Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Potrzebna lekcja Blacharki :)

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-05-08 09:08:33

Cześć wszystkim.
mam prośbe do wszystkich którzy znają sie na "Malowaniu" lub (tak jak mnie) sytuacja zmusiła do tego zeby się nauczyć

Po zimie (pewnie nie tylko u mnie) gdzieniegdzie pojawila mi się rdza, przy uszczelce przdniej szyby, nad progiem, na krawędzi maski.
Są to naprawde nie duże obszary, bo samochód byl dobrze zabezpieczony przed zimą, ale sól i inne świństwa zrobiły swoje.

Więc zwracam się do ludzi mądżejszych niż ja w tej dziedzinie, o wskazówki: co? jak? czym? ile? itd.

czy poprostu zetrzeć te miejsca papierem ściernum do blachy, podkład i lakier czy jakoś inaczej?

Będę wdzięczny za wskazówki, bo teraz po maturze bedę mial więcej czasu żeby się za to zbrać.

Pozdrawiam
2023-10-02 11:06
  
 
 2003-05-08 18:39:34

witam!
ja robilem w ten sposob: tam gdzie byla rdza zdzieralem do samej blachy szlifierka (kątówka) , tylko ze nie moze zostac nawet slad rdzy, pozniej na blache podklad , szpachla , wszystko ladnie wyszlifowac papierem sciernym i polozyc lakier. U mnie juz rok to wytrzymalo i niema zadnych sladow rdzy
pozdrawiam! i zycze milej pracy
2008-11-11 12:39
  
 
 2003-05-08 20:59:21

Może jak zajrzysz na naszą stronkę: www.3miasto126.prv.pl to coś znajdziesz(porady). A jesli w dziale porady nie znajdziesz odpowiedniej ilości wiadomości na interesujący temat to proponuje przycisnąc Magnuma. Z tego co wiem to On będzie w te klocki całkim niezły!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-05-08 22:30:38

Proponuje nastepujaca metode- tarcza z listkow papieru sciernego (tzw lamelka) na katowke i wyczyscic do golej blachy. lamelka jest pod tym wzgledem duzo lepsza niz tarcze do szlifowania, bo nie usuwa tyle zdrowej blachy. Jesli wylazlo spod uszczelki- obawiam sie, ze to wierzcholek gory lodowej, ja na Twoim miejscu wyjalbym szybe i zobaczyl, co sie tam dzieje. N atak przygotowane miejsce porzaddny grunt 9unicor, corrina, corizon itp) na to dopiero podklad, szpachel i lakier. zadnych wynalazkow typu hamerite itp. Pozdrawiam
2011-10-01 09:37
  
 
 2003-05-09 07:36:52

nie chce tu nikogo pouczac ale chlopaki na szpachle sie daje podklad bo szpachla pije podklad - a wy dajecie w odwroten kolejnosci najpierw podklad puzniej szlachel a powinno byc na odwrot

wg nie powinno byc
1)wyczyscic to miejsce
2) mozna je zagruntowac przed polozeniem szpachli choc niekoniecznie
3)szpachel moze byc natryskowy jezeli jest dziura to zaspawac blaszka puzniej szpacla z zywica (papier60) i wykonczeniowa (moze byc papaier 80) na koncu natryskowa
4) zeszlifowac szpachel natryskowy papieram najpier 120 puzniej 240
5) na to podklad
6)ladnie go wyszifowac na mokro papierkiem 800 poprawic 1500
7)polozyc lakierek
2007-04-27 20:02
  
 
 2003-05-12 23:00:56

ja powiedziałem sobie, ze nie będę inwestował w moją obecną bude, ale ostatnio zharatałem lakier na drzwiach i nie chcę, żeby się rdza pojawiła. wygląda spod niego świeżutka blacha. i teraz nie wiem, czy mam robić wszystko tak samo jak w przypadku rdzy?? tzn nie wiem, czy też mam szpachlować (chyba bez sensu)-bo podkład raczej jest konieczny?? czym to pomalować potem?? sprayem?? mam dość styrany lakier i boję się, że będzie cholerna różnica w wyglądzie....

-----------------
 
  
 
 2003-05-14 01:31:40

jeśłi polakierujesz sprayem to będzie lipa. szybko odpadnie i rdza znowu się pojawi.

jeśłi masz narazie tylko zdrapany lakier to proponuje zrobic tak:
wygładzić lakier papierem sciernym 150' i potem jeszcze 240'.
chodzi o to aby pozbyć się wszelkich 'luźnych' odprysków lakieru a takż eo to aby "zfazowac " lakier.
fazowanie polega na tym aby wygładzić wszystkie przejścia pomiedzy brzegiemlakieru a miejscemw którym jest goła blacha. i nalezy robic to na klocku aby wygładzic całe najblizsze otoczenie dookoła rysy. jeśli zfazujesz palcem tylko w miejscu zarysowań to podczas gadzenia ręka po lakierze da się wyczuc zagłebienia.
nie musze chyba pisac ze to bedie widoczne po lakierowaniu...

jakjuż wszstko ładnie wygładzisz to czas sparawdzic czy blacha na drzwiach ni ejest odkształcona w miejscu uderzeń. jeśłki tak to nalezy odtłuscić zmywaczem do lakierów lub zwykłą benzyną ekstrakcyjną i nałożyc szpachel.

na .. powiedzmy cztery DUZE łyzki stołowe szpachlu dodajemy dosłownie 4mm kwadratowe utwardzacza.
nalezy to szybko wymieszac az do uzyskania jednolitego koloru.
następnie nakładamuy za pomoca szpachelki calośc na dzrzwi. czekamy az wyschni e i zaczynamy ryrac papierem sciernym 80' ( oczywiście na klocku)
technika ta sama chodzi o to aby pozbyc sie wszelkich nierównosci pomiedzy szpachlem a płatem blachy. jeśłi nadal czuc dołek ponownie odtłuszczamy i nakładmy szpachel.

jak uznamy ze jes ok. to wygładzamy papierami 150' i 240'.

teraz pozostaje okleic auto aby nie pomalowac nic wiecej oprócz tego co nas interesuje ( akurat jesli chodzi o drzwi czy aski to lepiej jest je zdemontować i rozebrac wtedy nic nie trzeba oklejać.

calośc odtłuszczamy i pryskamy podkład.

podkład i lakier powinno sie nakładac za pomoca pistoletu lakierniczego (może jakiś kolega ma w garazu i pistolet i kompresor?)
wartości ile dodac utwardzacza do podkładu zalezne sa od producenta i napewno pisze wszystkodokładni ena obudowie puszki..
po wyschnieciu podkładu naezy zmatowac go na gładko za pomoca papierów wodnych
zaczynamy od 600' potem 800' i ew. 1000-1200' .

teraz znowu wysuszamy wszystko i odtłuszczamy.

po odtłuszczeniu pozostaje prysnąć lakierem.
ile utwardzacza napewno pisze na opakowaniu..

za to jak pryskacć to ja juz nie napsze bo tego sie nie da opisać..
mogę jedyni epodpowiedziec ze lepiej warstwe nakładac z dalszej odegłości jakieś 40 - 50 cm. i pryskac kilka razy delikatniej niz raz za mocno.
chodzi o to aby natryskiwany lakier nie zaczoł robić firanek na malowanym elemencie.

nawet jeśli sie porobią niewielkie zacieki to spoko..
oczekac aż wyschnie porzadnie (wystawic na słońce) i iśc do domu
po wyschnięciu nalezy lakier wraz z zaciekami zmatowac na mokro papierkami 1500-2000 i za pomoca szlifierki do polerowania+pasty polerskiej+ szczypta wody po prostu spolerowac element.
powinno wyjśc si jeśli siem ajakies doswiadczenie w tym
za pierwszym razem moze byc cięzko ..

polecam skorzystac z pomocy kolgi /znajomego lakiernika





2005-07-18 21:21
  
 
 2003-05-14 11:36:44

moze wrzucic to na strone, co by szukac nie trzeba było?

-----------------
KFADRATISZ...PRAKTISZ...GUT!
2005-06-05 21:39
  
 
 2003-05-14 11:40:08

2019-07-14 20:05
  
 
 2003-05-14 11:53:30

ja walsnie robie blachy - mam juz 12 fotrk przed a w weekend bede mial reszre juz po skonczxonej roocie wiec ocenisz czy sie oplaca bo mnie bedzie to koszotwac sporo mimo ze mi kumpel to robi

mialem dziury w podlodze - nie widoczne od zewnatrz (bo bylo konserwowane) ale od wewnatrz po zdjeciu tapicery i wszystkiego okazalo sie ze podloga do wymiany
wkleje zdjecia jak tylko skonczei i je wywolam

pozdro all ktorzy remontuja swoje autka

-----------------
Ludzie którzy piją sa dla mnie niczym..................niczym bracia
2010-05-18 23:11
  
 
 2003-05-14 11:58:33

wielkie dzięki. wrzucić, wrzucić nie mam niestety kolegów lakierników, zrobię to sprayem, zależy mi głównie na tym, żeby rdza się tam nie pojawiła (bo drzwi są w idealnym stanie)

-----------------
 
  
 
 2003-05-14 12:46:55

jezeli chcecie sobie od wewnatrz dobrze zakonserwowac podloge i wnetrze musicie zastosowac IZOLBET na to daje sie 25 lat gwarancji - kladzie sie to na rury zakopane w ziemi alb narazone na szkodliwe czynniki atmosferyczne (wda,sol, itp) (mojego kumpla ojciec robi tak rury dla piekarnictwa - wiec wytrzymalosc na temperature tez jest)


-----------------
Ludzie którzy piją sa dla mnie niczym..................niczym bracia
2010-05-18 23:11
  
 
 2003-05-14 21:08:59

Cytat:
2003-05-14 11:36:44, ArF pisze:
moze wrzucic to na strone, co by szukac nie trzeba było?



tak jak już SIMON napisał to już jest na stronie :
www.3miasto126.prv.pl


2005-07-18 21:21
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM