Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

2in1 kluczyk-scyzoryk z pilotem

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-12-11 13:54:21

Zamontowałem ostatnio sterownik centralnego zamka (pilot w kluczyku, scyzoryk) z allegro (jak niżej).
Być może komuś to się przyda, więc opisze, co i jak.
Niestety aparatu przy pracach manualnych nie miałem;/
Przed rozpoczęciem prac należy zaopatrzyć się w : próbówkę samochodową na 12V i/lub miernik, nożyk uniwersalny, torx, klucz 16, dobrą taśmę izolacyjną i/lub złączki do kabli, źródło światła.
A więc co następuje:

1- Należy zdjąć osłonę progową- tą część, która jest przy cynglu od podnoszenia maski od strony kierowcy. Trzyma się na 2 torxach (jeden za cynglem od maski a drugi ukryty jest pod progiem (tam gdzie jest łączenie naszego demontowanego elementu i listwy progowej –dosyć ciężki dostęp, trzeba uważać żeby nie urwać)

2- Kiedy zdemontujemy już ten element należy odszukać wiązkę kabli, która wychodzi z drzwi. Jedna część tejże wiązki idzie z drzwi a druga z komory silnika, łączą się i wchodzą do takiej podłużnej kostki.

3- Następnie musimy ostrożnie odizolować tą wiązkę nożykiem uniwersalnym (uwaga żeby nie naruszyć kabli)
Lokalizujemy i w miarę ostrożnie oddzielamy sobie kabelki koloru:
czarno białego – kierunkowskaz lewy (strona kierowcy)
czarno zielonego – kierunkowskaz prawy (strona pasażera)
czerwonego (gruby) – prądowy
brązowo czerwony – zamykanie drzwi
brązowo biały – otwieranie drzwi

Przy podłączaniu należy sprawdzić czy wybraliśmy właściwe kabelki z wiązki, ponieważ w tym samym kolorze jest ich po kilka (np. czarno-białych)
Najlepiej zrobić to miernikiem lub próbówką. Najprościej uruchomić daną funkcję i przebić się delikatnie próbówką przez otulinę kabla, jeżeli jest tam prąd a wcześniej go nie było to mamy właściwy. U mnie powtarza się 3X czarno biały, ale u kumpla występują jeszcze duplikaty czerwono-brązowego.

4- W każdym takim zestawie jest wiązka i centralka do podłączenia w raz ze schematem do nowej centralki.
Jeżeli zdecydujemy się na montaż przez złączki wtedy przecinamy kable z wiązki auta i łączymy je według schematu dołączonego do nowej centralki.
Jeżeli jednak nie chcemy bawić się w złączki to wystarczy odizolować kawałek (0,5cm) wiązki auta nie przecinając jej. W to przecięcie wkręcamy kable od nowej centralki i izolujemy dokładnie za każdym razem. Osobiście zdecydowałem się na sposób 2.
Kabel prądowy znajdziemy bez trudu, jest czerwony i najgrubszy w wiązce.
Masę najlepiej dać do karoserii auta. Ja podłączyłem kable masowe do śruby na klucz 16, którą tam znalazłem.

5- Kiedy mamy wszystkie kable podłączone i sprawdziliśmy czy działa, czas ulokować nową centralkę (pod żadnym pozorem nie wyciągamy starej centralki!!!). Ja zdjąłem plastikową osłonę znajdującą się miedzy drzwiami a nawiewem bocznym (po otwarciu drzwi jest dostępna), wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem.
Przeciągamy tam nową centralkę wraz z bezpiecznikami, które są na kablach. Urządzenie jest tam łatwo dostępne, można szybko wymienić jego bezpieczniki.

6- Składamy próg w odwrotnej kolejności do rozkładania. Zamykamy zaślepkę, pod którą jest centralka i gotowe.

7- Kluczyk jest do zrobienia samemu przy małych zdolnościach manualnych. Rozkładamy go i wklejamy w środek mimo. Oryginalny grot miałem z zapasowego kluczyka. Potraktowałem go szlifierką na kształt fantoma z nowego kluczyka i zamontowałem.

Mam nadzieję że wszytko w miarę jasno opisałem.
Jak co to chętnie pomogę.

Pozdro
2009-09-05 16:15
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM