Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MK5] odsysanie oparów, filtr węglowy, powietrze w 1.6 CVH

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  szukane wyrażenia:   węglowy
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-05-06 07:26:16

Czegoś tu nie kumam...
"Zawór oczyszcza pojemnik" -ale przecież króćce zaworu i odpowietrzenia połączone są trójnikiem przed samym filtrem węglowym, więc nie bardo opary przechodzą przez filtr...a raczej od razu do zaworu...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-06 07:20:00

Cytat:
2009-05-04 08:40:58, Skuter9 pisze:
... W czasie, gdy ECU nie zasila zaworu, napięcie wynosi 12 V. W czasie, gdy ECU zasila zawór, napięcie wynosi 0 V. (dane z programu Info-Tech 2006) PS w dwóch essach mk7 (moim i ojca) ten zawór zachowuje się tak samo jak u Ciebie


Właśnie u mnie jest zasilanie jak silnik pracuje, ale zawór pozostaje zamknięty mimo to.
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-06 07:13:45

Cytat:
2009-05-05 20:15:59, Skuter9 pisze:
Ten zawór tak ma działać. On jest sterowany masą z kompa. Po przekręceniu stacyjki dostaje stały + na jednym przewodzie (u mnie 11,7V) natomiast na drugi komp podaje masę kiedy jest potrzeba go otworzyć w sposób impulsowy. Jeżeli otwiera się przy bezpośrednim podłączeniu pod aku to znaczy że jest sprawny.


ale u mnie właśnie działa inaczej jak pisałem...
po przekręceniu stacyjki pojawia się na wtyczce 10,5V (aku ma wtedy 12V)
a po odpaleniu auta pojawia się 11,7V (aku ma wtedy 14V).
Napięcie mierzone na wtycze, czyli masę ma juz podpiętą...o czyba, że pod obciążeniem (podłączeniem zaworu) cos się zmienia...
W takim razie muszę sprawdzić kompa...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-05-06 07:28:15 ]
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-05 20:15:59

Ten zawór tak ma działać. On jest sterowany masą z kompa. Po przekręceniu stacyjki dostaje stały + na jednym przewodzie (u mnie 11,7V) natomiast na drugi komp podaje masę kiedy jest potrzeba go otworzyć w sposób impulsowy. Jeżeli otwiera się przy bezpośrednim podłączeniu pod aku to znaczy że jest sprawny.
2014-04-03 20:53
  
 
 2009-05-05 10:55:17

Nie sprawdzałem czy jest przepły, fakt ze nie słychac tego zaworu, czy się włącza czy też nie.
Co do zasysania powietrza, to u mnie występuje to tylko przy małej ilosci paliwa, jak jest ok 10L to zjawiska nie ma, a podejzewam ze wynika to z tego ze pompa, momentami podłapuje powietrze, stad robi sie pod cisnienie.
Chociaz moze to wina tego zaworu/beczułki obok wlewu paliwa
Ale u mnie problemów nigdy nie było, czy toi zima czyt lato, zawsze odpalał bez zadnego problemu, jezdzi tez od zmiany silnika dobrze wiec tutaj raczej chyba nie ma co gdybac.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-05-05 07:43:33

Cytat:
2009-05-04 17:34:46, Magik123 pisze:
U mnie jest 11.80V, rezystancji nie zmierzyłem. Ale po odłaczeniu zaworu nie ma jakiejkolwiek roznicy w pracy silnika jak i podczas jazdy, przy zimnym rano i jak sie rozgrzał tez to samo.


oki,dzięki, ale czy wtedy zawór się włącza (tzn jest przepływ)? Jak podepnę pod aku bezpośrednio, to wtedy jest, a przy 11,8V nie ma przepływu.
U mnie przy odkręcaniu korka wlewu paliwa zasysa mocno powietrze, czyli nie odpowietrza...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-04 21:55:48

ja ostanio taka pusze "regenerowalem" w astrze.
jest ona nieotwieralna, w astrze jest gabka, drobinki wegla i znowu gabka.
tak to wygladalo
klik
(PS. trzeba sie zalogowac, zeby zobaczyc post)

[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2009-05-04 21:57:45 ]
2019-07-14 10:42
  
 
 2009-05-04 19:26:10

Mnie ostatnio też zastanawiało co to za obudowa przy prawym nadkolu. Z tym że u mnie (mk6 1.6 16V dohc) nie ma filtra w środku. Są przewody, obudowa, jest zaworek i nic poza tym. A jęśli chodzi o zapach benzyny w samochodzie... Na prawym nadkolu (kielichu) znalazłem przykręconą samą końcówkę do zarabiania przewodów. Jeśli było tam takie oczko to pewnie musiał być też przewód. Wyglądało tak jakby się wysunął. Szukałem.... i znalazłem. Wisiał przy tylnej części silnika o przekroju ok 0,5cm. Zapewne była to jakaś masa ale nie wiem zupełnie od czego. Zarobiłem na nowo, przykręciłem i od tamtej pory wogóle nie czuć benzyny w samochodzie.
2009-09-25 13:37
  
 
 2009-05-04 17:34:46

U mnie jest 11.80V, rezystancji nie zmierzyłem. Ale po odłaczeniu zaworu nie ma jakiejkolwiek roznicy w pracy silnika jak i podczas jazdy, przy zimnym rano i jak sie rozgrzał tez to samo.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-05-04 09:19:30

2020-07-13 14:06
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM