Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zaworki 126p

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-07-13 10:18:59

witam wszystkich kolejny problem z kaszlem pewnego razu stoje na swiatlach i zaczely mi grac zawory takie dziwne stukanie a jak jade to wszystko spoko nic nie stuka dynamika tez spoko a jak dam luz to spowrotem to samo zaplon sprawdzilem zawory tez.aha czym wysze obroty na luzie tym mniejsze stykanie i np. po dluszym postoju na poczadku jazdy tez spoko a jak sie rozgrzeje ZNOWU!!!!
2004-04-24 16:35
  
 
 2003-07-13 11:21:27

hmmm... to rzeczywiście dziwne.Jedna rzecz mi przychodzi do głowy Rabbit:A mianowicie że luz na zaworach jest za mały i jak się rozgrzeje to się podpierają, nie domykają i lekko trącają o tłoki.Ale to tylko moja taka teoria bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.Jeśli masz ciachniętą głowicę to bardzo możliwe.Spotykałem się już z takimi przypadkami że tak dzwoniło jak schodził z obrotów.Nie podpisuję się 100% pod tą teorią ale tak na wszelki wypadek sprawdź luzy.
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-07-13 13:17:22

Cytat:
nie domykają i lekko trącają o tłoki.


jakby 'trąciły' się z tłokami to by było po silniku..
może to być wina rozrządu.. słychać go na wolnych, a 'na obrotach' cichnie..

-----------------
pomiary składu mieszanki (AFR) profesjonalnym sprzętem Innovate Motorsports
2014-03-31 20:43
  
 
 2003-07-13 16:49:00

A ja bym zdjął klawiaturę i ją oblookał. Mozliwym jest, że wytarta (wybita) jest powierzchnia styku trzonek zaworu-dźwignia. Ustawiając zawory nie jestes w stanie wziąć po duwagę owej nierówności i dlatego zawór planowo ustawiony na 0,2 lub 0,25 okazuje sie być zaworem ustawionym na luz rzędu np: 0,23 lub 0,28 czyli w tym przypadku wyrobiona powierzchnia osiąga głębokośc 0,03mm!! To jest dużo. Dlatego też na wolnych obrotach stuka a na wysokich poprostu nie słyszysz. Looknij, moze to jest to!!
2019-07-14 20:05
  
 
 2003-07-13 19:52:37

Cytat:
jakby 'trąciły' się z tłokami to by było po silniku..


Nie jest tak do końca Schwepes.Mogą się stykać na przesuwie tak małym że jest on równy "fazie sprężystej" stali trzonków zaworów (ach te ztudia ) i będą dzwoniły ale nie zniszczą grzybków.Z tym że wtedy to by było bardzo delikatne dzwonienie i jest możliwe że w takim przypadku dzwoni też na wyższych ale nie słyszysz tego zwyczajnie.Taki przypadek jak opisałem wyżej już raz spodkałem.Choć przyznam że pomysł z rozrządem faktycznie jest logiczny.Może łańcuch się naciągnął i jak się zagrzeje to dzwoni haczykami
2018-10-22 14:40
  
 
 2003-07-13 21:03:01

A moze tak od tylu? Bomba(czy raczej pompa) dobrze olej pompuje? Mi dawno temu dzwonilo bo sie silnik czasem powietrzem smarowal, spotkalem sie tez z przypadkiem ze ta ladna cienka rurka co olej do klawiatury doprowadza sie zatkala i tez zbyt cicho to nie dzialalo. Ewentualnie popychacze tez umieja stukac, ale to chyba nie bedzie to.
2021-09-19 12:04
  
 
 2003-07-13 21:07:44

Teoretycznie to jak rurka doprowadzająca olej do klawiatury się zatka to powinna się zapalić kontrolka bo wtedy zostaje zatrzymany obieg oleju i siłą rzeczy nie jest wytwarzane ciśnienie,ale tylko teoretycznie.Wiadomo:maluch,jak to maluch.Zyje swoim życiem
2018-10-22 14:40
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM