Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Fińska wersja Łady 2107.

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2017-01-29 18:53:25

Tak jak Emde pisze, są ale nie są. Łady były dostarczane na rynek Finlandii nawet jako nie do końca uzbrojone karoserii. Dopiero potem je tam, czyli w Finlandii, modernizowano. Moja lada 2102 ma inne fotele, deskę, i inne pierdoły i szła na rynek belgijski. Czyli to belgijka? Niestety, nie. Moja ma konkretny model, czyli 21021.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2017-01-28 12:57:53

No to z tego co piszecie wnioskuje ze fini przerabiali lady u siebie. Wiec u nas sa tylko egzeplarze PRZEZNACZONE NA EXPORT do finlandii i sa wykonane z troche lepszych materialow. Bo ponoc bloki silnikow sa wytrzymalsze. Tak to rozumuje Bo i polonezy tez byly wykonywane z lepszych podzespolow.


[ wiadomość edytowana przez: Lasia dnia 2017-01-28 12:59:06 ]
2024-01-05 23:41
  
 
 2017-01-28 08:23:45

Nigdy nie twierdziłem, że nie ma czegoś takiego jak wersja Łady produkowana w/na Finlandię. Po prostu mnie, jak i zapewne wielu stąd, bawi fakt, że co drugi sprzedający 2107 w internecie opisuje swoje auto tak: "fińska", "wersja na Finlandię" etc. na podstawie chociażby jednego elementu wyposażenia odróżniającego w/w od zwykłej Siódemy. A to tak nie działa.

Tak samo jak "Kanadyjka". Nikt nie twierdzi, że nie istnieje z tym, że odróżnienie jej od standardowej 6-stki nie przysparza raczej większych trudności:



Za dużo różnic, nawet przysłowiowa teściowa dałaby radę odróżnić.

PS Mam kilku internetowych znajomych z Finlandii i Norwegii, mogę zapytać o tą montownię u Finów.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
2024-04-01 05:51
  
 
 2017-01-27 23:31:18

dobra robota!

Czyli jednak jakieś "finki" były
2020-07-14 08:53
  
 
 2017-01-27 01:49:01

Zrobię ogromny odkop tematu, ale nie bez powodu.

Natchnięty poszukiwaniami Poloneza w wersji Special postanowiłem rozejrzeć się za mityczną FIŃSKĄ WERSJĄ Łady 2107. Jakiś czas temu gadając z Emde wspomniałem coś o tych finkach i zostałem "wyśmiany", że ten temat już się tu przewijał i takie wersje prawdopodobnie nie istniały. Przewertowałem temat i wyniki są dość interesujące.

Do rzeczy:
Na kilkanaście sprzedawanych aktualnie Ładzianek w Finlandii, 3 zwróciły moją szczególną uwagę - posiadały nietypowe siedzenia przednie i tylną kanapę.

Temat przerabiania foteli samochodowych z bloku wschodniego przez Finów jest mi bardzo dobrze znany. Rozmawiałem o tym z polskimi kolekcjonerami i administratorami fińskiego forum FSO. Mianowicie wykonywała to fińska firma produkująca siedziska do busów szkolnych typu Toyota Hiace i innych, służących do regionalnego przewozu ludzi.

Zdejmowali oryginalne gąbki, zostawiali oryginalny stelaż, zakładali swoje gąbki, dodawali maty grzewcze na fotel kierowcy, obszywali na nowo najczęściej grubym i mięciutkim welurem, przekładali zagłówki z przednich siedzeń na tylną kanapę, a na przednie dawali swoje, kanapa również dostawała nowy welur, tak jak i boczki drzwiowe które były na nowo obszywane tym samym materiałem co na fotelach, ale przeszycia miały już inny wzór - tak było w Polonezie.

W Ładzie widzę bardzo dużo analogii do tego co było wykonywane w Polonezie - zatem wykonywała to ta sama firma. Z tym że w Ładzie widzę że były 2 opcje przednich siedzeń i boczków drzwi:
I - grzane, na oryginalnych gąbkach z dołożonymi zagłówkami na przód i tył (tylne zagłówki też jakieś ichnie), z nową tapicerką na siedzeniach i na boczkach
II - grzane, na innych gąbkach, z dołożonymi zagłówkami na przód i tył (tylne zagłówki też ichnie), z nową tapicerką ale boczków już nie ruszali.

Może było więcej wersji ale nigdzie nic nie mogę o tym znaleźć. Na pewno widzę że przednie zagłówki też się delikatnie różnią między I a II wersją. Wykonywane były w 5 kolorach: ceglasty, biały, beż, ciemny beż i niebieski.

Zaraz zapytacie jakie grzanie foteli, co on bredzi.. Jako że w Polonezie wykonywali grzane siedziska, byłem pewien że w Ładzie też. Zadałem sobie trudu i przetłumaczyłem kawałek fińskiej broszury reklamowej Lady 2107 1600SL żeby się tego ostatecznie dowiedzieć - jest tam jak wół napisane "podgrzewane przednie fotele". Nie znalazłem natomiast informacji czy były montowane grzałki silnika.

A teraz trochę fotek tego co znalazłem, ustaliłem itd.:

Finka jak z broszury reklamowej w określonej przeze mnie I opcji wnętrza:




Na tej fotce ma nawet felgi jak z broszury:








Coś pomiędzy I a II wersją, z tym że to jest 2105:






II opcja wnętrza (fotele identyczne jak w Polonezie Special):






A tak to wyglądało w Polonezie - porównajcie sobie:








A to potwierdzenie, że przetłumaczyłem




Skupiłem się na wnętrzu, ponieważ reszta ewentualnych różnic opisana jest w tym temacie nieco wcześniej.

Tak więc chyba coś tam nowego odkryłem, nigdzie nie znalazłem wzmianki o grzanych fotelach w Ładzie. Wybacz Emde, ale finki chyba jednak istnieją Bądź co bądź, te bogatsze wersje nie mają nic wspólnego z tymi z naszego rynku, ale mit jest.

Pozdrawiam


P.S. Polonezy na rynek fiński składane były w Polsce, wszelkiego rodzaju przeróbki, dodatkowe wyposażenie, konserwacja itd. wykonywane były na miejscu w Finlandii. Jak było z Ładą? Myślę, że podobnie. Ktoś jednak wspomniał, że była tam montownia Łady, ale jeszcze nikt tego tu nie potwierdził.

[ wiadomość edytowana przez: matesz123 dnia 2017-01-27 02:02:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: matesz123 dnia 2017-01-27 02:04:31 ]
2021-03-16 11:02
  
 
 2005-04-11 00:53:10

Cytat:
2005-04-10 12:51:18, simon2107 pisze:
Finkę,czyli lepsza jakość wykończenia, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne,

przedewszystkim

jak bonie dydy moja belgijka z 86 trzyma sie lepiej niz ten moj sowiet z 91!!

-----------------
Motorki ,Rowery i inne bajery :)
....:::Bo wszyscy ci ludzie co mnie otaczają To naród wybrany, których ja wybrałem:::.....
2017-07-20 20:28
  
 
 2005-04-11 00:45:30

Cytat:
2005-04-10 12:46:04, SylwekTbg2 pisze:
Wskaźniki ciśnienia oleju były montowane np w Ładach 21072 oznaczonych jako 1300S do około 1987 roku, a później economizery. Widocznie prospekty te są z przed tego roku. Brak wskaźnika ciśnienia oleju nie musi świadczyć o tym, że to nie "finka".



A ja mam wskaźnik cinienia oleju w aucie z 1988 roku...I nie jest to wersja fińska...

-----------------
2024-01-29 09:50
  
 
 2005-04-10 13:29:47

Hehe, spokojnie Simon. Mam finkę i mam wskaźnik economizera!

-----------------
Już nie kopci i chodzi jak burza :)
krycho at ladaklub.pl
2017-05-11 23:04
  
 
 2005-04-10 12:51:18

Nio, to się uspokoiłem, bo dotąd wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały na Finkę,czyli lepsza jakość wykończenia, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, chromowane ramiona wycieraczek, wycieraczki na reflektorach itp...i oczywiście dokumenty z polmozbytu

-----------------
ŁADA...to brzmi dumnie
www.mojaceed.pl

LOŻA SZYDERCÓW
2018-09-01 21:15
  
 
 2005-04-10 12:46:04

Wskaźniki ciśnienia oleju były montowane np w Ładach 21072 oznaczonych jako 1300S do około 1987 roku, a później economizery.
Widocznie prospekty te są z przed tego roku. Brak wskaźnika ciśnienia oleju nie musi świadczyć o tym, że to nie "finka".

-----------------
Pozdrawiam. Sylwek z Tarnobrzega.
2011-01-12 10:18
  
 
 2005-04-10 12:36:04

Czy wszystkie Finki miały zamiast ekonometru wskaźnik ciśnienia oleju? Bo moja ma niestety econ

-----------------
ŁADA...to brzmi dumnie
www.mojaceed.pl

LOŻA SZYDERCÓW
2018-09-01 21:15
  
 
 2005-04-10 12:20:15

Zapodaję pare zdjęć Ład z Fińskich prospektów oraz strony fińskiego klubu.
















-----------------
Pozdrawiam. Sylwek z Tarnobrzega.

[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:27:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:30:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: SylwekTbg2 dnia 2005-04-10 12:31:57 ]
2011-01-12 10:18
  
 
 2004-12-16 16:03:09

a ja miałem sliiiiczna granatowa (potem czarno -granatowa ) belgijke a teraz mam czerwona rusinke esh jaki spadek esh o 100 oczek ale nadal łada i to sioe liczy

-----------------
Motorki ,Rowery i inne bajery :)
....:::Bo wszyscy ci ludzie co mnie otaczają To naród wybrany, których ja wybrałem:::.....
2017-07-20 20:28
  
 
 2004-12-16 15:26:19

Zgadzam się odnośnie lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego-w mojej ładziance-fince podwozie nadal zdrowiutkie.Gorzej z progami
2018-09-01 21:15
  
 
 2004-12-12 18:22:08

W Belgii również była montownia, samochody tam złożone mają wybite to na tabliczce znamionowej, mają również osprzęt elektryczny Boscha (moja miała nawet gaśnicę z nadrukiem Lada wyprodukowaną w Belgii)
pozdr

-----------------
"Na każde pytanie można odpowiedzieć tak , nie lub nie wiem - tak? a jak zapytam pana czy przestał pan już brać łapówki to co pan powie? "
2010-03-03 20:23
  
 
 2004-12-12 10:29:32

Zacytuje Wam wypowiedź p. Inż. z forum Autolady w tym temacie:
Jesli VIN nadwozia / numer/ zaczyna się od
XTA to oznacza to, ze samochód został wyprodukowany w ZSRR lub Rosji.
A ogólnie rzecz biorąc to faktycznie było tak
Zespoły Ład sprowadzane były do Finlandii gdzie do roku 1998 istniała montownia / obecnie montuja tam SABY/.
W montowni tej składano łady dodając do nich
wiele częsci i zespołów pochodzacych z Niemiec, Francji, Holandii itp n.p. opony
felgi, rozruszniki, alternatory, wycieraczki,
silniki wycieraczek, moduły zapłonowe.
Montownia w Finladii montowała do tych samochodów własna tapicerke, uszczelki drzwi,
malowała nadwozia itp.
Stad ich lepsza jakość niż rosyjskich.
Z uwagi na przepisy ruchu drogowego w róznych krajach dostosowywano intalacje elektryczne w tych samochodach.
Z montowni w Finlandii wychodziły łady które
potocznie nazywano jako wersje eksportowe i znajdowały nabywców we Francji, Belgii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Niemczech a dalej jako reeksport trafiały m.innymi do Polski.
2011-01-12 10:18
  
 
 2004-12-07 20:12:32

Nie wiem czy wiecie ,ale to ja byłem kiedyś autorem tego wątku jako Anonymus.
2011-01-12 10:18
  
 
 2004-12-07 19:52:41

A ja tak naprawde nie wiem, jaką mam wersję Powinniśmy jakoś wyznaczyć punkty, które identyfikują wersję

-----------------
4 jeźdźców Apokalipsy:
Kaczyński, Lepper, Giertych i Rydzyk. lol :)
 
  
 
 2004-12-07 18:15:41

Potrzebuje wszyskich zmian w tej wersj.



[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2004-12-07 19:11:48 ]
[ powód edycji: Dołączyłem wątek do już istniejącego ]
2004-12-15 19:37
  
 
 2004-10-24 19:41:01

Dobra mam kolejne różnice międzi fińską a ruska wersja 2107:

- inne kluczyki do stacyjki: w werski fińskiej były takie bardziej wytrzymałe z twardego plastiku, a w ruskiej z takiej miekkiej gumy, ktora pękała i oczko sie obrywało;

-ramiona wycieraczek w wersji fińskiej były chromowane a w ruskiej metalowe pomalowane na czarno;

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM