Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Funkcja komfort, jak i gdzie podpiąć ?? - Strona 1.5

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  szukane wyrażenia:   komfort
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-03-08 23:20:55

To sprawdź po jakim czasie zadziała zabezpieczenie. Najprościej przy zgaszonym silniku, załączonym zapłonie i światłach domknąć szybę i trzymać przycisk tak długo, aż światła zaświecą się jaśniej (po domknięciu szyb silniki będą chodzić na zwarciu i światła przygasną, jak zadziała zabezpieczenie, to zaświecą jaśniej). Czas ten, to czas do zadziałania czasówki. Przez czas zasilania silników na zwarciu cały czas grzeją się uzwojenia na ich nieruchomych wirnikach. Nie jest to, delikatnie mówiąc, rozsądne rozwiązanie.
A całe to ryzykowanie spaleniem silnika w imię zaoszczędzenia 60 zł.
A rysunek podłączenia, który podałeś jest całkowicie błędny. Na obu przewodach w położeniu spoczynkowym klawiszy występuje masa. I podanie zasilania na którykolwiek z przewodów, bez odcięcia tej masy, spowoduje zwarcie. Poza tym tam jest jedna cewka i dwa razy styki K1 przekaźnika.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-03-08 23:24:07 ]
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-03-08 21:08:16

Cytat:
2009-03-07 23:10:30, Blazey pisze:
:Magik - o czym ty piszesz w ogóle?!? W escorcie wszystko idzie przez klawisze w pierwotnym obwodzie. Cały prąd się przez nie przewala. Spoczynkowo jest masa, a załączany plus. Więc NIE DA SIĘ bezpośrednio wysterować zamykania szyb z tego wyjścia.



Zgodzę się że się bezpośrednio tego sygnału użyć nie da. Jednak zgodzić się nie sposób co do masy. Czytając schemat z TISa na przykładzie mojego rocznika [97] to masa z plusem wychodzą naprzemiennie - standardowe sterowanie biegunami silników DC.

Chcąc wykorzystać masę z alarmu/ster. centralnego zamka wystarczy pod wyłącznik od szyb podłączyć zwykły przekaźnik 4p/12VDC. W silnikach są wyłączniki termiczne które pod wpływem zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik wyłączają go - jest to standardowe rozwiązanie, no chyba że ktoś w instrukcji ma napisane "NIGDY NIE TRZYMAJ WCIŚNIĘTEGO PRZYCISKU PODNOSZENIA SZYB DŁUŻEJ NIŻ 0,5s OD JEJ ZAMKNIĘCIA GDYŻ GROZI TO SPALENIEM SILNIKA PODNOŚNIKA" Ja bynajmniej nie miałem i z powodzeniem domykanie szyb działa.


2009-04-01 01:29
  
 
 2009-03-07 23:23:31

Proszę
Ja zawsze instaluje moduł komfortu w okolicach wyłączników szyb. Tnie się dwa kabelki (wyjścia na których pojawia się plus w momencie zamykania). Do modułu trzeba dociągnąć stałe zasilanie (dość mocne), masę, sygnał sterujący i ewentualnie sygnał blokujący lub inne wymagane przez moduł (jest to w dokumentacji modułu).
Oczywiście można moduł zamontować gdzieś w kokpicie, ale wtedy trzeba ciągnąć długie przewody do silników (i tak trzeba ciąć oryginalne). Dlatego montaż w tunelu koło wyłączników uważam za lepsze rozwiązanie.
Moduł po wysterowaniu domyka szyby, wykrywając przy tym spadek napięcia, który występuje w momencie zatrzymania silnika w momencie domknięcia szyby. Bez tego modułu, będzie tak, jak napisałem - ciągła praca przez cały czas trwania impulsu.
Wybitnie nie polecam modułów domykania Magicar. Na trzy, które zamontowałem, dwa padły. Montuję te z linka -sprawdzone, polskie...
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-03-07 23:14:56

A no widzisz, dzieki za wyjasnieie

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-03-07 23:13:52

Więc rozumiem że trzeba zamienić impuls (-) na (+)
No i bez modułu ani rusz
Szkoda popalić silniczki bo te nie są tak łatwo dostępne

-----------------
HYDROGRAFIKA I LAKIERNICTWO Info PRV lub tel.
2021-12-06 21:52
  
 
 2009-03-07 23:10:30

:Magik - o czym ty piszesz w ogóle?!? W escorcie wszystko idzie przez klawisze w pierwotnym obwodzie. Cały prąd się przez nie przewala. Spoczynkowo jest masa, a załączany plus. Więc NIE DA SIĘ bezpośrednio wysterować zamykania szyb z tego wyjścia.
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-03-07 23:04:35

Napewno sterowanie jest minusem? Bo u mnie tez jest ta funkcja i cos sobie przypominam ze bylo tam +, ale pisze z pamieci wiec moge się mylić.
Co do samego sprawdzenia to jesli faktycznie jest ster (-), to miernik w reke i patrzec na poszczególnych kablach silnika czy jest przejscie do masy podczas zamykania, jesli na ktoryms sie pojawi to masz kabel pod ktory nalezy sie podpiąć.
Jesli jednak sterowanie bylo by plusem, to mysle ze wiesz jak mierzyć.

-----------------
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-03-07 23:03:29

A d**a tam, a nie żadne diody! Aby działało ci domykanie szyb, MUSISZ zamontować DODATKOWY moduł sterujący szybami.
Na przykład taki:
KLIK
Be tego nawet nie myśl o wysterowaniu szyb tym sygnałem masy! Bo nawet jak zastosujesz przekaźnik, to jak szyba będzie zamknięta, to i tak silnik będzie ją domykał przez cały czas trwania impulsu. Czyli to 20, czy 30 sekund. I przez ten czas silnik będzie zasilany na zwarciu.
Sterowanie szybami w fordzie jest PLUSEM. A poza tym przeczytaj w instrukcji jakie jest MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE tego wyjścia. Stawiam, że nie przekracza 200 mA. A szyby jednak biorą troszkę więcej...
Zresztą temat już był co najmniej kilka razy omawiany.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-03-07 23:05:47 ]
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-03-07 23:03:14

na 100 % potrzebny będzie jeszcze moduł domykania szyb

-----------------
Citroen C4 Grand Picasso
Pozdrawiam
#1614
2017-03-09 22:11
  
 
 2009-03-07 22:54:47

Dioda jest pewna żeby nie zewrzeć obu szybek.
Przekaźniki chyba nie będą potrzebne bo sterowanie jest (-)
tylko kwestia jest w tym że nie wiem które kable odpowiadają za zamykanie szyb.

A tak na marginesie to chyba logiczne że mam ele szybki jeżeli chcę podpiąć funkcję komfort

-----------------
HYDROGRAFIKA I LAKIERNICTWO Info PRV lub tel.
2021-12-06 21:52
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM