2003-05-20 22:08:38
Taki wałek do standardowej reszty to kłopoty z wolnymi obrotami , spadek mocy i momentu przy niższych niż 4000 obr.( a więc eksploatacyjnych), wzrost zużycia paliwa, hałas w rozrządzie, niespełniające wymogów spaliny i totalne nieporozumienie.
W silniku odpowiednio przystosowanym pozwala kręcić do wyższych niż maksymalne dla serii obrotów i daje wzrost mocy . Różny i trochę nieprzewidywalny. Godula ma wykresy. Z seryjnym wałkiem przygotowuje motory 1600 łady do 115KM. Z wałkiem portowym-wyczynowym ponad 300 st. ma taki silnik chyba 160KM.
Jednak dostępne w zakresie b. wysokich obrotów. Bez zmiany przełożeń , skrzyni i mostu trudno tę moc wykorzystać i sensownie przenieść na asfalt.
Chcesz go sprzedać , czy kupić?