Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Co wy na to? Pasowałby?

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ... » PORADY

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-12-11 16:14:10

ano "waćpan" rozbebeszył kluczyk i wkleił go do środka
2009-09-05 16:15
  
 
 2006-12-11 14:14:21

A ciekawe co Waćpan zrobił z immobilizerem czy jak to tam się pisze?
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-12-11 10:35:35

mt-01: wrzuć to w dział porady - napewno komuś sie kiedyś przyda.


-----------------
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Albumy mojej Dzidzi i Kluski
2009-04-30 21:15
  
 
 2006-12-11 10:11:00


Zamontowałem ostatnio sterownik centralnego zamka (pilot w kluczyku, scyzoryk) z allegro (jak niżej).
Być może komuś to się przyda, więc opisze, co i jak.
Niestety aparatu przy pracach manualnych nie miałem;/
Przed rozpoczęciem prac należy zaopatrzyć się w : próbówkę samochodową na 12V i/lub miernik, nożyk uniwersalny, torx, klucz 16, dobrą taśmę izolacyjną i/lub złączki do kabli, źródło światła.
A więc co następuje:

1- Należy zdjąć osłonę progową- tą część, która jest przy cynglu od podnoszenia maski od strony kierowcy. Trzyma się na 2 torxach (jeden za cynglem od maski a drugi ukryty jest pod progiem (tam gdzie jest łączenie naszego demontowanego elementu i listwy progowej –dosyć ciężki dostęp, trzeba uważać żeby nie urwać)

2- Kiedy zdemontujemy już ten element należy odszukać wiązkę kabli, która wychodzi z drzwi. Jedna część tejże wiązki idzie z drzwi a druga z komory silnika, łączą się i wchodzą do takiej podłużnej kostki.

3- Następnie musimy ostrożnie odizolować tą wiązkę nożykiem uniwersalnym (uwaga żeby nie naruszyć kabli)
Lokalizujemy i w miarę ostrożnie oddzielamy sobie kabelki koloru:
czarno białego – kierunkowskaz lewy (strona kierowcy)
czarno zielonego – kierunkowskaz prawy (strona pasażera)
czerwonego (gruby) – prądowy
brązowo czerwony – zamykanie drzwi
brązowo biały – otwieranie drzwi

Przy podłączaniu należy sprawdzić czy wybraliśmy właściwe kabelki z wiązki, ponieważ w tym samym kolorze jest ich po kilka (np. czarno-białych)
Najlepiej zrobić to miernikiem lub próbówką. Najprościej uruchomić daną funkcję i przebić się delikatnie próbówką przez otulinę kabla, jeżeli jest tam prąd a wcześniej go nie było to mamy właściwy. U mnie powtarza się 3X czarno biały, ale u kumpla występują jeszcze duplikaty czerwono-brązowego.

4- W każdym takim zestawie jest wiązka i centralka do podłączenia w raz ze schematem do nowej centralki.
Jeżeli zdecydujemy się na montaż przez złączki wtedy przecinamy kable z wiązki auta i łączymy je według schematu dołączonego do nowej centralki.
Jeżeli jednak nie chcemy bawić się w złączki to wystarczy odizolować kawałek (0,5cm) wiązki auta nie przecinając jej. W to przecięcie wkręcamy kable od nowej centralki i izolujemy dokładnie za każdym razem. Osobiście zdecydowałem się na sposób 2.
Kabel prądowy znajdziemy bez trudu, jest czerwony i najgrubszy w wiązce.
Masę najlepiej dać do karoserii auta. Ja podłączyłem kable masowe do śruby na klucz 16, którą tam znalazłem.

5- Kiedy mamy wszystkie kable podłączone i sprawdziliśmy czy działa, czas ulokować nową centralkę (pod żadnym pozorem nie wyciągamy starej centralki!!!). Ja zdjąłem plastikową osłonę znajdującą się miedzy drzwiami a nawiewem bocznym (po otwarciu drzwi jest dostępna), wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem.
Przeciągamy tam nową centralkę wraz z bezpiecznikami, które są na kablach. Urządzenie jest tam łatwo dostępne, można szybko wymienić jego bezpieczniki.

6- Składamy próg w odwrotnej kolejności do rozkładania. Zamykamy zaślepkę, pod którą jest centralka i gotowe.

7- Kluczyk jest do zrobienia samemu przy małych zdolnościach manualnych. Rozkładamy go i wklejamy w środek mimo. Oryginalny grot miałem z zapasowego kluczyka. Potraktowałem go szlifierką na kształt fantoma z nowego kluczyka i zamontowałem.

Mam nadzieję że wszytko w miarę jasno opisałem.
Jak co to chętnie pomogę.

Pozdro
2009-09-05 16:15
  
 
 2006-12-11 09:39:07

Ten już będzie działał.

-----------------
"... a jak umrę to pochowajcie mnie na brzuchu, żeby mnie mogli wszyscy pocałować w d..."
Albumy mojej Dzidzi i Kluski
2009-04-30 21:15
  
 
 2006-12-11 09:21:17

Szkoda, że link nie działa!
Opisz wszystko!

-----------------
100 Opel EDITION
2010-07-29 14:37
  
 
 2006-12-09 18:25:18

Witam!
Nie wiem czy ten będzie pasował (moim zdaniem nie ale dokładnie nie wiem)
Ja kupiłem taki
Pilot z allegro

Wczoraj założyłem i śmiga jak ta lala
Robiłem to poraz 1.
Dysponowałem tylko kontrolką 12V, taśmą izolacyjną, kluczem 16 i torxem (nie pamiętam nr).
Zajęło mi to na gotowo małą godzinkę.
Jak ktoś będzie zainteresowany to opiszę dokładnie kolory kabli itp itd
Pozdro
2009-09-05 16:15
  
 
 2006-12-09 12:22:57

Witam!
Jak w temacie zastanawia mnie czy ten kluczyk pasowałby do Omeszk i co ewentualnie trzebaby było zrobic poza oczywscie wyrzeźbieniem odpowiedniego grotu...

http://moto.allegro.pl/item146067686_kluczyk_scyzoryk_opel_astra_h_new.html

Jesli macie jakies pomysły to proszę pisac!

Pozdrawiam!

-----------------
100 Opel EDITION
2010-07-29 14:37
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ... » PORADY

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM