Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Skandynawski system oświetlenia do jazdy dziennej. - Strona 6

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 5 6 7 ... 10 11 12
 Autor 
 2007-05-08 20:52:48

Mam pytanie w zbliżonym temacie w związku z moimi eksperymentami ze światłami dziennymi.

Czy da się w jakiś prosty sposób przerobić sterowanie normalnymi światłami postojowymi tak, aby po ich włączeniu NIE zapalała się tablica rozdzielcza i oświetlenie tablicy? Może jakieś sprytne zworki albo cuś...

2007-11-15 20:08
  
 
 2007-05-08 18:55:42

mogę pokazać Ci rysunek jak to sam podłączyłem ale nie wiem jak mam wstawić obrazek.
co do bezpiecznika to sie zgadza , to ten oznaczony S
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-08 18:52:25

no to pomału mam jasność w temacie.

Jeszcze tylko F8 , to rozumie ze to ten bezpiecznik pod "S" którego nie mam jak wpiąć?

Jak ugryźć temat tego bezpiecznika, bo moze jednak by było wszystko OK tylko co z tym bezpiecznikiem skoro nie ma tam wyprowadzen pod niego? No i kwestia zworki.

2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 18:46:40

nie, nie będziesz miał tam napięcia 12 V czujnik ciśnienia oleju przełącza masę
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-08 18:41:36

Cytat:
2007-05-08 18:31:16, kozlow pisze:
czerwony (Ø 1,5 mm2) - stałe napięcie 12 V brązowy (Ø 0,75 mm2) - masa szaro-czarny (Ø 0,75 mm2) - pozycja L szaro-czerwony (Ø 0,75 mm2) - pozycja R żółty (Ø 1,5 mm2) - światła mijania czarny (Ø 0,75 mm2) - bezpiecznik F8 szaro-zielony (Ø 0,75 mm2) - ośw. tablicy rejestracyjnej niebiesko-zielony (Ø 0,75 mm2) - lampka kontrolna ciśnienia oleju zworka potrzebna jest do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, normalnie bez TFL połączone są piny 1 i 5 jednak kiedy zamontujesz przekaźnik K-59 ( opcja z TFL ) i chcesz mieć podświetlaną tablicę rejestracyjną gdy uruchomisz silnik należy przepiąć zworkę na piny 1 i 2 Tak to wygląda na schemacie elektrycznym



Czyli teraz tak:

Mierząc napięcie między masą (brązowy) a kontrolką oleju (niebiesko-zielony), przy włączonym zapłonie bez pracy silnika(kontrolka czerwona od oleju sie pali) powinienem mieć napięcie 12V, tak?
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 18:32:55

Teraz dokładna rozpiska kolorów w moim Złączu K59:

I-rząd

Niebieski z zielonym paskiem
szary z czerwonym paskiem
czarny
brązowy i brązowy cienki (dwa przewody w jednym pinie)


II-rząd (po stronie wypustek)

żółty
szary z zielonym paskiem
szary z czarnym paskiem
czerwony i czerwony cienki (dwa przewody w jednym pinie)
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 18:31:16

czerwony (Ø 1,5 mm2) - stałe napięcie 12 V
brązowy (Ø 0,75 mm2) - masa
szaro-czarny (Ø 0,75 mm2) - pozycja L
szaro-czerwony (Ø 0,75 mm2) - pozycja R
żółty (Ø 1,5 mm2) - światła mijania
czarny (Ø 0,75 mm2) - bezpiecznik F8
szaro-zielony (Ø 0,75 mm2) - ośw. tablicy rejestracyjnej
niebiesko-zielony (Ø 0,75 mm2) - lampka kontrolna ciśnienia oleju

zworka potrzebna jest do oświetlenia tablicy rejestracyjnej, normalnie bez TFL połączone są piny 1 i 5 jednak kiedy zamontujesz przekaźnik K-59 ( opcja z TFL ) i chcesz mieć podświetlaną tablicę rejestracyjną gdy uruchomisz silnik należy przepiąć zworkę na piny 1 i 2

Tak to wygląda na schemacie elektrycznym
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-08 18:27:00

Cytat:
2007-05-08 18:09:32, Hohlick pisze:
a sprawdzałeś to wszystko po wpięciu bezpiecznika do przegródki z S ?



No własnie bezpiecznika nwet nie mam jak wpiąć bo w tym miejscu mam miejsce na ten bezpiecznik ale niema go do czego wpiąć bo nie ma w złączu pinów do bezpiecznika.Jest pusty plastik tylko bez blaszek.

Pozatym z tego co mi sie wydaje to ten bezpiecznik powinien własnie odcianać stałe +12V. A ja mimo ze niemam włożonego bezpiecznika to mam w złączu k59 to stałe +12V.
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 18:09:32

Cytat:
2007-05-08 17:10:05, raptor pisze:
No i kicha z tym moim autem. W złączu na K59 mam tylko mase i +12 stałe. Nie dochodzą zadne sygnały inne(+12 po stacyjce, +12 po uruchomieniu silnika itd). Wiec to że ktoś ma kostke wcale jeszcze nie oznacza ze wszystko mu bedzie działać. Przed kupnem lepiej sobie weźcie miernik do ręki i popatrzcie po stykach gniazda czy macie takie napięcia jak powinny być. Pozatym u mnie jeszcze, tak jak pisałem wczesniej, niema zworki, a miejsce na bezpiecznik nie ma styków, wiec wogole jakoś dziwnie.


a sprawdzałeś to wszystko po wpięciu bezpiecznika do przegródki z S ?
2018-09-25 18:14
  
 
 2007-05-08 17:59:03

Cytat:
2007-05-08 17:40:11, kozlow pisze:
spokojnie Raptor wszystko da się zrobić podaj tylko dokładnie jakie kolory przewodów dochodzą do tej Twojej wtyczki? ze zdjęcia troszkę słabo to widać.



musze isc do auta i popatrzec jeszcze raz dokładnie bo faktycznie niewszystkie dobrze widac.

według tej rozpiski

http://img156.imageshack.us/img156/8646/wtyczkatc4.jpg

jeden pin powinien byc wolny (nr 3) a umnie wszystko jest zajete.

Pozatym w skrajne piny są doprowadzone po dwa przewody (brązowy i brązowy cienki; czerwony gruby i czerwony cienki)

reszta kolorów z tego co widze to sie zgadza, prócz wałsnie tego co ma niebyć na 3 pinie.




[ wiadomość edytowana przez: raptor dnia 2007-05-08 18:44:37 ]
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 17:40:11

spokojnie Raptor wszystko da się zrobić podaj tylko dokładnie jakie kolory przewodów dochodzą do tej Twojej wtyczki?
ze zdjęcia troszkę słabo to widać.
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-08 17:10:05

No i kicha z tym moim autem.

W złączu na K59 mam tylko mase i +12 stałe. Nie dochodzą zadne sygnały inne(+12 po stacyjce, +12 po uruchomieniu silnika itd). Wiec to że ktoś ma kostke wcale jeszcze nie oznacza ze wszystko mu bedzie działać.

Przed kupnem lepiej sobie weźcie miernik do ręki i popatrzcie po stykach gniazda czy macie takie napięcia jak powinny być.

Pozatym u mnie jeszcze, tak jak pisałem wczesniej, niema zworki, a miejsce na bezpiecznik nie ma styków, wiec wogole jakoś dziwnie.
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-08 09:32:24

Witam wszystkich.
Własnie jestem pierwszy dzień w pracy po weekendzie i moge coś napisac.
Płytki poszły wczoraj do faceta który je robi. On tez się wczasował i dlatego mamy poślizg ok tygodnia.
Dużo miałem pytań odnośnie sposobu pracy układu, więc napiszę jutro
jakie wersje będą dostępne.

Czekajcie proszę spokojnie, układy będą napewno dostępne.
Jak będę miał juz gotowe płytki to dorobienie następnych nie będzie trwało dłuzej niz kilka dni.
2007-06-03 21:03
  
 
 2007-05-07 22:48:52

Scooby
Jak tam postępy?,czy możesz podać przybliżony termin zakończenia prac i sprzedaży klonu k59
2013-09-21 08:35
  
 
 2007-05-07 22:45:50

Cytat:
2007-04-29 15:50:38, Hohlick pisze:
Panowie. Dowiedziałem się właśnie, że w Szwecji ten przekaźnik jest dość powszechnie stosowane (wiadomo dlaczego ) i to jest część Boscha, który robiąc dla koncernów samochodowych stosuje dla danej oznaczenia (VW, GM, Audi itp) tam to kosztuje od 6 zł do 25 zł





Wie ktoś jakie to ma oznaczenia w innych markach? Jezeli to tosamo to interesowałoby mnie jak to sie nazywa w VW. Albo oryginalna nazwa Bosha.
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-07 20:49:29

Cytat:
2007-05-07 20:10:04, kozlow pisze:
patrząc po kolorach przewodów ze schematu wynika, że ta druga wtyczka to brzęczek ostrzegawczy (tylko Arabia Saudyjska) linia na schemacie 756



brzeczek, żeby baby pamiętały o zakładaniu prześcieradła na łeb?
2018-09-25 18:14
  
 
 2007-05-07 20:10:04

patrząc po kolorach przewodów ze schematu wynika, że ta druga wtyczka to brzęczek ostrzegawczy (tylko Arabia Saudyjska) linia na schemacie 756
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-07 19:46:37

zwykły błąd powinno byc K- 59
2016-12-13 15:14
  
 
 2007-05-07 19:38:39

A co to jest K-54, kolego Kozlow?
2013-10-15 19:06
  
 
 2007-05-07 18:58:40

wydaje mi się że ta 8-pinowa jest od K-54 u mnie jest podobnie z tą różnicą, że miałem zworkę w skrzynce bezpieczników.
2016-12-13 15:14
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 ... 5 6 7 ... 10 11 12
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM