Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Tical - Łada 2107 racing / rally - Strona 6

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6
 Autor 
 2007-08-24 22:57:56

Glownym powodem dla jakiego chce zastosowac short roda jest uzyskanie stopnia sprezania 11,5-12:1 ktorego poprostu nie osiagne w 1,5->1,6 bez kombinacji ....szczerze to napewno nie bede rozwiercal bloku bo chce byc w klasie do 1600...takie ot dywagacje 1.5>1.6 jest juz mocno rozwiercony a daje rade w vftsach ...wiec podejrzewam ze rozwiercajac 1.3 o te 3-4mm tez nic sie nie stanie...zreszta...zawsze mozna wstawic tuleje na wiekszy wymiar

Tak...wiem z ktorego...byly chyba 2 rodzaje 1.6

[ wiadomość edytowana przez: Tical dnia 2007-08-24 22:59:21 ]
2024-05-18 07:29
  
 
 2007-08-24 22:39:11

A wiuesz dokładnie z jkaiego fiata 1.6? Bo zdaje się że było kolka. Co ma za znaczenie max dopuszczalna średnica rozwiertu do korb? p[rzy 1.3/1.6 masz 79 a skad twiersdzisz zę 83 będize wystarczająco trwałe przy korbach z fiata jeśli głownym słabym ogniwem będize stary ruski blok w którym przy 83mm śr tłoka ścianki między cyl będą grube jak nie wiem 2mm?? nigdy w sumie nie widiząłem ale z artów twierdze że ta odl będize malutka.
2022-08-23 11:54
  
 
 2007-08-24 22:18:42

Wiec short rod z kilku powodow :

-duzo latwiej uzyskac stopien sprezania jaki mnie interesuje
-korbowody beda wytrzymalsze...korby od fiatowskiego DOHCa ..krotsze,lzejsze i wytrzymalsze
-cylindry bede mogl rozwiercic do 82-83mm a w 1,5->1.6 juz nie
-lzejszy rozrzad z mniejsza bezwladnoscia
2024-05-18 07:29
  
 
 2007-08-24 22:00:53

Rozwijając myśl Andrzeja - jak zamierzasz usyzkać zadowolającą wytrzymałość skróconych korbowodów shortrod w wyczynowym silniku? A może dasz jakieś inne niemodyfikowane podpasowane od innego modelu samochodu? Wiadomo że skracane ładowskie są słabe.
2022-08-23 11:54
  
 
 2007-08-24 11:06:12

Jeżeli moge doradzić - zamiast budowac short-roda na bazie 1,3 to kup zwykłe 1,5 i rozwierć na 1,6 - mniej kombinowania a o trwałość będzie lepsza
2024-05-15 07:04
  
 
 2007-08-24 01:06:16

Zanim do silnika dojde to jeszcze zajmie troche Narazie czesci zbieram .W ogolnym zarysie silnik : 1.6 short rod, walek Havassy 316 asymetryczny, 4 gazniki motocyklowe keihin ,obrobiona glowica i zawory ,lekkie korby,zamach ,wydech 4w1 policzony pod walek . ..i takie tam rozne...okaze sie przy skladaniu

4x40mm z aktywna zwezka venturiego :
2024-05-18 07:29
  
 
 2007-08-24 00:31:38

No no ambitnie.... ja jeszcze za cięcie i spawanie się nie biorę, ale kto wie może kiedyś. A z silnikiem coś robisz??

DEx

-----------------
2020-06-06 23:41
  
 
 2007-08-24 00:15:48

Witam !
Jako ze nic ostatnio sie ciekawego na forum nie dzieje to postanowilem sie pochwalic (chociaz nie wiem czy jest czym ) jak ida prace z przebudowa Mojej 7ki .Temat bede odswiezal wraz z postepem prac .




















[ wiadomość edytowana przez: Tical dnia 2007-08-24 00:26:36 ]
2024-05-18 07:29
  
 
  Poprzednia strona  
[ 1 2 3 4 5 6
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM