Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Seryjny silnik + Weber40 DCOE ?

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-07-09 09:41:40

tj w temacie - czy waszym zdaniem warto założyć taki gaźniczek do seryjnego silnika? czy odczuwalny będzie przyrost mocy? i jak ze spalaniem jesli chodzi o jazdę miejską? i czy IDF40 jest pionowym odpowiednikiem Weber'a40 DCOE? wydaje mi się, że jest odpowiednikiem i montowane były chyba w Alfie33...
z góry dziękuje!

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-07-09 11:51:10 ]
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-07-09 12:26:37

IDF to jest pionowy gaźnik webera, był montowany w boxerach Alfy zamiennie z Dellorto 40 DRLA... 2-przelotowy... raczej w maluchu nie wejdzie bez wycinania półki

DCOE do seryjnego silnika nie warto zakładać.. wlotu w głowicy praktycznie nie da się poszerzyć, bo już prawie wchodzi na szpilki z głowicy, a kombinacja 2*40mm w 28mm mija się z celem.. lepiej pokombinować z jakimś motocyklowym...

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-09 13:28:20

sorry, że mieszam ale chodzi mi konkretnie o DF'a 1,3 i o IDF'a do niego...

[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-07-09 13:36:55 ]
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-07-09 13:40:46

to proponuję następnym razem zaznaczyć o jaki silnik chodzi

Palić będzie na pewno dużo - niezależnie od ustawień - dlatego dobrym rozwiązaniem byłyby takie gaźniki + gaz. Powinien wtedy chodzić dużo lepiej niż seria, a jak spali 20 czy 25 litrów gazu to i tak prawie nic nie kosztuje

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-09 13:44:17

ale mówisz o opcji z jednym czy z dwoma takimi gaźniczkami bo jestem ciekaw jak by to wyglądało w obydwu zestawieniach...
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-07-09 14:03:38

do pojedyńczego też byś musiał dorobić kolektor, bo IDFy mają inny spód gaźnik.. na pewno by się dało osiągnąć większą moc (2x40mm zamiast 2x34mm), ale kosztem zużycia paliwa (2 zsynchronizowane przepustnice).. czy by się poprawiła elastyczność to ciężko powiedzieć, bo właśnie podciśnieniowa gardziel służy temu żeby dać idealną mieszankę w funkcji obrotów..

oczywiście wszystko zależy od regulacji.. małe gardziele poprawią dół, kosztem mocy na wysokich obrotach, duże odwrotnie...

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-09 14:08:04

Cytat:
2003-07-09 14:03:38, schwepes pisze:
do pojedyńczego też byś musiał dorobić kolektor, bo IDFy mają inny spód gaźnik.. na pewno by się dało osiągnąć większą moc (2x40mm zamiast 2x34mm), ale kosztem zużycia paliwa (2 zsynchronizowane przepustnice).. czy by się poprawiła elastyczność to ciężko powiedzieć, bo właśnie podciśnieniowa gardziel służy temu żeby dać idealną mieszankę w funkcji obrotów..

oczywiście wszystko zależy od regulacji.. małe gardziele poprawią dół, kosztem mocy na wysokich obrotach, duże odwrotnie...


a czy jestes może w posiadaniu fotek takiego gaźnicza lub skanów uszczelek etc... jeśli tak to poprosze na maila...
z góry dziękuje!
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-07-09 14:10:59

exploaded view w PDF'ie

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-09 14:17:46

naprawde wielkie dzięki!
2006-12-05 14:36
  
 
 2003-07-09 19:12:36

Cytat:
2003-07-09 14:03:38, schwepes pisze:
do pojedyńczego też byś musiał dorobić kolektor, bo IDFy mają inny spód gaźnik.. na pewno by się dało osiągnąć większą moc (2x40mm zamiast 2x34mm), ale kosztem zużycia paliwa (2 zsynchronizowane przepustnice).. czy by się poprawiła elastyczność to ciężko powiedzieć, bo właśnie podciśnieniowa gardziel służy temu żeby dać idealną mieszankę w funkcji obrotów..

oczywiście wszystko zależy od regulacji.. małe gardziele poprawią dół, kosztem mocy na wysokich obrotach, duże odwrotnie...




male sprostowanko. Gazniki typu register (czyli z przepustnicami pracujacymi pokoleji), a takim gaznikiem jest gaznik DF'a stosowane byly w celu zoptymalizowania pracy silnika w calym zakresie predkosci obrotowych. Nalezy tu przypomniec zasade dzialania gaznika: im mniejsza gardziel tym wieksze podcisnienie w okolicy rozpylacza a tym samym wieksza ilosc paliwa z niego wysysana (abstrahuje oczywiscie od srednic dysz i rodzaju rurki emulsyjnej). Wiadomo, ze podczas pracy z mniejsza predkoscia obrotowa podcisnienie w ukladzie dolotowym jest mniejsze, dlatego tez pierwszy przelot (ktory jako jedyny pracuje przy malych predkosciach obrotowych) z regoly posiada mniejsza gardziel. jednakze, gdy przepustnica pierwszego przelotu otworzy sie, mala gardziel stabnowi waskie gardlo dla mieszanki ograniczajac znaczaco jej ptrzeplyw. dlatego wlasnie zastosowano drugi przelot z gardziela o wielszej srednicy. Sposob sterowania drugiej prze[pustnicy (mechanicznie, np polonez czy gazniki DOHC) czy podcisnieniowo (PF125p) zdradzaja zamierzenia konstruktorow- mechanicznie sterowana przepustnica otworzy sie wczesniej z regoly powodujac wieszka latwosc we wchodzeniu na obroty.
Teraz jak sie ma to co napisalem wyzej do DCOE lub IDF. Otorz sa to gazniki o bardzo duzych gardzielach (smiem twierdzic, ze jak na seryjny silnik polskiego fiata zbyt duzych - dla porownania podobnej konstrukcji co DCOE, bocznossacy gaznik (jeden, dwuprzelotowy) solexa stosowany seryjnie w silniku 1200 Fiata 124 mial dwie gardziele o srednicy 23mm). Czy spalanie wzrosnie- szczerze mowiac nie sadze- duza gardziel, male podcisnienie, mniejsza ilosc paliwa wysysana z rozpoyaczy. Ale watpie by nadawal sie taki samochod do normalnej ekspolatacji- stracisz dolny zakres obrotow, najprawdopodobniej pojawi sie dziura w obrotach (na biegu jalowym silnik moze ladnie pracowac, ale przy otwarciu przepustnicy prawdopodoobnie udlawi sie. nie wiem jaki wydatek ma w DCOE pompka przyspieszajaca- jesli duzy to dziura w obrotach bedzie mniej odczuwalna ale wzrosnie zuzycie paliwa. Pozatym 1300 OHV nigdy nie byly jakos bardzo wysilonymi, szybkoobrotowymi silnikami i watpie aby DCOE lub IDF zmienil cokolwiek w tej kwestji- co najwyzej pogorszy sie praca w dolnym zakresie obrotow.
2011-10-01 09:37
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM