Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Slepy-1986 Lada 21072 "88 - Strona 3

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 Autor 
 2009-07-17 17:31:17

Sądząc po stanie błotników i jak piszesz drzwi raczej nie łudziłbym się że podłoga będzie lepsza!podobnie miałem u siebie!!
Piaskowanie to fajna sprawa i nie jest szczególnie drogie!chcąc robić wszystko na tip-top należałoby budę całkowicie ogołocić i całą wypiaskować,następnie uzupełniać braki blacharskie - jeśli nie będziesz robił tego sam to przygotuj się na niezły wydatek!!
jeśli auta nie szykujesz do sportu to nie bawiłbym się w zdzieranie całego wygłuszenia,tam gdzie ono odpadło albo lewdo się trzyma oczyścić,ewntualnie załatać dziury,uzupełnić miekką matą bitumiczną i tyle!na to kładłem maty filcowe i wykładzinę!!5kg więcej czy mniej w codziennym użytku nie ma kompletniego znaczenia a zawsze we wnętrzu jest ciszej!!

-----------------
2020-12-19 19:36
  
 
 2009-07-17 17:31:06

No niestety zabawa z samochodem zawsze pociąga za sobą duże wydatki, więc najpierw trzeba mieć kasę a potem się brać za remont. Co do samego piaskowania to nie wierzę aby zlecenie komuś takiej pracy wyniosło cię mnie niż zakup sprężarki i zrobienie tego samemu. Na pewno nie zrobisz tego idealnie, ale czegoś się nauczysz a i sprzęt ci zostanie. Będziesz miał czym może niekoniecznie malować ale przynajmniej konserwować. Grunt to mieć garaż chęci i czas no i kasę. To może lekko dziwne (moje) podejście do zabawy z autem. Jasne że można wszystko zlecić jak ma się kasę, ale czy naprawdę oto chodzi w aucie zabawce?

DEx

-----------------
2020-06-06 23:41
  
 
 2009-07-17 15:45:32

Myślałem nad piaskowaniem i nadal myślę... To dobra opcja, bo właśnie wszystko odsłania i oczyszcza od razu. musze się tylko zorientować, gdzie w pobliżu ktoś robi coś takiego, bo sam to się załamię-dowiadywałem się za pistoletami i takimi sprawami z tym związanymi, to mi każdy mówił, żeby to oddać komuś a nie męczyć się samemu. Grunt to sprężarka, bo przy piaskowaniu idzie nawet 300 litrów powietrza na minutę, albo na sekundę, w każdym razie od cholery i żadna mała spprężarka raczej temu nie podoła... Janisz jedną felgę męczył godzinę ponad chyba, więc z wypiaskowaniem całej budy zeszło by mi trochę. A taniej i szybciej będę miał to u kogoś zrobione. Tak myślę. Chociaż spód nie wygląda tak źle, auto PODOBNO nie widziało śniegu, progi zdrowe... Narazie z powodu utraty pracy odchodzi jednak zamiar przeszczepów innych jednostek napędowych, więc ogłaszam wszem i wobec:
POD MASKĄ ZOSTAJE SILNIK ŁADOWSKI-1.5 Decyzja nieodwołalna. Nie wiem kiedy, ale kiedyś wezmę się za jakiś przeszczep. Teraz nie mam kasy na studia, usamodzielnienie się, wiec w takie koszty nie pójdę jak narazie. Nie można przecież mieszkać cały czas z rodzicami, nie? Pozdrawiam.

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-17 13:56:20

Slepy chyba Leszek ma rację. Zwyczajnie prościej będzie to wypiaskować niż dłubać się ręcznie. A kompresor i piasek to nie aż taki wielki wydatek. Nie zdziwię się jak po piaskowaniu więcej takich dziurek ci wyjdzie.

DEx

-----------------
2020-06-06 23:41
  
 
 2009-07-17 13:32:14

Na twoimi miejscu zastanawiałbym sie czy nie dac tego do piasku.

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2009-07-17 13:20:11

Nie, nie robię rajdówki z klatką-szkoda mi deskę ciąć Ogólnie chcę osiągnąć taki efekt "cicho-ciemnego"- niby takie niepozorne, niby jakieś tylko felgi i kubły w środku, ale pod maską już ciekawie I cały czas kminię nad silnikiem-nie mam jeszcze, więc mam mnóstwo wątpliwości... Nastawiam się na 1.8 na wielopunkcie z fiata bravo/brava. Ma toto 116KM wg danych producenta, w fiacie barchetta ma 136KM, czyli da się podkręcić trochę... No i myślę, że JEŻELI jest to rozwinięcie starego dohc fiata, to siądzie z miejsca pod skrzynkę łady albo skrzynka polonez i dzwon łada i że może nie trzeba będzie ciąć przegrody... Chociaż znowu wczoraj wpadł mi ponownie do głowy pomysł z oplowskim c 20xe-2.0, 150KM, ale tam jest zabawy w cholerę, inna skrzynia, a fiat może wszedłby bez skalpela... Co do roli tej masy ze środka, to wycha wygłuszenie i zabezpieczenie podłogi od środka auta. No i chciałęm poodkrywać wszystkie łatki, których może nie było od razu widać i zapoznać się ze stanem blachy na podłodze. Ogólnie nie żałuję roboty, bo parę rzeczy wyszło, jak np naroże przy przejściu błotnik-próg po stronie kierowcy. Dziś jeszcze paznokci nie domyłem po tej brei

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-17 12:25:44

niezly syf :/
mozna sie ladnie pobrudzic
Robisz ogolnie rajdowke z klatka itd? ze usuwasz te masy?
Ja wlasnie sie mocno nad tym zastanawiam, zdecydowanie chce miec cywilny-sportowy, i tak mysle ze te pare kilo wygluszen ze srodka to mi osobiscie duzo nie da w wadze, co wiecej, chce dac pianki wygluszajace (zamiast tego filcowego syfu oryginalnego). pytanie jakie w zasadzie te masy bitumiczne pelnia role? wygluszenie/usztywnienie glownie chyba. ostatnio widzialem ze ze srodka wazy to ok 5 kg, wiec kurde niewiele.
2015-02-02 18:15
  
 
 2009-07-16 21:31:19

Zdjęcia pokazują stan podłogi z przodu po zdarciu wygłuszenia i konserwacji-upierdliwa robota-ciągnie się toto jak diabli... No i błotniczki które się dla mnie kwalifikują do wymiany. Nie dałem, ale wrzucę jutro może zdjęcia spodu drzwi, żeby było widać w jakim są stanie.











Błotniki:





Redukcja masy :



Jak widać wreszcie nauczyłem się wstawiać bezpośrenie zdjęcia Jestem z siebie dumny a wycieraczki odkręciłem bez piwa nawet-jeśli ktoś będzie to robił, a nie wie jak, to czytać- najpier odkręcamy ramiona wycieraczek-nakrętki kryte, niżej są nakrętki na klucz 22 i osie wycieraczek wpadają nam do podszybia. Potem 2 śruby mocujące silnik i przekładnię do nadwozia-widać je-na klucz 13 bodajże. A na końcu, co mi sprawiło problem, od spodu przekładni(reduktora) są 4 śrubki na klucz 10. Płaski, bo nasadką nie podejdzie. 3 mocują silnik i reduktor do tej blaszki, a czwarta trzyma ramię pośrednie wycieraczek. I tyle Pozdrawiam


-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89

[ wiadomość edytowana przez: slepy-1986 dnia 2009-07-16 21:47:36 ]
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-16 19:14:52

wrzuć jakieś foto!!

-----------------
2020-12-19 19:36
  
 
 2009-07-16 10:05:06

Spokojnie, Krzysztof, po rozwierceniu wykręciłem bez większych problemów wszystkie rozwiercane śruby. Rozwiercałem tylko tyle, żeby zebrać kołnierz śruby, nie dokopując się do gwintu. A z dospawywaniem byłoby dość ciężko, bo nie było do czego-użyłem dużego wiertła Ale dzięki za radę-może się kiedyś przyda Dziś lub jutro zdejmuję prze3dnie błotniki bo będą i tak zmieniane i robię porzadek w nadkolach. Pozdrawiam

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-16 08:31:20

Jak jest problem z odkreceniem sruby bo leb ma 'pokrecony' przez srubowkret - mozna sobie poradzic w nastepujacy sposob:
-przyspawac nakretke do sruby, i wykrecic porzadnym kluczem - proste, ale jak skuteczne.
Bo wiercenie nie zawsze sie uda, i moim zdaniem trudniej je wykonac, a juz na pewno tak, zeby gwintu nie uszkodzic.


-----------------
Klatka potrzebna.
Moze bile na tyl, i szpera :) Moze metalowe sprzeglo ? Albo klowa ? :)
2019-01-22 20:28
  
 
 2009-07-16 00:42:47

co do spawoe i zabezpieczania to ja osobiscie bym probowal z cynkiem w spraju, jakiejs dobrej firmy. co prawda nie probowalem czegos takiego, ale ogolnie wierze w nowoczesna chemie . osobiscie popsikalem caly wydech alu-z chromem, najbardziej odporna (do 800st) farba wg. danych producenta) z tych metalicznych. jak sie bedzie trzymalo powiem za minimum rok . na pewno obserwacja jest taka ze mechaniczna odpornosc jest dosc slaba (tego aluminium), jak sie mocno przytrze palcem to sie matowi. ale jak sie nie bedzie dotykac? kto wie. napewno lepiej niz jakas srebrzanka. na pewno tez jakis dobry zmywacz np ws 900, ws 2000, taki specjal, niby jest benz. ekstrakcyjna... ale technologia jednak idzie do przodu. na pewno solidnie do bolu wszysto wyjalowic. i ma szanse sie dobrze trzymac i zabezpieczac.

polecam tez w inwestycje w maske lakiernicza. ja kupilem jakas prosta z jednym pochlaniaczem, i kurde zdaje egzamin, nic nie czuc zapachu rozpuszczalnikow, jak malowalem wydech w piwnicy to walilo potem na klatce, a ja malujac nic nie czulem. inaczej to bym dwa dni zatruty chodzil :/ ogolnie mozna sobie uszkodzic watrobe - serio. moze nie od sporadyczhych zabiegow, ale regularnie jakos to jak najbardziej!
co do chemi to czyscilem gazniki nafta. pedzelek nafta. no schodzilo, nie powiem. ale dostalem w koncu zamowiony carburator cleaner.. i szok. psikam i pod strumieniem juz schodzi syf. nowoczesna chemia to masakra.
2015-02-02 18:15
  
 
 2009-07-16 00:39:34

Osie wycieraczek mam już odkręcone, prawa wpadła już do podszybia a lewa nie chce:/ zapiera się czubkiem śruby o podszybie. A silnik z przekładnią też już odkręciłem od tej podstawy przy nadwoziu:/ Nie mogę poprostu ich obrócić i wyciągnąć między ścianą grodziową a podszybiem. Jutro trochę poklnę, walnę piwo i wyciągnę:p, tzn dziś, ale później

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-15 23:27:50

odkrecasz silniczek wycieraczek odpinasz kostke dwie sruby mocujace w podszybiu ze tak okresle balwanki i wchodza do srodka
2023-02-19 21:49
  
 
 2009-07-15 23:03:00

Dziś niewiele zrobione, ale nerwów mi poszło... Drzwi odkręcałem-z myślą, że jak mam wkrętak udarowy, to sobie poradzę bez żadnych zgrzytów. Myliłem się Ogólnie połowę śrób musiałem rozwiercić, bo napierniczanie młotek we wkrętak nie dawało efektu, poza obrabianiem łba śrub. Ale potem, po rozwierceniu, niektóre śruby można było palcami wykręcać... No i same drzwi-okazało się, że lewy tył nie nadaje się do reanimacji, bo trzebaby wspawać cały spód drzwi-nie tą część od poczycia, ale od szkieletu, dziur dużo... Pozozstałe trzy sztuki da się uratować, tak myślę. Propos-jak wyjąć silnik wycieraczek z dźwigniami? Nie mogę tego dziadostwa wyrwać z podszybia... Odkręciłem 2 śruby mocujące i wycieraczki z ramionami Pozdrawiam

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-14 23:08:25

No "garaż" to jeszcze za dużo powiedziane-narazie to cześć takiego długiego garażu gospodarczego-na przyczepy rolnicze i takie pierdoły... Ale ma drzwi i posadzka już schnie Jeszcze muszę ojcsa zakręcić, żeby mi pomógł prądu trochę dociągnąć na gniazdka i światło, bo jak ja sam się za to wezmę, to albo mnie połaskocze, albo połowa wsi bez prądu zostanie I takim sposobem kasa, która miała iść na chemię zabezpieczającą i blachę, pójdzie w beton... Kiepsko, ale coś się wykombinuje. Tylko trochę to potrwa, i za te blachy się chyba nie tak szybko wezmę... Prosiłbym o radę, czym zabezpieczać przed korozją np nadkola po oczyszczeniu i spawy? Coś czytałem o podkładzie tlenkowym (pod spawy), ale to się normalnie tak jak każdy lakier nakłada? Czy to jest w sprayu jakimś? pytam, bo wogóle się nie orientuję w tym temacie...

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-07-14 22:56:47

boże garaz jak cudnie.. albo chociaz kawalek podlogi "garazowej" ehhh garaz to moje marzenie raczej nie do spelnienia ;-(
2015-02-02 18:15
  
 
 2009-07-14 22:25:26

Była dłuższa przerwa we wszystkim, bo byłem na urlopiku A teraz prace ruszają, ale poniekąd pośrednie-dziś wylewałem z ojcem posadzkę w nowym miejscu dla ładzianki-6 m długości i prawie 3 szerokości będzie miała gdzie stać Po weekendzie startuję z podłużnicami, błotnikami i podłogą, tylko muszę pożyczyć spawarkę, kupić blachę na łatę w podłodze i jakieś zabezpieczenie spawów. No i przed tym wszystkim oczyścić nadkola i zabezpieczyć. A tu jak na złość mnie z roboty wywalają... Ehhh... Chyba się szybciej na Ladziance zrujnuję, niż przypuszczałem pozdrawiam

-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
 2009-06-28 16:54:22

Cytat:
Pytanie-spoiny i łączenia elementów, np rasa przedniego i błotników są pokryte białą, gęstą mazią... jakieś zabezpieczenie, czym to najlepiej zdjąć? Jakiś rozpuszczalnik, aceton czy coś? Pozdrawiam


Na allegro jest sporo specjalistychych zmywaczy... Moze byc lepsze od benzyny ekst. i niewiele drozszy
2015-02-02 18:15
  
 
 2009-06-28 14:02:20

Zgodnie z obietnicą-fotki z nocnej zabawy wklejam poszczególne linki, bo nie wiem, czy jeśli wkleję jeden, to da się przechodzić między zdjęciami z niego.
Podłoga zapasu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368420fc25990169.html

Podłoga zbiornika paliwa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87549d14219cf666.html

Bagaznik:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df0fc84ab919ae36.html

Lewy błotnik tył:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fa56f4c6e013e12.html

Prawy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80d3e7b3079b0afb.html

"Take everything from the inside" :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77359aa49d1695aa.html

Pod nogami kierowcy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65452c35dcb7bd93.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cbe3d16067f0498.html

Pasażera:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52e3fa3c8da3ac92.html

Całość:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0943e3c366079424.html

I tak na chwilę obecną się prezentuje moja trójeczka Za tydzień ciąg dalszy zabawy. Pytanie-spoiny i łączenia elementów, np rasa przedniego i błotników są pokryte białą, gęstą mazią... jakieś zabezpieczenie, czym to najlepiej zdjąć? Jakiś rozpuszczalnik, aceton czy coś? Pozdrawiam


-----------------
Kiedyś samochody miały duszę. Były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów.
Była Lada 2107 1988, 1.3
MZ ETZ 250 '82
BMW E30 318i '88
Jest: Lada 2103 1976, 1.5 na kołkach ;)
BMW e30 318is '89
2013-07-04 13:31
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM