Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Moje espero 1.5 strzela w układ ssący !

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  szukane wyrażenia:   strzela
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-11-28 08:22:59

Witam !
Proszę o pomoc ponieważ moje espero 1.5 przy jeździe na benzynie i na gazie strzela - niebezpiecznie - (to już są eksplozje !!!) w filter powietrza. Przy okazji silnik szarpie, i jazda staje się niemożliwa. Dzieje się tak regularnie !! zawsze kiedy wskaźnik temperatury cieczy osiągnie ok. 65 st. C. Zawsze i tylko wtedy... Kiedy się rozgrzeje do ok. 70 st. C i więcej wszystko ustaje i jest OK. -jakby nigdy nic ??? - Eksplozje te są tak duże, że rozwaliło mi obudowę filtru powietrza i dwa razy podarło wkład !! A huk przy tym taki, że strach... Wymieniłem: świece, kopułkę, palec rozdzielacza, przewody WN i nic... ciagle to samo. Najciekawsze, że kiedy się te stany nieustalone przeczeka na postoju przy "wolnych obrotach" - przez ok 2 minuty do rozgrzania się silnika, to eksplozje są mniejsze a wskazówka obrotomierza wychyla się samoistnie (skacze) od 1000 do 2000 obr. Prosze o pomoc bo taka jazda jest uciążliwa i niebezpieczna. Gdzie jeszcze mogę szukać potencjalnej usterki ?
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-28 10:19:12

Cytat:
2006-11-28 08:22:59, nawigator5 pisze:
Witam ! Proszę o pomoc ponieważ moje espero 1.5 przy jeździe na benzynie i na gazie strzela - niebezpiecznie - (to już są eksplozje !!!) w filter powietrza. Przy okazji silnik szarpie, i jazda staje się niemożliwa. Dzieje się tak regularnie !! zawsze kiedy wskaźnik temperatury cieczy osiągnie ok. 65 st. C. Zawsze i tylko wtedy... Kiedy się rozgrzeje do ok. 70 st. C i więcej wszystko ustaje i jest OK. -jakby nigdy nic ??? - Eksplozje te są tak duże, że rozwaliło mi obudowę filtru powietrza i dwa razy podarło wkład !! A huk przy tym taki, że strach... Wymieniłem: świece, kopułkę, palec rozdzielacza, przewody WN i nic... ciagle to samo. Najciekawsze, że kiedy się te stany nieustalone przeczeka na postoju przy "wolnych obrotach" - przez ok 2 minuty do rozgrzania się silnika, to eksplozje są mniejsze a wskazówka obrotomierza wychyla się samoistnie (skacze) od 1000 do 2000 obr. Prosze o pomoc bo taka jazda jest uciążliwa i niebezpieczna. Gdzie jeszcze mogę szukać potencjalnej usterki ?



jak dla mnie to ewidentnie masz do wymiany cewkę w aparacie zapłonowym (z niej m.in. podawane są impulsy do obrotomierza) ewentualnie moduł zapłonowy.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-28 12:17:37

Cytat:
2006-11-28 10:19:12, Robert_S pisze:
jak dla mnie to ewidentnie masz do wymiany cewkę w aparacie zapłonowym


Cewka w aparacie to inaczej...ta od impulsatora ?
Może i racja ale zastanawia mnie to, że dzieje się tak zawsze kiedy wskazówka temperatury cieczy wskaże ok 60 - 65 st. C Później i wcześniej nic ... Tylko w tym przedziale temperatur.... Kiedy ma to nastąpić zjeżdżam "do krawężnika" i czekam aż nastąpi i się uspokoi.
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-28 14:38:21

Cytat:
2006-11-28 12:17:37, nawigator5 pisze:
Cewka w aparacie to inaczej...ta od impulsatora ? Może i racja ale zastanawia mnie to, że dzieje się tak zawsze kiedy wskazówka temperatury cieczy wskaże ok 60 - 65 st. C Później i wcześniej nic ... Tylko w tym przedziale temperatur.... Kiedy ma to nastąpić zjeżdżam "do krawężnika" i czekam aż nastąpi i się uspokoi.



tak to o nią chodzi. Bardzo często zła jej praca ma związek z temperaturą... Kosztuje 25 zł więc wymień ją i już. Jeśli to nie pomoże to podejrzenie pada na moduł zapłonowy


-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-29 07:54:56

Huraaaaaaaaaaa !!!!!!!!
wymieniłem cewkę w aparacie zapłonowym i strzelanie w układ ssący ustąpiło. Cewka była w połowie spalona !! (chyba od temperatury) a w połowie rozlasowana - dosłownie jak guma !! Wysunę twierdzenie, że cewki te należy wymieniać ...chyba razem z przewodami zapłonowymi. Moja wytrzymała dwa lata.
ALE POJAWIŁ SIĘ NOWY PROBLEM :
po wymianie w/w cewki, silnik ma problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego tzn obrort mi "falują" od ~700 - 1300 obr/min. Czasami schodzą tak nisko, że silnik ma tendencje do zgaśnięcia. A podczas jazdy samochód nie rusza płynnie tylko ...jak żaba ...szarpie skokami do przodu. Po nagrzaniu się nieco to ustępuje ale tylko nieco. Podczas wymiany cewki musiałem zdemontować taki ..wirnik magnetyczny aparatu - i podczas ponownego montażu przypadkowo trochę go przesunąłem na osi o ok 1 - 1,5 stopnia względem poprzedniego położenia - bo niedokładnie zaznaczyłem położenie. Czy to może być przyczyną czy coś innego ?
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-29 10:08:05

Cytat:
2006-11-29 07:54:56, nawigator5 pisze:
Huraaaaaaaaaaa !!!!!!!! wymieniłem cewkę w aparacie zapłonowym i strzelanie w układ ssący ustąpiło. Cewka była w połowie spalona !! (chyba od temperatury) a w połowie rozlasowana - dosłownie jak guma !! Wysunę twierdzenie, że cewki te należy wymieniać ...chyba razem z przewodami zapłonowymi. Moja wytrzymała dwa lata. ALE POJAWIŁ SIĘ NOWY PROBLEM : po wymianie w/w cewki, silnik ma problemy z utrzymaniem równych obrotów biegu jałowego tzn obrort mi "falują" od ~700 - 1300 obr/min. Czasami schodzą tak nisko, że silnik ma tendencje do zgaśnięcia. A podczas jazdy samochód nie rusza płynnie tylko ...jak żaba ...szarpie skokami do przodu. Po nagrzaniu się nieco to ustępuje ale tylko nieco. Podczas wymiany cewki musiałem zdemontować taki ..wirnik magnetyczny aparatu - i podczas ponownego montażu przypadkowo trochę go przesunąłem na osi o ok 1 - 1,5 stopnia względem poprzedniego położenia - bo niedokładnie zaznaczyłem położenie. Czy to może być przyczyną czy coś innego ?



jeśli przesunąłeś na ośce ten metalowy pierścień to wpłynąłeś na czas zapłonu. poza tym... wydaje mi się że ten wirnik ma ustalone położenie i nie da się go przesunąc...

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-29 10:40:41

Może warto spróbować zrobić reset kompa.
A jak zle złożyłeś oskę aparatu to powinno sie chyba dać poprawić kręcąc całym aparatem
2020-08-13 11:03
  
 
 2006-11-29 12:24:59

Tak zapłon najprawdopodobniej został przyspieszony, bo silnik pracuje "strasznie twardo" (...) A ten metalowy pierścień magnetyczny [chyba wirnik] u mnie jest wciskany na sztywne pasowanie bez żadnego kołka czy wypustu ustalającego ???. Ściągałem go za pomocą ściągacza - nieco dużego - i musiałem wymontować akumulator, żeby zrobić sobie miejsce. Gdybym wcześniej nie zaznaczył lakierem położenia pierścień/ośka, to miałbym problem. Ale w takiej opisanej przez Szanownych Forum-owiczów sytuacji zapłon z całą pewnością mi się przestawił. Najwyraźniej wytwórca założył, że po każdej wymianie cewki należy wyregulować zapłon. Inna beznadzieja to takie "ichnie" zabezpieczenie / mocowanie cewki przed wypadnięciem... taka beznadziejna blaszka do każdorazowej wymiany z cewką (..) To nasze zegery są lepsze - ale to tak na marginesie -
Postaram się opóźnić zapłon i dam znać .
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-29 13:08:25

Zrobiłeś straszny błąd, który w skrajnym wypadku zmusi cię do wymiany aparatu.Nigdy, przenigdy nie ściąga sie koła magnesowego z wałka aparatu. Jest on założony w fabryce,specjalnie unieruchomiony,tak żeby nie miał luzu.Nie wiadomo,czy teraz dasz radę ustawić zapłon ,a jeżeli nawet,to na jak długo starczą ci ustawione parametry .Cewkę w aparacie ZAWSZE wymienia się od tyłu, ściągając kółko napędu aparatu.

-----------------
PRECZ Z BUSPASEM NA TRASIE ŁAZIENKOWSKIEJ!!!

Ograniczenie prędkości do 50 w terenie zabudowanym,jest wielkością sugerowaną, wyrażoną w milach angielskich
2019-07-12 15:27
  
 
 2006-11-29 14:18:50

No to pięknie mi to wyszło.....
Co prawda cofnąłem zapłon i praca silnika wróciła "do normy" no całkiem całkiem... ale rzeczywiście w ten sposób coś skopałem, bo wg. mnie kółko magnetyczne wróciło na swoje miejsce przesunięte "tylko" o ok. 1 -1.5 stopnia, a stosując się do porad jakie przeczytałem na forum - musiałem zapłon cofnąć czyli przestawić aparat zapłonowy w kierunku przodu samochodu i teraz mam prawie koniec regulacji na aparacie ! Jakbym jeszcze chciał cofnąć zapłon to ...już nie dam rady. Więc rzeczywiście skopałem. Ale w/w kółko dało się zamontować ponownie z dosyć dużym - żeby nie powiedzieć bardzo dużym wciskiem. Więc raczej wg. mnie nie powinno się obluzować [ale już nie wiem].
A co masz na myśli pisząc, że takie parametry długo się nie zachowają ..co może się jeszcze zmienić i jak ew. mogę naprawić popełniony błąd ? Bo jeżeli ponowna wymiana cewki będzie potrzebna co jakiś nieodległy czas to rzeczywiście "drugi raz ten mój numer nie przejdzie".
A jak to się ściąga prawidłowo czyli od tyłu ?
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-29 17:53:30

Cytat:
2006-11-29 14:18:50, nawigator5 pisze:
No to pięknie mi to wyszło..... Co prawda cofnąłem zapłon i praca silnika wróciła "do normy" no całkiem całkiem... ale rzeczywiście w ten sposób coś skopałem, bo wg. mnie kółko magnetyczne wróciło na swoje miejsce przesunięte "tylko" o ok. 1 -1.5 stopnia, a stosując się do porad jakie przeczytałem na forum - musiałem zapłon cofnąć czyli przestawić aparat zapłonowy w kierunku przodu samochodu i teraz mam prawie koniec regulacji na aparacie ! Jakbym jeszcze chciał cofnąć zapłon to ...już nie dam rady. Więc rzeczywiście skopałem. Ale w/w kółko dało się zamontować ponownie z dosyć dużym - żeby nie powiedzieć bardzo dużym wciskiem. Więc raczej wg. mnie nie powinno się obluzować [ale już nie wiem]. A co masz na myśli pisząc, że takie parametry długo się nie zachowają ..co może się jeszcze zmienić i jak ew. mogę naprawić popełniony błąd ? Bo jeżeli ponowna wymiana cewki będzie potrzebna co jakiś nieodległy czas to rzeczywiście "drugi raz ten mój numer nie przejdzie". A jak to się ściąga prawidłowo czyli od tyłu ?



odkręcasz cały aparat zapłonowy od silnika (odkręcasz śruby które luzujesz dla ustawienia zapłonu). Oglądasz aparat zapłonowy od strony silnika i widzisz na ośce kółko napędowe. Jest ono zabezpieczone kołkiem, który zobaczysz gdy zdejmiesz z kółka sprężynkę. Zdejmujesz kółko wybijając kołek np. cienkim wiertłem, wyjmujesz ośkę i masz dostęp do trzewii aparatu...
Kółko magnesowe wlazło ci z trudem, ale zmiany temperatury mogą spowodować obluzowanie się elementu...
W razie czego na szrotach jest multum esperaków, część jest mało chodliwa więc nie powinna być droga.

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2006-11-30 07:52:20

Dzięki !!!!
To nawet całkiem proste, najgorszy pierwszy raz. Myślę, że do czasu kiedy nie usłyszę jakiś odgłosów zmiany pracy silnika - pochodzących od przestawionego zapłonu - to nie będę tam ingerował. Na wszelki wypadek zaszaleję i kupię ośkę z kółkiem magnetycznym (94 zł) i będę ją woził na wypadek "W". Teraz jestem w stanie wymienić "na rowie" przez ...pół godziny. Szrotów z esperakami w mojej okolicy nie spotkałem. Ale to już są samochody zalegające na szrotach ?
Znalazłem w internecie na stronie www.daewoo.tii.pl katalog części samochodowych wszystkich Daewoo - do testowania lub zakupu (46MB). Pewne niedociągnięcia są ale ceny nawet są zbieżne z rzeczywistymi.
2017-07-28 21:46
  
 
 2006-11-30 08:26:41

........jeszcze jedno pytanie
Przeglądając forum można się dowiedzieć, że po zapaleniu się kontrolki -check engine- można się dowiedzieć z jakiego powodu kontrolka się zapaliła, poprzez dotarcie do jakiegoś kodu ...który spowodował jej zapalenie się ..czy coś takiego. PYT: 1) jak dotrzeć czy odczytać taki kod i co on oznacza i 2) czy w espero 1.5 można ustawić i odczytać kąt wyprzedzenia zapłonu za pomocą jakiegoś złącza diagnostycznego - a nie za pomocą lampy stroboskopowej szukając nacięcia na kole pasowym ?
2017-07-28 21:46
  
 
 
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM