Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zalozylem skrzynke od 700 do swojego malara:-)

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-06-16 01:37:54

Wlasnie wrocilem z garazu.

Zalozylismy w koncu skrzynke od 700, co wymagalo co prawda kilku przerobek, ale udalo sie. Jst jeszcze pare niedociagniec, ktore trzeba wyeliminowac, ale jak na razie jest super. Pierwsze wrazenia sa takie, ze rzeczywiscie przelozenia sa zdecydowanie dluzsze. Jedynka jest taka, jaka byla, ale na dwojce czuc juz olbrzymia roznice. Trojka i czworka tak samo. Samochod nie jest juz tak zrywny jak poprzendio, ale za to zdecydowaniemzienily sie obroty przy poszczegolnych predkosciach. Poniewaz nie mam podlaczonej jeszcze linki predkosciomierza (wyjscie w innym miejscu), nie bylem w stanie okreslic jak zmienily sie faktycznie obroty przy 100km/h. Jedno jest pewne - gosciu jadacy obok mnie Clio nie mogl najpierw wyjsc z szoku, ale jak zatrzymalismy sie na swiatlach powiedzial, ze pojechalismy ponad 160km/h...

Teraz troche szczegolow technicznych przerobki:

- obudowa - jest wyzsza, szersza i dluzsza niz maluchowska. Trzeba wyciac na kolnierzy takie dziwne ramie nie wiadomo do czego, poza tym lekko ja stuningowac, o czym za chwile

- wyjscie na polosie - trzeba dorobic specjalne tuleje do mechanizmu roznicowego o srednicy kola koronowego (kolko zebate, w ktorym siedzi polos - kolko trzeba wziac maluchowskie). Wysokosc tulei musi byc taka, ze suma wysokosci kola koronowego malucha plus tuleja ma miec tyle samo co kolo koronowe cc i podkladka miosiezna (jedna z ych podkladek, ktore dokladna sie zeby zblokowac dyfer - kolo koronowe malucha jest nizsze od kola koronowego cc). Dzieki zastosowaniu kola koronowego malucha mamy wyjscie na polosie malucha i nic wiecej nie trzeba tutaj rzezbic (szerokosc freza jest akurat na szerokosci kamieni)

- manzety - srednica manzet cc przy skrzyni jest wieksza wcc z powodu wiekszych lozysk dyfra. Do tego srednica polosi cc jest wieksza w miejscu uszczelniacza niz w maluchu. Nalezy zatem wziac manzete cc, obciac jej waski koniec za drugim zaglebieniem od waskiej strony (w cc jest harmonijka), wziac manzete malucha, rowniez obciac jej koniec z uszczleniaczem, a nastepnie jedna czesc wcisnac w druga na taka odleglosci, aby manzeta zalozona na skrzynie szerokim koncem, waskim konczyla sie na zgrubieniu polosi dokladnie w miejscu, gdzie ma znajdowac sie uszczelniacz.

- ryjek i lizak - obecnie najslabszy punkt konstrukcji spowodowany brakiem materialu - w skrzynce cc wybierak jest okragly i otwor ma pionowo (w maluchu sciety jest w polowie szerokosci i otwor poziomy). Trzeba dorobic specjalny lacznik na ksztalt literu U z dospawana u dolu sruba oraz wywierconym otworem na ramionach litery.. Zaklada sie go na wybierak, mocuje sruba na wylot, a wystajaca u dolu srube laczy sie z orginalnym lizakiem.

- kolyska - skrzynka cc jest wyzsza od maluchowskiej, dlatego tez musi wisiec nizej. Inna jest rowniez jej szerokosc, ale mozna zastosowac zarono kolyske, jak i poduszki maluchowskie, przy czym prawa poduszke oraz fragment skrzynki z prawej strony na wysokosci poduszki trzeba nieco stuningowac tak, zeby poduszka pasowala do mocowania.Pomiedzy kolyske a nadwozie trzeba dac jednocentymetrowe dystanse, zeby skrzynka wisiala nizej.

- linka predkosciomierza - niestety na razie jej nie ma z prostego powodu - wyjscie predkosciomierza w skrzynce cc jest na kolnierzu skrzynki, a nie w ryjku, dlatego linka maluchowska jest za krotka. Bedziemy cos jeszcze z tym kombinowac.

- czujnik wstecznego - ma inne wyjscie, ale wystarczy wkrecic maluchowski i powienno byc ok (i tak nie mam wstecznego)

Ogolnie jeszcze taka ciekawostka. Poniewaz lozyska dyfra przy manzetach sa wieksze od maluchowskich, spokojnie mozna odkrecic manzety i wymienic polos (wychodzi na zewnatrz, poniewaz miesci sie caly trzpien z kamieniami - jest to z jednej strony zaleta, ale z drugiej wada, poniewaz przy montazu, polos moze sie wysunac na tyle, ze wsykocza kamienie z kola koronowego, o czym sie przekonalem - wystarczylo zsunac manzete i wlozyc kamienie z powrotoem na miejsce).
Poniewaz nie konca dobrze wykonany jest element laczacy wybierak z lizakiem oraz zdeformowane troche mam jablko w lewarze (tam gdzie lewar jest zamocowany na kuli), biegi do gory wchodzy bez zadnego problemu. Jest natomiast jeszcze kolopot z redukcjami - pojaiwaija sie zgrzyty. Za tydzien bedziemy dalej to robic, wiec problem - mam andzieje - zpstani wyeliminowany.

Polaczenie skrzyni z silnikiem w moim przypadku odbylo sie na takiej samej zasadzie jak poprzednio, czyli nowe otwory we flanszy na nowe punkty mocowania kolnierza skrzyni od cc. Nie wiem jak by to wygladalo w polaczeniu z silnikiem malucha, jednak wydaje mi sie ze nie warto w to sie bawic - podobny efekt mozna uzyskac wkladajac skrzynke z BISa.

Na razie tyle. Jak troche pojezdze (najblizszy tydzien) to napsize cos wiecej.

Zuraw

-----------------
Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...?
2018-04-24 18:40
  
 
 2003-06-16 07:45:07

No gratuluje, czekam na dalsze wrażenia z jazdy
2016-12-07 01:07
  
 
 2003-06-16 10:05:14

Super, malan staje się co raz to doskonalszy.
2022-04-26 20:21
  
 
 2003-06-16 10:27:20

gratulacje, ale i tak najsłabsze elementy zostaja, czyli przeguby i pułosie. juz jest dobrze bo 1 jest zsynchro, ale za to przełożenia dłuższe a co za tym idzie mniejsze przysopieszenia, a i tak nikt przecież nie bedzie tymi zabawkami jeździł ponad 160 kmh bo to samobujstwo. ja wracałem z poznani wczoraj i ponad 140 sie bije bo 4 wrzucam przy 125 kmh.
jak na razie moja skrzyneczka daje rade zobaczymy co sie dalej rozwinie
jeszcze raz garulacje.
2018-05-13 07:18
  
 
 2003-06-16 14:16:35

Ooo - to ciekawe Zauwazylem w koncu wyrazna roznice pomiedzy wtryskiem i gaznikiem. Do ilu ty krecisz swoj silnik, ze czworke wrzucasz przy 125 U mnie na seryjnym chipie (skrzynka 126p) odcinal przy 6800 i bylo to okolo 102-105km/h. Na chipie v-techa na trojce nie odcialem. Masz obrotomierz?

-----------------
Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...?
2018-04-24 18:40
  
 
 2003-06-16 16:47:30

ja dociolem na v-techu na 3 to oklo licznikowe moje 120 km/h
2015-06-28 09:26
  
 
 2003-06-17 08:31:56

Ja na v-techu nie odcialem na trojce. Darowalem sobie - szkoda silnika. Ale na blacie mialem okolo 115... A teraz nawet nie wiem ile kmow zrobilem, ani ile mam paliwa, bo nie mam ani linki predkosciomierza, ani kontrolki poziomu paliwa

-----------------
Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...?
2018-04-24 18:40
  
 
 2003-08-08 16:24:21

Cytat:
2003-06-16 16:47:30, forti pisze:
ja dociolem na v-techu na 3 to oklo licznikowe moje 120 km/h


Na skrzynce od 700 i seryjnym chipie odcialem tez gdzies przy 120km/h (licznikowe 122km/h).


-----------------
Byl 126p 1.2MPI
Jest Astra X16SZ
Jest BIS i...?
2018-04-24 18:40
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM