| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << | |
|
Autor | |
mkorynek
Fiat 126p Wrocław | 2003-06-26 22:59:29 Wymienilem dzisiaj wlasnorecznie zwrotnice w malcu, ale niepokoi mnie sprwa dokrecenia łożysk. Nie mam klucza dynamometryczne i nie bardzo wiem czy zostawic luz wyczuwalny, czy nie?
pozdrawiam,
korek |
2003-10-31 13:29 | |
Lunatic F&F Sympatyk
Fiat 125 Warszawa | 2003-06-26 23:02:50 ja zawsze dokręcłem na ''maxa'' a potem luzowałem 3-4 obroty... |
2006-12-05 14:36 | |
mkorynek
Fiat 126p Wrocław | 2003-06-26 23:04:14 Jak 3-4 obroty? Przeciez to bedzie kompletnie luzne.....
|
2003-10-31 13:29 | |
Lunatic F&F Sympatyk
Fiat 125 Warszawa | 2003-06-26 23:08:46 zależy jak mocno dokręcisz no może dwa obroty... przetestuj |
2006-12-05 14:36 | |
simon_pg F&F Sympatyk
Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-06-27 08:52:21 A ja dokręcalem do oporu, jeśli łozysko jest nowe i tak sie ułorzy i będzie znów miało niewielki luz . Metoda sprawdzona i dośc często stosowana w warsztatach (niestety). Po dokręceniu koło oczywiście mósi sie kręcić!! |
2019-07-14 20:05 | |
Abdull F&F Sympatyk
126p Bielsko - Biała | 2003-06-27 15:55:31 Ja robiłem tak: dokręcić do oporu, cofnąć i dokręcić palcami przez jakomś szmate!!! U mnie jest minimalnie wyczówalny luz.
Cytat:
| ja zawsze dokręcłem na ''maxa'' a potem luzowałem 3-4 obroty...
|
|
Coś mi to nie pasi nawt po dwuch obrotach luz będzie za duży. Przynajmniej tak mi się wydaje!!!
----------------- Szukamy ludzi do tworzenia nowego serwisu rajdowego: www.rajdy.org.pl mamy wszystko co jest potrzebne. Brakuje nam tylko ludzi do pisania artykułów i newsów. Wstarczy tylko umiejętność posługiwania się językiem polskim. |
2007-08-13 17:51 | |
Lunatic F&F Sympatyk
Fiat 125 Warszawa | 2003-06-27 16:07:40 no dobra przyznaje się do pomyłki... pamięć ludzka zawodną bywa... ale 1-2 obroty... |
2006-12-05 14:36 | |
Abdull F&F Sympatyk
126p Bielsko - Biała | 2003-06-27 16:21:20 Mylic się jest rzeczą ludzką ))
----------------- Szukamy ludzi do tworzenia nowego serwisu rajdowego: www.rajdy.org.pl mamy wszystko co jest potrzebne. Brakuje nam tylko ludzi do pisania artykułów i newsów. Wstarczy tylko umiejętność posługiwania się językiem polskim. |
2007-08-13 17:51 | |
Vader F&F Sympatyk
AUDI 80 B4 Rzeszów | 2003-06-27 16:25:53 Dokręcasz nie na chama i cofasz ok. 1/4-1/3 obrotu. [ wiadomość edytowana przez: Vader dnia 2003-06-27 16:26:33 ] |
2012-09-20 22:35 | |
Lunatic F&F Sympatyk
Fiat 125 Warszawa | 2003-06-27 20:16:21 no właśnie miało być 1/3-1/4 obrotu a nie 3-4 |
2006-12-05 14:36 | |
34 F&F Sympatyk
fiat 126 opole | 2009-01-08 00:02:19 Odgrzebię jakiegoś trupa
Jakim momentem dokręca się łożyska kół przednich i tylnych w seju?
Wiem że powinienem szukać na jakimś forum sejów ale mi się nie chce. Pewnie ktoś wie a i pewnie podobnym momentem jak w malcu bo dużo się to wszystko nie różni.
I czy też po dokręceniu odpowiednim momentem cofa się o jakiś kawałek?
W piątek będę się z tym bawił i nie chciał bym przedobrzyć |
2022-02-16 23:31 | |
klr
126p 1231231io23y81238y | 2009-01-08 09:51:36 W cc/sc nie dokręca się czasem tego do oporu ?
Z ciekawości poszperałem w książce do seja i jest tam takie coś:
Zawieszenie przednie:
Cytat:
| Dokręcić nakrętkę (M22) mocującą przegub równobieżny do piasty koła momentem 240 daN-m |
|
Zawieszenie tylne
Cytat:
| Montując piastę zastosować nową nakrętkę i dokręcić ją właściwym momentem (tabl. 7-3) oraz zabezpieczyć przed odkręceniem przez zagniecenie części cylindrycznej. |
|
tabela 7-3 ma postać:
Cytat:
| Nakrętka górnego mocowania amortyzatora M12x1,25 - 6,5 Nm
Nakrętki łącznika kompletnego górnego mocowania kolumny zawieszenia do nadwozia M8 - 2,7 Nm
Nakrętki mocujące kolumnę zawieszenia do zwrotnicy M12x1,5- 9,1 Nm
Śruba przedniego mocowania wahacza do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Śruby tylnego mocowania wahacza do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Nakrętka mocowania sworznia kulistego wahacza do zwrotnicy M12x1,5 - 4,9 Nm
Nakrętka mocowania wahacza tylnego do nadwozia M12x1,5 - 8,8 Nm
Śruby górna i dolna mocowania amortyzatora tylnego M 12x1 ,5 - 4,9 Nm
Śruby mocujące belkę poprzeczną zawieszenia tylnego do nadwozia M12x1,5 - 9 Nm
Śruby mocujące tarczę hamulca tylną do belki poprzecznej M8 - 2,4 Nm
Mocowanie złączki przewodów hamulcowych kół tylnych M10 - 1,1 Nm
Śruba mocująca zderzak zawieszenia tylnego M8 - 1 Nm
Śruby mocujące koła jezdne M12x1,5 - 8,6 Nm |
| [ wiadomość edytowana przez: klr dnia 2009-01-08 10:09:13 ] |
2012-05-31 10:08 | |
|
|