to też jestem .... tylko gdzie indziej ...

... M.G ... [i] ...
2012-12-26 15:32
  
 
 2007-05-05 07:29:06

Witam
jedyne co moze Ci trzymac beben to sa szczeki ... nic innego nie trzyma po odkreceniu ...

jak pisali poprzednicy popukaj w beben zeby szczeki odpuscily i jesli nie poluzowales linki sprzegla to tez trzeba to zrobic bo pozniej jak zmieni sie szczeki to bedzie problem z zalozeniem ...


-----------------
Tomek alias bzikol
FEFK #966
2020-08-10 09:49
  
 
 2007-05-05 00:53:01

NIe bede zakladal nowego postu.

Odkrecilem te 4 sruby trzymajace beben,beben zszedl ale nie dokonca.Cos go tam trzyma w srodku jeszcze.schodzi powiedzmy 5mmza szczeke,tak ze szczeki widac,ale nie moge go zdjac.Jakby cos go trzymalo.COs trza jeszcze odkrecac?
2012-06-15 18:16
  
 
 2006-07-18 09:50:27

Cytat:
2006-07-18 09:46:13, Arturek pisze:
Witam W którejś książce o Escorcie znalazłem inne rozwiązanie. Od strony osi odkręca się 4 śruby i wychodzi wtedy bęben z całym dobrodziejstwem inwentarza (łożysko). Oczywiście szczęki zostają na swoim miejscu. pozdrawim Arturek



Robiłem w ten sposób u siebie i bez problemu.Okazało się jednak ze młodszych rocznikach od mojego escorta ( szczególnie tych składanych w Płońsku) odkręcenie tych srub graniczy z cudem.
W moim 91 r.gwinty śrub były zabezpieczone specjalnym preparatem ( niebieski do tzw hamowania gwintów) i z wykręceniem żadnych śrub nie miałem najmniejszego problemu.
Niektóre montownie nie zabezpieczały w ten sposób gwintów śrub nieststy.
2007-08-09 12:47
  
 
 2006-07-18 09:46:13

Witam
W którejś książce o Escorcie znalazłem inne rozwiązanie.
Od strony osi odkręca się 4 śruby i wychodzi wtedy bęben z całym dobrodziejstwem inwentarza (łożysko). Oczywiście szczęki zostają na swoim miejscu.
pozdrawim
Arturek

-----------------
Był Escort i Focus
2020-08-09 16:55
  
 
 2006-07-18 09:06:37

tak czy siak
wiemy o co chodzi !


-----------------
... a z okna mam widok na morze bałtyckie !!
2016-04-25 23:30
  
 
 2006-07-18 08:42:00

Cytat:
2006-07-17 18:49:32, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
jak będziesz zakładał bęben to niech szczęki będą tak wysunięte aby go wkładać z siłą . Oblukaj samoregulatory pwenie ząbki też niesą już za ciekawe !!



W/g mnie wręcz odwrotnie.Przy zakładaniu bębna samoregulatory mają być złożone a szczęki maksymalnie odsunięte od bębna.Bęben ma wejść bez żadnych oporów a pierwsze naciśnięcie hamulca nożnego po załozeniu bębna ma spowodować automatycznie dosunięcie się szczęk do bębna i zatrzaśnięcie się na odpowiednich ząbkach samoregulatora.
I jeszcze jedna uwaga.Zanim zaciągniemy dźwignię recznego po załozeniu bębna koniecznie musimy najpierw nacisnąć kilkakrotnie nożny hamulec aby spowodować zadziałanie samoregulatorów.Inaczej nie uzyskamy hamulca ręcznego o włąściwym działaniu.Całą zabawę należy wykonywać na luźnnej lince ręcznego którą dopiero po zadziałaniu samoregulatorów możemy ewentualnie wyregulować.Przeważnie nie ma takiej potrzeby o ile nikt nie ruszał wcześniej regulacji
2007-08-09 12:47
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM