Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Wtryskiwacz sterujący TD po 1995 naprawa czy możliwa

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2008-10-15 19:30:35

I był chyba jednak ten nieszczęsny wtrysk. Mylące było to, że nie zepsuł się od razu, tylko na raty. Pali już od ręki, bez kopcenia, dynamika auta też się poprawiła.
2009-08-22 21:23
  
 
 2008-10-06 19:29:07

w EGErze nie jest pies pogrzebany
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-10-06 18:13:16

Na 100% to wtrysk sterujący - miałem te same objawy. Nowy to faktycznie ok. 700zł, ale mi trafiła się używka za 150. Po wymianie jak ręką odjął. Pisałem gdzieś post na ten temat szukaj na FORUM.

-----------------
ESSI for ever!
2023-07-18 18:28
  
 
 2008-10-04 21:29:35

Panewki były przy okazji, tak samo jak pierścienie, które po zdjęciu gięły się jak spinacz biurowy. Ciekło z niego na wszystkie strony, a oleju nie ubywało (ciekawe). Czy zrobił wała, to nie wiem, ale uszczelki wszystkie musiałem zmienić łącznie z miską (partactwo innego mechanika), a za całą robotę wziął 600zł.

Parę dni po napisaniu poprzedniego postu zaczął się cyrk od nowa, tylko z innej beczki - odpalić nie chce, temperatura dodatnia, odpalam, a on tylko kręci, zagadać nie chce, a kłęby sadzy idą. Dopiero po nawet 15 minutach zaczynał odpalać i łapać obroty, wyszło , że akumulator za wolno kręcił, bo faktycznie za wolno. Naładowałem, pojemność full, zakręciłem raz 5s, ładowarka wskazuje prąd ładowania 6-8 amper. Podpięty nowy, parę dni spokoju (cieplej), a wczoraj od nowa cyrk, kręci (w miarę szybko), kłęby dymu i kilka minut odpalania. Świece grzeją, paliwo nie cofa się. Sprawdzam czujnik wtrysku na zimno, miernik nawet nie drgnie, jakby opór nieskończony, na ciepłym (udało się w końcu odpalić) jakieś 14kOm. Dodam, że jak się go całkiem odepnie, to strasznie klekocze nawet na ciepło, jak jest podpięty na zimno klekocze jakieś 2-3s, a na ciepło wcale (coś tam jeszcze podaje na pompę). No i oczywiście przydymia lekko. Mechanik rozkłada ręce i mówi, że jak pompiarz stwierdził uszkodzenie, to mogło się teraz pogorszyć - może ktoś sprawdzić jakie są faktyczne opory samego czujnika na zimno i ciepło. Będę wdzięczny.

Ten miernik był jakiś nie teges (pożyczony od mechanika). Zmierzyłem swoim - zimny 2kOm, ciepły 500 Om. Czytając o EGR zastanawiam się czy tu gdzieś pies nie jest pogrzebany.

[ wiadomość edytowana przez: Kao dnia 2008-10-05 20:43:18 ]
2009-08-22 21:23
  
 
 2008-09-21 21:22:48

Z prądem miałeś coś nie teges i dlatego migała kontrolka i spadał z obrotów a nie żadne panewki bo one mają się do tego jak..... Ale nie przejmuj się nie jesteś pierwszym ani ostatnim którego mechanicy zrobili w wała.
Wymieniłeś te świece na nowe?
Z częstochowy do piekar śląskich nie masz daleko, podjedź do adamczyka co tam ci powiedzą o twoim wtryskiwaczu i czy aby przypadkiem nie dają gwarancji na regenerowane, tylko co tam regenerować w tej "elektronice" jak pisał remas.... Wymiana na nowy i fini (mowa w tej chwili o twoim 3 wtrysku).
Tak na marginesie na regenerowanych (zwykłych) jest dużo mniejsze "przebicie" dla mecheca niż na nowych, i zawsze to nowy.
Problemy będą z prostownikiem w alternatorze i też lekko będą falować obroty, sprawdził ci to?
2013-11-24 16:30
  
 
 2008-09-21 19:19:53

Ciekawe, po wymianie wszystkich uszczelek (ciekł), pierścieni i panewek tykanie kontrolki świec i spadanie obrotów znikło, a pojawiło się lekkie falowanie na wolnych obrotach. Pompiarz zrobił ponownie pomiary i wyszło dalej uszkodzenie wtryskiwacza sterującego. Na dodatek, według niego, kilkukrotne podgrzewanie świecami niweluje ten problem, radził by jeszcze czekać po pyknięciu przekaźnika trochę, by więcej ciepła oddały i ponoć to bardzo częste w fordach, stąd te rady kilkukrotnego podgrzewania. Regenerowanych wtryskiwaczy nie polecał, na 10 sprzedanych, 9 wróciło i już więcej nie kupił.
2009-08-22 21:23
  
 
 2008-01-06 21:55:42

OK, dzięki, zacznę od filtra itd. Świece sprawdzane i działają, a piknięcie przekaźnika i kontrolki świec jest rzadko, przy redukcji biegu i spadku obrotów poniżej włączenia turbiny. Aku też sprawdzony.
2009-08-22 21:23
  
 
 2008-01-06 20:59:45

Zrób jak pisze Kriss ma rację
z tą skrzynką to jeszcze może nie najpierw zadbaj o układ paliwowy
oringi na śrubie i wymień filtr paliwa razem z uszczelkami z osprzetem lukasa zaworek zwrotny jest zamontowany w obudowie filtra jeżeli musisz pąpnac 5 razy to może już byc po nim i ztąd twoje problemy,
jest jeszcze jedna sprawa jak masz dziabnięty (słaby) aku to pojawiaja sie skoki napiecia i komp oraz przekaźniki wariują co moze doprowadzic do uszkodzenia skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami.

w fordzie jest 2-obwodowy układ świec żarowych kontrolka na desce nie mówi ci że świece działają a jedynie załączają drugi przekaźnik który to dopiero włącza świece do drugiego układu bezpiecznik jest w komorze silnika przy aku sprawdź to i jak wyeliminujesz wszystkie usterki to powinno byc ok jężeli nie to pomyślimy dalej
pozdro

-----------------
jadę więc jestem
remas #1742
2008-06-26 14:58
  
 
 2008-01-06 20:52:17

Zazwyczaj czujnik zintegrowany z wtryskiwaczem jest czujnikiem wzniosu igły rozpylacza sygnalizujący rzeczywisty poczatek wtrysku.
Jest to konieczne w celu precyzyjnego ustawienia wyprzedzenia poczatku wtrysku w zależności od prędkości obrotowej silnika i dawki wtryskiwanego paliwa oraz temperatury, gdyż te czynniki wpływają na przebieg fal ciśnienia paliwa od pompy (poczatek tłoczenia) do wtryskiwacza (poczatek wtrysku).
2008-08-27 21:22
  
 
 2008-01-06 20:36:22

To do czego jest w końcu ten czujnik? Na dodatek zintegrowany z wtryskiwaczem. I czemu te niektóre objawy (obroty i kontrolka) są na porządnie rozgrzanym silniku ( lato lub dłuższa trasa) i niższych obrotach?

Próbowałem dzisiaj z pompką (z 5 wciśnięć do stwardnienia) i odpalił prawie od razu (ale od dawna już grzeję świece 2-3 razy), ale i temperatura powietrza była na plus, więc wnioski ciężko wysnuć.

[ wiadomość edytowana przez: Kao dnia 2008-01-06 20:42:06 ]
2009-08-22 21:23
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM