Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pozbyłem się zwężki...

 Moderowane przez: Bialy, mifinka
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2007-07-27 00:25:22

Od pewnego czasu miałem problemy z gazem - zapalała się lampka, spalał 15-18 litrów. Wymieniłem lambdę - pomogło nieznacznie (przypuszczam, że uszkodzenie starej lambdy było spowodowane nieprawidłową mieszanką)
Instalki nie dawało się wyregulować - kręcenie śruby przynosiło efekt, ale przegazowanie powodowało, że znowu parownik tracił nastawy.

Postanowiłem pójść na całość i wywaliłem zwężkę z dolotu. Zrobiłem coś koło 300 km na benzynie i uwiercie mi - rewelacja!! Auto chodzi świetnie, żwawo reaguje na pedał gazu, tak jakby buda stała się o 300 kg lżejsza. Niestety przy dystrybutorze nie było tak różowo.
Kolejna decyzja - a co tam - zaryzykowałem i kupiłem na allegro coś takiego
Przedtem naczytałem się sporo na tym forum

do zestawu musiałem kupić elektrozawór z filtrem oraz węże gazowe i parę pierdół, m.in. gwintownik M5

Zabrałem się za montaż, zajęło mi to 2 dni po kilka godzin. Miałem kłopoty z umiejscowieniem parownika, ale dałem radę.
Najwięcej obaw budziła we mnie konieczność nawiercenia kolektora dolotowego w celu wkręcenia weń dysz gazu. Tu odwaliłem fuszerkę - zdemontowałem przepustnicę, listwę wtryskową, wtryskiwacze i zamiast odkręcić kolektor wywierciłem w nim dziury "na pacjencie". Na bank do kolektora dostało się multum opiłków, ale zaryzykowałem - stwierdziłem, że odkręcenie kolektora to zbyt karkołomna operacja. W celu zmniejszenia liczby opiłków wiertło miałem uwalone w towocie - opiłki wbijały się w smar i mniej ich wpadło do środka.
Trochę zabawy było z umieszczeniem sterownika gazu i poupychaniem kabli, a jest ich całkiem sporo.
Ponadto podciśnienie kolektora wziąłem z przewodu egr - jak się okazało w przewodzie tym nie było podciśnienia - tak jakby ten przewód w ogóle nie miał połączenia z kolektorem...

Po montażu następuje kolejny budzący obawy etap - kalibracja instalacji. Trzeba dobrać ciśnienia gazu oraz średnicę dysz gazowych. Dysze w zestawie mają 1,5mm średnicy, do regulacji potrzebne są wiertła o średnicy co 0,1 mm, a takich nie mam
Na szczęście okazało się, że średnica 1,5mm daje radę, musiałem tylko podnieść ciśnienie gazu i mapy benzyny i gazu udało się idealnie zgrać. Pełen sukces!

Instalacja chodzi rewelacyjnie, nie jestem w stanie stwierdzić czy jadę na gazie czy benzynie, sam moment przełączania jest całkowicie niezauważalny (jak to w dobrze wyregulowanej sekwencji). Liczę na spalanie niższe niż 15 litrów które miałem o tej pory.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony


-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-27 00:49:30

Jaki Zwyrol



Gratki

Jak legalność ?

Tak jak moje zenony ?

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2007-07-27 01:03:02

legalność 100%

mam przecież wbitą instalację lpg do dowodu,
nikt nie ma prawa się przyczepić, no bo jeden samodzielnie wymienia filtr, ktoś inny reduktor, rurkę, a ja po prostu wymieniłem naraz wszystko oprócz butli i miedzi

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-27 01:05:58

Niby tak, ale czy na 100 %


Pełen szacun, jak się sprawdzi, to wpadam na montaż

-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2007-07-27 07:21:03

Napisz ile to pali.

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2007-07-27 08:36:07

Cytat:
2007-07-27 07:21:03, rysiu1 pisze:
Napisz ile to pali.



jeszcze nie wiem, ale przypuszczam, że dzięki utrzymywaniu przez instalację mieszanki stechiometrycznej spalanie będzie wynosiło benzyna + jakieś 20-30%

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-27 15:34:45

Czyli będzie Ci jarało ok 12-13 l w mieście.
Jak go wylitrażujesz to napisz.
Jeśli mam rację to nie opłacało sie pakować takiej kasy w sekwencję taniej byłby blos a spalanie i osiągi podobne do sekwencji

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2007-07-27 22:53:47

Cytat:
2007-07-27 15:34:45, rysiu1 pisze:
Czyli będzie Ci jarało ok 12-13 l w mieście. [...] Jeśli mam rację to nie opłacało sie pakować takiej kasy w sekwencję taniej byłby blos a spalanie i osiągi podobne do sekwencji



to niby ile mialoby palic? mniej niz benzyny? silnik cos palic musi albo paliwo albo zawory jesli calosc nie bedzie sprawiala klopotow to oplacalo sie..przede wszystkim swiety spokoj bedzie mial kolega..co jest bezcenne
2011-11-25 21:41
  
 
 2007-07-27 23:45:35

Dodam tylko tyle, że Stag300 to naprawdę świetna instalka. Śmigam na niej bezproblemowo od roku i w ogóle "nie wiem" że mam LPG w samochodzie

-----------------
_______________________
Pozdroofka
Dominik Idziak
2022-09-15 12:02
  
 
 2007-07-28 00:08:39

Jestem z instalacji bardzo zadowolony. Oszczędność paliwa na pewno będzie (dotychczas palił mi 15 w trasie i do 18 w mieście) ale przede wszystkim liczę na spokój tak jak pisali qbaj i Dicer

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-28 15:10:29

Hmm - ja mam drugą generacje BRC Just i sprawuje sie tez wypas...Spalanie 12 miasto 7,5-8 trasa - pale z dotyku tylko na gazie i koncze tez na gazie - musze tylko pomyslec o rozlaczaniu pompy paliwa bo szkoda mi jej wyjącej na resztkach oparów w baku...
2012-04-04 10:44
  
 
 2007-07-28 15:44:44

Tak się składa, że w esperaku też miałem BRC Just (2 gen.)
Też się sprawowała "wypas", palił mi jakieś 16-17 po mieście (ale ja z reguły zmieniam biegi przy 5000-6000, tak mam )
Ale uwierz mi, że Stag300 a BRC Just to jak dzień do nocy

-----------------
_______________________
Pozdroofka
Dominik Idziak
2022-09-15 12:02
  
 
 2007-07-28 17:31:19

jak dla mnie wtrysk to same zalety:
1. przewidywalne spalanie
2. niemożliwe do zauważenia przełączanie benzyna-gaz, gaz-benzyna
3. automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu
4. całkowity brak jakiegokolwiek falowania obrotów, niezauważalne włączenie klimy
5. brak przygasania na ostrym zakręcie w prawo
6. last but not least - BRAK ZWĘŻKI W DOLOCIE = większa moc, lepsze zbieranie się auta i ogólnie wyższa kultura pracy silnika

Jak napisał Dicer - nie ma co porównywać II i IV generacji

-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-29 01:04:21

no dobra - zgadzam sie z tym ze zwęzka to lipa ale za 800 zł kosztu calej instalacji jestem naprawde zadowolony

co do reszty
Cytat:
jak dla mnie wtrysk to same zalety:
1. przewidywalne spalanie
2. niemożliwe do zauważenia przełączanie benzyna-gaz, gaz-benzyna
3. automatyczne przełączanie na benzynę w przypadku braku gazu
4. całkowity brak jakiegokolwiek falowania obrotów, niezauważalne włączenie klimy
5. brak przygasania na ostrym zakręcie w prawo
6. last but not least - BRAK ZWĘŻKI W DOLOCIE = większa moc, lepsze zbieranie się auta i ogólnie wyższa kultura pracy silnika


Robert - jak ustawiales ta instalke - tez przez zwykly układ interfejsu na MAX 232 ??? Bo ja do Justa podlaczam sie na "pająka"
2012-04-04 10:44
  
 
 2007-07-29 11:44:37

Cytat:
2007-07-29 01:04:21, rafalko pisze:
no dobra - zgadzam sie z tym ze zwęzka to lipa ale za 800 zł kosztu calej instalacji jestem naprawde zadowolony co do reszty Robert - jak ustawiales ta instalke - tez przez zwykly układ interfejsu na MAX 232 ??? Bo ja do Justa podlaczam sie na "pająka"



poszedłem na łatwiznę i kupiłem na allegro interfejs.

mógłbym zrobić go sam na max232, ale:

1. jak znam swoje zdolności to byłby 'pająk' czyli awaryjna prowizorka
2. nie mam w laptopie com, więc kupiłem od razu wersję usb


-----------------
Socialism - a great idea until you run out of other people's money - Margaret Thatcher
2015-11-21 22:38
  
 
 2007-07-29 16:08:08

Cytat:
2007-07-27 22:53:47, qbaj pisze:
to niby ile mialoby palic? mniej niz benzyny? silnik cos palic musi albo paliwo albo zawory jesli calosc nie bedzie sprawiala klopotow to oplacalo sie..przede wszystkim swiety spokoj bedzie mial kolega..co jest bezcenne


A kto pisał że ma palić mniej niż beny (Ty jakk kobieta czytasz między wierszami to czego nie ma )
Co do świętego spokoju to może będzie miał pod warunkiem że wszystko jest cacy
Za taką kasę nie opłacało się.Taki sam efekt osiąga się za 300 złociszy

rafalko tylko że Ty masz 1.5 a Robert ma 1.8


-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2007-07-29 16:11:24

Cytat:
2007-07-28 00:08:39, Robert_S pisze:
Jestem z instalacji bardzo zadowolony. Oszczędność paliwa na pewno będzie (dotychczas palił mi 15 w trasie i do 18 w mieście)


Oby ale wg mnie to masz cosik skopane bo na starej instalce powinien był Ci palić ok 10 trasa i do 15 miasto


-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
2024-04-03 20:20
  
 
 2007-07-29 18:11:27

To mój na trasie Wawa - Gdańsk z przelotem ze średnią w granicach 90 km/h pali 10.5

A w mieście, mieszanym obwodnicą - Prędkości 160...

Pali do 12.





-----------------
2010-05-30 23:36
  
 
 2007-07-29 19:52:47

E tam
Powrót z nad morza autem zapakowanym jak prezent na gwiazdke i jazda z pałowaniem na maksa non stop i klimą - 11,61 LPG

-----------------
Da Bass
2023-12-10 19:46
  
 
 2007-07-29 23:22:57

Cytat:
2007-07-28 15:10:29, rafalko pisze:
Hmm - ja mam drugą generacje BRC Just i sprawuje sie tez wypas...Spalanie 12 miasto 7,5-8 trasa - pale z dotyku tylko na gazie i koncze tez na gazie - musze tylko pomyslec o rozlaczaniu pompy paliwa bo szkoda mi jej wyjącej na resztkach oparów w baku...


też taką mam i potwierdzam przeciętne spalanie LPG miedzy 8 a 12 l w zależności od trasy, obciążenia auta i warunków zew. oraz wagi nogi
I nie warto odłączać pompy lepiej dokupić paliwa za 50 zł i po sprawie na 2-3 mies.


-----------------
Espero to auto dla ludzi bez kompleksów.
Ecodriving is cool.
Z-banowany

[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2007-07-29 23:24:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2007-07-29 23:25:24 ]
2011-10-18 08:46
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Klub Daewoo Espero

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM