Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

MK V - Problem elektryka?!

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-05-26 11:58:12

Prawda, zapomniałem podać.... więc tak:
- Ford Escort 1.4 CLX Bęzyna
- VIN : * WF0AXXGCAAME78222 *

Po odkodowaniu:
1) Rodzaj nadwozia: / 5-drzwiowy /
2) Nazwa lini produkcji: /Germany /Ford Germany (own assembly)
3) Miejsce montażu: Langley (United Kingdom) - Saarlouis (Germany)
4) Model : Escort - Orion
5) Rok produkcji :1991
6) Miesiąc produkcji : Kwiecień

Czyli mam chyba kiepskie szanse dojść co do czego w związku z bezpiecznikami?

PS. długi czas odpowiedzi wynika z tego ze jestem w pracy
2009-09-25 13:03
  
 
 2009-05-26 11:12:47

dodam, że kolega nie napisał jaki ma silnik...bo sa różne oznaczenia bezpieczników i przekaźników, że o instalce i kolorach kabli nie wspomnę...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-26 11:03:39

Do opisów na klapce skrzynki i schematów dopasowywanych bez nr vin samochodu specjalnie się nie przywiązuj Fordowska rzeczywistość a to, to zwykle dwa różne światy, podobnie zresztą jak część elektryczna legendarnej książki WKiŁ.
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-05-26 10:54:36

Cytat:
2009-05-26 10:12:28, tazman pisze:
Ok, dzięki za pomoc wszystko SUPER pomocne Zrobiłem wstępne oględziny (czas nie pozwolił na poważne sprawdzenie) i zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Jak wcześniej wspomniałem, że udało mi się wyłączyć samochód wyciągając bezpiecznik; no i ok ale pobrałem materiały podane przez kolegę wcześniej i tam z opisu bezpiecznika wynika że wyciągnięty przeze mnie bezpiecznik odpowiada za "światła hamowania, ogrzewanie dysz spryskiwaczy" (nr 27) ten sam symbol widnieje na klapce od bezpieczników. Czy możliwa jest taka sytuacja, czy mogę podejrzewać że poprzedni właściciel narobił bigosu w kablach? Bo co ma działanie silnika do tego bezpiecznika?!


wszystko jest możliwe...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-26 10:12:28

Ok, dzięki za pomoc wszystko SUPER pomocne

Zrobiłem wstępne oględziny (czas nie pozwolił na poważne sprawdzenie) i zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Jak wcześniej wspomniałem, że udało mi się wyłączyć samochód wyciągając bezpiecznik; no i ok ale pobrałem materiały podane przez kolegę wcześniej i tam z opisu bezpiecznika wynika że wyciągnięty przeze mnie bezpiecznik odpowiada za "światła hamowania, ogrzewanie dysz spryskiwaczy" (nr 27) ten sam symbol widnieje na klapce od bezpieczników. Czy możliwa jest taka sytuacja, czy mogę podejrzewać że poprzedni właściciel narobił bigosu w kablach? Bo co ma działanie silnika do tego bezpiecznika?!
2009-09-25 13:03
  
 
 2009-05-25 16:55:23

Zabierasz się za to od złej strony. Przede wszystkim sam musisz odnaleźć ten cykający przekaźnik. Bo w skrzynce jest ich co najmniej kilka. Dopiero potem można snuć przypuszczenia, gdzie leży usterka.
W momencie słabnięcia auta, traci ono moc ale chodzi równo, czy wypadają zapłony, szarpie, silnik bardziej ma ochotę się zatrzymać, niż pracować? Dzieje się to tylko w czasie jazdy, czy wystarczy zapalić silnik?
Na początku radzę ci zastosować metody radzieckich uczonych: Szarpanowa, Pukanowa, Wstrząsowa i Palcowa. Sprawdzasz wszystkiie wtyczki, złącza, przekaźniki. Jeśli nic to nie da, to dopiero wtedy pisz. Oczywiście musisz znaleźć ten trefny przekaźnik, by wiedzieć, o którym obwodzie mamy rozmawiać.

-----------------
Jam ten, którym tu straszą!
2009-12-04 23:37
  
 
 2009-05-25 14:28:34

http://a_krakow.republika.pl/ tu masz pomoce
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-25 14:19:31

Przekaźnik od stacyjki (czyli R26) lubi się "sklejać". Wyczyść styki i wewnętrzne styki i zobacz co będzie. Obejrzyj skrzynkę, czy gdzieś sie nie grzeje i nie ma podejrzanych lutów...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-05-25 14:00:58

Wielkie dzięki, info 100% przydatne!

...i tak teraz mi się przypomniał jeden istotny problem o którym zapomniałem bo zdarzył się tylko raz i już dawno, ale jak wspomniałeś o przekaźniku od zapłonu to tak jakoś zaskoczyłem ....raz jak się zatrzymałem i chciałem wyłączyć samochód i wyciągnąłem kluczyk to samochód w ogóle nie zgasł i gdyby nie blokada kierownicy to mógł bym dalej jechać!? Musiałem bezpiecznik wyciągnąć po czym jak go wsunąłem z powrotem to już wszystko było ok.

Czy jest możliwe by to spowodował przekaźnik? czy zwarcie?
2009-09-25 13:03
  
 
 2009-05-25 13:13:42

zaopatrz się w schematy i będzie wszystko jasne.
Przekaźniki:
R8-układ wtryskowy
R9-pompa paliwa
R26- wył. zapłonu
Mogą Oczywiście być też jakieś zwarcia na innych przekaźnikach...lub w skrzynce, co skutkuje przerywaniem...
U mnie cykał R26...
2020-07-13 14:06
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM