Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[Ogólne]wałki rozrządu z 1,8 RQB do RDA (105) czy warto?? - Strona 4

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 Autor 
 2008-05-02 19:01:24

a jest w jakaś róznica w kolektora z 1.6 alu a plastik?? Który jest lepszy?
2009-09-01 18:59
  
 
 2008-05-02 18:46:01

przepływki w obu wersjach silnika 1,8 są te same (a najprawdopodobniej w wypadku escorta w 3). mondeo ma inną przepływke ale i czujnik jest inny wiec mozan urzycobudowy przepływki ale sam czujnik musi być od 1,8.

co do kolektorów są inne kanały tak samo w płycie pod wtryski, wieksze i o ile można urzyc płyty od Modeo 2,0 taka sama jak w 1,8 130KM to znaleść ori kolektor od 130 juzjest trudniej. przynajmniej jesli chodzi o graty z Fiesty.

a co do plastików to wygląda na ta że dobrym rozwiazaniem mogło by sie okazać urzycie plastikowego kolektora przy sofcie z 130KM mogło by to zaowocować wiekszym jeszcze momentem.

wtryski sa dokładnie te same w silnikach 1,8.

-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-02 18:33:22

Cytat:
Różnice między 105 a 115KM? * inny dolot (w 115-tce jest lekki plastikowy i wyciska z silnika tyle niutków co w wersji 130KM) * inny kolektor wylotowy (kat podwieszony pionowo)



ten kat to tylko w wersji z EGR-em w reszcie normalnie, a ze moment taki sam jak w 130KM to sie ciesze, wywalę mikser gazu i można śmigać

-----------------
LIVE FOR SPEED
#1802
2014-09-16 20:47
  
 
 2008-05-02 18:19:09

Cytat:
2008-05-02 17:36:35, MAG pisze:
jeśli zapakujesz wałki od RQB, to musisz jeszcze przełozyć przepustnicę, wtryski, no i oczywiście komputer. Jeśli mnie pamięć nie myli to równiez przepływka jest inna. natrysk oleju na denko tłoka - tym sobie głowy nie zawracaj - nie jest to konieczne, a Ford zainstalował to aby zwiększyć odpornośc silnika na katowanie. troszkę inaczej jest tez rozwiązany kolektor dolotowy - nie pamiętam już dokładnie o co tam biegało, ale myslę, że nie zrobi specjalnej różnicy jak będziesz miał zwykły od wersji 105KM co do różnicy pomiędzy 105, a 115KM, to: komputer, inaczej umiejscowiony katalizator, kolektor plastikowy i to chyba wsio



jak MAG napisał, do wymiany:

* wałki od RQB lub 2.0 zetec (mondeo)
* przepustnica od dwazero
* przepływomierz
* komp od wersji 130-to konnej, lub świnka i dobieranie (wgrywanie) map i hamowanie wyników

wtryskiwacze??? po co zmieniac???

natrysk na denko? potrzebne, nie potrzebne? wygodne, ale nie jest niezbędne

Cytat:
troszkę inaczej jest tez rozwiązany kolektor dolotowy - nie pamiętam już dokładnie o co tam biegało, ale myslę, że nie zrobi specjalnej różnicy jak będziesz miał zwykły od wersji 105KM



w kuniach może i nie zrobi ale w niutkach już tak, bo jak powszechnie wiadomo to konstrukcja dolotu (odstawienie przepustnicy) przekłada się na ilość niutonków, no chyba że pogoń jest za samymi konikami, w takim razie OK, ale po co komu te konie???

Różnice między 105 a 115KM?

* inny dolot (w 115-tce jest lekki plastikowy i wyciska z silnika tyle niutków co w wersji 130KM)
* inny kolektor wylotowy (kat podwieszony pionowo)
* inny komputer (mapy)

chyba o niczym nie zapomniałem

zrobili mondeo MK1 1.8 115 @ 157KM koszt 2.700 zł (wiekszość to świnia+strojenie i hamowanie) zmieniony był też kolektor wylotowy, podobno ten z mondeo mocno ogranicza silnik.

-----------------
Wszystko na co mam ochotę jest albo nieprzyzwoite, albo niemoralne, albo niezdrowe...
2016-02-15 12:11
  
 
 2008-05-02 18:08:21

mylisz sie remik jest róznica w dolocie, troche inne kanały są.

-----------------
#768
Małopolska Frakcja Rajdowa #003 (MFR)
(potworth) G-tech, 1 osoba, pusty bak, opony 205/40R17, 0-96km/h 15,44 mega kozak:D
2023-02-24 22:40
  
 
 2008-05-02 18:06:27

ale siejecie zamęt,po primo jak ajest róznica w kolektorze ssącym?zadna,jaka jest róznica w wtryskach? tez zadna,natrysk na denko tłoka,tak jak pisał MAG nie musi byc ale dobrze jak jest,montaż dysz natryskowych-odkręcić miske w odpowiednie miejsce wkręcić naryski ,przykręcić miske(kazdy blok juz ma miejsce uszykowane.komp musi byc inny,przepustnica tez,wałki oczywiscie,przyplywka, nie musi być inna,sam od dwóch dni smigam na bloku rda zrobionym na RQB(wiekszośc wie dlaczego)i smiga rewelacyjnie,ponad to skrzynia może być zwykła,choc MTX do szybkich startów jest lepszy, no i poza tym przy ostrej jezdzie sprzegło jest bardziej wytrzymałe,tyle w temacie z mojej strony

-----------------
RS2300-PROJEKT
Jeszcze jeździ
2020-12-14 21:51
  
 
 2008-05-02 17:36:35

jeśli zapakujesz wałki od RQB, to musisz jeszcze przełozyć przepustnicę, wtryski, no i oczywiście komputer.

Jeśli mnie pamięć nie myli to równiez przepływka jest inna.

natrysk oleju na denko tłoka - tym sobie głowy nie zawracaj - nie jest to konieczne, a Ford zainstalował to aby zwiększyć odpornośc silnika na katowanie.

troszkę inaczej jest tez rozwiązany kolektor dolotowy - nie pamiętam już dokładnie o co tam biegało, ale myslę, że nie zrobi specjalnej różnicy jak będziesz miał zwykły od wersji 105KM

co do różnicy pomiędzy 105, a 115KM, to: komputer, inaczej umiejscowiony katalizator, kolektor plastikowy i to chyba wsio

-----------------
FEFK #182
2014-12-10 13:51
  
 
 2008-05-02 12:50:17

Cytat:
2008-05-02 12:47:47, Kamil_K pisze:
skoro tylko 4KM to jak zrobili seryjnie ze 105 wersje 115KM ???? tylko komp i kolektor plastikowy ????



tego nie wiem gdzie sa róznice meidzy 105 a 115KM bo w fieście tejn silnik nie występował a ja z tamtego podwórka jestem.

po foto widziałem że jeszcze inny kolektor wydechowy jest ale nie dam sobie reki obciąć

-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm
2010-08-20 10:41
  
 
 2008-05-02 12:47:47

skoro tylko 4KM to jak zrobili seryjnie ze 105 wersje 115KM ???? tylko komp i kolektor plastikowy ????
bo walki są chyba takie same ???? a jeśli nie to wychodziło by na to ze 115 łatwiej przerobić (juz nie na 130 ale chociaż) na 125 ????



-----------------
LIVE FOR SPEED
#1802


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2008-05-02 12:49:37 ]
2014-09-16 20:47
  
 
 2008-05-02 12:20:40

Cytat:
2008-05-02 11:55:13, Alfik6548 pisze:
CZY KTOS JUZ MODYFIKOWAL TAK ESSIEGO???????????????????



jesli to było pytanie do mnie to przerabiali Fiesty a to ten sam silnik.

generalnie problem leży w elektronice i moim zdaniem nie ma co kombinowac nie mając kasy na mapowanie lub nie majac ECU od 130KM.

na kompie od 105KM i zmianei wąłków na te z 1,8 lub 2,0 przepustnicy od 130KM i stosując obudowe przepływki od mondeo 2,0 (podobno nie ma zweżki) wychodzi jakieś 109KM i straszny nie dobór paliwa w górnym zakresie obrotów. Wiec ponieśc koszta zwiazane z cześciami i uzykać 4KM i to dosć słabe w górnym zakresie to troche bez sensu według mnie.

-----------------
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm
2010-08-20 10:41
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8 9
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM