Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

A Pan Mechanik powiedział....

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2006-12-14 20:06:20

Ja to określę tak:
(oczywiście to moja sugestia)

Kręcenie końcówkami to zbieżność,

ale jak się odkręca którąś belkę zawieszenia, to potem trzeba ustawić geometrię i nie jednokrotnie robiliśmy to w omegach i nie trzeba do tego stacji diagnostycznej, skoro twierdzą że geometrii się nie ustawia, to pewnie by nie wiedzieli jak to zrobić.

-----------------
Morderca Omeg.

WSZELKIE SPRAWY HANDLOWE TYLKO NA MAILA

Moje Aukcje
2023-02-04 13:43
  
 
 2006-12-14 19:42:10

ja byłęm w zakłązie to zbieżnośc i geometrię mi ustawił pan starszy (po wymianie tulei metalowo-gumowych), kręcił ustawiał i wyszło ok, na geometri to nawet jakieś ciężary n miejsce kierowcy i pasażera z przodu wkładał badał przechylenie koła pochylenie i inne duperele nwet potem niezły wydruk mi dał, że samochód ok i bity nie był

-----------------
nigdy nie mów nigdy bo to może być jutro...
2010-10-10 20:41
  
 
 2006-12-13 16:44:29

dzięki to juz co nieco wiem w czwartek sie jeszcze zapytam mojego magika od opla

-----------------
Jeśli myślisz ,że możesz wszystko.
Spróbuj trzasnąć drzwiami obrotowymi
2012-10-18 22:01
  
 
 2006-12-12 20:34:06

a z mojej wiedzy - przejechanych kilo po panach mechanikach
i obserwacji zjawiska:
zbieżność+kąty - tylko na przodku,
zbieżność bez kątów - tył,
UWAGA bardzo ważna zbieżność tyłu,
pan "wróżka" z włocławka zapomniał był i zrobił najpierw przód,potem tył... a potem jeszcze raz robił przód bo się rozjechało!

Co do góry opony z tyłu do środka, popatrzcie po swoich autach, tak mamy wszyscy, jedni więcej inni mniej ale mamy wszyscy!
podobnoć tak fabryka wymyśliła-jak eryk pisał co by się lepiej w zakrętach trzymała fura i jeśli kąty się z tyłu są rozjechane to
może sugerować "krzywą" budę a wtedy ....

pozdrawiam/mpaolos


2024-03-04 10:35
  
 
 2006-12-12 19:27:24

ja w mojej 2.6 też widze lekki "negatyw" (ale fachowe określenie ), czyli właśnie takie delikatne pochylenie kół jak opisał Joka89.
Jest to ustawienie znane ze sportowych aut i nie sądze żeby w każdej omedze fabrycznie ustawiali "negatywy", chociaż przez to auto lepiej sie trzyma na zakrętach i można je szybciej atakować (tylko niestety opony na wewnętrznych krawędziach dużo szybciej łysieją..)


[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-12-12 19:28:12 ]
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-12 18:33:42

acha przeciwny ukośnik to tego / nie jest wyświetlany na tym forum więc dobrze że dodałem opis

-----------------
Jeśli myślisz ,że możesz wszystko.
Spróbuj trzasnąć drzwiami obrotowymi
2012-10-18 22:01
  
 
 2006-12-12 18:32:36

wymazałem jeden ukośnik oczywiście chodzi o / takie ustawienie kól TZN miejsce zetknięcia koła z ziemią jest wychylone na zewnątrz zaś górna część do wewnątrz auta

-----------------
Jeśli myślisz ,że możesz wszystko.
Spróbuj trzasnąć drzwiami obrotowymi
2012-10-18 22:01
  
 
 2006-12-12 18:25:21

a jak rzecz ma się jeśli chodzi o tylne koła??? bo ja mam wrażenie że w mojej besti tylne koła są tak / oczywiście bez przesady ale da się to zauważyć w innych omegach, lecz nie wszystkich np w kombi nie ma tego problemu.
Nie wiem więc czy wynika to z konstrukcji zawiechy czy błędu monatrzu przy zakładaniu amorków.

-----------------
Jeśli myślisz ,że możesz wszystko.
Spróbuj trzasnąć drzwiami obrotowymi
2012-10-18 22:01
  
 
 2006-12-12 07:58:42

Mechanik kasę wziął i się nie pobrudził. Może nie miał śrób - są jednokrotnego użycia, a sama operacja ustawiania kątów pochylenia kół jest nieco upierdliwa i mał dokładnie opisana.
2015-12-12 16:58
  
 
 2006-12-12 01:11:08

Pan "mechanik" potrzebować pomocy.
Jak robiłeś amory to tylko "złote dziecko" ustawi kąt pochylenia koła na oko i jest dobrze. Ustawia się ten kąt i basta.
Jeśli robi się tylko drążki ,to ok sama zbieżność wystarczy.
Ale nawet wymiana sworznia wahacza często powoduje zmianę pochylenia koła i trzeba ustawiać.
Tak-czy-siak mechanik ffffffu.
2009-11-23 09:28
  
 
 2006-12-11 20:05:49

Uściślając:
w książce pisze, że należy ustawić ten kąt pochylenia,
nie piszą natomiast szczegółowo jak to krok po kroku wykonać.

Powodzenia w dokształcaniu "Panów Mechaników".

Edit: coś na temat geometrii w internecie:
geometria




-----------------
...Miej oczy szeroko otwarte, a usta otwieraj powoli.
Nie mów dużo, ale powiedz wiele...

[ wiadomość edytowana przez: Musasi dnia 2006-12-11 20:21:26 ]
2010-02-20 11:03
  
 
 2006-12-11 19:41:33

Cytat:
2006-12-11 15:13:25, Musasi pisze:
No to powiem tak: "Pan mechanik" nie zabardzunio zna się na tym co robi. Skoro były wymieniane amortyzatory ( może nie zauważył ) to wiadomo jest, że należy wyregulować kąt pochylenia koła Gdzie, jak i czym ??? Ano kluczem - odpowiednio ustawiając dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy. Łopatologicznie: kręcąc nakrętką unieruchamiamy obie części, a jeśli najpierw kręcimy śrubą to ona (o ile dobrze pamiętam ) ma kołnierz mimośrodowy, którym "odpycha się od przetłoczeń". Zresztą pisze o tym w książce p.t. Sam naprawiam ... , na str.155 gdzieś w połowie. Jaki z tego wniosek ??? Jeździć z książką przeznaczoną dla amatorów do profesjonalnych stacji obsługi



Ok kupuje ksiązkę i jadę zurick do diagnostów - o ciagu dalszym poinformuje.
2017-04-19 19:42
  
 
 2006-12-11 15:13:25

No to powiem tak: "Pan mechanik" nie zabardzunio zna się na tym co robi.
Skoro były wymieniane amortyzatory ( może nie zauważył )
to wiadomo jest, że należy wyregulować kąt pochylenia koła
Gdzie, jak i czym ??? Ano kluczem - odpowiednio ustawiając dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy.
Łopatologicznie: kręcąc nakrętką unieruchamiamy obie części, a jeśli najpierw kręcimy śrubą to ona (o ile dobrze pamiętam ) ma kołnierz mimośrodowy, którym "odpycha się od przetłoczeń".
Zresztą pisze o tym w książce p.t. Sam naprawiam ... , na str.155 gdzieś w połowie.
Jaki z tego wniosek ???
Jeździć z książką przeznaczoną dla amatorów do profesjonalnych stacji obsługi

-----------------
...Miej oczy szeroko otwarte, a usta otwieraj powoli.
Nie mów dużo, ale powiedz wiele...
2010-02-20 11:03
  
 
 2006-12-11 14:33:13

Pan podpiął jakies linki , włączył laser i na monitorze kompa jakieś cuda mu się pojawiały. Tak kręcił śrubkami przy drążkach by ustawić odpowiednie wartośc. Drugi pan to sprawdził i wyszło ok. Temat zatem zamknięty. Auto nie ściąga, pięknie się toczy i nie tłucze w końcu oby jak najdłużej
2017-04-19 19:42
  
 
 2006-12-11 14:19:51

Mnie geometria samochodu kojarzy się z rozmieszczeniem kół (i innych pktów charakterystycznych) w płaszczyźnie poziomej, czyli czy mamy 2, 3 czy 4 ślada. Co oznacza że geometrię ustawia się na wyciągarce np. po dzwonie.

Natomiast regulacja wszelkich pochyleń, wychyleń, przechyleń, odchyleń, uchyleń i innych chyleń kół to ustawienie zbieżności.

-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-12-11 14:23:00 ]
 
 
 
 2006-12-11 14:07:17

Aby mieć 100% pewności wystarczy obadać stare amory.
Nie wymieniałem osobiscie, ale w dolnej części są dwie pary otworów do mocowania zwrotnicy. Jeśli jeden z nich jest owalny to na bank mozna ustawić pochylenie koła.

Nic poza tym i zbieżnością się nie ustawia. Mozna jedynie zadbać o symetryczne ustawienie drązków.
2007-06-03 21:03
  
 
 2006-12-11 13:52:25

Doskonale rozumiem choć z drugiej strony panowie nie mieli powodu mi odmówić wszak płacę za to i jest to normalna usługa a nie gratis. Co więcej wziął mnie jeden pod kluskę i pokazał śruby regulacyjne z których wynika, że tylko zbieznośc przodu i tyłu można ustawić. Gdzie i jak zatem ustawiac inne parametry ?
2017-04-19 19:42
  
 
 2006-12-11 13:42:19

Hmm, no ja bym się upieral tak jak ty, że nie tylko ustawia się zbieżność ale całą geometrię (przynajmniej mi tak ustawiali zawsze w zakładzie po robieniu zawieszenia).

Także dziwie się, że mówią w tych zakładach, iż ustawia się tylko geometrię.

Ale poczekam może na wypowiedzi innych, a nóż się mylę i robili mnie w trąbę, że geometrie ustawiali





-----------------
---------------------------
**Ostry**
Omega tzw. C

Gdańsk
2008-04-03 17:35
  
 
 2006-12-11 10:12:28

A i owszem zapłaciłem dwa razy choć niewielkie pieniądze....
BArdziej jednak interesuje mnie jak i co z tą geometrią ?
2017-04-19 19:42
  
 
 2006-12-11 08:22:06

Cytat:
2006-12-11 07:54:39, zupper pisze:
Zrobiłem w klusce cały przód. Nowe amory, tulejki, sworznie, łaczniki, drążki, gumy. Po prostu kluska jak nowa. Zgodnie z przyjętymi zasadami dbania o piękne kobiety i ja pojechałem z nią do kosmetyczki czyli na ustawienie geometrii. Zaznaczam w sposób lojalny, że pojechałem nie do wiejskiego zakładu gdzie młotek jest szczytem technologi a przed użyciem śrubokrętu czyta się instrukcję obsługi do niego. Pierwszy warsztat to renomowana stacja obsługi pojazdów a także diagnostyki z uprawnieniami na wszystko. Z ekipą stacji znam się więc nie posądzam ich o wrodzony debilizm czy partaninę tym bardziej, że kilkukrotnie korzystając z ich usług w leksusie (lanosie) byłem ze wszech miar zadowolony. Wjeżdżam delikatnie na kanał niczym Leper na kolejną konferencję prasową i ide pod kluskę i z gestem oznajmiam, że chcę zrobic geometrię z przodu i tyłu. Pan się na mnie spojrzał jak na Łyżwińskiego i oznajmił, ze tu się geometri nie ustawia a jedynie zbieżność. Ja ripostuje, że się ustawia mając na uwadze nasze na forum wypociny. Gośc zaczyna się brechtac ze mnie i daje mi do zrozumienia, że nie mam pojęcia o aucie i jego zawieszeniu. Przyjąłem to pokorą spuściłem głowę i nóżką zacząłem kręcić kółeczka na ziemi lekko sapiąc niczym Gosiewski. Nie poddałem się jednak bom upierdliwy okrutnie i zaraz po ustawieniu /rzecz jasna komputerowym/ zbieżności w te pędy udałem się do stacji diagnostyki znanej w całym województwie. O dziwo tam sytuacja się powtórzyła. Pan Mechanik w pięknym i czystym oraz wykrochmalonym mundurku oznajmił, że only zbieżność. Nie pozostało mi nic innego jak powtórzyc pytanie i wyjść na debila bo tak na mnie spojrzał po nim i poprosić o sprawdzenie na jego wojewódzkim sprzęcie marki BOSCH. Kluska jest ustawiona elegancko. Po remoncie przodu zap..jak Kaczory po sejmie nie ma żadnych problemów. Pytanie jednak - jak z tą geometrią??? [ wiadomość edytowana przez: zupper dnia 2006-12-11 07:56:08 ]


To co, płaciłeś dwa razy ???

-----------------
2024-04-07 17:07
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM